Hírek: Renault Clio R3T
A Renault Clio R3T történetével kapcsolatos hírek, információk
Nyáron debütálhat a Renault Clio R3T
A sikeresnek bizonyult szívómotoros Clio R3 után nemsokára érkezik a Renault legújabb R3-as kocsija, a turbós Clio.
A francia gyár adott egy kis időt a vetélytársaknak a versenypályákon, de a negyedik generációs Clio megjelenése után munkába fogott, és már javában zajlanak az R3-as kategória legújabb trendjeinek megfelelően turbómotorral szerelt autó tesztjei.
A Clio RS R3T a Twingo RS R1, a Twingo RS R2 Evo és a Megane RS N4 modellpalettájához csatlakozik, leváltva a Clio RS R3-at, melyhez értékesítésének 2006-os megkezdése óta 373 kitet adtak el.
A Clio R3T legkorábban a 2014-es szezon közepén mutatkozhat be. Az érdekes módon nem három-, hanem ötajtós karosszériával rendelkező gép mozgatásáról 1,6 literes turbós erőforrás gondoskodik, a váltó a Sadevtől, a lengéscsillapítók a Sachs-tól érkeznek, a kocsit PFC fékek lassítják, az elektronikát pedig a Cosworth biztosítja. A hatfokozatú szekvenciális sebességváltó az aszfaltverzió esetében opcionálisan kérhető a kormányoszlopra erősített váltófülekkel is.
„A Clio RS R3T-vel a célunk egy nagyteljesítményű, megbízható, bármilyen felületen használható autó, melynek üzemeltetési költsége alatta van a jelenlegi modellének” – mondta el a Renault Sport Technologies Motorsports igazgatója, Arnaud Boulanger.
Az R3-as kategória legújabb képviselőjének tesztelése megkezdődött, ennek eredményeivel Boulanger véleménye szerint elégedettek lehetnek. „A kezdeti tesztek ígéretesek, hosszú fejlesztési programot állítottunk fel. A Clio RS R3T-t több mint tíz héten keresztül fogjuk tesztelni murván és aszfalton.”
A Renault Sport Technologies Motorsports a hírek szerint ezeket a próbákat különböző pilótákkal végzi, hogy minél inkább az ügyfelek igényeinek megfelelően alakíthassák ki az autót.
Andrew
2013. november 23.
Csúszott Renault Clio R3T debütálása
A tervek szerint a június utolsó hétvégén megrendezett Skót Rally-n mutatkozott volna be Jukka Korhonennel a volánjánál a Renault Clio R3T.
Az előző szériás Clióból épült szívómotoros – nagy népszerűségnek örvendő, összesen 380 példányban készült – versenygépet váltó ötajtós masina 1,6 literes turbófeltöltéses erőforrása a Renault állítása szerint 242 lóerős teljesítmény leadására képes, de a privát versenyzők számára ennél is figyelemreméltóbb dolog, hogy a motor négyezer gyorsasági kilométeren keresztül nyúzható mindenféle nagyobb revízió nélkül. Ez rekord az R3-as kategóriában.
A bemutatkozás megtörtént, de Korhonen az 1-es rajtszámú Clio R3T-vel versenyen kívül futott csupán, így a szakaszidőit sem adták ki. Az R3-as újdonságot emiatt a közvéleménynek egyelőre nem volt lehetősége összehasonlítani a konkurens Citroen DS3 R3T-vel.
Chris Ingram, a Renault brit pilótája a Skót Rally-val egy időben megrendezett Goodwoodi Sebességfesztiválon a superally.hu-nak elmondta, hogy előző kedden próbálhatta ki a szekvenciális – opcionálisan a kormányoszlopról működtethető – váltóval szerelt Cliót. Az idén az Európa-bajnokság junior sorozatában vitézkedő versenyző szerint a kocsi motorja nagyon erős és nyomatékos, az autót könnyű vezetni, a rövid tengelytávú Twingo R2-höz képest nagyon nyugodtan viselkedik. Bár csak egy rövid próbát tehetett korábban a konkurens turbós R3-as géppel murván, Ingram szerint a Clio versenyképesebbnek ígérkezik annál.
A pletykák szerint a Renault az egyik gyár, mely a rali világbajnoksághoz történő csatlakozást fontolgatja, bár a cég hagyományosan a privát versenyzők kiszolgálását tartja fontosnak a ralisportban.
Andrew
2014. július 7.
Bemutatkozott a turbós Clio
A Renault Clio R3T hivatalosan a hétvégén megrendezett Wartburg Rallye-n mutatkozott be a németországi Eisenachban. A kocsi megépítése rohamtempóban zajlott a verseny előtti héten, az újdonság volánjánál Carsten Mohe foglalt helyet. Mohe vezette a kategóriáját, de a negyedik szakasz után a verseny feladására kényszerült hűtőprobléma miatt. A német pilóta másnap visszaállt, és a negyvennyolcadik helyen ért célba.
Andrew
2014. augusztus 14.
Turbóbalhé az R3-as Clio körül
Utólag zárták ki a Monte-Carlo Rallye-ról Luca Rossettit, miután Renault Clio R3T-jében a homologizációs lapon lévőhöz képest másfajta turbófeltöltőt találtak. Hiába védekezett a kétszeres Európa-bajnok versenyző azzal, hogy egy, a francia gyártótól származó és megjelölt egység volt az autójában, a technikai ellenőrök nem fogadták el ezt, és törölték Rossetti nevét az eredménylistáról. Az olasz pilóta a pályán mutatott teljesítménye alapján az RC3-as kategória harmadik helyén zárta a világbajnokság idénynyitóját.
Andrew
2016. február 2.
Módosítás: (2021. április 04. vasárnap, 09:40)