Toyota Yaris R1A

A Toyota R1-es autójának műszaki adatai

 

A Toyota Motorsport GmbH (TMG) a belépő szintű Yaris R1A-val tér vissza a ralisportba, melyet a Deutschland Rallye-n mutatnak be.

A TMG a Yaris R1A-val egy kifejezetten megfizethető, de izgalmas versenyautót fejlesztett, melyet fiatal és idősebb versenyzőknek is szánnak. Rendeléseket már most vesznek fel, az alapautó és az átalakító szett előreláthatólag 22.500 euróba fog kerülni (az adó és az összeszerelés nélkül).

A Nemzetközi Automobil Szövetség R1A kategóriára vonatkozó előírásai csupán néhány változtatást engedélyeznek az utcai 1,33 literes, benzinmotoros, háromajtós Yaris-on. A TMG kitje tartalmazza a módosított kipufogórendszert, a versenykatalizátort, a rövidebb végáttétellel rendelkező sebességváltót és versenycélokra fejlesztett futóművet, mely speciális rugókkal és állítható magassággal rendelkezik.

A kötelező biztonsági felszerelések sem maradhatnak ki a sorból, úgymint a csavaros rögzítésű bukócső, a kartert, az üzemanyagtartályt és üzemanyagvezetékeket védő borítások, a tűzoltókészülékek, a kagylóülések és a biztonsági övek, valamint az áramtalanító.

Várhatóan a Yaris R1A lesz az első autó, ami megkapja az FIA R1A-s (ahol a maximális hengerűrtartalom 1.4 liter) homologizációt ez év végén. Ezzel az autó a regionális, nemzeti és nemzetközi versenyeken keresztül akár világbajnoki futamokon is részt vehet.

A júliusban a Saar-vidéken tartott sikeres tesztek után a Yaris bemutatkozására a világbajnokság kilencedik futamán, a Deutschland Rallye-n kerül sor, ahol a 0-ás autó szerepében fog futni. Előfutóként közel teljes sebességgel az lesz a feladata, hogy leellenőrizze a pálya megfelelő állapotát és jelezze a szakasz rajtját.

Az autót Isolde Holderied, a Toyota sikeres rali világbajnoki időszakának gyári pilótanője fogja vezetni, aki a német rali bajnokságban vett részt a csapat színeiben. Navigátora a TMG egyik munkatársa, Herbie Hossbach lesz.

A Yaris R1A a TMG hosszú távú terveinek első lépése, mely szerint költséghatékony, ámde szórakoztató versenyautókkal kívánják ellátni a privát csapatokat.

Yoshiaki Kinoshita, a Toyota Motorsport elnöke a következőket mondta el: „A TMG nagy izgalommal várja a visszatérést, hiszen sok sikert arattunk a ralisportban. A Yaris R1A egy teljesen más dolog a korábbi autóinkkal összehasonlítva. Ez egy megfizethető, ugyanakkor izgalmas kocsi, mellyel bárki részt vehet a versenyeken. Számos megrendelés érkezett már, érezzük tehát, hogy szüksége van a rali világának egy új Toyotára. Remélem, ez a TMG új rali dinasztiájának kezdete.”

Isolde Holderied így nyilatkozott: „Igencsak izgatott vagyok, hogy ismét egy új Toyota raliautó volánja mögé ülhetek. Rég volt már ilyenben részem! A TMG koncepciója a Yaris R1A-val nagyon pozitív, mivel a potenciális versenyzők, legfőképpen a fiatalok részére sokkal elérhetőbbé teszi a ralizást. Nagyszerű, hogy a TMG visszatér, és remélem, hogy a Deutschland Rallye-n történő bemutatkozás az autó nagyszerű jövőjének kezdete lesz. Azt várom, hogy jó móka lesz ez!”

Műszaki adatok

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett, Dual VVT-i 1,33 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, DOHC vezérlés, elektronikus benzinbefecskendező, sportlégszűrő, 55 mm átmérőjű kipufogórendszer, fém versenykatalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 72,5 mm

Löket: 80,5 mm

Hengerűrtartalom: 1329 cm3

Kompresszióarány: 11,5:1

Teljesítmény: 99 LE (fordulatszám: 6000 1/min)

Forgatónyomaték: 125 Nm (fordulatszám: 4000 1/min)

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó, rövidebb végáttétel, utcai kivitelű differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, torziós hátsó híd, versenycélú lengéscsillapítók és hozzájuk igazított rugók, állítható hasmagasság

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák

Hátul: tömör féktárcsák

 

Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, ahhoz több ponton rögzített, Fe45-ös acélból készült hegesztett OMP biztonsági bukókeret, OMP kagylóülések, OMP hatpontos biztonsági övek, OMP beépített és kézi tűzoltókészülék, áramtalanító, üzemanyagtartály, üzemanyag vezeték és motorvédelem

 

Méretek:

Hossz: 3885 mm

Szélesség: 1695 mm

Magasság: 1510 mm

Tengelytáv: 2510 mm

 

Súly: 1000 kg

 

Menetteljesítmények:

Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 11,7 s

Végsebesség: 175 km/h


Andrew

Módosítás: (2018. február 27. kedd, 19:14)