Fejleszti a Hyundai az i20 WRC-t

A Hyundai Motorsport 2014 nyarán több új homologizációt is bevetett i20 WRC-jén.

 

A jövő hónapban megrendezésre kerülő Finn Rally-n a Hyundai Motorsport a várakozások szerint módosított kinézetű i20 WRC-vel fog megjelenni, mikor is bevetésre kerülnek a koreai cég legújabb homologizációi.

A rali világbajnokság új csapataként a Hyundai nyolc jokert használhat fel az első szezonjában, ezekkel javíthatja az i20 WRC-t. A csapat a motoron három, a karosszérián öt fejlesztést alkalmazhat.

Az alakulat igazgatója, Michel Nandan elmondta, hogy a fejlesztéseket bemutatták az FIA-nak, ezek július 1-vel kerültek homologizálásra. Ez azt is jelenti, hogy a világbajnokság következő, Finnországban megrendezésre kerülő fordulóján már ezekkel kell futnia az i20 WRC-nek.

„A mostani jokereink kapcsán leginkább a karosszérián és az autó megbízhatóságán dolgoztunk” – árulta el Nandan. „Nagy átalakítást végeztünk a kocsi elején, ami érintette a sárvédőket is. Módosításra és megerősítésre került elöl a hűtő érdekében minden.

A motor terén a motorblokk egy evolúcióját mutattuk be. Ez legfőképpen a tartósság miatt van, de nagyobb teljesítményt is remélünk a programozástól.”

A Hyundai a motor, a hűtőrendszer és az aerodinamika hatékonyságának javítása mellett a fejlesztések következő csomagján is dolgozik, melyet a reményeik szerint októberben vihetnek a Nemzetközi Automobil Szövetség elé, majd a következő szezon elején egy teljesen új WRC autót mutatnak be.

„Dolgozunk még az következő homologizációs állomáson” – mondta Nandan. „Tovább foglakozunk a motorral, de mielőtt alkalmaznánk azt, be kell fejeznünk a tesztjeinket.”

A Hyundai több szakaszsikert aratott, dobogós eredményük is van már, ugyanakkor a csapatnál tudják, hogy folyamatos fejlesztésekre van szükség a versenyképesség érdekében. „A teljes csapat elégedett azzal, amit az első évben csináltunk. Hihetetlen erőfeszítés volt ez, és boldogok vagyunk eddig. Ugyanakkor folytatnunk kell a fejlődést” – zárta gondolatait Nandan.  

 

Andrew

 

2014. július 4.


 

Hajtókar, hengerpersely, első lökhárító

Mint ahogyan arról a Finn Rally előtt beszámolt a Hyundai Motorsport, a skandináv viadalra a jokerlehetőségnek köszönhetően egy továbbfejlesztett motorral érkeztek az elsőszámú csapatuk i20 WRC-i. Az erőforráson számos módosítást hajtott végre az alakulat.

A kocsi motorja immár különálló, nedves hengerpersellyel rendelkezik. Ezek forgácsolással készültek, olyan anyagból vannak, ami ellenállóbb, mint a blokk anyaga. A módosítás célja a megbízhatóság javítása. Annak idején a Peugeot WRC-i rendelkeztek ilyen megoldással.

„A tartósság a fő cél. A teljesítménnyel később foglalkozunk” – árulta el a dél-koreai autógyár autósport részlegének igazgatója, Michel Nandan. A másik fontos újítás az erőforrásban az új tervezésű hajtókarok használata. A csapat reméli, hogy a Hyundai Motorsport N színeiben versenyző Hayden Paddon is hamarosan megkaphatja az újgenerációs erőforrást.

A Deutschland Rallye-ra a Hyundai kihasználja harmadik jokerét is, és a korábban ígért új sárvédőelemeket, valamint erősített első lökhárítót is megkapja a kocsi. „Ezek a módosítások Németországban lesznek láthatóak, de a murvás versenyekre készülnek inkább” – tette hozzá Nandan. „A többi jokert 2015 januárjában használjuk fel.”

Az új i20-as modellből készülő 2015-ös specifikációjú Hyundai WRC a következő szezon során mutatkozik be, de biztos, hogy nem a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-n.

 

Andrew

 

2014. augusztus 14.

Módosítás: (2014. augusztus 14. csütörtök, 14:37)