A 2014-es Ford Fiesta RS WRC bevetése

Az M-Sport Ford Fiesta World Rally Car-ja ráncfelvarráson és apró fejlesztéseken esett át a 2014-es szezon során.

 

 

Orrplasztikán a Fiesta WRC

Az M-Sport Ford Fiesta World Rally Car-ja kicsit máshogy fog kinézni jövőre, mint az idei szezonban.

Bár a névadó szponzorral, Katarral folynak még a tárgyalások a brit csapat 2014-es rali világbajnoki részvételéről, az autó dekorációja valószínűleg nem fog jelentősen változni. A kocsi orr-része a Ford új irányvonalának megfelelően azonban át fog alakulni, úgy, ahogyan azt az R5-ös Fiestán is láthatjuk.

Az új, agresszívebb, rácsos kialakítás a Ford globális formavilágát tükrözi már, szakítva az eredeti, 2008-ban megjelent Kinetic Design kialakítással, amivel a jelenlegi Fiesta RS WRC is rendelkezik.

Az átalakítás azonban nem olyan egyszerű, mintha csak egy új lökhárítót raknának a kocsira. Ezt Malcolm Wilson is megerősítette: „Az a terv, hogy megcsináljuk a ráncfelvarrott verziót, ami a menetrend szerint is halad. Ez nem annyira magától értetődő, mivel a hűtést és a légcsatornákat is ennek megfelelően kell kialakítani. A tervezési része azonban befejeződött már a dolognak.”

Az egyetlen kérdés már csak az, hogy ki fog az M-Sportnál vezetni. Thierry Neuville-nek több ajánlata is van, Wilson ennek ellenére bizakodó, hogy meg tudja tartani a belga tehetséget. „Tudom, hogy Thierry boldog nálunk. Mielőtt csatlakozott volna hozzánk, tudta, hogy képesek vagyunk versenyeket nyerni, győztes autónk van. A mérnökökkel a szezon folyamán végzett munkájával a kocsi még tovább fejlődött. Nincs kétség tehát bennem, hogy a továbbiakban is versenyképesek leszünk.”

 

Andrew

 

2013. október 16.


 

Apró fejlesztések a Fiesta WRC-n 

Az M-Sport a várakozásokkal ellentétben, nem az új, hanem a régi orrkialakítású Fiesta RS WRC-vel rajtolt el az idénynyitó Monte-Carlo Rallye-n. Christian Loriaux, az M-Sport főmérnöke még a versenyt megelőzően beszélt az először a 2011-es idényben bevetett kocsiról.

„Két jokerünk van még, amivel 2014-ben élhetünk. Meglátjuk, mire fogjuk ezeket használni. Az átalakított, R5-ös típusú orrkialakítás nem egy elintézésre váró joker, az valójában homologizálásra került már. Amikor valaki homologizál valamit, abban az évben kell bevezetnie azt.

Monte-Carlóval kapcsolatban tervezzük a vízhűtéses féknyergek használatát mind elöl, mind hátul. Monte-Carlo mindig is egy alacsony tapadású verseny, így lágyabb beállításokkal megyünk, mint egy olyan aszfaltversenyen, ahol szép az idő és száraz az út.”

A Fiesta WRC várhatóan tavasszal lép pályára az új frontkialakítással, amihez az M-Sport új aszfaltra való váltóáttételeket is homologizált.

  

Andrew

 

2014. január 23.


 

Új Fiesta Mexikóban

Mexikóban lép pályára először a Ford Fiesta RS WRC ráncfelvarrott változata.

Az új orrkialakítás, mellyel az utcai Fiesták jelenleg is kaphatóak, már a szezon eleji fejlesztési és felkészülési teszteken látható volt az M-Sport autóin, de a kocsi 2014-es specifikációja a 2014-es szezon első murvás versenyén, a március elején megrendezésre kerülő Mexikó Rally-n mutatkozik be versenyben.

Az M-Sport igazgató, Malcolm Wilson így nyilatkozott: „Elég behatárolt, hogy ebben a szezonban mit tehetünk az autóval, de Mexikó lesz az első verseny a ráncfelvarrott változattal. Csupán néhány apró részlet van, amit a kocsin csináltunk, ezt fogjuk tenni az év során, de semmi komoly dolog nem fog jönni ebben a szezonban.”

A Fiesta R5-öt már az új orrkialakítással homologizálták, de az RS WRC külsején ez lesz a legnagyobb módosítás a 2011-es bevetése óta.

 

Andrew

 

2014. február 25.


 

Elhalasztva a Fiesta WRC új változatának bemutatkozása

Az M-Sport úgy döntött, a jövő héten megrendezésre kerülő Mexikó Rally-n mégsem a legfrissebb specifikációjú Ford Fiesta RS WRC-vel fog rajthoz állni.

A brit csapat ehelyett tovább teszteli az alkatrészeket, mielőtt azok versenyben is bemutatkoznának.

Úgy tűnt, hogy az M-Sport a ráncfelvarrott Fiestákkal érkezik Leonba, de egy nappal a bejelentés után Malcolm Wilson úgy nyilatkozott, tovább kell dolgozniuk, mielőtt az új alkatrészeket beszerelik a kocsiba.

A M-Sport vezetője a következőket mondta el az Autosport magazinnak: „Sajnos a ráncfelvarrott változat kialakítása nem olyan egyszerű, mint csupán egy új első lökhárító – ahogyan azt gondolni lehetne. Tervezőink és mérnökeink keményen dolgoznak, hogy biztosak legyenek benne, minden olyan, mint amilyennek lennie kell.

A facelift teljes szezonban futott már a tesztautókon, de most fedeztünk fel néhány előre nem látott problémát. Türelmetlenül várjuk, hogy az új kinézetű Fiestát mihamarabb a gyorsasági szakaszokon lássuk, de ez addig nem lesz rajta a versenyautón, amíg nem leszünk vele teljesen elégedettek.”

 

Andrew

 

2014. február 26.


 

Végre megmutatja magát a Fiesta WRC új orra

A Ford Fiesta RS WRC átveszi a jelenleg a piacon lévő Fiesta modell orrkialakítását, az M-Sport versenyzői, Mikko Hirvonen és Elfyn Evans a megújult géppel vághatnak neki a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Finn Rally-nak.

Az új lökhárítót és a hozzá kapcsolódó alkatrészeket régóta teszteli már a brit csapat, és most végre a pályákon is azt a kialakítást láthatják a rajongók, mint amilyennel a versenyautó utcai változata, a Ford Fiesta ST fut.

A változás főként kozmetikai, az tulajdonképpen az első lökhárítóra és a motorháztetőre korlátozódik, ugyanakkor a kartervédőt, valamint a vízhűtő és az intercooler levegő bevezetését is módosították a mérnökök.

A változtatások nem eredményeznek teljesítménynövekedést, viszont jól mutatják az M-Sport és a Ford közötti kapcsolatot, annak ellenére, hogy az autógyár hivatalosan nem vesz részt a rali világbajnokságon.

Az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson a következőket nyilatkozta: „Továbbra is szoros együttműködésben dolgozunk a Ford Motor Company-vel, a technikai támogatásuk felbecsülhetetlen értékű a nagysikerű Ford Fiesta raliautók megalkotásában. Egy ideje már a gyorsasági szakaszokon szerettük volna látni a megújult kinézetű Fiesta RS WRC-t, és örömmel jelenthetem be, hogy eljött ennek az ideje.”

 

Andrew

 

2014. július 25.

Módosítás: (2014. július 25. péntek, 18:24)