Hírek: Ford Fiesta R2

Az egyliteres, turbófeltöltéses motorral hajtott Ford Fiesta R2 történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

Bemutatkozott az új Fiesta R2

Az új Ford Fiesta R2 fejlesztése gőzerővel halad, az M-Sport arra készül, hogy az új evolúciót 2015 első negyedévének végén pályára küldhesse.

A 2009-ben bemutatott Fiesta R2 számított az M-Sport első globális raliautójának, ami aztán számos sikert könyvelhetett el szerte a világon. A legutóbbi evolúció erre épül, a felfüggesztésén, a fékrendszerén és erőátviteli rendszerén ugyanakkor fejlesztéseket hajtottak végre. A legfontosabb módosítás viszont az új, egyliteres motor. Az M-Sport mérnökei a Ford Motor Company-vel szorosan együttműködve kihasználták az EcoBoost technológia teljesítményét.

A Ford mérnöki tapasztalatának köszönhetően az egyliteres EcoBoost motor háromszor, 2012-ben, 2013-ban és 2014-ben is elnyerte az Év Nemzetközi Motorja címet. Ez a kivételes erőforrás hajtja az utcai Fiestákat és a Ford személyautó modelljeit, valamint kisebb haszongépjárműveit is, de ez fog segíteni a Fiesta R2-nek is, hogy teljesítmény szempontjából új szintre lépjen.

Az első fejlesztési tesztek a 2014-es év vége felé kezdődtek, a dedikált tervezői és mérnökcsapat bíztató eredményeket tapasztalt ezek során.

„A kezdeti tesztek nagyon biztatóak voltak, folytatjuk a fejlesztéseket a következő néhány hónapban is” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „A Ford Fiesta R2 az egyik legsikeresebb modellünk, az új evolúció az autó csaknem minden területén fejlődést biztosít. A Ford folyamatos támogatásának köszönhetően az új, egyliteres motor nagy lépést fog biztosítani a motor teljesítményének terén, úgyhogy alig várom már, hogy versenyben láthassam.”

„Az M-Sporttal folytatott partnerkapcsolatunk részeként nagyszerű látni, hogy a legújabb Ford technológia a ralisport legmagasabb szintjén versenyez” – nyilatkozta a Ford Racing európai vezetője, Gerard Quinn. „A nagy presztízsű Év Nemzetközi Motorja cím háromszori elnyerésével az egyliteres EcoBoost motor a Ford egyik legfigyelemreméltóbb fejlesztése, és öröm látni, hogy a technológia az M-Sport versenyautóiba is átkerült.”

„Ahogyan beültem az új Fiesta kormánya mögé, rögtön éreztem az autó minden részén elvégzett fejlesztéseket” – mondta el a 2014-es Drive DMACK Fiesta Trophy 2014-es bajnoka, Sander Parn, aki az M-Sport greystoke-i erdőben lévő saját tesztlétesítményében próbálhatta ki az új evolúciót. „Nagyon sok kis fejlesztés van minden területen, és nem kétséges számomra, hogy ez egy előrelépés lesz összességében. A Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzői sok mókában részesülhetnek a kocsival idén – a turbómotort nagyon szórakoztató vezetni, a hangja hihetetlenné teszi!”

 

Andrew

 

2015. január 12.


 

Portugáliában lesz az új R2-es Fiesta első bevetése

Az M-Sport a Genfi Motor Show-n bejelentette, új R2-es raliautója májusban, a Portugál Rally-n mutatkozik be versenykörülmények között. A Fiesta R2-t 1000 köbcentiméteres EcoBoost motor hajtja. Háromhengeres turbófeltöltéses erőforrás elsőször fog ebben a kategóriában FIA homologizációt kapni.

Az M-Sport által a Ford támogatásával fejlesztett kocsi az utcai Fiesta alapjaira épül, de természetesen a ralisportra alkalmas erőátviteli rendszert, fékeket és felfüggesztést kapott. A Nemzetközi Automobil Szövetség új szabályai szerint az egyliteres turbós motorral az R2-es kategóriában állhat rajthoz a Fiesta. Az erőforrás 168 lóerős teljesítményre képes.

Gerard Quinn, a Ford Performance Europe versenyrészlegének vezetője lelkendezve beszélt az új fejlesztésről: „Ennek a figyelemre méltó egyliteres motornak és a karosszéria dinamikájának kombinációja továbbra is győzelmi esélyeket biztosít a Fiesta R2-nek az FIA R2-es ralikategóriájában. Az autó elképesztően szól, a B csoport aranykorszakának erős autóira emlékeztet.”

A Ford Fiesta R2 következő generációja a 2010-es modell, az első globális raliautó nyomdokait követi. A Fiesta R2 az első lépcsőfoka a kék oválos márka „lehetőségek létrájának”, melyet olyan fiatal versenyzőknek hoztak létre, akik a világ gyorsasági szakaszain képzelik karrierjüket. A R2-es kategória sikerei után ülhetnek át ők a Fiesta R5-be, végül a Fiesta RS WRC-be.

Az új Fiesta R2 a korábbi versenygép továbbfejlesztett változata, az új motor mellett javítottak az erőátvitelen, a fékrendszeren, az elektronikán, a hűtésen és a felfüggesztésen is, utóbbin a jobb beállíthatóságot célozták meg. „Az új Fiesta R2 nagyon jónak érződik” – mondta el Sander Parn, aki a Drive DMACK Fiesta Trophy tavalyi győzteseként részt vett az autó fejlesztési tesztjein. „A régi kocsi egy nagyon erős alapot biztosított, az M-Sport pedig számos apróbb módosítást végzett rajta, nem csak a motor változott. Példaként az első felfüggesztés több opciót kínál a beállításra, ami segíteni fog a fiatal versenyzőknek, hogy még többet tanulhassanak az idei Trophy-n.”

A vadonatúj Fiesta R2-esek lesznek a nagy érdeklődésre számot tartó Drive DMACK Fiesta Trophy autói. A sorozat májusban indul útjára a Portugál Rally-n, majd Lengyelországba, Finnországba, Németországba és Spanyolországba látogat a mezőny. A kiírás győztese a DMACK által szponzorált Fiesta R5-tel teljes bajnokságot, azaz hét futamot teljesíthet a WRC 2-ben 2016-ban.

A tervek szerint a március 7-én megrendezett Malcolm Wilson Rally-n Parn vezetésével előfutóként mutatkozott volna be a Fiesta R2 a nagyközönségnek, erre azonban nem került sor.

 

Andrew

 

2015. március 13.


 

Bemutatkozik az új, EcoBoost motoros Fiesta R2

A Portugál Rally-n kerül sor az új R2-es Ford Fiesta debütálására. A régóta várt – homologizációval május 1-től rendelkező – autóval fog futni a Drive DMACK Fiesta Trophy is.

Az újdonság fejlesztése a tavalyi év elején kezdődött meg, azóta több sikeres teszten is átesett a Fiesta az M-Sport saját tesztpályáján, illetve Wales-ben. A kormány mögött a Drive DMACK Fiesta Trophy-t 2014-ben megnyerő Sander Parn mellett az M-Sport World Rally Team pilótája, Elfyn Evans, a korábban a junior világbajnokságon is szereplő John MacCrone és az M-Sport tapasztalt tesztpilótája, Matthew Wilson tűnt fel.

A korábbi verzióhoz képest legfontosabb változásként a teljesen új, háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses EcoBoost motort kell megemlíteni, ezzel az erőforrással a Fiesta R2 az első, amit az új, az egyliteres motorok versengésének is lehetőséget biztosító szabályok szerint homologizáltak az R2-es kategóriában.

Az Év Nemzetközi Motorja díjat háromszor is elnyerő egyliteres Ford EcoBoost erőforrás tökéletes platformot biztosított az M-Sport mérnökeinek, akik a Ford európai versenyrészlegével karöltve dolgoztak, hogy kihasználják a kék oválos márka megújult EcoBoost technológiájában rejlő lehetőségeket.

A 180 lóerős teljesítményt és 250 newtonméteres nyomatékot biztosító motor mellett a Fiesta R2-n más módosításokat is végeztek, megújult a sebességváltó, a felfüggesztés, a bukócső, az elektronika és a fékrendszer is, az átalakított karosszériával pedig beállt az autó az M-Sport ráncfelvarrott Fiestáinak, illetve a Ford legújabb sorozatgyártású járműveinek sorába.

Az Európában a legjobb értékesítési adatokkal büszkélkedő Fiesta vezetési dinamikája tökéletes alapot biztosít az újgenerációs R2-es autóhoz. Ahogyan a rali világbajnokság visszatér az öreg kontinensre, a viadalra érkező rajongók először láthatják az új Fiesta R2-t akcióban, ezzel küzdenek majd egymás ellen a Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzői is.

„Mindig is az élen voltunk, amikor új koncepciók és új technológiák bevezetése kerül sor, a Forddal meglévő szoros kapcsolatunk pedig lehetővé tette számunkra azt, hogy ugyanígy tegyünk az új Fiesta R2-vel” – nyilatkozta az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson. „Mi voltunk az elsők, akik bemutattunk egy R5-ös kocsit, és most mi vagyunk az elsők, akik bemutatunk egy új egyliteres autót az új előírásoknak megfelelően, melyek lehetővé teszik, hogy ilyen járművek versenyezzenek az R2-es kategóriában. Az M-Sport mérnöksége egyre erősebb, ez egy olyan dolog, amire roppantul büszkék vagyunk mindannyian.”

„Örülök, hogy a kezdetektől be voltam vonva ebbe a projektbe” – osztotta meg gondolatait Gerard Quinn, a Ford Performance Europe versenyrészlegének első embere. „A Ford és az M-Sport illetékes fejlesztési csapatainak összehozása egy újabb sikeres termékkel kapcsolatos együttműködést eredményezett. A Fiestának bizonyított ralis pedigréje van számos kategóriában, 2014-ben nyolc nemzeti ralibajnokságot nyert, valamint a WRC 2-es címet. Mint ahogyan az autó fejlesztésében részt vevő csapat, én is nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk. Az egyliteres EcoBoost motor egy igencsak figyelemre méltó erőforrás, alig várom már, hogy láthassam szerte a világon a raliszakaszokon versenyezni.”

„Ez az új Fiesta R2 egy evolúciója a globálisan sikeres 1,6-os változatnak, amiből csaknem háromszáz példány került értékesítésre huszonhét különböző országban” – mondta el Chris Williams, az M-Sport vezető mérnöke. „A Ford díjnyertes EcoBoost motorját és a fantasztikus Fiesta futóművet vettük alapul, és fejlesztettük az autót lépésről lépésre számos különféle területen. Megpróbáltuk ismét kiegyensúlyozni a költséget a teljesítménnyel, de a legfontosabb dolog az volt, hogy legyen egy olyan autónk, ami képes a leggyorsabb lenni a kategóriájában.”

 

Andrew

 

2015. május 19.

Módosítás: (2017. szeptember 07. csütörtök, 14:04)