Hírek: Hyundai New Generation i20 WRC

A Hyundai New Generation i20 WRC történetével kapcsolatos hírek, információk


 

Újabb Hyundai modell 2015-re?

A Hyundai Motorsport javában teszteli 2014-ben bemutatkozó i20 WRC-jét, legutóbb Finnországban tették próbára az újdonságot.

A csapat egyik embere elárulta mindeközben, hogy szándékaik szerint az autót csupán egy évig használják, ezzel párhuzamosan 2014-ben nekifognak egy új típus fejlesztésének a 2015-ös szezonra. Ez nem egy ráncfelvarrott, hanem egy teljesen új modellen fog alapulni, ami akkortájt kerül a piacra.

 

A várakozások szerint a technikai megoldások nagy része a mostani modellből fog átkerülni.

 

Andrew

 

2013. augusztus 28.


 

A Hyundai 2015-ben és utána

 

A Hyundai emberei szűkszavúak a 2015-ös World Rally Car-jukkal kapcsolatban, csupán annyit erősítettek meg, hogy 2014-től kezdődően minimum három évre vállalnak kötelezettséget.

Michel Nandan a következőket árulta el: „Úgy hiszem, a Hyundai gondolatai szerint ez több lesz, 2017-ben újabb hároméves ciklust kezdenénk, ha a szabályok maradnak ugyanezek.

A 2015-ös autónkon történő munkálatokkal kapcsolatban: még nem kezdtünk el dolgozni rajta. Nem tudom még, mikor leszünk készen vele. Van néhány dátum a fejemben, de először is látnom kell, hogyan halad a tervezési munka. A 2015-ös autó teljesen tiszta lappal indul. Az, hogy ugyanaz a globális világmotor lesz-e benne, mint a 2014-es kocsiban, meglátjuk majd. A tesztcsapat egyszerre fog tesztelni két különböző típusú autót, ugyanaz a tesztcsapat lesz, ez talán egy kicsit nagyobb lesz.”

A vállalati politika miatt a csapat nem mondhatja el, hogy 2015-ös autójuknak melyik modell lesz az alapja, azt azonban elárulták, logikus lenne, ha egy azonos piaci szegmensből származó kocsival folytatnák, mint a jelenlegi i20.

 

Andrew

 

2013. október 23.


 

Jókor jött a Hyundai?

A Hyundai idén tért vissza a rali világbajnokságba az i20-szal, egy olyan modellel, ami viszonylag réginek mondható, 2009-ben jelent meg a piacokon.

A Hyundai Motorsport már a 2013-as tesztelések alkalmával kijelentette, csupán egy évig szeretnék ezt a kocsit használni, utána egy másik, meg nem nevezett típusra nyergelnek át. Ez azonban valószínűleg továbbra is az i20 lesz, melynek a cég új formavilága szerint készült új, minden dimenziójában kicsit nagyobb változata ősszel mutatkozik be a nagyközönségnek. Itt jön a kérdés, hogy érkezik-e ekkor a kocsi háromajtós változata is – köztük az 1,6 literes turbómotoros, N jelű sportos változat –, ami ahhoz kell, hogy háromajtós karosszériával vehessenek részt a továbbiakban is a versenyeken.

Amennyiben ez nem történik meg, csúszik a projekt, egy darabig még kénytelenek lesznek a dél-koreaiak a mostani i20 WRC-t használni, esetleg az ötajtós változatból építik meg az új gépet.

Az mindenesetre biztos, nem lesz egyszerű dolguk, hiszen a jelenlegi autót is fejlesztés alatt áll még, emellett kell talpra állítaniuk az új gépet is, amire mellesleg elég rövid idejük lesz, hiszen annak még az utcai változata sem végleges. Másrészt, mivel gyári csapatként indulnak idén a rali világbajnokságon, a tesztnapok száma korlátozott, ezt majd meg kell osztaniuk a két autó között.

A Hyundai volt az első, aki a 2014-es WRC szabályoknak megfelelő autót épített, a többiek önként vállalva maradtak még egy évig a korábbi előírások szerinti kocsiknál. Igaz, a különbségek nem radikálisak, de az új csapat ebből hasznot húzhatott volna. Ugyanakkor ezzel a szerencsétlen idejű típusváltással és azzal, hogy egy régi modellel időzítették a visszatérésüket, az előny elveszni látszik, sőt… Lehet, hogy kicsit jobban át kellett volna gondolni a belépés időpontját?

 

Andrew

 

2014. február 1.


 

Csúszik az új Hyundai bevetése

A Hyundai Motorsport megerősítette, a 2015-ös World Rally Car-juk nem készül el a következő idény első futamára, ami feltételezhetően a Monte-Carlo Rallye lesz. A csapat ennek megfelelően a jelenlegi autóval kezdi meg a jövő évi szezont.

A Hyundai 2015-ös WRC-jének debütálását, mely nagy valószínűséggel az i20 vadonatúj modelljéből fog készülni, mindenképpen meg kell előznie a bázist adó új sorozatgyártású autó bemutatkozásának. Az új WRC bevetésének időpontja még nem ismert, már csak azért sem, mert a 2015-ös versenynaptár színhelyei és dátumai sincsenek még meg.

 

Andrew

 

2014. február 12.


 

Csak terveken létezik még a Hyundai új autója

Michel Nandan, a Hyundai Motorsport igazgatója a napokban friss információkat osztott meg azzal kapcsolatban, hogy hogyan állnak az i20 WRC-jüket követő, a tervek szerint a rali világbajnokság 2015-ös szezonjában bevetésre kerülő új World Rally Car-juk munkálataival.

„Most kezdtünk el dolgozni rajta. A projekt elején tartunk, a tervezési fázist kezdtük el csinálni. Mivel egyidejűleg kell dolgoznunk mindkét projekten, nem tudok mit mondani arról, hogy mikor lesz bemutatva ez az autó. Még csak egy terv ez a számítógépen, amit néhány héttel ezelőtt kezdtünk el. Nincs még karosszéria, semmi, csak az, ami a számítógépen van. Az autó még sehogy sem létezik. Nem olyan könnyű mindkét projektet vinni” – mondta el Nandan.

 

Andrew

 

2014. március 12.


 

A Hyundai elkezdte a 2015-ös autójának építését

A Hyundai nekiállt építeni a teljesen új, 2015-re szánt i20 World Rally Car első prototípusát, melynek tesztjei a nyár későbbi részében kezdődnek.

Michel Nandan, a csapat igazgatója elmondta, a tervezési munkálatokat befejezték, és míg az idei autóval szerzett információkat fel fogják használni a jövő évi modellnél, az alkatrészek terén kevés olyan lesz, amit átemelnek. „Az általános tervezés tekintetében hasonló lesz a koncepció, de ami a hardveralkatrészeket illeti, úgy gondolom, ez egy teljesen új kocsi” – mondta.

A Hyundai jelenlegi i20-asa csupán hat versenyt futott eddig, de a koreai gyár mindig is úgy tervezte, hogy a következő szezonra új autót épít, miután a World Rally Car-ok jelenlegi homologizációs befagyasztása az év végén véget ér.

„Nagyon sok dolog jön a teljesített első versenyek eredményeként. Az oka, hogy egy kicsit tovább tartott a tervezés, hogy nagyon sokat fejlődtünk a 2014-es autóból tanulva, nagyon sok dolog fejlődött ezáltal. Az autó méretei is mások lesznek, néhány jelenlegi alkatrész nem is lesz beépíthető” – tette hozzá Nandan.

A Hyundai Motorsport vezetője hangsúlyozta az új autó fontosságát, amivel a csapat 2017-ig fog kitartani, amikor is megjelennek az újgenerációs – jelenleg még nem ismert technikai szabályok szerint épülő – World Rally Car-ok.

„A tervünk az, hogy az első tesztet nyáron megtartsuk. Várok arra, hogy egy kicsit előrébb legyünk a projektben, hogy egy megfelelő ütemezést csinálhassak, de természetesen az a célunk, hogy megpróbáljunk a lehető legtöbbet tenni. De mivel erre az új projektre nagyon oda akarunk figyelni, nem akarjuk siettetni.

Erre fókuszálunk, mivel számunkra sokkal fontosabb a jövőnk, és nem akarunk elvéteni semmit sem” – nyilatkozta Nandan, aki visszacsábította a 2014-es autó tesztelésének javát végző Bryan Bouffier-t is, hogy a francia vegyen részt a jövő éves kocsi kezdeti munkálataiban.

„Szükség van rá, hogy legyen egy pilóta, akit erre a fajta dologra dedikálunk, mivel nagyon sok tesztet kell végezni a kezdetekben, mielőtt egy versenypilótát is bevonnánk.

Természetesen Thierry Neuville-t is bevonjuk már a projekt kezdetétén, de Bryan nagyon sok alapdolgot meg tud csinálni. A versenypilótáinknak nagyon sok a teendője a verseny előtti tesztekkel, és nehéz mindkét dolgot csinálni, mivel ezek között szükség van némi pihenésre is” – fejezte be gondolatait Nandan.

 

Andrew

 

2014. június 19.


 

A Hyundai új WRC-je nem rajtol el a 2015-ös világbajnokság kezdetén

 

A Hyundai a következő szezont a jelenlegi i20 WRC-jével kezdi, mivel a várva várt új World Rally Car-ja a 2015-ös szezon közepéig nem érkezik meg.

Az alzenaui alakulat nagy meglepetést okozott a világbajnokság berkeiben az i20 fejlesztési sebességével, mivel a dél-koreai márka WRC-je pontosan egy évvel ezelőtt tette meg első igazi tesztkilométereit csupán. Ennek a modellnek a leváltásával azonban nem fog kapkodni a Hyundai Motorsport.

A csapat jelenlegi autójának fejlesztését is folytatja, a világbajnokság következő fordulójára, Finnországba motorfejlesztésekkel érkezik, majd októberben is kap új alkatrészeket az i20 WRC, de ezzel párhuzamosan a teljesen új 2015-ös versenyautóján is dolgozik.

A jövő évi kocsi bevetésével kapcsolatban a csapat igazgatója, Michel Nandan a következőket mondta el: „Nem tudjuk, hogy az új autó mikor fog megérkezni jövőre, mivel még az első tesztet sem csináltuk meg vele. Látnunk kell, hogy hogyan fejlődik a kocsi, mivel nem akarjuk bevetni az autót, aztán bajban lenni. Biztosra akarunk menni, úgyhogy akkor fogjuk bemutatni a kocsit, amikor biztosak vagyunk benne, hogy az jobb, mint ez.”

Az új i20 utcai autó várhatóan az októberben megrendezésre kerülő Párizsi Motor Show-n kerül bemutatásra. Nandan megerősítette, hogy csapata kapott már egy karosszériát és az autó hamarosan futni fog. „Megvan a karosszéria, de kell még több alkatrész is. Úgy véljük, hogy az új autó valamikor a nyár folyamán gördülhet ki először.”

A Hyundai elsőszámú pilótája – a csapat mindkét idei dobogós helyezését szerző – Thierry Neuville rámutatott, helyes az, hogy a 2015-ös i20-ra koncentrálnak. „Dolgozunk még az idei kocsin is, de a legfontosabb dolog a következő szezonra érkező autónk. Ez az, aminek erősnek kell lennie és jó teljesítménnyel kell rendelkeznie. Készen kell állnia a következő év közepére.”

 

Andrew

 

2014. július 11.


 

Az új i20

Megjelentek az első képek a Hyundai vadonatúj i20-asáról, melyet az októberi Párizsi Motor Show-n mutatnak be a nagyközönségnek. Ez a modell fogja adni a koreai cég új World Rally Car-jának alapját, mely a jövő évben kerül bevetésre.

A legnagyobb változás, hogy az újdonságnak 45 milliméterrel nagyobb a tengelytávja, mint az elődé volt, formája pedig letisztultabb, aerodinamikusabb. Az új kocsit teljes egészében Európában tervezték, az alzenaui autósport részleg júniusban kezdett el dolgozni az ebből készülő WRC-n.

A Hyundai Motorsport igazgatója, Michel Nandan azt ígéri, hogy a jelenlegi autónak ez egy evolúciója lesz, nem pedig a tervezési koncepciójuk egy radikális újragondolása. Az építésnél felhasználják mindazokat a tapasztalatokat, amit a 2014-es szezon során szereztek.

A csapat azt már többször kijelentette, nem valószínű, hogy az új autó a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye bemutatkozhat, erre az idény során később kerül sor valamikor, azt azonban nem tudják még, hogy pontosan mikor is. „Meglátjuk, nincs értelme használni addig, amíg az nem jobb, mint a jelenlegi autó” – szögezte le Nandan.

A Hyundai számára egy kulcsfontosságú modell lesz ez, a csapat egészen 2017-ig ezt fogja használni, amikor is gyökeres változtatásokon fognak átesni a technikai előírások.

 

Andrew

 

2014. szeptember 9.


 

Az új Hyundai WRC

 

A Hyundai Motorsport jelenleg is fejlesztés alatt álló második generációs World Rally Car-jának részletei folyamatosan látnak napvilágot. Az új i20 WRC jövőre kerül bemutatásra.

Michel Nandan új információkat árult el az autóról, melyen az idei i20 fejlesztésével párhuzamosan dolgoznak. „Az első prototípus elkészült, és arra várunk, hogy megcsinálhassuk az első tesztet vele. Különböző okok miatt volt egy kis csúszás eddig, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy szerettük volna felhasználni mindazokat a tapasztalatokat, melyeket az év során gyűjtöttünk. Ez azt jelenti, hogy számos aspektusból került módosításra az új autó tervezett dizájnja.

A 2015-ös autó egy teljesen különböző modell, nem a meglévő bázisú utcai autónak egy ráncfelvarrása, minden más benne. A sorozatgyártású autó platformja más, az teljesen új a jelenlegi WRC változathoz képest. Azt mondhatjuk, hogy az erőátvitel ismerős lehet, de egy teljesen új motort fejlesztettünk. Mivel az utcai autó platformja és az első felfüggesztése új, a kereszttartó és a felfüggesztés is más a raliautón.

Azt mondhatnám, hogy az autó kilencvenöt százalékban lesz új. Arról nincs még döntés, hogy mikor jelenhet meg a versenyben. Várunk. Először egy bizonyos mennyiségű tesztet és fejlesztést szeretnénk elvégezni a kocsin, aztán összehasonlító teszteket végezni a jelenlegi i20 WRC-vel, mielőtt eldöntenénk, mikor lenne lehetséges a bemutatkozása. A felső vezetés részéről nincsen utasítás felénk erről, a megfelelő módon akarjuk ezt csinálni, kihasználni az időt, hogy megfelelően fejlesszük ki, teszteljük le, és aztán mutatjuk be a ralisportban.”

 

Andrew

 

2014. szeptember 25.


 

Megkezdődtek az új i20 WRC tesztjei

A Hyundai Motorsport megkezdte az új típusú i20 World Rally Car tesztelését, a csapat azonban állítja, nem sietnek az autó versenyben történő bemutatkozásával. Azt korábban is kifejtette már a Hyundai, hogy a mostani i20 WRC utódjául szolgáló kocsi a 2015-ös szezon kezdetére valószínűleg nem lesz kész.

Az újdonság, mely a Hyundai B szegmensbe tartozó járművének a harmadik nemzedéke, és az „Új Generációs i20” utcai modellen alapul, a múlt hónapban egy németországi privát pályán teljesítette a shakedown-ját Bryan Bouffier-vel a volánnál. A próbák célja az összes rendszer ellenőrzése és az értékes adatok gyűjtésének megkezdése volt a következő teszteket megelőzően.

Michel Nandan, az alakulat első embere a következőket mondta el a közreadott fotó tanúsága szerint az ötajtós karosszériából készülő versenygépről: „Egy fontos pillanat mindig, amikor első alkalommal viszünk pályára egy autót, ez sem volt kivétel ez alól. Egy ideje dolgozunk már a jövőbeli WRC autónk fejlesztésén, az első prototípust a múlt hónapban tudtuk talpra állítani. A bemutatkozó rali világbajnoki szezonunk során gyűjtött adatok és tapasztalatok is hozzájárultak ahhoz, hogy az új autónál milyen megközelítést alkalmazzunk. Ez egy teljesen más kocsi összehasonlítva a jelenlegi WRC modellünkkel, más a platform, az autó hosszabb, alacsonyabb és szélesebb, új motorral, erőátvitellel és más alkatrészekkel rendelkezik.”

Nandan hozzátette, hogy az első világbajnoki futamgyőzelmét Thierry Neuville révén Németországban begyűjtő márka a jelenlegi i20-szal fogja folytatni mindaddig, amíg szükséges, mielőtt az új autót bemutatnák.

„Akkor fogjuk versenyen bevetni, amikor teljesen biztosak leszünk, hogy kész a jelenlegi Hyundai i20 WRC helyettesítésére, nem kapkodunk” – mondta a francia szakember. „Természetesen még csak az elején vagyunk egy hosszú folyamatnak, folytatni fogjuk a kemény munkát a fejlesztésen, folytatjuk a tesztelést a következő hónapokban és 2015-ben is.”

 

Andrew

 

2014. október 8.


 

A Coupe a Hyundai új fegyvere

A Hyundai bemutatta újgenerációs i20-as modelljének háromajtós változatát. A hír azért fontos a ralisport világának, mert ebből a kocsiból fog készülni a dél-koreaiak új World Rally Car-ja.

A Hyundai Motorsport októberben kezdte meg új fegyverének tesztjeit, egyelőre az ötajtós karosszériával, mivel a háromajtós még nem került bemutatásra. Ez most megtörtént, az alakulat elsőszámú pilótája, Thierry Neuville pedig a közösségi portálokon árulta el, hogy az i20 coupe változata adja jövőbeli WRC-jük alapját.

 

Andrew

 

2014. december 12.


 

Abbring fejleszti az új i20 WRC-t

Miközben azon munkálkodik, hogy az újgenerációs i20-asból készülő raliautóját a szezon során bemutathassa, a Hyundai Motorsport tesztpilótaként szerződtette Kevin Abbringet a 2015-ös rali világbajnoki szezonra.

A holland versenyző már 2014-ben is részt vett néhány verseny előtti felkészülésen, idén azonban hivatalos tesztpilótai szerepet kap, ami néhány világbajnoki futammal is párosulni fog.

Abbring az újgenerációs i20 WRC fő fejlesztési pilótája lesz. Az i20 coupé modellváltozata ebben a hónapban érkezik meg a szalonokba, míg az annak az alapjaira épített WRC a világbajnokság későbbi részében kerül bevetésre.

„Izgatott vagyok, hogy a Hyundai Motorsport 2015-ös versenyzői felállásához csatlakozhatok tesztpilótai szerepkörben” – mondta el Abbring, akinek továbbra is Sebastian Marshall fogja mondani az itinert. „Érdeklődéssel figyeltem a csapat rali világbajnoki bemutatkozó szezonját, mindenkinek az elvárásait felülmúlták. Alig várom, hogy hozzájárulhassak az autó folyamatban lévő fejlesztéseihez és hogy együtt dolgozhassak ezekkel a tehetséges emberekkel.”

A csapat vezetője, Michel Nandan elégedett, hogy Abbring csatlakozott a Hyundai-hoz, a 26. életévét a jövő héten betöltő pilóta mély benyomást tett rá azon alkalmakkor, amit a csapattal töltött 2014-ben.

„Örülünk, hogy Kevint is a 2015-ös versenyzői felállásunkban tudhatjuk, ő egy rendkívül tehetséges fiatal versenyző, kétségtelen, hogy oda kell rá figyelni a jövőben. Azt a szerepünket, hogy a rali világbajnokságon gyártóként vagyunk jelen, komolyan vesszük, emiatt invesztálnunk kell a holnap tehetségeibe. Lenyűgözött bennünket a hozzáállásával és a képességeivel a néhány tavalyi guruláson, a szorosan nyomon követtők e fejlődését a rali Európa-bajnokságon és a Francia Rallye-n. Hatalmas tapasztalata van különféle raliautókkal, a New Generation i20 WRC fejlesztéséhez történő hozzájárulása értékes lesz. Nagyszerű, hogy a versenyzői felállásunk részeként tudhatjuk őt.”

 

Andrew

 

2015. január 13.


 

Nagy remények az új Hyundai-jal kapcsolatban

A Hyundai megerősítette, teljesen új i20 WRC-jük a 2015-ös szezon második fele előtt semmiféleképpen nem fog megjelenni a pályákon. A csapat elsőszámú pilótája, Thierry Neuville nagy előrelépést vár az autótól.

A Hyundai Motorsport a 2014-es i20 WRC továbbfejlesztett verziójával kezdte meg a szezont, a kocsit tovább tökéletesítik addig is, amíg az új, coupé modellből készülő változat meg nem érkezik. „Minden új az új autón” – mondta el Michel Nandan, az alakulat vezetője. „Az a munka is segít azonban nekünk, amit ezzel a kocsival végzünk. Nem találtuk volna meg például a javulási lehetőségeket, ha nem futtatnánk a jelenlegi autót.”

Neuville azt reméli, az új i20-szal a Hyundai minden futamon versenyben lesz a győzelemért. „Volt egy tanulóévünk, melynek során sok pozitívumot láttunk, de idén jobban kell teljesítenünk” – mutatott rá a tavalyi Deutschland Rallye győztese. „Emelnünk kell a célt. Az új autónak olyannak kell lennie, amivel elkezdünk versenyeket nyerni állandóan és minden versenyen dobogón tudunk végezni.”

 

Andrew

 

2015. január 26.


 

Akkor támad az új Hyundai, amikor képes legyőzni mindenkit

 

A Hyundai a Volkswagen csúcsról történő letaszítására készül, amint a szezon folyamán megérkezik új autója.

A német sportközponttal rendelékező koreai gyártóról olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a világbajnokság német futamára készül el az újgenerációs i20 WRC-vel, éppen akkor, amikor visszatér első futamgyőzelmének színhelyére. Alain Penasse csapatvezető azt mondja, az az elvárás, hogy amikor bevetik az új autót, azonnal legyőzzék a Volkswagent, addig viszont nem mutatják be az újdonságot, amíg az nem lesz képes erre.

„Amikor hozzuk az új kocsit, le akarjuk győzni a versenytársainkat – vagy mondjuk azt, a versenytársunkat, mivel a jelenlegi autónkkal is már a Citroen és a Ford előtt vagyunk” – mondta a Hyundai szakvezetője az Autosport magazinnak. „Kicsit meglepődtünk a sebességünkön Mexikóba. Thierry Neuville nem volt meglepetés, ő mindig kész a csatára, de azon, hogy mennyire versenyképes tudott lenni azokkal a csapatokkal szemben, akik már meghozták az új autóikat, igen. Ahelyett, hogy lemaradtunk volna ezektől a csapatoktól, közelebb kerültünk hozzájuk.”

A Hyundai gőzerővel tesztel, egyelőre azonban nem az i20 bevetésre kerülő coupé

verziójával, hanem a korábban elkészült ötajtós változattal

 

Penasse nem fedte fel a titkot, hogy mikor mutatják be az új i20 WRC-t, azt azonban hozzátette: „Addig nincsen értelme bevetni az új autót, amíg az nem egy Polo legyőző kocsi.”

A várakozások szerint a Hyundai már azelőtt elkezd összehasonlító teszteket végezni a jelenlegi i20 és annak helyettese között, mielőtt utóbbi fejlesztésének finomhangolási fázisáig jutnának.

Az újgenerációs kocsi mellett azonban a régit is fejlesztik, a következő viadalra, az Argentin Rally-ra megkapja a kormányváltót Neuville és Dani Sordo i20 WRC-je. „Folytatjuk a munkát ezen az autón is, mivel minden lépés, amit ezzel teszünk, adaptálhatjuk az új autón is, úgyhogy egy lépés ez az új kocsi számára is” – magyarázta Penasse. „Van néhány jokerünk, amit Argentínában játszunk ki az autó különböző területein, ami egy nagy lépés lesz. Még közelebb kell lennünk Argentínában.”

Penasse azt is hozzátette, a közép- és dél-amerikai futam közötti szünet jól jött a Hyundai számára. „Némi lélegzethez juthattunk. Az év első három versenye a három legkomplikáltabb, úgyhogy a rajt mindig kemény. Most azonban több murvás versenyünk is lesz, amiket új alkatrészekkel várunk, és Lengyelország valamint Finnország tekintetében nem néz ki rosszul a dolog, ezeken a helyeken már a tavalyi autóval is versenyképesek voltunk.”

 

Andrew

 

2015. április 4.


 

Új Hyundai WRC csak 2016-ban

A Hyundai elhalasztotta új i20 WRC-jének bemutatkozását 2016-ig, egyúttal felhagyott azzal a tervével, hogy a kérdéses masina háromajtós karosszériával készüljön.

A Hyundai második generációs i20 World Rally Car-ja a fejlesztésének középső szakaszában jár. Az autón történő munkálatok a 2014-es év elején kezdődtek meg, bemutatkozása pedig ennek a szezonnak a közepére volt várható. Michel Nandan néhány napja azt nyilatkozta a wrc.com-nak, nem siettetik a folyamatokat. „2013-ban mindössze hat hónapunk volt arra, hogy kifejlesszük a jelenlegi autót, úgyhogy voltak még teendők, miután bemutatásra került az” – mondta el a Hyundai Motorsport igazgatója. „Nem akarunk hibákat elkövetni ezzel az új kocsival, ami körülbelül 99 százalékban új. Sokkal jobban tervezettnek és fejlesztettnek kell lennie, mint amilyen az elődje. Kicsit több időnk van minderre, úgyhogy sokkal jobban optimalizált, mint a jelenlegi autó. Kihasználjuk az időnket, hogy olyanok legyenek a dolgok, mint amilyeneknek lenniük kell.”

Az új masina tesztjei a tavalyi év vége felé kezdődtek, alaposabb próbáknak pedig két héttel ezelőtt vetették alá, a kormányánál Thierry Neuville és Kevin Abbring foglalt helyet Dél-Spanyolország murvás útjain. „Nagyon jól alakult a teszt, nem voltak komolyabb problémák” – árulta el Nandan. „Még mindig a fejlesztési fázisban vagyunk ugyanakkor, javítjuk és módosítjuk az egyes komponenseket. Nem csináltunk még semmilyen direkt összehasonlítást a jelenlegi modellel. A következő hetekben ki fogjuk értékelni az autó potenciálját, hogy meghatározzuk, mikor lenne jó bemutatni. Jelenleg túl korai még erről beszélni. Az a célunk, hogy egy versenyképes autónk legyen a jövő évre. Ez az, amiért nem akarunk rohanni” – hangzottak korábban a szakvezető szavai.

 

Ötajtós kasztival a továbbiakban

A szándékok szerint a csapat az i20 coupé változatából építette volna meg újgenerációs World Rally Car-ját, a háromajtós típus sorozatgyártásának előre nem látott gyártási problémái miatt azonban jelentős módosításokat kellett eszközölni a WRC projektben. Ennek eredményeként az ötajtós „Új Generációs” i20 WRC helyettesíti a jelenlegi modellt, amire azonban a 2016-os Monte-Carlo Rallye előtt nem fog sor kerülni.

„Azt reméltük, hogy ennek a szezonnak a vége felé be tudjuk vetni az új autót, sajnos azonban a homologizációs ütemezési gond miatt – ami a háromajtós utcai változattal kapcsolatos – csúszni fog a programunk” – mondta el Nandan a Hyundai Motorsport közleményében. „Úgy döntöttünk emiatt, hogy a továbbiakban is az Új Generációs i20 WRC ötajtós verziójára koncentrálunk, ami a 2016-os Monte-Carlo Rallye-tól fog versenybe szállni. Ez az áttervezett ütemterv extra időt biztosít arra, hogy az autó teljesítményének tekintetében ott legyünk, ahol akarunk.

A jelenlegi Hyundai i20 WRC ugyanakkor számos fontos fejlesztésen fog átesni, amitől azt reméljük, hogy a dobogós helyezésekért lehetünk velük továbbra is harcban ennek a szezonnak a folyamán.”

A közlemény az új, ötajtós kocsival lefolytatott négynapos tesztre is kitért. „Egy nagyon aprólékos teszthetünk volt Spanyolországban nemrég, melynek során az Új Generációs i20 WRC továbbfejlesztett változata futott Almeria régiójában” – nyilatkozta Nandan. „A motor és felfüggesztés fejlesztésein dolgozott Kevin és Thierry, valamint magaslati teszteket is végeztek, ami segíteni fogja az autó továbbfejlesztését, ahogyan a 2015-ös éven megyünk át.”

 

Andrew

 

2015. április 10.


 

Nem a forráshiány az oka a Hyundai késlekedésének

Michel Nandan cáfolta azt a híresztelést, miszerint az új i20 WRC halasztásával kapcsolatos döntés költségvetési okokból született volna. A Hyundai Motorsport vezetője hozzátette azt is, az újdonság rögtön a kezdetektől képes lesz a győzelemre.

A szóbeszédek szerint legfőképpen pénzügyi megszorítások okozták azt, hogy a frankfurti gárda úgy határozott, nem mutatja be ebben a szezonban az új autót, hanem 2016-ra halasztja a debütálást.

Egy, a csapathoz közeli forrás a következőket mondta el: „Nem hinném, hogy kétség lenne afelől, hogy meglenne a költség, a megfelelő léptékű költség, de volt arról szó, hogy miként és milyen sebességgel áramlik át a pénz Koreából a német csapat felé.”

Nandan ugyanakkor határozottan cáfolta ezeket a vélekedéseket. „A döntés nem a csapat költségvetési helyzetével kapcsolatos, kizárólag homologizációs probléma, amit az utcai autó gyártásának ütemezése okozott” – mondta el a szakember.

A csapat a coupé karosszériájú i20 fejlesztését részesítette előnyben, az Autosport magazin értesülései szerint azonban a szükséges huszonötezer utcai példányból hétezer darab készült eddig mindösszesen, ami arra kényszeríti a Hyundai-t, hogy az ötajtós karosszériával végezze el a homologizációt.

A háromajtós változat tesztelése tavaly szeptemberben kezdődött, Nandan ugyanakkor elmondta, a tervezési és fejlesztési munkák egyáltalán nem voltak hiábavalóak, az plusz hat hónap pedig, amit a Hyundai nyert most, biztosítja, hogy az autó már az első pályára lépésétől készen álljon a győzelemre. „A háromajtós kocsi alapvetően ugyanaz, mint a 2016-os autónk” – mondta el a csapat vezetője. „Nagyon sok mindent átviszünk, a platform ugyanaz. Mechanikailag megegyezik, csupán a karosszérián kell dolgoznunk. Gyorsabb lesz, amikor kijön. Több időnk van most tesztelni, úgyhogy tudunk az autón dolgozni, hogy finomítsunk még rajta.”

 

Az új autó rövidebb pályafutása

A Hyundai vadonatúj i20 WRC-je a jövő januári Monte-Carlo Rallye-n fog bemutatkozni, és mindössze egy szezont fog futni, mielőtt az új technikai szabályok 2017-ben életbe lépnek. Az egyetlen évhez szükséges befektetéssel kapcsolatban Nandan a következőket mondta el: „Ez az egyik rossz oldala a döntésnek. Azt jelenti, hogy nagy beruházást eszközlünk egy évért, de oké, nem tudunk ezen semmit sem változtatni. Még az is lehetséges, hogy lehet majd 2016-os World Rally Car-ral is futni 2017-ben, de nem hinném, hogy ez lenne a szellemiségünk.”

A Hyundai mindig is abban a pozícióban volt, hogy három autót fejleszt és épít négy évre, az eredeti terv ugyanakkor az volt, hogy a tavalyi kocsit idén leváltják, majd egy újabb érkezik 2017-re.

Nandan hozzátette, hogy a 2017-es szabályok irányzata segítheti a márkát. „A gyártók mindannyian ugyanazon a véleményen vannak és megegyeztek abban a pontban, hogy annak megfelelőek legyenek a szabályok, hogy a lehető legtöbbet meg lehessen tartani a jelenlegi autókból. Az bizonyos, hogy segítene nekünk, ha a jövő évi autó nem különbözne olyan sokban a 2017-estől és át tudnánk venni több 2016-os alkatrészt is.”

 

Andrew

 

2015. április 17.


 

Bemutatta a Hyundai az új i20 WRC-t

 

A Hyundai a Frankfurti Motor Show-n leplezte le a jövő évben a rali világbajnokságon színre lépő autóját, az újgenerációs i20-ból készített World Rally Car-t.

A kocsi, mint ahogyan az korábban kiderült már, nem az eredetileg tervezett coupé karosszérián, hanem az ötajtóson alapul. A dekorációban domináns szerepet kapott az N betű azért, mert Frankfurtban mutatkozott be a gyártó N névvel jelölt nagyteljesítményű márkajelzése is.

A Hyundai Motorsport egyelőre nem adott ki semmilyen közleményt, várhatóan a szezon befejezése után, a 2016-os versenyzői felállás bejelentésekor közölnek további információkat az új i20 WRC-ről is. A versenygép mindössze egy szezont fog futni, hiszen 2017-től megújult szabályrendszert alkalmaz technikai téren a rali világbajnokság.

Andrew

 

2015. szeptember 16.


 

A 03 titka

A Hyundai Frankfurti Motor Show-n bemutatott új World Rally Car-ján feltűnt egy 03-as felirat, ami kíváncsiságra adott okot. Sokan azt hitték, a logó egy új szponzort jelöl, a csapat azonban rövid úton igyekezett megmagyarázni a dolgot.

Ennek nyitja, hogy az Újgenerációs i20 alapjaira épülő versenygép a Hyundai Motorsport harmadik WRC-je, amit valamilyen autószalonon mutat be a nagyközönségnek. Az első ilyen alkalomra 2012-ben Párizsban került sor a korábbi változatú utcai modellből készült prototípussal, majd a következő esztendőben annak a masinának a továbbfejlesztett, a most futó autó csaknem végleges változatával jelentek meg a Genfi Motor Show-n.

A Hyundai Motorsport mindeközben megerősítette, hogy technikai igazgatójuk, Nino Frison szeptember végén elhagyta a csapatot. A pozíciót jelenleg a koreai cég sportosztályának vezetője, Michel Nandan tölti be. Az alakulat állítása szerint „az Újgenerációs i20 WRC fejlesztésére ez nincs hatással és nem kell kompromisszumokat kötni miatta”.

 

Andrew

 

2015. november 5.


 

Vegyes 2016-os tervek Abbring számára

 

Kevin Abbring tesztpilótai feladatai a következő szezonban is ki fognak egészülni versenyzési lehetőségekkel, a Hyundai Motorsport színeit képviselő holland pilóta az új i20-as modell WRC és R5-ös változatával is rajthoz állhat néhány futamon.

Az Újgenerációs i20-as 2016-os bevetése, valamint az a tény, hogy a rali világbajnokság több, szám szerint tizennégy fordulót fog tartalmazni a jövő évben, megbonyolította ugyanakkor a Hyundai terveit, az alakulat csapatvezetője, Alain Penasse meg sem tudta határozni pontosan, hogy melyik viadalokon lehet ott versenyzője.

„Továbbra is Kevin lesz a tesztpilóta, és egyezséget kötöttünk abban is, hogy teljesítsen néhány versenyt jövőre. Az új versenynaptár azonban azt jelenti, hogy újra kell szerveznünk mindent, meg kell tehát néznünk minden eshetőséget, és újrakalkulálni, hogy mi a lehetőség. Egy teljesen új jövő évi autó azt jelenti, hogy nagyon-nagyon nehéz lesz Kevin számára, hogy az év első felében a rali világbajnokságon vezethessen. A szezon későbbi részében sem lehetséges ez, miután annyi sok versenyünk lesz. Nem használhatjuk ugyanazt a karosszériát minden versenyen, úgyhogy cserélgetni fogjuk a karosszériákat, ami csökkenti annak az esélyét, hogy ezeken a versenyeken vezessen Kevin. Talán a nyári időszakban tudjuk egy kicsit többet versenyeztetni” – mondta el Penasse.

Kevin Abbring és Alain Penasse

 

A Hyundai jövőre beveti első R5-ös autóját, amelyet a rali világbajnokságon szeretne Penasse látni, azt azonban kizárta, hogy csapata nevezzen a WRC 2-be.

„Meg akarjuk majd mutatni, hogy versenyképes a kocsi, úgyhogy úgy gondolom, Kevin a megfelelő ember ennek bemutatására. Fog néhány versenyt teljesíteni, de nem egy teljes WRC 2-es programot, csak bizonyos versenyeket. A versenynaptár ezt is nehézzé teszi. Mivel három WRC autónk lesz, amit minden egyes versenyre fel kell építeni. Talán egy európai bajnokságot kell választanunk az R5-nek, mert nincs meg a kapacitásunk, hogy a rali világbajnokságon tegyük ezt” – tette hozzá.

A Hyundai december 9-én az alzenaui bázisán mutatja be az új i20 WRC-t, mely az eredeti tervek szerint már az idei évben pályára lépett volna.

 

Andrew

 

2015. november 23.


 

Hosszú tesztek után az új i20 WRC

A vártnál hosszabb fejlesztési periódus után elérkezett a folyamat végére a Hyundai a régóta beharangozott új i20 WRC-jével, az autó a januári Monte-Carlo Rallye-n fog mutatkozni.

Az újdonság, a legújabb generációs i20-as típuson alapuló kocsi a tervek szerint a 2015-ös szezon felénél pályára lépett volna már, a Hyundai Motorsport azonban úgy döntött, hogy 2016 előtt nem veti be a friss versenytechnikát.

Az alzenaui versenycsapat az év elején, az alapvető teszteléseket követően fokozta a tesztelési és fejlesztési programot, a folyamat során alkatrészeket és beállításokat értékeltek ki, végül pedig a teljesítményt célzó futásokra került sor. Németországban, Franciaországban, Finnországban és Spanyolországban nyolcezer tesztkilométert tettek meg különféle talajfelületeken az autóval, így készen állnak most már arra, hogy homologizálják a kocsit.

„Elérkeztünk az Újgenerációs i20 WRC-nkkel a felkészülés utolsó fázisához, mielőtt az bemutatkozna a 2016-os rali világbajnokságon” – mondta el a csapat vezetője, Michel Nandan. „Márciustól fogva nagyjából nyolcezer kilométert tettünk meg szakaszkörülmények között az autóval mind murván, mind aszfalton.

Átlagosan egy tesztet hajtottunk végre az új kocsival havonta, beleértve az eheti franciaországi tesztet is, mely holnap fejeződik be. Egy fiatal csapat számára, mint amilyen a miénk is, elég nagy teljesítmény egy intenzív tesztprogramot futtatni egy kiemelt rali világbajnoki sorozat mellett, most azonban elérkeztünk néhány fontos mérföldkőhöz.

Alig várjuk, hogy a jövő héten hivatalosan is leleplezzük az új autót Alzenauban, mielőtt befejeznénk az FIA-val a mindennél fontosabb homologizációs folyamatot. Onnantól kezdve valóban megkezdhetjük a 2016-os szezont. Különböző fajta felületeken és versenykörülmények között teszteltünk eddig, ugyanakkor nem futtattuk még a kocsit havon, ez tehát egy olyan dolog, amit ennek a hónapnak a folyamán véghez fogunk vinni az autó fejlesztésének részeként, de a Svéd Rally felkészülési tesztjeként is.

Izgalmas időszak ez a Hyundai Motorsport számára, miután befejezzük a végső felkészülést az Újgenerációs i20 WRC bemutatkozására, mely a jövő havi Monte-Carlo Rallye-n fog megtörténni.”

A Hyundai 2014-ben tért vissza a rali világbajnokságra, Thierry Neuville révén pedig Németországban rögtön szerzett is egy meglepetés győzelmet. 2015-ben több dobogós helyezést gyűjtött Neuville, Dani Sordo és Hayden Paddon, mint a csapat első esztendejében, 2016-ban pedig ugyanezzel a versenyzői felállással folytatja alakulat, melynek továbbra is Kevin Abbring lesz a tesztpilótája.

 

Andrew

 

2015. december 3.


 

Sokat vár az új technikától Paddon

Hayden Paddon azt mondja, a Hyundai Motorsportnak ki kell használnia azt a tényt, hogy ők lesznek az egyetlen csapat a rali világbajnokság 2016-os szezonjában, akik új autót mutatnak be. Az új-zélandi pilóta szeretne olyan helyzetben lenni, hogy a győzelemért harcolhasson a sorozat minden egyes murvás futamán jövőre.

A koreai autógyár alakulata a 2016-os szezon idénynyitóján, a Monte-Carlo Rallye-n mutatja be az Újgenerációs i20-ból készült WRC-jét, az új technikától azt remélik, hogy csatába tudnak szállni vele a győzelemért. A kocsi eredetileg a nyáron mutatkozott volna be, Michel Nandan, a különítmény első embere azonban mindig is azt hangoztatta, addig nem küldik harcba az autót, amíg nem lesz az egy Volkswagen verő masina.

A Hyundai Motorsporttal nemrég hároméves szerződést aláíró Paddon a következőket nyilatkozta: „A jövő év a legjobb esély számunkra nyerni – nem tudjuk, hol tart a 2017-es kocsival mindenki más, de mi vagyunk az egyetlenek, akik egy új autóval jövünk ki a következő szezonban. Tudjuk, hogy tettünk egy lépést ezzel a kocsival, és látjuk, hogy a jelenlegi autóval sem vagyunk messze. A legtöbbet kell ebből kihozni.

Ami engem illet, azon vagyok, hogy megnyerjem a murvás futamok bármelyikét. Nagy tapasztalatom van már ezekről a versenyekről, és ez realisztikusnak tűnik számomra.

Van egy tervünk a következő három évre, a terv első szakasza pedig az, hogy a következő szezonban versenyeket nyerjünk. Az új autó elég jó fejlődik. Oké, néhány tesztet csináltam csupán eddig vele – egyet murván és egyet aszfalton –, de kétségkívül egy gyors autó lesz a murvás versenyeken. Noha ez egy egy évre szóló kocsi lesz, arról azért meg kell bizonyosodnunk, hogy meglesz a megbízhatóságunk és a sebességünk is.”

A Hyundai Motorsport semmit sem bíz a véletlenre, a 2015-ös világbajnokságot záró Brit Rally-t követően azonnal Franciaországba utaztak, ahol előbb Dani Sordo, majd Thierry Neuville nyúzta napokon keresztül az újdonságot aszfaltos felületen. Paddon azonban Hyundai második számú csapatának versenyzőjeként az év legelején még valószínűleg a régi géppel lesz kénytelen rajthoz állni, erre utal az is, hogy a Monte-Carlo Rallye felkészülési tesztjét azzal teljesítette.

 

Andrew

 

2015. december 5.


 

Nandan bizakodó, de tart a Volkswagentől

Annak ellenére, hogy a Hyundai lesz az egyetlen gyártó, mely teljesen új autót fog bemutatni a jövő évi rali világbajnokságon, a csapat vezetője, Michel Nandan azt állítja, továbbra is a Volkswagen lesz a mérce.

A Hyundai Motorsport december 9-én leplezi le hivatalosan az új alapmodellre épülő World Rally Car-ját. A kocsinak, mely intenzív tesztprogramon esett át, véglegesítették már a homologizációs specifikációját. Annak ellenére, hogy bízik az Újgenerációs i20-ból készülő gépben, Nandan úgy véli, az igazi sebességre a sorozat negyedik, Argentínában megrendezésre kerülő versenyéig nem fog fény derülni.

„Argentínában többet fogunk tudni. Úgy gondoljuk, jó lehetőségeink vannak, de a Monte és a svéd elég különleges események, Monte-Carlo főleg, bármi megtörténhet ott. Még akkor is, ha egy olyan autóval érkezel meg, ami nem teljesít jól, sikeres lehetsz Monte-Carlóban” – mondta a francia szakember. „Az igazi jelzés arról, hogy hol tart az autónk, nem igazán jön meg a sorozat negyedik, argentin fordulójáig, mivel a harmadik, mexikói verseny nagy tengerszint feletti magasságára is gondolni kell.”

A Hyundai nem végzett összehasonlító teszteket az eddig futott i20 WRC és az időközben a 2015-ös Arany Kormánykerék díjat elnyert új modellre épülő versenyváltozat között, Nandan ennek ellenére elégedett az utóbbi modellel. A dél-koreai márka sportrészlegének vezetője mindig is azon a véleményen volt, hogy olyan technikát kell bemutatni, ami képes a Polo WRC legyőzésére, ugyanakkor azt várja, hogy a Volkswagen is odafigyel a téli tesztekre és még gyorsabb lesz a következő szezonban.

„Elégedett vagyok azzal, amink van, azt viszont nem tudom, hogy mit hoznak össze ők a jövő évre” – nyilatkozta Nandan. „Vegyünk egy példát, tavaly fél másodperc és kéttized között volt, amennyivel lassabbak voltunk a Volkswagenhez képest kilométerenként, és idén is ez volt a helyzet – ugyanakkor tudjuk, hogy javítottunk az autónkon, tudjuk, hogy mit csináltak a mérnökeink az autónkon idén. A különbség azonban ugyanannyi. Biztos, hogy nem fognak megállni.”

A Hyundai Motorsport a homologizáció előtti utolsó pillanatig kihasználta a lehetőségeket a fejlesztésre, a szeptemberi tesztekhez képest novemberben már módosított első lökhárítóval jelent meg az új i20, melynek levegőbeömlőjén és a szélein is változtattak, más hátsó szárny került a kocsira, és több különbség volt megfigyelhető a hátsó sárvédőszélesítésen is. Az új i20 lesz egyébként a legrövidebb életű World Rally Car a világbajnokság történetében, mivel egy szezont fog csupán futni gyári színekben, hiszen 2017-ben a szabályváltozások miatt ismét egy másik autóval kell előállnia az alzenaui csapatnak.

 

Andrew

 

2015. december 7.


 

Bemutatkozott az Újgenerációs i20 WRC

Azzal, hogy a médiát képviselő, valamint vendégként jelenlévő kétszáz ember előtt bemutatta az alzenaui gyárában vadonatúj autóját, az Újgenerációs i20 WRC-t, a Hyundai Motorsport belekezdett a rali világbajnokság 2016-os szezonjába.

A prezentációra a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati központjában került sor, ami a sportrészleg jövendőbeli, a szintén az Újgenerációs i20-ra épülő R5-ös raliautójának is születési helye lesz.

Az ötajtós Újgenerációs i20 WRC formális bemutatása egy új, izgalmasnak ígérkező korszakot is megnyit egyben a Hyundai Motorsport rövid történetében, akik az eddigi két sikeres rali világbajnoki szezonjukra építenek. Ez idő alatt sokat tanultak és valódi ellenfelekké váltak a többi csapat számára.

Az alapok lerakását jelentő 2013-as évben a csapat a semmiből fejlesztett egy WRC autót gyors ütemben, hogy rajthoz állhasson az első versenyszezonjában. A kocsi rögtön versenyképesnek, valamint megbízhatónak bizonyult, a csapat Németországban meg is szerezte legelső győzelmét. Ezt követően a második idényben kiegyensúlyozottan teljesített az alakulat, négy dobogós helyezést gyűjtött, és egészen a zárófordulóig csatában állt a gyártói bajnokság második pozíciójáért.

Mindeközben, a 2015-ös szezon elején a csapat belefogott az új i20-as modellből készülő WRC tesztelési és fejlesztési programjába, és a 2016-os Monte-Carlo Rallye-n versenykörülmények között is bemutatkozik az Újgenerációs i20 WRC. A kocsi a leleplezése előtt nyolcezer tesztkilométert tett már meg, és gyorsabbnak bizonyult, mint elődje, a különítmény versenyzői pedig a kezelhetőség javulását sem mulasztották el dicsérni.

Az új kocsi a Hyundai Motorsport 2013 óta tartó evolúciójának az eredménye, és bár még mindig fiatal a csapat, most már sokkal jobb alapokkal rendelkezik a rali világbajnokság közösségének berkeiben. A növekedés a csapat 2016-ra vonatkozó merész ambícióiban is tükröződik, nevezetesen hogy az élen küzdhessenek minden szakaszon és hogy egy komolyabb bajnoki rohamot indítsanak.

„Egy különleges pillanat a Hyundai Motorsportnál mindannyiunknak az, hogy a saját otthonunkban mutatjuk be az Újgenerációs i20 WRC-t a világnak” – kezdte Michel Nandan, az alakulat vezetője. „Egy izgalmas fázisba lépünk a fiatal csapatunk utazásában, ami, úgy gondolom, meg fogja erősíteni az elkötelezettségünket és ambíciónkat a rali világbajnokság igencsak versenyképes közösségében. Hosszú utat tettünk meg az első, alapokat lerakó évünk óta, az utóbbi szezonban nyújtott teljesítményünk pedig megújult optimizmust ad számunkra a jövőre nézve. Az Újgenerációs i20 WRC egy teljes éves fejlesztés és egy tapasztaltabb gárda terméke, nekünk pedig emelnünk kell a céljainkon, hogy magabiztosabban küzdhessünk az élen. A versengés erős marad, és tudjuk, hogy a gyártói riválisaink nem lazítanak azon, hogy a győzelemre törjenek, mi azonban fel akarjuk velük venni a csatát 2016-ban.”

A Hyundai Motorsport a 2016-os bajnokság minden egyes fordulóján három autót küld harcba, Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville is teljes szezont teljesít a világbajnokságon. A januári monte-carlói idénynyitótól az új szezonzáróig, az Ausztrál Rally-ig, köztük pedig a vadonatúj kínai versenyen is, a három pilóta a 3-as, a 4-es és a 20-as rajtszámú autókon fog osztozni. A beosztás versenyről versenyre változhat, ez teljes rugalmasságot biztosít a csapat számára a bajnoki stratégiát illetően. Az alakulat két Újgenerációs i20 WRC-vel kezdi meg immár a harmadik szezonját Monte-Carlóban, ahol egy régebbi modellt is csatasorba állítanak, a Svéd Rally-tól azonban három egyforma kocsit futtatnak.

„Két szezont dolgoztunk már Danival, Haydennel és Thierry-vel, úgyhogy egy igazi haszon számunkra, hogy folytathatjuk az együttműködést mindannyiukkal 2016-ban is az Újgenerációs i20 WRC-vel” – mondta Nandan. „Mindannyian megtapasztalhatták már az új kocsit, és pozitív beszámolót adtak, úgyhogy alig várom már, hogy a szakaszokon lássam őket a szezon során. Erős versenyzői felállásunk van egy sor tapasztalattal és erősséggel. Nem kényszerítjük magunkat arra, hogy lefixáljuk a felállást minden versenyre, ehelyett a legjobb összeállítást rakjuk össze az egyes futamokra, hogy maximalizáljuk a bajnoki esélyeinket. Mindhárom pilóta részt vesz az összes futamon, beleértve a kínai versenyt is, ami új lesz mindenkinek. Egyenlő lehetőségeik lesznek az egyéni bajnokságban. Erősen hiszünk abban, hogy ez a legjobb megközelítés számunkra a harmadik szezonunkban, és tudjuk, hogy a versenyzők a legjobb képességeiket fogják nyújtani minden egyes versenyen. Meggyőződésem, hogy mi rendelkezünk a legsokoldalúbb versenyzői felállással a rali világbajnokságon, amit az előnyünkre akarunk fordítani.”

„Nagyon motivált vagyok, és alig várom már, hogy egy újabb szezont kezdjek meg a Hyundai Motorsporttal az Újgenerációs i20 WRC kormánya mögött” – hangzottak Sordo szavai. „Összességében egy elfogadható szezonunk volt idén, jó sebességeket mutattunk és teljesítettünk néhány ígéretes időt, bár nem tükrözte néhány versenyen a végső pozíciónk a versenyen mutatott tempónkat. Bizonyos, hogy folytatni fogjuk a kemény munkát, hogy megmutassuk, mit vagyunk képesek elérni. Visszük a tapasztalatunkat 2016-ra azzal a céllal, hogy a top helyezésekért küzdjünk mindig, és remélhetőleg győzelmekért fogunk csatázni. Nagyon bízom az Újgenerációs i20 WRC-ben, ami egy teljesen új filozófiával rendelkező autó ahhoz képest, amit eddig használtunk – jobb és gyorsabb, egy jó motorral és karosszériával. Úgy vélem, 2016 egy jó év lesz számomra és a csapat számára!”

„A csapatba mindenki várja már az izgalmas 2016-ot” – kezdte Paddon. „Az új autóval és az újabb évnyi tapasztalatunkkal bizakodó vagyok, hogy az élen tudunk küzdeni – főként a murvás versenyeken. 2016 egy újabb lépés a végső célunk felé, és a folyamat része, hogy megszerezzük első győzelmünket. Izgatott vagyok az Újgenerációs i20 WRC miatt. Az eddig lefolytatott tesztjeink alapján a kocsi minden területen egy nagy előrelépés az előző verzióhoz képest, és valóban jobban megfelel a vezetési stílusomnak. Ugyan a teszt nagyon pozitív volt, sosem tudhatjuk igazán, hogy hogyan állunk a versenytársakkal szemben, amíg nem vagyunk kint a szakaszokon – ilyen tekintetben sóvárogva várjuk már mindannyian, hogy elkezdődjön a szezon.”

„Alig várom már az új szezont – a harmadikat a Hyundai Motorsporttal” – nyilatkozta Neuville. „Egy friss rajt lesz ez számomra, mivel 2015 egy nehéz év volt nekem, voltak balszerencséim és elkövettem hibákat. Erősebben és motiváltabban kerültem ki ezekből, mint amilyen valaha is voltam, és nagyon buzgó vagyok, hogy elkezdjem a szezont az Újgenerációs i20 WRC-nkkel. Mindig ugyanaz lesz a cél számunkra, a lehető legközelebb lenni a csúcshoz és remélhetőleg a győzelmekért csatázni a szezon folyamán. Nagy a bizalmam az új kocsival, teljesen új a jelenlegi változathoz képest, és pozitív vagyok azzal kapcsolatban, hogy közelebb leszünk a fő riválisainkhoz.”

A bemutatón mindhárom pilóta részt vett, melyen leleplezték a korábbihoz képest megújult dekorációval rendelkező új, ötajtós i20 WRC-t, mely először mutatkozott nyilvánosan. Az Újgenerációs i20-on kitűnnek a matricái a különítmény névadó támogatóinak, a Shellnek és a Mobis-nak, akiknek továbbra is benne lesz a nevük a két csapat, a Hyundai Shell World Rally Team és a Hyundai Mobis World Rally Team megnevezésében. Utóbbi autójának dekorációját a 2016-os év elején mutatják be.

A csapat továbbra is igényt tart a feltörekvő holland sztár, Kevin Abbring szolgálataira, aki a Hyundai Motorsport tesztpilótája marad. A megállapodás értelmében néhány világbajnoki futamon rajthoz fog állni egy negyedik kocsival Abbring, a pilóta elsődleges fókusza azonban a 2017-es szabályok szerint készülő kocsin és az R5-ös autón lesz.

Az R5-ös projekt, ami a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati részlegének fennhatósága alatt fog futni, a következő hetekben indul útjára. A kocsi fejlesztési fázisa 2016 első félévére van ütemezve, majd a tervek szerint az év közepén homologizálják azt, a rendeléseket pedig az év második részében nyitják meg.

„Egy elég mozgalmas év lesz a 2017-es WRC autó és az új R5-ös fejlesztésével” – mondta el Abbring. „Nagyon boldog vagyok, hogy a tesztpilótai munkámat elég nagyra tartják. Nagyon keményen dolgozunk mindannyian, hogy elérjük a Hyundai Motorsport céljait, nagyszerű ebben részt venni. Valakinek, akinek hozzám hasonlóan limitált rali világbajnoki tapasztalata van, nagyszerű segítség, hogy a lehető legtöbb tesztet teljesítheti a versenyek között. Az R5-ös fejlesztése nagyobb mennyiségű vezetést fog jelenteni, én pedig fel tudom használni a tapasztalatomat, hogy jobb legyen a kocsi. Sokat tanultam eddig a futamokon, másrészről pedig nehéz megmutatni a potenciálomat, amikor csak néhány fordulón versenyzek. Nagyon örülök, hogy a csapat belém helyezte a bizalmát, és várom már azt, ami következik!”

A Hyundai Motorsport innentől kezdve a januárban megrendezésre kerülő szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-ra összpontosít, ahol megkezdődnek a 2016-os csatározások.

Andrew

 

2015. december 9.


 

Hayden Paddon interjú

 

A kemény munka kifizetődni látszik Hayden Paddon számára, aki 2007-ben, húszesztendősen érkezett meg Európába, hogy részt vegyen a Brit Rally-n.

Egy olyan viadalnak bizonyult az az új-zélandi pilóta számára, amit azért kellett feladnia, mert két defektet is kapott, de csak egy pótkerék volt nála. 2010-ig nem adódott lehetősége, hogy a hazája és az ausztrál forduló kivételével visszatérjen a rali világbajnokságra, ekkor azonban bekerült a Pirelli Star Driver programba, 2011-ben pedig megnyerte a szériaautósok világbajnokságát.

2012-ben a Szuper 2000-es bajnokságban vett részt, ahol két győzelmet is aratott. A következő idényben az új WRC 2-es sorozatba nevezett. Ezt az évet egy egyszeri World Rally Car-os szereplés koronázta meg a szezon végén Spanyolországban. A dolog bőségesen kifizetődött, mivel a 2014-es év közepén csatlakozhatott a Hyundai Motorsporthoz, ahol a csapat másodikszámú alakulatában állhatott rajthoz világbajnoki futamokon. Azonnal kitűnt a megbízhatósága, az eddigi tizennyolc i20 WRC-s indulásából egy kivételével mindet befejezte. Utóbbi az volt, amikor az idei finn versenyen látványosan összetörte autóját.

- Nagyon jó itt a Hyundai-nál. Olyan, mint egy nagy család, olyan érzés, mintha otthon lenne az ember, jól dolgozik együtt mindenki a másikkal, és nyilvánvaló, hogy várjuk a következő évet az új autóval. Izgalmas időszak áll tehát előttünk.

Az új kocsi fejlesztését illetően mindannyian együtt dolgozunk a visszajelzéseinkkel és megpróbáljuk fejleszteni. A saját mérnökeinkkel dolgozunk, tesszük a saját dolgainkat, ugyanakkor látjuk, láthatjuk, hogy mit csinálnak a többiek. Nyitott politika van csapatnál, úgyhogy valamelyest a saját dolgainkra koncentrálunk.

- Jobban ment ez a szezont, mint vártad?

- Igen és nem. 2015 első része nagyon nehéz volt, amikor azonban visszatértünk az európai versenyekre, javult, és volt néhány jó eredményünk. A szardíniai dobogónkkal elértünk mindent, amit el akartunk érni idén, de hosszú idő telt el Szardínia óta, mi pedig nem voltunk képesek azóta a dobogóért küzdeni ismét. A fókuszunkat azonban fenntartottuk, és jövőre nagyon jó esélyünk lesz rendszeresebben a dobogón lenni.

- Milyen a csapaton belül? Jól tudsz együtt dolgozni például Dani Sordóval?

- Igen, Dani egy igazán kedves alak. Ő egy valódi úriember, nagyon segítőkész. Bármelyik pilótát nézve neki van a legnagyobb tapasztalata a szervizparkban, megoszt velem mindenfajta tanácsot és viccelődünk is. Dani egy hatalmas érték a csapat számára, segít nekünk az új autó fejlesztésében is. Nem panaszkodik. Az a legjobb dolog Daniban, hogy halad a munkával. Nem számít, hogy milyenek a körülmények, vagy rosszul megy valami, a legjobbját nyújtja azzal, ami rendelkezésére áll, és ha gyorsabb valaki, mint ő, gratulál neki, ha pedig ő gyorsabb valaki másnál, elég alázatos marad. Egy olyan ember, akivel nagyon jó együtt dolgozni.

- És Thierry Neuville-lel?

- Természetesen ez egy nehezebb kérdés, mivel mindketten nagyon versenyszellemű emberek vagyunk. Úgy vélem, hogy amikor versenyszelleműek vagytok mindketten, kicsit többször csaptok össze talán, ugyanakkor mindketten profik vagyunk, és tudjuk, hogy egyúttal együtt is kell dolgoznunk, úgyhogy a lehető legjobb módon tesszük ezt. Úgy gondolom, egymás kihívói is vagyunk, és hajtjuk is a másikat, hogy egy kicsit jobban menjen ez.

- Mi a helyzet a főnökkel, Nandan úrral?

- Nagyon jó. Megtanultam, hogyan lehet nagyon jól együtt dolgozni Michellel, főként az új autó fejlesztésében, és jó, hogy benne lehetek ebben. Úgy gondolom, ők is tanulják egy kicsit, hogy én hogyan dolgozok. Amikor el akarok mondani valamit, odafigyel rám, és néha oda-vissza jövünk elő ötletekkel. Nagyon sok dolog van az új autóban, amiről az elmúlt tizennyolc hónapban beszéltünk, úgyhogy nagyon jó kocsit fejlesztett a csapat, úgy vélem. Jó dolog tudni, hogy odamehetek a csapatfőnökhöz és szabadon beszélgethetek vele, legyen szó jó vagy rossz dolgokról. Nem kell, hogy meg legyek ijedve, hogy beszéljek a dolgokról.

- Hogyan tudtál beilleszkedni a csapatba?

- Úgy gondolom, a legjobb dolog ebben a csapatban, hogy szenvedélyes mindenki a ralisport iránt, nem csak a vezetőség, a mérnökök és az ilyenek, de minden szerelő is, mindannyian győzni akarnak, ugyanannyira versenyszelleműek, mint a másik. Ennek köszönhetően kellemes a környezet, aminek része az ember. Természetesen úgy gondolom, hogy ez az új kocsival is folytatódni fog. Azt hiszem, versenyképesebbek lehetünk jövőre, és azt hiszem, hogy amint jobb eredményeket érsz el, erősödik a légkör és a vibrálás. Úgy gondolom, tudja a csapatban mindenki és a gyárban mindenki, hogy ez az, amire mindenki vár.

- Az új-zélandi barátaid rajtad tartják a szemüket, nagykövetnek neveztek ki a hadjáratukhoz, hogy visszahozzák az Új-Zéland Rally-t a rali világbajnokságra. Mit tudsz tenni ennek érdekében, hogy visszatérjen a verseny a sorozatba?

- Az én oldalamról folyamatosan beszélek róla és emlékeztetek mindenkit, hogy készen állunk és vissza akarunk térni. A színfalak mögött nagyon keményen dolgoznak az új-zélandi emberek, hogy tárgyaljanak a WRC Promoterrel és az FIA-val a visszatérésről. Mint ország, rendelkezik Új-Zéland a szakaszokkal, rendelkezik szponzorokkal, akik készen állnak, úgyhogy tényleg csak a WRC Promoteren és az FIA-n múlik, hogy azt mondják, menjünk vissza Új-Zélandra.

- Még ha készen is áll minden, az Új-Zéland Rally nem fér be egykönnyen a rali világbajnokság menetrendjébe.

- Ha megnézed a másik versenyeket, Új-Zéland sokkal többet kínál a sport számára, mint például Ausztrália. A rali világbajnokság elmegy Ausztráliába, de nincsenek nézők, nincs érdeklődés az ausztrál közösség felől, egy V8 Supercars megbeszélést tettek ugyanerre a hétvégére. Nincs semmi különleges azzal a versennyel kapcsolatban. Új-Zélandra érkezve egy olyan országba jössz, ami keblére öleli a versenyt. Hihetetlen a héttér. Nagyon jó eszköz az ország a ralisport egész világon történő promótálására. A szoros versengést is hirdeti, és tudnám még sorolni. Azt hiszem, az a tény, hogy nekünk vannak az egyik legjobb útjaink, a legkevésbé fontos dolog. Úgy gondolom, amit kínálni tudunk a sport számára az, amiért Új-Zélandra kellene mennünk, nem pedig Ausztráliába.

- Az Új-Zéland Rally-nak története van a véget nem érő közúti szakaszokról, ami talán elkerülhetetlen következménye a geográfiai adottságoknak.

- Sok dolog változott az utolsó új-zélandi verseny óta. Úgy vélem, miután Possum Bourne elhunyt, a ralisport átesett egy holtponton. Possum nagyon népszerű volt. A ralisport sokat fejlődik most Új-Zélandon, és nem csak attól, amit mi a Hyundai-nál csinálunk, hanem a színhely, a versenyzők, a támogatás és minden más miatt is. Ami a verseny elrendezését illeti, az Új-Zéland Rally szervezői jelenleg is azt vizsgálják, hogy az esemény székhelyét Taurangába vigyék, ami a versenyt Aucklandből elhozva lehetővé tenné, hogy az összes szakasz és a szervizpark központosabban legyen elhelyezve, ez pedig egyfajta hangulatot és jobb környezetet teremtene. Tauranga egy nagyszerű lehetőség. Kétórányi autóútra van Aucklandtől, úgyhogy amennyiben összehasonlítod a dolgokat Ausztráliával jelen pillanatban, ott hat órára vagy Sydney-től és hat órára vagy Brisbane-től. Még Wellingtonból, ami az Északi-sziget alja, is hat órát autózhatsz.

- Vannak ötletek az útvonal módosítására, hogy megfelelőbb legyen?

- Új-Zéland egy kis ország, úgyhogy sokkal közelebb van minden és sokkal megközelíthetőbb. És Taurangában egy kikötő is van természetesen. Logisztikai szempontból Tauranga ugyanolyan egyszerű, ha nem egyszerűbb, mint Auckland. Egy tengerparti város ez, a népessége a százötvenezerhez közelít, úgyhogy nem hatalmas, de elég nagy ahhoz, hogy egy jó verseny legyen ott. Három teljesen más területet lehet onnan elérni a ralisport számára. Közel vagy a motui szakaszokhoz, melyek a ’80-as és ’90-es évekből híresek, a Whakatane környéki összes híres gyorsasági itt van és ott vannak a Caramandeli-félszigeten lévő szakaszok, el lehet menni egészen a whaangai tengerpartig is. A szakaszok szélesebb választékához van hozzáférés. Az Új-Zéland Rally működne. Megvan az infrastruktúra, megvannak az emberek, ugyanazok az emberek mindannyian, akik a régi, világbajnoki futamként futó Új-Zéland Rally-t csinálták, az ország lelkesedése pedig nagyon nagy, megvan a zsongás. Új-Zélandon nagyon nagy a vágy a ralisportra jelenleg, ami, úgy gondolom, jó a nézők és a jó a sport számára.

- Arról nincs szó ugye, hogy levigyék a Déli-szigetre, Új-Zéland azon részére, ahol te is élsz?

- A Déli-szigetre? Nem valószínű. A Déli-sziget egy kicsit sivár, nehéz az utak miatt. A lakosság Christchurch-ben él, ami egy jó házigazda város lenne, a probléma azonban az Christchurch-csel, hogy korlátozottak a rali számára megfelelő utak, nagyon sík, sokat kell menni, hogy eljusson az ember a megfelelő utakig, úgyhogy úgy gondolom, az Északi-sziget egy logisztikai jellegű döntés, és egy jobb döntés, hogy oda menjünk.

- Mit gondolsz, hogyan lehetne beszorítani mindezt a versenynaptárba?

- Nem kellene, hogy egy új esemény legyen, mivel nincs hely a hely a rali világbajnokságon, de ideálisan vissza kellene térni az eredeti megegyezéshez, ami három évről szólt Új-Zélandon, három évről Ausztráliában. Ez egy aláírt megállapodás volt Új-Zéland és Ausztrália, valamint a korábbi promóter között, amiben mindenki egyetértett. Nyilvánvaló, hogy változtak a dolgok, de úgy gondolom, hogy a három év a legkorrektebb út előrelépni.

Paddon a 2015-ös bajnokságban futamain három kivételével mindig a pontszerzők között végzett, és lett a pontversenyben kilencedik az év végén. Jóval tapasztaltabb társaitól alig maradt el, csapattársai közül Thierry Neuville hat, Dani Sordo pedig öt ponttal gyűjtött csak többet, mint ő. A pilóta túlszárnyalta a legoptimistább várakozásokat is, melyek akkor születtek, amikor bejelentették, hogy a Monte-Carlo Rallye kivételével teljes szezont fog futni. Az, hogy Michel Nandan úgy érezte, hogy a Hyundai elsőszámú csapatába lépteti elő a brit viadalon a gyártói pontszerzést szem előtt tartva, teljesen indokolt volt, azt pedig az idő dönti el, hogy mikor lesz ez a szerep állandó.

 

Andrew

 

2015. december 24.


 

Boldog nagy család

Három elsőszámú pilótával teljesítenek egy elégedettségre okot adó szezont, véli Michel Nandan, a Hyundai Motorsport vezetője.

Dani Sordo a rali világbajnokság egyik legközkedveltebb figurája, a derűs spanyollal senkinek sem lehet problémája. Csapattársainak, Thierry Neuville-nek és Hayden Paddonnak azonban voltak nézeteltérései a 2015-ös idény során. A belga egyre ingerlékenyebb vált, miután új-zélandi kollégájának sebessége az év során folyamatosan javult.

Paddon azt mondja, ami történt, már a múlté. „Egyes kívülállók úgy fogták fel, hogy némi észjáték megy közöttünk, de nem így volt, figyelmen kívül hagytam, amit Thierry csinál, és csak a saját játékomra fókuszáltam” – mondta el a kivi pilóta, aki Szardínián megszerezte élete első dobogós helyezését. „Tudjuk, hogy Thierry gyors lesz idén. Fontos, hogy megnyomjuk a reset gombot és csapatként menjünk előre mindannyian.”

Neuville beismerte, hogy nem tette őt a szervizpark legnépszerűbb figurájává néhány kommentje, ugyanakkor bizakodó a képességeit illetően, hogy a képes visszatérni a helyes útra. „Kritizáltam a csapatot, ami talán nem volt elég okos dolog” – nyilatkozta. „Úgy gondolom azonban, hogy szükség volt erre, ugyanakkor még nehezebb lett ezek után. Mindez azonban nem változtat azon, ami történt. Csak előre tudok nézni.”

A brit újság, a Motorsport News által feltett kérdésre, hogy ismét vezető szerepet fog-e a csapatban betölteni, így válaszolt: „Biztosan, vezettünk 2015-ben is – elsők vagyunk a Hyundai-nál még mindig. A végén nem voltak jobbak a többiek.”

Nandan versenyzői felállással kapcsolatos magyarázata magától értetődő. „Nincs elsőszámú pilóta a csapatunknál” – magyarázta a szakvezető. „Mindhárom versenyző ott lesz a tizennégy futamon. Egyenlőség van mindannyiuk számára. Csupán annyi, hogy lesznek, akik a Hyundai Shell World Rally Team számára szereznek pontot, és lesz, aki a Hyundai Mobis World Rally Team számára, ugyanazon a szinten lesznek ugyanakkor mindannyian ugyanazzal, mondjuk úgy, az eszközzel, és pontosan ugyanazt tudják csinálni. Valóban ugyanazt a termékminőséget adjuk számukra az autók és a tesztelési idő tekintetében, ez nem egy probléma.”

Kevin Abbring is rajthoz állhat a világbajnokság egyes futamain, a holland versenyző egy negyedik i20 WRC-vel, valamint az i20 R5-ös változatával fog indulni.

Neuville az őt kritizálóknak is üzent, mégpedig hogy nézzék meg alaposan a szakaszidőket annak függvényében, hogy a csapattársaival milyen rajtpozíciót foglaltak el. „Nem voltunk padlón” – mondta. „Az a baj, hogy az emberek nem töltenek időt azzal, hogy megfelelően kianalizálják a helyzetet. Amikor Sebastien Ogier elsőként fut, Jari-Matti Latvala másodikként, Andreas Mikkelsen harmadikként, én pedig ötödikként, sokkal könnyebb Sordónak és Paddonnak, amikor tízedikként és tizenegyedikként vannak az úton. Ez egy súlyos dolog volt mindenhol. Az egyetlen verseny, ahol előny volt ez számomra, Nagy-Britanniában volt, és mindkettejük előtt voltam, amikor elvesztettük a kerekünket; két szakaszt teljesítettünk csupán, de egy nagy előnnyel rendelkeztünk már.”

 

Andrew

 

2016. január 4.


 

Sakkozó Paddon, kijelölt Sordo

Hayden Paddon decemberben teljesítette első olyan tesztjét, mely a Monte-Carlo Rallye felkészülésének jegyében zajlott. Az új-zélandi versenyző tipikusan őszinte volt azzal kapcsolatban, amit látott.

A Hyundai pilótája sohasem tapasztalhatta még meg az Alpok száraz és jeges aszfaltjának keverékét, így tágra nyílt szemekkel jött le a tesztelésre kijelölt pályáról.

„Száraz aszfalton kezdheted az adott szakaszt a völgyben, de kapaszkodj fel 1000 métert a hegycsúcs felé, az tele van jéggel és hóval” – mondta el Paddon még karácsony előtt. „Ilyenek a körülmények, melyek közepette el kell döntened, hogy a slickeket vagy a szöges gumikat rakod fel, és mérlegelned kell az időveszteséget az időnyereséghez képest. Majdnem olyan ez, mint egy sakkjátszma, élvezetes lesz. Élvezetes volt kipróbálni a különböző gumitípusokat is a teszt folyamán – beleértve a szöges hógumikat a száraz aszfalton, ami olyan volt, mint a driftelés.”

A pilóta a szezonnyitón még a régi, 2015-ös specifikációjú i20 WRC-vel fog rajthoz állni, a világbajnokság második fordulóján, Svédországban ülhet bele az újgenerációs kocsiba. Mielőtt navigátorával, John Kennarddal visszautaztak volna Új-Zélandra, hogy otthon töltsék a karácsonyt, a Svéd Rally felkészülési tesztjét is teljesítették.

„Jó volt egy kicsit az autóban ülni mostanában, több mint hétszáz tesztkilométert tettünk meg a Monte és a svéd teszten” – nyilatkozta Paddon. „A Monte bemutatkozásunk során – mely a versenynaptár egyik legnagyobb kihívásokkal rendelkező versenye – a régi autó használata biztosítja, hogy a lehető legjobban próbáljunk meg alkalmazkodni a feltételekhez. Az új kocsi elképesztően néz ki, és nem csak kívülről. A karosszéria alatt sokkal több idő és részlet került be az autó tervezésébe, aminek remélhetőleg elnyerhetjük a jutalmát a versenyekre érkezve.

Múlt héten két napot töltöttünk Svédországban lebonyolítva az első havas tesztünket. Természetesen nagyszerű érzés az új autóval nekikezdeni, jól illeszkedik a vezetési stílusomhoz. Bármikor, amikor új autóval indulsz el, a nulláról kell kezdeni a beállításokat, hogy megtalálj egy alapot. Ezt egyetlen teszt alkalmával megtenni lehetetlen, úgyhogy lehetünk mi a lehető legfelkészültebbek most, több versenybe és tesztbe fog telni, amíg kihozzuk a teljes potenciált az autóból. A kezdeti jelek azonban bíztatóak.”

Sordo a kijelölt

A Hyundai vezetői kinyilatkozták, hogy nem lesz elsőszámú pilótájuk 2016-ban, és azt is hozzátették, hogy adott esetben cserélgetni fogják a versenyzőiket, Paddont, Dani Sordót és Thierry Neuville-t a Hyundai Motorsport, mint elsőszámú gyári csapat felállásában. Igen ám, de a rali világbajnokság sportszabálya megköveteli, hogy egy gyári alakulat egyik pilótája legalább tíz versenyre nevezve legyen – korábban ennek a versenyzőnek minden futamon rajthoz kellett állnia, de módosították a szabályt, hogy nagyobb rugalmasságot biztosítsanak a különítményeknek.

A fentiekből kellett, hogy kihozza a Hyundai Motorsport a számára legkedvezőbb megoldást, ami talán egy kisebb meglepetést hozott. „Nincs elsőszámú pilótánk a csapatban, de Dani Sordo a ’kijelölt’ versenyzőnek 2016-ra, hogy megfeleljünk a rali világbajnokság előírásainak” – áll a csapat január 5-i Twitteres közleményében.

 

Andrew

 

2016. január 6.


 

A Hyundai szerint nincs ügy Sordo kijelölése kapcsán

A Hyundai rali világbajnoki csapatának vezetője, Michel Nandan figyelmeztette a nyilvánosságot, ne csináljanak polémiát abból, hogy alakulata Dani Sordót adta meg 2016-ra kijelölt pilótaként.

Az FIA szabályzata megköveteli, hogy minden regisztrált gyártói csapatnak meg kell jelölnie egyik pilótáját, aki a tizennégy fordulóból legalább tízen képviseli a különítményt. A Hyundai-nál ez a versenyző Sordo lett, nem pedig a legutóbbi sorozat pontversenyét a legelőkelőbb helyen záró Thierry Neuville, aki egyébként még elsőszámú pilótaként kezdte az előző szezont. Neuville az idény során elvesztette ezt a státuszt, mivel formája visszaesett, a csapat azonban Sordóval és Hayden Paddonnal együtt megtartotta 2016-ra is, amikor már az Újgenerációs i20 WRC-vel szállnak csatába.

„Bármelyik versenyzőt jelöltük volna ki, beszéd és pletyka lett volna arról, hogy miért és mert, és néhány embernek nem tetszett volna a választás, bármi is lett volna az” – nyilatkozta Nandan a Motorsport News-nak. „Hangsúlyozni szeretném még egyszer, hogy nincs elsőszámú pilóta a csapatunknál, és azt tervezzük, hogy egyenlő elbánásban részesítjük a versenyzőinket minden versenyen, hogy a legjobbat hozzuk ki belőlük.”

Az alakulaton belül néhányan úgy érezték, hogy Paddonnak kellett volna megkapni a hivatalos kijelölést, mivel a tavalyi szardíniai futamtól kezdve jobban teljesített csapattársainál. Nandan azonban úgy nyilatkozott, hogy Sordo tapasztalata volt a kulcs. A spanyol a 128 világbajnoki futamával többön van túl, mint Neuville és Paddon együttvéve, a belga 58, az új-zélandi 47 versenyt futott eddig.

„Dani a versenyzői felállásunk legtapasztaltabb pilótája, következetes és gyors, a gyártói cím tekintetében pedig egy jó választás volt ő” – mondta el Nandan. „Ez nem azt jelenti, hogy Thierry és Hayden ne futnának tizennégy versenyt vagy hogy kevésbé lennének értékesek a csapat számára. Sokan túl sokat spekulálnak ezen a témán. Számunkra ez egy olyan dolog volt igazán, hogy megfeleljünk az FIA előírásainak.”

A Nemzetközi Automobil Szövetség mindeközben megerősítette, hogy a Hyundai Motorsport WRC Team-ként nevezett második csapata és annak pilótája, Paddon a Monte-Carlo Rallye-n a 10-es rajtszámot fogja viselni, nem pedig a megszokott 20-ast. Az FIA listája szerint nem a kijelölt Sordo, hanem Neuville kapja a 3-as rajtszámot az idénynyitóra, Sordo Újgenerációs i20 WRC-jére a 4-est ragasztják.

A Svéd Rally-ra, a sorozat második fordulójára is megkezdődtek a nevezések, az eddig nem túl hosszú listán rajta van Sordo neve is, aki ezúttal a Hyundai N-nel jelölt második alakulatában fog versenyezni, nem pedig a gyártói csapatban. Ez azt jelenti, hogy a további tizenkét versenyből már csak három alkalom lesz, amikor az alzenauiak kihagyhatják az egyszeres futamgyőztest az elsőszámú csapatukból.

 

Andrew

 

2016. január 12.

Módosítás: (2017. január 17. kedd, 20:36)