Könnyebb autók Finnországban

A 2011-es Finn Rally alkalmával az R4-es autókkal kapcsolatban több érdekesség volt megfigyelhető.

 

 

A 2011-es Finn Rally alkalmával az R4-es autókkal kapcsolatban több érdekesség volt megfigyelhető. A verseny rajtjához Per-Gunnar Andersson egy Tommi Makinen által felkészített csapotthátú Impreza R4-gyel érkezett, emellett két Mitsubishi Lancer Evo X R4 is részt vett a versenyen, egyikkel Juha Salo, a másikkal Paulo Nobre.

Ez volt az első alkalom, hogy a két márka a 2-es kategóriában mérkőzött meg egymással (és a könnyebb, ugyanakkor szívómotoros Szuper 2000-es autókkal).

A futam előtt a gépátvételen az Impreza 1390 kilogrammos súllyal mérlegelt, ami mintegy 65 kilóval kevesebb az élmezőnyben futó N4-es Imprezák értékénél. A csapat állítása szerint az R4-es kocsi súlyát 1350 kilóig lehetne levinni, de ez még mindig messze van a kategóriára vonatkozó 1300 kilogrammos súlyhatártól.

Salo Lancere is 1390 kiló volt, sokkal könnyebb, mint az N4-es élvonalbeli Evo X-esek.

Michal Kosciuszko és Benito Guerra N csoportos Lancerei 155-175 kilóval voltak nehezebbek a mérlegen, de nem ez volt a legmeglepőbb, hanem egy fekete Mitsubishi, amivel a PWRC vendégművésze, Riku Tahko nevezett. A finn N4-es autója 82 kilogrammal volt csak több Salóénál, amin mindenki csodálkozott a gépátvételen, főleg azért, mert a teljesen N-es kocsi R4-es matricákkal jelent meg.

A rejtélyre nem derült fény, Tahko a negyedik szakaszon balesetet szenvedett a titokzatos Mitsubishivel.

 

Andrew

Módosítás: (2013. december 19. csütörtök, 05:34)