Új külcsín, továbbfejlesztett belső
A Monte-Carlo Rallye-val útjára induló 2014-es rali világbajnokság előtt a Volkswagen felfrissítette a Polo R WRC dekorációját és továbbfejlesztette az autót is.
A Monte-Carlo Rallye-val útjára induló 2014-es rali világbajnokság előtt a Volkswagen felfrissítette a Polo R WRC dekorációját, a szürke és a kék csíkozás új irányokat vett a kocsi karosszériáján.
Nem csak a külső jelent újdonságot ugyanakkor a Volkswagen autójának 2014-es változatán, a „motorháztető alatt is csiszoltak rajta”, így a „részletek fejlesztésének” előnyeit is élvezhetik majd a pilótái.
„A Polo R WRC 2014-es változata a 2013-as autón végrehajtott aprólékos továbbfejlesztések összessége” – áll a Volkswagen közleményében. „A tavalyi szezonban a csapat tíz úgynevezett jokert játszott ki, ami lehetőséget teremtett arra, hogy az egyes alkatrészek a korábban benyújtott homologizációs dokumentumhoz képest változtatásra kerüljenek.
A futóműalkatrészek optimalizálása és az erőátviteli rendszer új beállítási változatai mellett a mérnökök számára a prioritás azon volt, hogy javítsák az autó stabilitását. A Volkswagen arra is elhasznált egy jokert, hogy egy új változatú szoftvert installáljon a fedélzeti elektronikához.”
„Ha nem lépsz előre az autósportban, visszafelé haladsz” – tette hozzá a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito. „Amikor a technikai fejlesztésekről van szó, egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak, hogy akár egy pillanatra is lazítsunk.
Bár 2013-ban learattuk a babérokat, természetesen nem ültünk rajtuk. A rali világbajnokság gyártói egyetértettek, hogy a 2014-es szezonra ne homologizáljunk új World Rally Car-okat. Ennek ellenére megpróbáltunk teljes mértékben kihasználni azokat a lehetőségeket, melyek a rendelkezésünkre álltak. A 2014-es Polo R WRC több szempontból is tovább lett fejlesztve, mióta tizenkét hónappal ezelőtt bemutatkoztunk. Alig várja már a csapat összes tagja, hogy meglássuk, hol állunk az erős versenytársakkal, a Citroennel, a Forddal és az új ellenféllel, a Hyundai-jal szemben.”
Az FIA honlapján megjelent információk szerint októberben különböző futóműalkatrészeket homologizált a német gyár, míg december 1-én erőátviteli és motoralkatrészeket. Ezek között van a módosított hajtókar, a motor és sebességváltó tartóbak, különböző rámpaszögű differenciálművek, valamint aszfaltra és murvára való lengőkarok is.
Az autó képletesen el is rajtolt már, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Dr. Martin Winterkorn és az igazgatóság egyik tagja, Dr. Heinz-Jakob Neusser indította útjára a cég wolfsburgi gyára előtt felállított szimbolikus rajtdobogóról az uralkodó világbajnokokat, a Polo R WRC-t és Sebastien Ogier-t.
A felhasznált jokerek:
Joker 1: hajtókarok
Joker 2: megerősített motor és sebességváltó tartóbak
Joker 3: módosított rámpaszögű első differenciálmű
Joker 4: módosított rámpaszögű hátsó differenciálmű
Joker 5: első lengőkar (aszfalt változat)
Joker 6: hátsó bölcső
Joker 7: hátsó lengőkar (aszfalt változat)
Joker 8: hátsó lengőkar (murva változat)
Joker 9: hátsó differenciálmű leoldó szerkezet
Szabad joker: szoftver
Andrew
Módosítás: (2015. október 08. csütörtök, 15:41)