Hírek: Citroen DS3 R3T

A Citroen DS3 R3T történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

Hamarosan piacon a DS3 R3T Maxi változata

A Citroen Racing bejelentette, hamarosan piacra kerül DS3 R3T raliautójának Maxi változata. A felpiszkált kocsi 1,6 literes turbós erőforrása 24 lóerővel nagyobb teljesítményre képes, mint az előd, az új motor 234 lovat tud.

Sebastien Chardonnet egy Citroen DS3 R3T Maxival vett részt az év eleji Monte-Carlo Rallye-n, ahol az igencsak figyelemreméltó tizenegyedik helyen ért célba.

 

Andrew

 

2014. augusztus 16.


 

Utólag kizárták a juniorok Citroenjeit a Francia Rallye-ról

Technikai szabályszegés miatt tízezer eurós utólagos büntetésben részesült a Citroen Racing, a Francia Rallye-n a junior világbajnokság keretében célba érő hét Citroen DS3 R3T-t pedig ki is zárták a futamról.

A Francia Rallye technikai felügyelői a hét folyamán ismét összeültek, miután a rali világbajnokság francia fordulóját követő technikai ellenőrzésen a junior világbajnokságot megnyerő Stephane Lefebvre autójában a homologizációnak nem megfelelő kipufogó oldali vezérműtengelyt találtak. A junior sorozatban rajthoz álló autókat ugyan független csapatok készítik fel, de azokhoz a Citroen Racing biztosítja az egymással megegyező, plombált erőforrásokat. A Citroen versenyrészlege közölte, a homologizációs formula hibája okozta az eltérést, azon az egyik méretnél rossz helyre került egy vessző.

Lefebvre-t és a többi junior célba érőt kizárták a Francia Rallye-ról, ami alól kivétel volt a junior értékelés, abban az érintett párosok megtarthatták pontjaikat. A Citroen Racinget a büntetésen kívül az üggyel kapcsolatos költségek miatt további 2500 euró megfizetésre is kötelezték.

A kizárás rekordszámú, hét autót érintett, ami eggyel több, mint a 2013-as Akropolisz Rally végértékelésből kivett hat Ford Fiesta R2. Azokat – a szintén junior világbajnokságon részt vevő autókat – a kipufogócsonk miatt zárták ki. A két esetben közös a versenyfelügyelők elnökének személye, melyet mindkétszer az egykori navigátor, Robert Reid töltött be, valamint hogy az abszolút eredmények törlése ellenében a junior világbajnoki pontokat megtarthatták a versenyzők.

 

Andrew

 

2014. október 26.


 

Ismét kizárták a juniorok Citroenjeit

A versenyfelügyelőség a Katalán Rally rajtja előtti napon hozta meg azt a döntést, miszerint a junior indulók előző, Tour de Corse-on szerzett WRC 3-as pontjait törlik.

Erre a korzikai verseny utáni vizsgálatokat követően került sor, melynek során megállapították, hogy nem homologizált elektromos vízpumpát használt az összes Citroen DS3 R3 Max. A versenyzők a junior sorozatban gyűjtött pontjaikat megtarthatták.

Az eset érdekessége, hogy mindössze egy autót, a győztes Quentin Gilbertét vetették vizsgálat alá, a többi junior pilóta versenygépét nem, mint ahogyan az ezúttal a fiatalok értékelésébe nem nevező Simone Tempestiniét sem. Utóbbi pilótát nem is büntették meg, így furcsa módon ő gyűjtötte be a WRC 3-ban a maximális pontszámot.

A homologizációs kihágást a Citroen sietve korrigálta, ez november 1-i hatállyal lép életbe, ugyanakkor az FIA engedményének értelmében DS3 R3-asok a javított homologizációval vehettek már részt a katalán versenyen is. A Citroen Racing harmincezer eurós büntetésben részesült a vétség miatt.

A fiatalok DS3 R3T-it a 2014-es francia futamon a nem megfelelően homologizált vezérműtengely miatt zárták ki, de a Citroen Racingnek a múltban is akadt jópár hasonló bakija.

 

Andrew

 

2015. október 24.


 

Fellebbezés alatt a korzikai eredmények

A Korzika Rally végén kiszabott vitás büntetések a tárgya annak a fellebbezésnek, amit Ole Christian Veiby nyújtott be az FIA felé. A mindössze 19 esztendős norvég pilóta a Quentin Gilbert autóján elvégzett technikai ellenőrzést követően kapott hatvan perces büntetést a rali világbajnokság tizenegyedik fordulóján, mivel a Citroen DS3 R3 Max-on olyan vízpumpát találtak, ami nem volt homológ.

A versenybíróság döntésének értelmében Veiby elvesztette a szigeten az ötödik helyezése révén megszerzett tíz WRC 3-as pontját, győztesnek pedig az eredetileg a kategóriát megnyerő Gilbert kizárása után Simone Tempestinit avatták. Több Citroen is a kérdéses vízpumpával futott, beleértve Tempestiniét is, aki a többiekkel ellentétben nem nevezett itt a junior értékelésbe. A Citroen Racing a junior versenyzők nevében elfogadta a döntést.

A pilóta édesapja, Erik Veiby, aki az EVEN Management vállalat tulajdonosaként olyan versenyzők karrierjét egyengeti, mint Andreas Mikkelsen, Pontus Tidemand vagy Esapekka Lappi, a következőket mondta el: „Úgy hisszük, hogy a Citroen rosszul csinált valamit, amikor OC Veiby nevében elfogadta a büntetést anélkül, hogy értesítette volna őt. A másik dolog, amit nem fogadunk el, hogy az FIA anélkül büntetett minket nem homologizált alkatrészek használata miatt, hogy megvizsgálta volna a megbüntetett autókat. Ez nem lehet helyes.”

Veiby megerősítette, hogy bármilyen eredménye is lesz a fellebbezésnek, az nem módosítja fia bajnoki eredményét, a sportág és csapata jövőjét szem előtt tartva ugyanakkor el kellett járnia a fellebbezés formájában. Az ügy a döntőbizottság előtt van, a WRC 3-as bajnokság eredménye a határozat meghozataláig nem tekinthető véglegesnek.

 

Andrew

 

2015. december 8.


 

Visszavont fellebbezés

Ole Christian Veiby édesapja, Erik Veiby nyilvánosságra hozta, visszavonták az FIA elleni, a 2015-ös Tour de Corse büntetéseire vonatkozó fellebbezésüket. Ennek oka, hogy a pilóta helyezése egy, az ő szempontjukból sikeresen végződött ügymenet esetén sem változott volna a WRC 3-ban

A korzikai világbajnoki futamot követően szabálytalannak találták a juniorok és a WRC 3-asok között győzelmet arató Quentin Gilbert Citroen DS3 Max-ának vízpumpáját, emiatt az összes junior versenyzőnek törölték a WRC 3-ban megszerzett pontját. Veiby-ék azt nehezményezték, hogy a Citroen az ő beleegyezésük nélkül fogadta el a döntést, a fia autóját ugyanakkor nem is látták a technikai ellenőrök. Veiby-ék emiatt éltek a fellebbezés jogával.

 

Andrew

 

2016. január 9.

Módosítás: (2016. január 09. szombat, 17:21)