A Ford Fiesta WRC generátorhibái

A generátor sok gondot okozott a Ford Fiesta RS WRC pilótáinak az idők folyamán.

 

 

Az M-Sport keresi a generátorhiba okát

Kevesebb, mint két héttel a Portugál Rally rajtja előtt az M-Sport még mindig nem találta meg annak a rejtélyes generátorhibának az okát, ami Mikko Hirvonent sújtotta a hónap elején megrendezett Mexikó Rally-n.

Hirvonen a harmadik helyen autózott Mexikóban, amikor a generátor meghibásodása miatt a nyolcadik szakaszon kiállni kényszerült Ford Fiesta WRC-jével. A pilóta akkor felszólította az M-Sportot, hogy sürgősen vizsgálják meg az alkatrészt, ami már az idei világbajnokság nyitó fordulóján is bedobta a törülközőt autójában.

A mexikói verseny óta az M-Sport azon dolgozik a generátor beszállítójával, hogy megállapítsa, mi okozta a gondot. Az egységet, melyet más rali világbajnoki csapatok is használnak, a McLaren Applied Technologies, a Forma-1-es csoport egy részlege gyártja.

„Az embereink és a McLaren sokat kommunikálnak egymással jelenleg, és még mindig dolgoznak a dolgon” – mondta el az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson. „A jövő hétre terveztünk egy tesztet az Egyesült Királyságban, ahol ki fogunk próbálni különféle dolgokat is. Oké, volt két vagy három generátorhibánk az utóbbi néhány évben, úgyhogy ez egy olyan dolog, aminek a végére kell járnunk. Remélhetőleg a jövő hét végére mi és a McLaren meg fogjuk ezt tenni.”

Wilson biztos benne, hogy a mostani gond nincsen összefüggésben Hirvonen korábbi kiesésével.

„Mikko monte-carlói generátorhibája amiatt volt, hogy a srác kicsúszott” – magyarázta Wilson. „Az egy saját magának okozott probléma volt, mivel a kocsi megállt, de minden bekapcsolva maradt. Ez annak volt köszönhető, hogy Mikko nem volt összeszokva a kocsival, ez mindenkivel megtörténhetett volna. Ami Mexikóban történt, az egy teljesen más probléma volt.”

Wilson megerősítette, hogy ugyancsak egy vezetői hiba volt az oka a Mexikó Rally shakedown-ján Elfyn Evans Fiestájával történt generátorhibának is.

 

Fotó: www.wrc.com

 

Andrew

 

2014. március 22.


 

Evans, az M-Sport erős embere

Elfyn Evans-nak százötven métert kellett tolnia Ford Fiesta WRC-jét felfelé, hogy elérje a Francia Rallye első napjának nap közbeni szervizét és ne essen ki a versenyből.

Az M-Sport pilótája, valamint navigátora, Daniel Barritt a saját erejét kellett, hogy mozgósítsa, miután Fiestájukban elromlott a generátor a viadal harmadik szakaszán, és ötven kilométerrel később, a szervizpark bejáratánál meg is állt az autó.

„A motor éppen akkor némult el, amikor megláttuk a bejárat időellenőrzőjét, úgyhogy szerencsések voltunk” – mesélte a wales-i versenyző, aki ekkor negyedik helyen állt az összetettben. „Mindig is tudtam, hogy elérjük a szakasz célját, miután kigyulladtak a figyelmeztető lámpák, de nem voltam benne biztos, hogy utána még milyen hosszan tart ki. A közúti etapon beszéltünk a mérnökeinkkel és a lehető legkevesebb áramot használva hoztuk vissza a kocsit.

Az utolsó métereken azonban tolni kellett. Az egyenesben nem volt olyan rossz tolni, de miután a differenciálművek zárnak, a kanyarodást nehézzé tették. Most már jól érzem magam, de akkor nem így volt ez. Nem hinném, hogy készen állok a világ legerősebb embere címre még” – mondta el Evans az esetet követően a szervizben.

A páros tíz perc késéssel érkezett az időellenőrzőbe, ami miatt 1 perc 40 másodperc büntetést kapott. A generátorcsere után folytathatták Evans-ék, a napot a tízedik helyen zárták. Annak ellenére, hogy nem érezte igazán jól magát a kocsiban a pilóta, nem jöttek be neki az új Michelin abroncsok, sokat mozgott velük az autó, Evans kitűnő tempót diktált a nap folyamán, a büntetés nélkül a negyedik helyen állna.

Úgy tűnik, az M-Sport nem tud úrrá lenni a generátorral kapcsolatos problémákon, immár sokadszorra fordul elő, hogy a Ford Fiesta WRC-s versenyzőket ennek az egységnek a hibája hátráltatja.

 

Fotó: www.wrc.com

 

Andrew

 

2014. október 4.

Módosítás: (2014. október 04. szombat, 05:02)