Hírek: Proton Iriz R5

A Proton Iriz R5 történetével kapcsolatos hírek, információk


 

Homológ a kétkormányos Iriz R5

A Mellors Elliot Motorsport történelmet írt, amikor első R5-ös autóként bal- és jobbkormányos kivitelben is homologizálta a Proton Irizt.

A derbyshire-i Bakewell-ben székelő cég korábban több bajnoki címet is nyert a Protonnal különböző szinteken, megrendelés pedig érkezett már feléjük az R5-ös Iriz mindkét formátumára. Az autó homologizációs folyamata befejeződött, a cég vezetője, Chris Mellors pedig minél hamarabb szeretné látni a gépet a nemzeti sorozatokban és a világbajnokságon is. „A fő dolog az volt, hogy lehomologizáltassuk” – mondta el Mellors a gépről. „Most, hogy megtettük ezt, értékesíteni akarunk néhány autót, és természetesen látni akarjuk akcióban a WRC 2-ben. A képesség, hogy a bal- és jobbkormányos kivitelben is kínálhatjuk az Irizt, egy olyan dolog, aminek nagyon örülünk. És mindkét konfiguráció azonos, nem pedig olyan, hogy a balkormányos kivitelt jobbkormányosra alakítottuk. Ez egy olyan terv volt, amin rögtön a kezdeti tervezési szakasztól dolgoztunk.”

Az Iriz R5-öt a 2017-es Goodwoodi Sebességfesztiválon láthatta először a közönség, azóta a MEM folyamatosan fejlesztette az autót. „Sok nyilvános tesztelést végeztünk az elmúlt tizennyolc hónapban” – mesélte Mellors. „És talán őszintén el kell mondani, a homologizációs folyamat egy kicsit több időbe telt, mint amivel előre számoltunk, ezt azonban az előnyünkre fordítottuk. Fantasztikus az autó. Egy igazán erős motorral rendelkezünk. Cosworth elektronika, Reiger felfüggesztés, Brembo fékek – megfelelő alkatrészek egy mesés karosszériában.”

A kétszeres világbajnok Marcus Grönholm jó visszajelzésekről számolt be a tavalyi próbát követően, Mellors pedig azt szeretné, hogy a veterán finn pilóta további teszteken vegyen részt. „A Proton nagyon büszke és sikeres hagyománnyal rendelkezik, megnyerte az ázsia-óceániai bajnokságot és kategória címeket szerzett a rali világbajnokságon” – folytatta a cégvezető. „Szorosan együtt fogunk dolgozni a Protonnal Malajziában, hogy találjunk egy gyári programot, ami számunkra és számunkra is működik.”


Andrew


2019. április 3.


 

Grönholm elégedett az R5-ös Protonnal

A kétszeres rali világbajnok Marcus Grönholm úgy véli, fényes jövő áll a Proton Iriz R5 előtt.

Az ötvenegy esztendős finn pilóta a Mellors Elliot Motorsport által épített autót immár másodjára vezette december közepén egy kétnapos teszt keretében, melyre Észak-Írországban került sor, az első nap murván, a második aszfalton zajlott. Grönholm elégedett volt a gép fejlődésével, valamint pozitív annak potenciálját illetően.

„Jó érzésem volt ezzel az autóval” – nyilatkozta a harminc világbajnoki futamgyőzelemmel rendelkező pilóta. „Azonnal kényelmesen éreztem magam. Nem voltak meglepetések, nem viselkedett túlságosan alulkormányozottan vagy túlkormányozottan. Oké, talán vannak dolgok, amiket el kell végezni a lengéscsillapítókkal, ez azonban csak finomhangolás.

Az aszfaltos vezetés reggel nehéz volt, annyira, de annyira csúszott az út. Nem igazán volt ez annyira teszt, sokkal inkább csak egy vezetés. Az autó jó volt, a következő teendő az lenne, hogy elvigyék Svédországba vagy Finnországba, egy verseny előtti tesztre vagy beállítási munkára – ez azonban a tényleges pilótáknak szólna, én csak egy vendégpilóta voltam!”

A MEM tulajdonosa, Chris Mellors örült Grönholm visszajelzéseinek, és megerősítette, a Proton dolgozik azon, hogy 2020-ban a WRC 2-ben legyen látható az autójuk. „Jó és erős néhány napot töltöttünk el” – mondta Mellors. „Úgy érezni, hogy hosszú időn keresztül dolgoztunk eddig a pillanatig.

Végeztünk még munkát a motoron mostanában, és készen áll minden. Az autó rendelkezik minden megfelelő darabbal, Reiger felfüggesztéssel, Xtrac erőátvitellel és Cosworth elektronikával. Minden megvan, és egy remek és nagyon erős karosszériára van felcsavarozva minden.

Hatalmas az érdeklődés Malajziából, hogy mit csinálunk a rali programban. A Proton lelkes, hogy növelje az elkötelezettséget az ő részéről, és van néhány partner Kuala Lumpurban, akiket bevonnának. Azon dolgozunk, hogy összekapcsoljuk ezeket, hogy aztán vissza tudjunk térni a világszínpadra. Megépítettük ezt a mesés autót, és meg akarjuk mutatni a népnek, hogy mire képes” – tette hozzá.

 

Andrew

 

2019. december 22.

Módosítás: (2019. december 31. kedd, 20:55)