Nem elég erős a Polo futóműve

Jari-Matti Latvala Mexikóban és Finnországban is futómű sérülés miatt volt kénytelen feladni a versenyt.

 

 

Latvala mexikói esete

Jari-Matti Latvala azt mondja, nem volt esélye arra, hogy kikerülje az úton lévő követ a Mexikó Rally harmadik gyorsaságiján, ami annyira megrongálta a Volkswagen Polo R WRC felfüggesztését, hogy a finn versenyzőnek nem volt lehetősége a folytatásra. Az eset a pénteki nyitó szakaszon, a verseny első igazi gyorsaságiján történt, mindössze ötszáz méterrel a rajt után.

Latvala csupán néhány másodpercet töltött az El Cubilete elnevezésű, 22 kilométeres szakaszon, amikor egy ütés után eltörött az autó jobb első lengőkarja, idő előtti búcsúra kényszerítve a finn párost.

„A gyorsasági harmadik kanyarjában történt az eset, szállt egy kis por a levegőben” – mesélt Latvala. „Szerintem az előttünk rajtoló autó fordította ki a követ, ami az út közepén hevert. Amikor megláttam, nem volt már rá esélyem, hogy kikerüljem. Mivel az autó aljának az a legerősebb eleme, próbáltam a kartervédővel elkapni, ezzel nem sérült volna más. Sajnos a kő megütötte a lengőkart, ami eltörött, így azonnal elvesztettem az kormányzást is.

Szerencsétlen dolog és zavaró is ilyen hamar kiesni, de nem feledjük, az idei még csak az első idénye az autónak a rali világbajnokságon. Ez egy olyan dolog, amit a tesztek során nem tapasztaltunk, ugyanakkor ilyenek előfordulhatnak a rali világában. Tanulnunk kell ebből és fejlődnünk.

A csapattárs, a versenyben vezető Sebastien Ogier ugyanakkor nem aggódik a történtek miatt. „Hallottam, hogy megütött egy követ. Ezen a ralin megtörténhet az ilyen, de nem szabad, hogy verseny közben ez legyen a fejedben. Lehetséges, hogy egy gyenge pont ez, és hogy erősebbé kell tennünk, de nagyon sokat teszteltünk tavaly, nem fordult elő ilyen jellegű problémánk.”

Jost Capito, a Volkswagen csapatvezetője is higgadtan értékelt a nap végén. „Azt hiszem, két dolog is kiderült ma. Az egyik, hogy az autó murván is versenyképes. Jari-Matti pechje kapcsán a másik az, hogy tovább kell dolgoznunk a kocsin. Eltalált egy követ, ami az út közepén feküdt, de korábban nem volt ott. Semmi esélye sem volt, hogy kikerülje, emiatt a kő megütötte az autót. Normál esetben ennyit ki kellene bírnia a kocsinak. Ez az a fajta tapasztalat, amit az első murvás versenyünkön kell megszereznünk. Eltörött az alkatrész, így nem tudtuk folytatni a versenyt, de holnap visszatérünk.”

Jari-Matti Latvala a szervizparkba visszatérve így nyilatkozott: „Természetesen csalódott vagyok. Nagyon rossz így kezdeni az évet, de a balszerencse remélhetőleg véget ér hamarosan, és tovább tudunk lépni. Mikor visszaértem, azt mondtam a csapatnak, hogy ’tudom, rossz a hírnevem, de nézzétek meg a belsőkamerás felvételt’. Semmit sem tudtunk tenni. A navigátorom egy nyugodt ember, de nagyot káromkodott, mikor megtörtént az eset. Én nem káromkodtam, sokkolt, hogy meg kell állnunk.”

A Volkswagenhez az elmúlt év végén csatlakozó finn beszélt arról is, hogy a verseny hátralévő részében különös figyelmet fordítanak a lengőkarok állapotának ellenőrzésére. „A csapat megvizsgálta az alkatrészt, és azt mondják, javítani kell rajta, mivel nem eléggé erős jelenleg. A teszteken nem láttuk ezt még, de azért vagyunk itt, hogy tanuljunk ebben a szezonban. A portugál versenyig meg tudjuk erősíteni, most viszont oda kell figyelnünk rá. Talán az lenne a legjobb ötlet, hogy minden szervizparkban kicseréljük őket.”

A Volkswagen Motorsport megerősítette, Latvala szombaton folytatja a versenyt a Rally 2 szabályok szerint.

 

Fotó: Facebook

 

Andrew


 

Öröm és bánat Finnországban

 

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito elismeréssel beszélt a Finn Rally-t megnyerő Sebastien Ogier teljesítményéről, másik versenyzőjétől, Jari Matti Latvalától viszont elnézést kért, akinek a verseny első napján ki kellett állnia.

Latvala Polója a futam második gyorsaságiján egy jobbos kanyarban egy kicsit jobban elemelkedett, az autó lesodródott az útról, bal hátsó kereke eltalált egy követ, az ütéstől pedig megsérült a felfüggesztést. Latvala és Miikka Anttila próbálták megreparálni a futóművet, de néhány szakasszal később kiállni kényszerültek. Capito ekkor annyit mondott, ennek az incidensnek „nem szabadott volna megtörténni”, majd a viadal végén vonta le a végső következtetéseket. „Nagyon sajnáljuk, ami Jari-Mattival történt”- mondta el Capito. „Ez egyáltalán nem az ő hibája volt, ez az első szezonjának tapasztalata, az autónak meg kellett volna tudni birkózni az ilyen kövekkel történő ütközéssel, de nem így történt. Ez már a második ilyen eset neki, nagyon sajnáljuk, hogy elrontottuk a versenyét” – utalt a Volkswagen Motorsport feje a mexikói esetre. „Csapatként tanulnunk kell a kieséséből. Mérnökeink részletesen fogják vizsgálni ezt a balesetet és továbbfejlesztik a Polo R WRC-t.” 

Capito a Volkswagen Motorsport II versenyzőjének, Andreas Mikkelsennek pénteki esetére nem tért ki, pedig a norvég versenyző is hasonló okokból kényszerült kiállni. „Nem ütöttem meg semmit sem. Hirtelen egy kis vibráció lépett fel, és két kilométerre a szakasz vége előtt kiesett a kerék. A célig elmentünk, mert közel volt.” Mikkelsen autójának bal hátsó felfüggesztésében a lengőkar törött el, ami után kerékaggyal, gólyalábbal együtt hagyták el a kereket.

 

Fotó: Julien Porter

 

Andrew


 

Wanted: elveszett kerék. Felvilágosítást ad: Volkswagen

A Finn Rally-n az Andreas Mikkelsen vezette Volkswagen Polo R WRC-ről leesett bal hátsó kerék és a vele együtt leszakadó futóműalkatrészek még most sincsenek meg, a Volkswagen csapata azonban még mindig visszavárja azokat.

Mikkelsen a verseny tizennegyedik gyorsaságiját három keréken fejezte be, mivel a szakaszon elvesztette bal hátsó kerekét.

A kétszeres IRC bajnok norvég pilóta állítja, nem ütött meg semmit, a Volkswagen technikai stábja éppen ezért szeretné visszaszerezni a kereket és a hozzá kapcsolódó alkatrészeket, hogy megállapíthassa, miért fordult elő az eset.

A technikai igazgató, Willy Rampf a Motorsport News-nak a következőket mondta el: „A rögzített adatok, hogy például mikor történt az eset, milyen volt a rugóút, mekkora volt a sebesség, segítik az elemzést. De az eset teljes analíziséhez és rekonstrukciójához feltétlenül szükséges az érintett alkatrészek átvizsgálása is.”

Bennfentesek szerint azonban a Volkswagen azért keresi a kereket és a hozzá kapcsolódó alkatrészeket, például a lengéscsillapítót is reménytelenül, hogy megakadályozza, hogy azok a rivális csapatok kezei közé kerüljenek.

A kerék azok után sem lett meg, hogy a verseny hivatalos rádióadásában is elhangzott egy felhívás.

 

Andrew

Módosítás: (2014. október 21. kedd, 15:31)