Az i20 WRC 2015-ös fejlesztései
A Hyundai Motorsport a 2015-ös rali világbajnokság harmadik fordulóján, a Mexikó Rally-n vetette be továbbfejlesztett motorját, a kormányváltó pedig Argentínában érkezett.
Továbbfejlesztett motorral, de kormányváltó nélkül Mexikóban
A Hyundai Motorsport a 2015-ös rali világbajnokság harmadik fordulóján, a Mexikó Rally-n veti be továbbfejlesztett motorját, amitől reményeik szerint még jobb teljesítményre lesz képes az i20 WRC.
A közép-amerikai viadal különleges kihívásokat rejteget a rali világbajnokság indulói számára, hiszen az autók 2700 méteres tengerszint feletti magasságokba kapaszkodnak fel, és a hőmérséklet sem mindennapi. A szédítő magasságok a ritka levegővel és az oxigén hiányával valósággal megfullasztják a motorokat, azok nagyjából harminc százalékot vesztenek teljesítményükből.
A Hyundai ezt a technikát és versenyzőket alaposan próbára tevő megmérettetést választotta arra, hogy bevesse módosított benzinbefecskendező rendszerét. A csapat elmondása szerint ez segít ellensúlyozni a nagy magasságokban futó szakaszok okozta teljesítményvesztést.
Az alakulat versenyzői, Thierry Neuville, Dani Sordo és Hayden Paddon a múlt heti teszten finomhangolták a mexikói beállításokat Spanyolországban, Extremadura régiójában. A motor ezen kívül is kipróbálásra került, azt a tesztet a Hyundai Motorsport németországi bázisán végezték.
„A nagy tengerszint feletti magasság az egyik kulcsfontosságú tényezője ennek a versenynek, úgyhogy a motor próbapadon teszteltük ezeket a körülményeket” – árulta el Michel Nandan, az alakulat vezetője. „A kormányváltónk tesztelését is folytattuk, még mindig szükség van annak finomhangolására, de bizakodóak vagyunk, hogy készen lesz ez Argentínára.”
A Mexikó Rally szép emlékekkel bír a csapat számára, hiszen Neuville révén tavaly itt szerezte meg a márka az első rali világbajnoki dobogós helyezését a Hyundai Motorsport harmadik bevetésén.
Andrew
2015. február 27.
Kormányváltóval Argentínában
A Hyundai két verseny alatt a második technikai fejlesztést hajtja végre az i20-on, miután az Argentin Rally-n bekerül a kormányváltó a World Rally Car-jukba.
A 2015-ös technikai szabályok által engedélyezett rendszer a koreaiaknál hidraulikus működtetésű, a fejlesztéssel a Hyundai behozza a sebességváltó területén meglévő hátrányát a Ford Fiestával, DS 3-mal és Volkswagen Polóval szemben. A csapat a kormányváltót Thierry Neuville és Dani Sordo autójába szereli be a világbajnokság argentin fordulójára, Hayden Paddon i20 WRC-je egyelőre a manuális egységgel fut tovább.
A fejlesztés hét héttel az átdolgozott benzinbefecskendező bevetését követően érkezik, utóbbit a Mexikó Rally-n alkalmazta először a Hyundai Motorsport. A csapat a tervek szerint akkor használta volna először a kormányváltót is, ami végül technikai okok miatt meghiúsult. „Találtunk egy problémát a szoftverben, és mivel csak egy szoftverhomologizáció engedélyezett évente, nem akartunk hibázni” – árulta el Michel Nandan, a Hyundai Motorsport vezetője. „Elhalasztottuk a bevetést, hogy megoldjuk a problémát és alaposan letesztelhessük a váltót.”
Nandan hozzátette azt is, a kormányváltó nem fog drasztikus teljesítményjavulást eredményezni, viszont úgy érzi, hogy pilótái hasznot fognak belőle húzni, nem utolsósorban azért, mert úgy tudnak vezetni, hogy mindkét kezük folyamatosan a kormányon lehet. „Egy verseny teljes hosszában javítja a teljesítményt, mivel optimális módon történik a váltás mindig. A pilóták szempontjából pedig úgy gondolom, egy kicsit kényelmesebb, ami végül javulást eredményez.”
Andrew
2015. április 5.
Módosítás: (2015. október 08. csütörtök, 15:27)