Sainz: A legnagyobb változás a felfüggesztés

Carlos Sainz szerint a mostani csúcskategóriás raliautók vezetése könnyebb feladat, mint amilyen régen volt ez, köszönhetően a fejlett felfüggesztésnek.

 

Carlos Sainz szerint a mostani csúcskategóriás raliautók vezetése könnyebb feladat, mint amilyen régen volt ez, köszönhetően a fejlett felfüggesztésnek. A rali világbajnokságtól 2004-ben visszavonult spanyol pilóta véleményére nem csak azért érdemes adni, mert kétszeres világbajnok, hanem amiatt is, mivel karrierje során ült B csoportos autókban, az A csoportos időszakot az elejétől a végéig átélte, majd hosszú ideig vezetett kétliteres WRC-ket is.

A Matador az első teljes világbajnoki szezonjától az utolsóig egy év – 1993 – kivételével minden évben nyert legalább egy futamot. A ralizás után a tereprali felé vette az irányt a Volkswagennel, akiknél aztán lehetősége adódott a Polo R WRC fejlesztése során a legfrissebb technika, az 1,6 literes WRC kipróbálására is. Részt vett teszteken és néhány rövidebb futamon előfutóként is indult az autóval, emiatt jó összehasonlítási alapja van az egyes korszakok technikáit illetően.

„Sokat változtak az autók” – kezdi Sainz „A legnagyobb változás a felfüggesztés, ami sokkal kifinomultabb most. Amikor vezettem, a felfüggesztés elég csúnya dolgokat tudott csinálni, ledobott az útról a buckákon és így tovább. Most minden sima, és az autók sokkal könnyebben vezethetőnek érződnek, talán emiatt. Nem tiszteletlenség ez a jelenlegi versenyzők felé, mivel kihozni a másodperc utolsó tizedét is ugyanolyan nehéz, mint amilyen mindig is volt. Fizikailag ugyanakkor kisebb az igénybevétel.”

 

Andrew

Módosítás: (2016. február 20. szombat, 08:08)