Hírek: Toyota GT86 CS-R3

A Toyota GT86 CS-R3 történetével kapcsolatos hírek, információk


 

A Toyota bemutatta új raliautóját

A Toyota megerősítette, ügyfélprogramjának részeként építi GT86-os sportautójának raliváltozatát.

Az orrmotoros, hátsókerékhajtásos, Subaruval közösen fejlesztett bázisautót az R3-as előírások alapján alakítják át, a kocsi privát ügyfelek számára lesz elérhető, a kiszállítások a 2015-ös szezonra várhatók.

A TMG GT86 CS-R3 kódnévvel jelölt boxermotoros autó hatsebességes szekvenciális váltóval, korlátozott zárású differenciálművel, módosított kétliteres erőforrással, versenyzésre alkalmas fékekkel és más átalakításokkal készül. A Nürburgringen megrendezésre kerülő VLN sorozatban használt TMG GT86 CS-V3 pályaautó tapasztalataiból merítve a TMG mérnökei azt tervezik, az alapautót „a szabályok adta lehetőségeken belül a maximális szintre” alakítják át.

A TMG GT86 CS-R3-mal privát ügyfeleket céloznak meg, az autó rajthoz állhat az FIA által jóváhagyott versenyeken, köztük világbajnoki futamokon is. A teljes specifikációt és az árakat a következő hónapokban teszik közzé.

„A ralisport a vérünkben van, így nagyon izgalmas, hogy bejelenthetem, kiterjesztjük ralisporttal kapcsolatos tevékenységünket” – mondta el Nico Ehlert, a TMG ügyfélrészlegének főmérnöke. „A kilátások szerint a GT86 CS-R3 a gyorsasági szakaszok egy izgalmas autója lesz. A hátsókerékhajtással látványos akciókra számíthatunk, ami biztosan szórakoztató le a versenyzők és hasonlóképpen a nézők számára.”

A TMG GT86 Cup és a TMG GT86 CS-V3 pályaautókkal szerzett tapasztalatunk segítségével az elmúlt években erős infrastruktúrát építettünk az ügyfél autósport programunk számára. Ebből táplálkozunk, hogy egy megbízható, biztonságos és nagyteljesítményű kocsit, valamint az elvárt technikai támogatást tudjuk nyújtani ügyfeleink számára.

Nagy igényekre számítunk, azt várjuk, hogy a 2015-ös szezon kezdetétől rengeteg GT86 CS-R3-as raliautót lássunk verseny közben.”

A Toyota által kiadott közlemény szerint „a bejelentéssel a TMG megerősíti az autósport és a ralisport ügyfél szempontú elkötelezettségét, mindkét irányzat kulcsfontosságú a hosszútávú üzleti stratégiában”. A már bemutatott belépő szintű raliautóval, a Yaris R1A-val, melyet japán versenyeken a cég elnök-vezérigazgatója, Akio Toyoda is vezetett, valamint a globális világmotor folyamatban lévő fejlesztésével a Toyota Motorsport GmbH folyamatosan bővül, gyarapítja tudását a ralisport területén és épít a sportágat illető büszke történelmére. A TMG léte a ralisporton alapul, története Toyota Team Europe-ként Kölnben indult 1979-ben. Az Ove Andersson vezette cég volt a Toyota ’80-as, ’90-es évekbeli rali világbajnoki sikereinek fő mozgatórugója, megnyerve négy egyéni és három gyártói világbajnoki címet.

 

Andrew

 

2013. november 11.


 

Készen áll a Toyota GT86 CS-R3

A Toyota Motorsport GmbH pozitív előrelépésekről számolt be a GT86 CS-R3 típusjelzésű, hátsókerékhajtásos raliautójával kapcsolatban, melynek első prototípusa az összeszerelési fázisban tart, hogy kezdetét vehesse a kocsi tesztelése.

A TMG mérnökei 2013 októbere óta keményen dolgoznak a CS-R3 koncepción, melynek terveit tiszta lappal kezdték.

Az alapautó A csoportos homologizációja jóváhagyásra került, az R3-as homologizációs folyamat pedig hamarosan kezdetét veszi az FIA-nál, előbb azonban el kell nyernie a tesztpályákon a végső specifikációt az autónak.

A TMG motortervező és fejlesztő részlege kielemezte az eredeti kétliteres boxer erőforrást, amit egy fejlesztési program során javított tovább azzal a szándékkal, hogy az egység 200 lóerős teljesítményét feljebb tornázza.

Beszállítójának segítségével a TMG a GT86 CS-R3-hoz egy szekvenciális kapcsolású hatfokozatú sebességváltót is készített. Ezt, valamint a korlátozott zárású differenciálművet és a módosított fékeket is megkapja a tesztelésre szánt prototípus az elkövetkezendő napokban.

Az FIA homologizációval rendelkező bukócsőrendszert különleges eljárással tervezték, mely lehetővé tette a súly optimalizálását, ezt követően építették a bukőcsövet a karosszériába.

A TMG a feladatra készített kábelköteget és a versenysportra szánt elektromos vezérlőegységet szerzett be, de piacvezető beszállítótól származik az aszfaltos és murvás futómű kit is, mely különlegesen tervezett lengőkarokat is magában foglal.

Az autó összeszerelése hamarosan befejeződik, az első tesztekre júliusban sor is kerül a tervek szerint. Az autó a nagyközönség előtt augusztus második felében mutatkozhat be.

A GT86 CS-R3, az R3-as kategória első boxermotoros, illetve hátsókerékhajtásos autója az ügyfelek részére a 2015-ös év első negyedévében lesz elérhető kit formájában, a TMG mindeközben fontolgatja azt is, hogy versenykész autókat is árusítson. Az árazásról egyelőre nem adtak még ki információt, de a TMG várhatóan versenyképes áron kínálja majd az újdonságot az R3-as modellekkel összevetve.

Nico Ehlert, a TMG ügyfélprogramjának főmérnöke a következőket nyilatkozta: „Nagyon örömteli azt látni, hogy a GTó86 CS-R3 testet ölt, és izgalmas arra gondolni, hogy néhány napon belül a tesztpályán lesz. Keményen dolgoztunk, hogy eljussunk idáig, nagyon sok erőfeszítést igényelnek az előkészületek és a tervezés, hogy biztosak legyünk benne, egy megbízható és élvezetes autót kínálhatunk ügyfeleinknek a kezdetektől fogva. Mérnöki figyelmünk központjában az állt, hogy egy könnyű autót fejlesszünk, mely biztonságos, megbízható és szórakoztató. Eddig minden a tervek szerint halad, és tartjuk a terveinket. Várjuk azt, hogy folytathassuk ezt a fejlődést a pályákon történő tesztelések során is.”

 

Andrew

 

2014. július 6.


 

Bemutatkozik a Toyota GT86 CS-R3

A GT86 CS-R3-as raliautó a 2014-es rali világbajnokság kilencedik fordulóján, a Deutschland Rallye-n mutatkozik be a nyilvánosság előtt – erősítette meg a Toyota Motorsport GmbH.

A TMG az olyan autók nyomán, mint amilyen a látványos, versenyeket is nyerő Celica Twincam Turbo is volt, egy hátsókerékhajtásos autóval tér vissza a ralisportos gyökereihez, hogy mind a pilótákat, mind a nézőket szórakoztatni tudja.

A döntés tökéletesen tükrözi a Toyota globális „élmény vezetni, ismét” nézetét, de követi a cég elkötelezettségét is abban, hogy fokozottabban vegyen részt a hamisítatlan autósport kezdeményezésekben.

Csaknem egyéves fejlesztést követően a TMG a CS-R3-mal előfutóként áll rajthoz az augusztus 21-24. között megrendezésre kerülő Deutschland Rallye-n. A kocsi nem fog részt venni a versenyben, de fontos szerepe lesz minden egyes szakaszon a biztonságot illetően. A CS-R3-at a korábbi női világbajnok Isolde Holderied fogja vezetni, akinek az egyik fő feladata az lesz, hogy értékelje a jelenleg prototípusként létező autót, hogy a specifikáció véglegesítése és a homologizáció előtt finomíthassák a részleteket.

A CS-R3-at privát ügyfelek számára fogják kínálni a Toyota márkakereskedéseken keresztül, megteremtve a lehetőségét a versenyszerű ralizás költséghatékony élvezetének a helyi versenyektől kezdve a világbajnoki szintig.

A kocsi megfelel az FIA R3-as kategóriára vonatkozó előírásainak, ami lehetővé teszi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftvert és hardvert érintő módosítások, úgymint a szelepemelés és a kompresszióarány, részei a kiterjedt fejlesztőprogramnak, az autóval a 240-250 lóerős teljesítményt tűzték ki célul.

A fejlesztési folyamat során a TMG a súlycsökkentésre összpontosított, miközben a biztonságot, a megbízhatóságot és a vezetési élményt is szem előtt tartotta.

A szekvenciális kapcsolású hatsebességes váltó és a korlátozott zárású differenciálmű valódi érzést biztosít a nagy teljesítményről, míg az FIA homologizációval rendelkező bukócsövet a súlyoptimalizálásnak megfelelően tervezték meg.

A TMG ugyancsak a célnak megfelelő kábelköteget, valamint az autósportban használatos elektromos vezérlőegységet szerzett be, az autóhoz piacvezető aszfaltos és murvás futómű szett áll rendelkezésre, beleértve a különleges tervezésű lengőkarokat is.

A CS-R3-at különböző felületeken tesztelték a Deutschland Rallye-ra történő felkészülés jegyében, melyen a három nap és a tizennyolc szakasz során 326 versenykilométert kell megtennie.

A kocsi 2015 első negyedévében lesz elérhető kit formájában az ügyfelek számára, a TMG várakozásai szerint a többi R3-as modellel versenyképes áron. Az árat a végleges specifikáció közlésekor teszik közzé.

Nico Ehlert, az TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke a következőket nyilatkozta: „Ez egy izgalmas hír a TMG számára, és remélem, hogy általában véve a ralisportnak is. Valódi látványosság lesz azt látni, hogy egy hátsókerékhajtásos raliautó első alkalommal teszi be a lábát a szakaszokra. Fontos elmondani, hogy az Isolde által vezetett GT86 CS-R3 nem a végső termék. Szükségünk van a Deutschland Rallye-ról adatokra, hogy befejezhessük a fejlesztési programunkat. Emiatt ez egy fontos lépés lesz a GT86 CS-R3 történetében és egy világos utalás a jövőbeli ügyfeleink részére, hogy gyorsan fejlődik ez a projekt. Nagyon is nyilvános területen, a rali világbajnokságon teszteljük a prototípusunkat, ez mutatja, mennyire bízunk ebben a projektben. Az autóval kapcsolatos érdeklődés meghaladja már a várakozásainkat és várjuk az ügyfelek és rajongók trieri visszajelzéseit.”

A Deutschland Rallye-n egy GT86 CS-R3-as bemutatóautó is kiállításra kerül a trieri szervizparkban a TMG szervizterületén.

 

Andrew

 

2014. augusztus 5.


 

Pozitívan debütált a Toyota GT86 CS-R3

A Toyota Motorsport GmbH produktív négy napon van túl az új GT86 CS-R3-mal, a Deutschland Rallye-n nagy lépéseket tettek az autó fejlesztésében.

A TMG új hátsókerékhajtásos raliautója előfutóként vett részt az 1300 kilométer össztávú viadalon, kormányánál a korábbi női világkupa győztes Isolde Holderied foglalt helyet.

A négy nap során az volt a csapat prioritása, hogy minél több kilométert gyűjtsenek, ez a kiindulási specifikáció kiértékelését és a javítási lehetőségek feltérképezését szolgálta. A megbízhatóság és Holderied gyakorlata segített a célok elérésében az olykor trükkös körülmények közepette is.

„Nagyon élveztem a CS-R3-at, a hátsókerékhajtással nagyon szórakoztató” – számolt be a verseny után Holderied. „Kitűnő az egyensúlya és nagyon jó érzés vezetni a különféle szakaszokon is.

Az emberek reakciója hihetetlen volt felém, hogy a CS-R3-mal voltam itt. Rengeteg embert érdekel a Toyota ralis története, ők örülnek, hogy a TMG visszatért a ralisporthoz ismét. Szombaton a hosszú panzerplattei szakasz különösképpen speciális volt a hatalmas tömeg előtt. Többször voltam már ott, és nagyon tetszik. Szórakoztató a CS-R3-nak nyomni, nagyon élveztem.”

A Deutschland Rallye-n gyűjtött adatok hozzá fognak járulni a CS-R3 kittjének végső specifikációjához, melyek 2015 első negyedévében kerülnek kiszállításra az ügyfelekhez, azok után, hogy meg fog történni az FIA-nál az R3-as kategóriának megfelelő homologizáció.

„Összességében egy nagyon pozitív tapasztalat volt ez számunkra, és egy fontos lépés a CS-R3 fejlesztésében” – értékelt Nico Ehlert, az TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke. „A Deutschland Rallye-n látott autó volt az első prototípus, vártuk, hogy lesz némi kihívás, de örömmel mondhatom, hogy simább volt a hétvége, mint ahogyan reméltük.

Egy olyan környezet, ahol az idő korlátozott, a nyomás pedig nagy, esélyt adott számunkra arra, hogy ne csak a kocsi teljesítményét értsük meg, de az operatív igényeit is. Találtunk néhány fejlesztenivaló területet mind a műszaki teljesítmény terén, mind a szervizparki kezelhetőségben.

A rajongók és a versenyben résztvevők reakciója is túlnyomórészt pozitív volt, szignifikáns az érdeklődés mind az autó, mind a HJS TMG CS-R3 Trophy iránt, mely a 2015-ös német bajnokság keretein belül fog futni.

Mint ahogyan műszaki szempontból is pozitív volt a hétvége, nagyszerű volt látni a CS-R3 fogadtatását. A rajongók örültek, hogy egy hátsókerékhajtásos kocsi tért vissza a ralisportba, bíztató az ügyfelek érdeklődése. Alig várjuk, hogy bőséges számú CS-R3-as autót lássunk jövőre a szakaszokon szerte Európában és távolabb is” – fejezte be Ehlert.

A csapat a sajtóközleményben nem tért ki rá, de a hátsókerékhajtás ellenére nem túl látványosan közlekedő Holderiedet a futam pénteki napjának délelőttjén a kormányszervó meghibásodása hátráltatta, a hölgy éppen ezért a hajtűkanyarokkal teli mosellandi szakaszt nem is teljesítette.

A Toyota GT86 CS-R3-as kittje 2015. január 31-ig kedvezményesen rendelhető meg Európa bármelyik Toyota márkakereskedésében 79 ezer euróért (plusz ÁFA), utána az 84 ezer euróba (plusz ÁFA) kerül. A kit tartalmazza az összes szükséges mechanikus elemet, mint például a versenyalkatrészeket, a komplett erőátvitelt és a becsövezett karosszériát, amiket aztán az ügyfélnek kell összeépítenie. Az opciós lista, melybe a murvafutómű, a versenyülések és más elemek fognak tartozni, az elkövetkezendő hetekben jelenik meg.

 

Andrew

 

2014. szeptember 2.


 

Közel a Toyota GT86 bevetése

A Toyota Motorsport GmbH megerősítette, hogy az utolsó simításokat is elvégezték a hátsókerékhajtásos GT86 CS-R3-as raliautójukon, így az versenykörülmények között is bemutatkozhat ebben az évben.

A CS-R3 prototípusát tavaly augusztusban mutatták be, azóta egy kiterjedt tesztprogramot végzett vele a Toyota versenyrészlege, hogy optimalizálja a kocsit és meghatározza annak a kitnek a végső specifikációját, ami a privát versenyzőkhöz és csapatokhoz kiszállításra kerül majd.

Az aprólékos fejlesztések mind a murvás, mind az aszfaltos teljesítményen javítottak, ugyanakkor a megbízhatóság és a tartósság elsőszámú fontosságú volt, hogy az autó egy költséghatékony versenyzési formát biztosítson egy szezon folyamán és hosszabb távon is.

A CS-R3 máris rendkívüli népszerűségre tett szert a hátsókerékhajtásos erőátviteli rendszerének köszönhetően, ami egy kétliteres 238 lőerős boxermotorhoz és egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltóhoz csatlakozik. A csomag látványos autózáshoz teremt lehetőséget.

Az első autók az eredeti prognosztizáláshoz képest később, májusban kerülnek kiszállításra az ügyfelekhez, hogy végrehajthassák azokat a fejlesztéseket, amiket a tesztelések során meghatároztak. A TMG emiatt meghosszabbította a kedvezményes bevezetési időszakot. A CS-R3 kitje az aszfaltos, illetve a murvás specifikációval is 79 ezer euróba (plusz ÁFA) kerül annak, aki 2015. április 24-ig megrendeli azt. Ez 5 ezer eurós kedvezményt jelent a listaárhoz képest. A CS-R3 kitje tartalmazza a GT86 karosszériát, az erőátvitelt és minden mechanikus elemet, ami az autó összeépítéséhez szükséges.

Az FIA R3-as kategóriája szerinti homologizációra július elején fog sor kerülni, ezt követően a CS-R3-as autók jogosultak lesznek részt venni nemzeti és nemzetközi raliversenyeken, beleértve a rali világbajnokságot is.

A rajongók július 4-én láthatják először versenyben a CS-R3-at, a Hannover közelében megrendezésre kerülő Niedersachsen Rally-n tíz ilyen kocsi fog rajthoz állni az új HJS TMG CS-R3 Trophy keretében. Az első jelentkezők megvannak már a sorozatra, ami ötezer eurós pénzdíjazást, valamint más jutalmazást is kínál az egyes futamokon. A Trophy a következő három szezonban biztos, hogy megrendezésre kerül.

„Ez egy jelentős mérföldkő a GT86 CS-R3 történetében, ami egy lépéssel közelebb visz az autó versenyszerű bemutatkozásához” – mondta el Nico Ehlert, a TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke. „Hatalmas erőfeszítéseket tettünk a tesztelési és fejlesztési programba, hogy egy gyors, megbízható és látványos kocsit biztosítsunk a versenyzők és rajongók számára. Mint mindig, számos kihívás van egy új autó fejlesztése során; ebben az esetben rengeteg munkánk volt azzal, hogy a hátsókerékhajtásos kocsit a szabályokhoz igazítsuk, amiket az elsőkerékhajtásos autókat szem előtt tartva írtak. Különösen fontos a TMG számára, hogy az autóink felnőjenek az ügyfeleink magas elvárásaihoz, úgyhogy az eredetileg tervezettnél egy kicsit több időbe került, hogy befejezzük a homologizációs folyamatot. Ez azt jelenti, hogy most már van egy olyan autónk, ami, úgy gondolom, meghaladja az ügyfeleink várakozásait és szórakoztató lesz a rajongók számára.”

 

Andrew

 

2015. február 6.


 

Halasztás a Toyotánál

Egy előre nem látott műszaki probléma miatt csúszik a Toyota GT86 CS-R3 bemutatkozása, a hátsókerékhajtásos autó októberig biztosan nem érkezik meg az ügyfelekhez.

Az újdonság első példányait ebben a hónapban szállították volna ki az ügyfelekhez a tervek szerint, a kormányszervóval kapcsolatos gondok azonban megakasztották a homologizációs folyamatot, ami hat hónapot csúszik.

A GT86 CS-R3 ugyan nagyon jól teljesített a teszteken, a kormányszervóval visszatérő problémák adódtak. A kocsi különleges kialakítása miatt a vártnál nehezebb dolog lett a megfelelő kormányszervó egység megtalálása, aminek az FIA R3-as szabályzata szerint sorozatgyártású egységnek kell lennie. Az új kormányszervó újabb teszteket igényel, emiatt volt szükség a kocsi homologizációjának halasztására.

A Toyota Motorsport GmbH azt is megerősítette, hogy HJS TMG GT86 CS-R3 Trophy indulása is csúszik emiatt. A márkakupa januárban kezdődhet meg. Azoknak, akik jelentkeztek már az idei bajnokságra, a Toyota visszatéríti a nevezési díjakat, illetve ingyenes nevezést kínál a következő évi sorozatra. A HJS TMG GT86 CS-R3 Trophy jövő évi győztesének ugyanúgy, ahogyan eddig is, egy tesztvezetést kínálnak fel a Yaris WRC-vel.

„Rendkívül bosszantó, hogy a következő szezonig kell várnunk, hogy lássuk az ügyfeleket a CS-R3-mal versenyezni” – mondta el a TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke, Nico Ehlert. „Az autó nagyon jól ment a teszteken, pozitív visszajelzéseket kaptunk mindenkitől, aki vezette, a profi tesztpilótáinktól kezdve a potenciális ügyfelekig, akik ellátogattak az eseményeinkre. Különösen kiábrándító tehát, hogy ilyen jelentős hatása van egy komponensnek is. Megpróbáltunk mindent, hogy tartsuk az ütemtervünket, de sajnos nem volt ez lehetséges. Rendelkezünk egy megoldással, és biztos vagyok benne, hogy a végső eredmény nagyon pozitív lesz.”

A GT86 CS-R3-at a tavalyi Deutschland Rallye-n előfutóként láthatták már a rajongók, a verseny pénteki napjának délelőttjén Isolde Holderiedet éppen kormányszervó problémák hátráltatták.

 

Andrew

 

2015. május 1.


 

Homológ a hátsókerekes Toyota

A Toyota Motorsport GmbH örömmel jelentette be, hogy véget ért a várakozás, GT86 CS-R3-as raliautójuk sikeresen átesett a homoloziációs folyamaton.

Az átfogó fejlesztési folyamat amiatt a kihívás miatt húzódott el, mivel ez a kocsi a korábban kizárólag elsőkerékhajtásos járműveket magába foglaló R3-as kategória első hátsókerékhajtásos masinája, a legújabb Toyota raliautó azonban részt vehet most már mindenféle raliversenyen, beleértve a rali világbajnoki futamokat is.

A Toyota fényes örökségéből merítve és visszahozva a szakaszokra a hátsókerékhajtást, a CS-R3 egy egyedülállóan izgalmas járgány a versenyzők és a rajongók számára egyaránt. A TMG által futtatott Toyota Team Europe a ’80-as évek elején érte el első komolyabb sikereit a hátsókerekes Celica Twincam Turbóval, ami többször is meg tudta nyerni a Safari Rally-t. Ettől az örökségtől inspirálva a TMG legújabb hátsókerékhajtásos raliautóját, egy versenyképes R3-as kocsit a privát ügyfeleknek részére szánják. Az autó a lendületes megjelenésű utcai GT86-ot különleges teljesítménnyel kombinálja.

Komoly erőfeszítés eredményeként született meg a szívó működésű kétliteres boxermotor, ami a kocsi egészéhez hasonlóan nem egy átlagos konfiguráció az R3-ban. További kihívásként az R3-as előírásoknak megfelelően az utcai autó standardja szerint csökkenteni kellett a sűrítési arányt. A legkorszerűbb motorfejlesztési eszközöket alkalmazva a TMG lecserélte az erőforrás belső alkatrészeit és a szoftvert, ami 232 lóerős maximális teljesítményt és 235 newtonméteres maximum forgatónyomatékot eredményezett.

Az igazi autósport élményt biztosítva a CS-R3 a sebességváltó specialistától, a Drendth-től származó, kifejezetten hátsókerékhajtásos autókhoz tervezett hatfokozatú szekvenciális egységgel, valamint korlátozott zárású differenciálművel rendelkezik. A súlyelosztás optimalizálása tovább javította a már amúgy is fürge GT86-ot, a továbbfejlesztett felfüggesztés, fékek és kipufogó pedig csúcsteljesítményt jelent a gyorsasági szakaszokon. A biztonságban nincs kompromisszum, ennek felszerelései és a bukócső alaptartozékként kerül a kocsiba.

A TMG néhány versenyen bemutató jelleggel fogja indítani a CS-R3-at idén, a 2016-os szezonban pedig a német ralibajnokság keretei között útjára indul a HJS R3 Trophy. A Trophy legalább három szezonon keresztül fog futni, annak versenyein, melyeken akár tíz CS-R3 is részt vehet, minden alkalommal ötezer eurós pénzdíjat osztanak ki. A CS-R3 a komplett karosszériával és az erőátviteli rendszerrel együtt 84 ezer euróért (plusz ÁFA) vásárolható meg kit formájában.

„A CS-R3 homologizációjának véglegesítése a TMG számára egy nagy, a ralisport számára pedig egy izgalmas pillanat” – mondta el a TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke, Nico Ehlert. „Hosszú idő telt el azóta, hogy FIA homologizációt kapott az utolsó hátsókerékhajtásos raliautó, úgyhogy kihívásokat jelentett ez a fejlesztési fázis során. Keményen dolgoztunk, míg voltak néhányan, akik kételkedtek bennünk, nem ismerve a teljes képet. Hálásak vagyunk azonban azoknak a türelméért, akik támogattak minket ebben a projektben, és hisszük, hogy az, hogy akcióban látjuk az autót, bizonyítja, hogy valóban érdemes volt várakozni. A rajongók és a pilóták reakciója még inkább kielégítő volt, világos, hogy hatalmas a támogatás a ralisportban a Toyota felé, és sokan emlékeznek még a szakaszokon teljes gázzal közlekedő hátsókerékhajtásos autók látványára. Büszkék vagyunk, hogy összehoztuk ezt a két faktort, és alig várjuk a CS-R3 sikeres új éráját.”

 

Andrew

 

2015. október 6.


 

Sikeres bemutatkozás

Sikeresen mutatkozott be a Toyota R3-as autója, a GT86 CS-R3, miután megnyerte kategóriáját a Németország déli részén tartott Három Város Rallye-n. A kocsi az abszolút értékelésben a legjobb tízben végzett.

A privát nevezésű autóban ifjabb Hermann Gassner és Ursula Mayrhofer foglalt helyet, akik több R3-as masinát megelőzve két perces előnnyel végeztek a Divízió 4 élén úgy, hogy egy kivételével minden szakaszt megnyertek a kategóriában. A tíz aszfaltos gyorsasági során a Toyota mindvégig az abszolút értékelés legjobb tíz autója között futott, a hetvennégy célba érő között pedig a kilencedik helyet szerezte meg.

A Toyota Motorsport GmbH közleménye arra nem tért ki, hogy a nyolcadik helyen Thomas Holzer Opel Adam R2-ese, azaz egy kisebb kategóriájú autó végzett, és más R2-esek is szorosan a GT86 nyomában voltak.

A boxermotoros, hátsókerékhajtásos járgány következő fellépésére a belga Condroz-Huy Rallye-n fog sor kerülni november első hétvégéjén.

 

Andrew

 

2015. november 1.


 

Nagy-Britanniában is megmutatja magát a GT86

A Toyota GT86 CS-R3 lesz a sztárattrakciója a brit ralibajnokság nyitófordulójának.

A 232 lóerős, hátsókerékhajtásos raliautó a március első hétvégéjén megrendezésre kerülő Mid Wales Stages Rally-n vesz részt, ami olyan szakaszokon is áthalad, melyek részei a világbajnokság brit fordulójának.

A brit bajnokság, ami olyan világbajnokok karrierjében jelentette az első lépéseket, mint Ari Vatanen, Colin McRae vagy Richard Burns, 2016-ban teljesen átszervezve indul útjára ismét, és az ígéretek szerint minden eddiginél erősebb lesz. Ez tökéletes platformot kínál a GT86 számára is, mely a pilóták és a rajongók kedvencévé vált már a látványos hátsókerekes kivitelének köszönhetően.

A Mid Wales Stages Rally-ra a Rally Prep készíti fel a GT86-ot, a kocsit az autós újságíró Chris Harris fogja vezetni. A 2012-ben alapított különítmény az Egyesült Királyság egyik legnagyobb tekintélyű versenyautó építő és felkészítő csapatává nőtte ki magát, ügyfélköre egyre csak növekszik.

A tavaly homologizált R3-as kategóriájú GT86 első kitjeit már kiküldték az ügyfeleknek, az autók pedig a várakozások szerint Európa különböző nemzeti bajnokságaiban állnak rajthoz idén.

 

Andrew

 

2016. január 25.

Módosítás: (2018. november 08. csütörtök, 18:49)