A Volkswagen argentin motorhibája

Jari-Matti Latvala az Argentin Rally utolsó napi kezdő szakaszán volt kénytelen feladni a versenyt, miután Volkswagen Polo WRC-je a csapattárs, Sebastien Ogier pénteki műszaki problémájához hasonló tüneteket produkált.

 

Mikor az autó szárad ki

Jari-Matti Latvala az Argentin Rally utolsó napi kezdő szakaszán volt kénytelen feladni a versenyt, miután Volkswagen Polo WRC-je a csapattárs, Sebastien Ogier pénteki műszaki problémájához hasonló tüneteket produkált.

„Ez volt a legnehezebb hétvége, mióta a Volkswagen elkezdett a rali világbajnokságon versenyezni” – kezdte a történések elemzését Latvala. „A tizenegyedik gyorsasági szakaszra tartva, nagyjából tíz kilométerrel a rajt előtt megállt a motor. Sikerült újraindítanom. Három hengerrel ment azonban csupán és szakaszmódban. Szakaszmódban a teljes motorvezérlés a maximum teljesítményre van állítva, míg etap módban konzervatív módon üzemel az autó. Az üzemanyag fogyasztás azonban jelentősen megnő a szakaszmódban. Még ha három hengerrel is megy, akkor is eszi az üzemanyagot. Egy hivatalos pit stop volt csak tervezve az El Condor gyorsasági szakaszt követően, más üzemanyagtöltés tiltott volt” – mondta el finn pilóta elárulva azt, hogy az üzemanyagellátási hiba miatt végül kifogytak a benzinből.

A Volkswagen Motorsport átfogó elemzést fog végrehajtani az üzemanyagellátó rendszeren, hogy kiderítsék, mi okozta az Argentínában tapasztalt problémáikat, ami miatt megszakadt a húsz futam óta tartó sorozatuk, melynek során folyamatosan dobogón végeztek.

Az alakulat igazgatója, Jost Capito elmondta, sem teszteken, sem versenyeken nem fordult elő még velük ilyen probléma, és kizárta azt, hogy a hibákat a különlegesen kemény argentin körülmények idézték volna elő. „Megtörtént és szerencsére minden problémánk együtt, egy versenyen jött elő, úgyhogy talán ennek vége is erre az évre! Kétségtelen, hogy nincs ez összefüggésben a verseny durva mivoltával. Haza kell mennünk és kielemezni az alkatrészeket, aztán meglátjuk. Az a tény, hogy kétszer is megtörtént, segít nekünk, mivel tudjuk, hogy nem egyedi eset” – mondta el Capito. A német csapat mindenképpen meg fogja vizsgálni, hogy ugyanabból a gyártási tételből származtak-e a meghibásodott befecskendezők, mivel a gyanú szerint egy rossz minőségű tétel okozta a két meghibásodást.

Ogier és Latvala problémája mellett Andreas Mikkelsen futómű és kormányszervó gondokkal küzdött az Argentin Rally során, majd az utolsó szakaszon nekiment egy kőnek, melynek következtében fel kellett adnia a futamot. A Volkswagen Motorsport a rali világbajnoksághoz történt 2013-as csatlakozása óta most másodszor nem tudott dobogóra állni valamelyik versenyzőjével és ez a második futam azóta, ahol egyik autójuk sem tudta teljesíteni a teljes versenytávot.


Andrew


2015. április 28.


 

A Volkswagen megoldotta az argentin problémát

A Volkswagen Motorsport beazonosította azt a benzinbefecskendező hibát, ami kiállásra kényszerítette az Argentin Rally-n Sebastien Ogier-t és Jari-Matti Latvalát is.

A Wolfsburgban elvégzett vizsgálatok felfedték, hogy a Polo WRC-k motorjainak egyik befecskendezője hibásodott meg, melynek következtében a kérdéses henger túl sok üzemanyagot kapott. A megnövekedett fogyasztás oda vezetett, hogy Ogier-nek meg kellett állnia a pénteki nap első, negyvenöt kilométeres szakaszán. Míg a világbajnok a következő napon csatlakozhatott a mezőnyhöz, Latvala nem ért célba, az ő motorja az utolsó nap elején dobta be a törülközőt a harmadik helyről.

A csapat motorfejlesztési vezetője, Dr. Donatus Wichelhaus elmondta, az alkatrészeket a fejlesztési részleg központi laboratóriumában vetették vizsgálatok alá. „Kiderült, hogy a benzinbefecskendező egy része eltörött, amikor az autó üzemelt. A letörött darabok megakasztották a benzinbefecskendező mechanizmusát, így megakadályozva a megfelelő működést” – árulta el a mérnök.

A Volkswagen elmondása szerint a soron következő Portugál Rally-tól kezdődően másfajta specifikációjú Bosch befecskendezőt szerelnek a Polo WRC-kbe. A befecskendező egy homologizált alkatrész, így annak módosítása azt jelenti, hogy a hannoveri gárdának fel kellett használnia egy jokert a változtatások elvégzéséhez.

 

Andrew

 

2015. május 9.


 

Várt motorhiba a Volkswagen tesztjén

A Volkswagen Motorsport a Portugál Rally felkészülési tesztjén újabb motorhibát könyvelhetett el, a csapat azonban azt mondja, ezt ők maguk idézték elő annak érdekében, hogy könnyebben megértsék azt a problémát, ami az Argentin Rally-n sújtotta a Polo WRC-ket.

A teszten készült videofelvételeken látszik, hogy a Jari-Matti Latvala vezette autó egy gyors balkanyarba  háromhengerező motorral érkezik. A Volkswagen szóvívője az esettel kapcsolatban elmondta, hogy ez nem egy akaratlan megismétlődése volt annak a benzinbefecskendező hibának, ami Latvalát és csapattársát, Sebestien Ogier-t sújtotta a dél-amerikai viadalon, hanem a kivizsgálási folyamat részeként idézték elő. „A csapat kontrollált tesztkörülmények között ismételte meg a háromhengerezési problémát, hogy lehetővé tegye számunkra azt, hogy megállapítsuk ennek a potenciális károsító hatásait a motoron és hogy hogyan tudjuk a legjobban kezelni azt szituációt, ha bármikor is megtörténik esetleg egy hasonló hiba” – mondta el a szóvívő az Autosport magazinnak.

A Volkswagen Motorsport motorfejlesztési vezetője, Dr. Donatus Wichelhaus korábban már kinyilatkozta, hogy az alkatrészeket a fejlesztési részleg központi laboratóriumának segítségével vizsgálták meg, melynek során kiderült, hogy a benzinbefecskendező eltörött. A letörött darabok megakasztották a benzinbefecskendező mechanizmusát, ami megakadályozta a megfelelő működést.

A rali világbajnokság következő fordulójától, a Portugál Rally-tól kezdődően a Polo WRC-k új Bosch benzinbefecskendező rendszerrel fognak futni. A hannoveri gárdának egy homologizációs jokert kellett ahhoz felhasználnia, hogy ezt a homologizált motoralkatrészt kicserélhesse egy újabb változatra.

„Sosem találkoztunk korábban ilyen hibával a tesztelések vagy a versenyek során, és abszolút semmi új nem volt az utolsó fordulón használt injektorokkal kapcsolatban, ugyanazok voltak, mint amiket hosszú ideje használunk” – tette hozzá a szóvívő. „Magabiztosak vagyunk, hogy a következő versenyre megoldottuk ezt a problémát.”

A 2013-as szereplése óta az Argentin Rally-n érte el a legrosszabb eredményét a Volkswagen, miután egyik autója sem tudott a legjobb tízben végezni. Ogier Polója a második szakaszon állt meg a befecskendező hibájából, ami után a világbajnok csak másnap reggel indulhatott újra, Latvala utolsó nap bekövetkezett hasonló problémája pedig a finn versenyének végét jelentette. Andreas Mikkelsen defekttel, egy kiszakadt rugóstaggal és kormányszervó gondokkal küszködött, majd az utolsó gyorsasági szakaszon egy vezetői hiba miatt kiesett.

 

Andrew

 

2015. május 14.

Módosítás: (2017. november 19. vasárnap, 10:39)