Éjszakai műszak a juniorokért

Csaknem meghiúsult a rali világbajnokság junior kategóriájának 2019-es idénynyitója a Svéd Rally-n, az M-Sport Lengyelország azonban éjszakai erőfeszítésének köszönhetően meg tudta oldani a technikai problémát, és a fiatalok számára is lezajlott a verseny.

 

Csaknem meghiúsult a rali világbajnokság junior kategóriájának 2019-es idénynyitója a Svéd Rally-n, az M-Sport Lengyelország azonban éjszakai erőfeszítésének köszönhetően meg tudta oldani a technikai problémát, és a fiatalok számára is lezajlott a verseny.

Az M-Sport lengyelországi részlege, mely a junior világbajnokság számára biztosítja a technikai hátteret, egy elektromos gondot fedezett fel az új Ford Fiesta R2-esen, miközben a versenyautók már útra keltek a futam központja, Torsby felé.

Az M-Sport Lengyelország vezetője, Maciej Woda bevallotta, a legrosszabbaktól tartott. „Egy, a karosszéria kontroll moduljában elvégzett szoftvercsere okozta a problémát” – magyarázta Woda az autosport.com-nak. „Nyilvánvaló, hogy az autóink az utcai autón alapulnak, ez pedig oly’ sok szenzorral és aktuátorral jön ki, melyekre nincs szükségünk, úgyhogy ezek némelyikét kivesszük. A probléma az autóink második tételénél jelentkezett, melyeket augusztus után gyártottak tavaly – ez már akkor volt, amikor a szoftvercsere megtörtént. Az első tétellel, melyek között a tesztautó is volt, kilométerek ezreit futottuk, ezeket júliusban gyártották, úgyhogy egyáltalán nem volt ezekkel az autókkal probléma, amikor futtattuk őket.”

Előtérben az M-Sport Ford Fiesta WRC-i, mögöttük a junior flotta

 

Ha nem találtak volna megoldást rá, hatással lehetett volna az az autó különböző elektromos részeire is, köztük a kormányszervóra, a lámpákra és az ablaktörlőre is. „Megpróbáltuk megoldani a problémát csütörtökön, végül azonban első dologként péntek reggel elrepültünk Kölnbe a Fordhoz, és magunkhoz vettük az összes alkatrészt” – mesélte Woda a verseny előtt történteket. „Pénteken éjfélkor landoltunk Krakkóban, és egyenesen a gyárba mentünk, hogy beépítsük az alkatrészeket. De nem működtek még mindig. Azon az éjjelen nem aludtam.”

A szakember dicsérettel illette a Ford Performance Egyesült Királyságbeli dolgozóit, valamint a kölni kollégáikat az erőfeszítéseikért, amit a probléma megoldása érdekében tettek. „Fantasztikusak voltak. Nélkülük nem lehetnénk itt. Alapjában amiatt, mert elég fáradtak voltunk, elkövettünk egy kis hibát az alkatrészek beszerelésekor a kora reggeli órákban szombaton. Miután beszéltünk Kölnnel, rájöttünk erre – rendbe raktuk, és nem volt semmi problémánk azóta. Őszintén szólva ez volt pályafutásom legborzalmasabb momentuma. Folyamatosan azon gondolkodtam: ’Hogyan hozhattam magamat – és a céget – ebbe a helyzetbe, hogy ne tudjunk elkezdeni egy versenyt?’

Végül minden működött, és mind a tizenhárom autónk futott a nehéz verseny mindegyik napján. Ez egy olyan tett, amire nagyon-nagyon büszke vagyok. A szoros időkeret ellenünk volt mindenesetre, amikor azonban volt ez a késői gondunk is, amit az M-Sport Lengyelország csinált, az fantasztikus. A junior világbajnokság nyitó fordulójának sikere tőlünk jön, de a Fordtól is – nem tudjuk eléggé megköszönni a kitűnő támogatásukat és az együttműködésüket.”

 

Andrew

Módosítás: (2019. február 27. szerda, 17:15)