Két új R5-ös autóval jön ki a Hyundai

Tervei szerint a következő két évben két új autót is bevet a Hyundai az R5-ös programjának fejlesztése érdekében.


 

Tervei szerint a következő két évben két új autót is bevet a Hyundai az R5-ös programjának fejlesztése érdekében.

A dél-koreai márka jelenlegi i20 R5-öse nem igazán tudta felvenni a versenyt a megjelenése óta az M-Sport Ford Fiestájával, valamint a Skoda Fabiával sem, időközben pedig megjelent mindkét csapat új autója, valamint a Volkswagen is kijött a tavalyi szezon végén a Polóval, melynek 2020 nyaráig elkelt minden példánya.

A Hyundai Motorsport igazgatója, Andrea Adamo azt állítja, az i20 R5-öt kapkodva vetették be három évvel ezelőtt. A szakember akkoriban a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati részlegének vezetője volt.

Az alzenaui alakulat most egy komoly fejlesztési és tesztprogram mellett döntött, hogy a következő szezon kezdetére egy új autóval állhassanak elő. Segítségükre az ilyen kategóriás autók tekintetében meglehetősen nagy tapasztalattal bíró Craig Breen lesz egy húsznapos tesztprogram keretében, hogy fejlődjön az i20 R5.

Breen számára nem lesz teljes újdonság az i20 R5, mivel egy ilyen autóval győzött az

idei Ulster Rally-n, ahol bebiztosította az ír aszfaltbajnoki címét. Az ír pilóta a Hyundai

mellett a Ford, a Skoda és a Volkswagen R5-ös gépét is vezette ebben a szezonban

versenykörülmények között, és mindegyikkel nyert futamot

 

Adamo azt várja, hogy a tesztelések és az erősebb ügyfél versenycsapat jelentős előrelépéseket eredményez. „A Hyundai ügyfélszolgálati versenyrészlege futtában született, amikor nem mindenki volt boldog, hogy ügyfélszolgálati versenyrészleggel rendelkezünk” – magyarázta a csapat igazgatójává azóta kinevezett szakember. „Megépítettük a prototípust, és kapkodva fejlesztettük az autót, amikor pedig kapkodva csinálod a dolgokat, természetesen semmi sem lehet tökéletes, úgyhogy küszködtünk az első évben. Fel kellett állítanunk és működtetnünk kellett az ügyfélszolgálati részleget, ugyanakkor sok dolgot csináltunk egy kemény helyzetben.”

Azt is elismerte Adamo, hogy a 2017-es év folyamán hatással volt az R5-ös programra az i30 N TCR autók legyártása. Az i30 N TCR abban az évben győzött a bemutatkozása alkalmával a TCR nemzetközi sorozatban, majd Gabriele Tarquini lett a túraautó világkupa egyéni bajnoka a következő szezonban, amikor az Yvan Muller Racing szerezte meg a csapatok között az elsőséget a dél-koreai modellel.

„Ugyanabban a percben, ahogyan felállítottuk az ügyfélszolgálati részleget, elkezdtük csinálni az i30 N TCR-t, ami egy más környezetben született meg, amikor már a megfelelő módon tudtuk csinálni a dolgokat” – mondta Adamo.  „A TCR sikere sokkal nagyobb, mint az R5-ösé. Azt mondom mindig, hogy egy olyan működő R5-ös projektet akarok, mint amilyen a TCR.”

Az igazgató arról is szót ejtett, hogy a személyzet létszáma a háromról hetvenre nőtt az ügyfélrészleg elindulása óta, az R5-ös autó „komoly fejlesztési” folyamata pedig júliusban kezdődött. A ralisport világának második szintjéhez tartozó Hyundai új lengéscsillapítókat kap, de a versenygép kormányművén és a motorján is dolgoznak. A munkák nagy részét várhatóan átviszik a teljesen új R5-ös Hyundai-ba is, mely a jövő évben megjelenő új i20 utcai autón fog alapulni.

A jelenlegi generációs i20 R5-höz kitként fogják értékesíteni az új specifikációjú alkatrészeket, a Hyundai Motorsport célja pedig az, hogy 2020. január 1-ével homológ legyen a csomag, hogy versenyképes szinten tudják tartani az autót.

Ez a 2020-as specifikáció Adamo elmondása szerint egy „átmeneti” modell lesz, majd hozzátette, hogy az R5-ös piacot a divat diktálja, ami miatt a Volkswagen Polo oly’ népszerű lett, mivel „az rali világbajnokságot nyert, és az az új autó”. „Minél versenyképesebb lesz a következő R5-ös Hyundai, annál jobb lehet az új autó” – nyilatkozta. „A 2021-es autó az év közepén fog jönni. Nagyon fontos tehát az ügyfeleink számára, hogy mutassuk nekik, nem dobjuk be a törülközőt.

Nagyon-nagyon keményen dolgozunk, hogy az új R5-ös autónk ott legyen – azért csináljuk ezt, hogy megtartsuk az ügyfeleinket, máskülönben megközelítik őket a riválisaink. Amikor megvannak az ügyfeleid, támogatnod kell őket. Szükség van arra, hogy adjak nekik támogatást.”

Adamo azt is elárulta, az a Hyundai szándéka, hogy egy WRC 2-es csapatot indítsanak a világbajnokságon a 2020-as szezonban, amennyiben elő tudják teremteni a szükséges költségvetést.

 

Andrew

 

2019. október 25.


 

Gyorsabb R5-ös Hyundai 2020-ra

Számos fejlesztéssel jön ki az i20 R5 a 2020-as évre, ez pedig jobb teljesítményt kínál a Hyundai ügyfelei számára a nagyvilág raliszakaszain.

Az i20 R5 ’20 viszi tovább a szerte Európában bajnoki címeket és versenyeket nyerő jelenlegi változat legjavát, továbbfejlesztett változatában azonban új lengéscsillapítókkal fog rendelkezni a kocsi mind aszfaltos, mind murvás konfigurációjában, ami jobb egyensúlyt és kezelhetőséget biztosít majd.

A hajtásrendszer változtatásai a módosított kormányművel kiegészülve nagyobb magabiztosságot adnak majd az autó pilótájának, valamint jobb visszacsatolást minden körülmény között.

A további jelentős módosítások az 1,6 literes turbófeltöltéses motort célozták meg. Új dugattyú és hüvely segíti majd azt, hogy a teljesítmény elérje a 290 lóerőt. A megnövelt teljesítmény a forgatónyomatékban bekövetkezett ugrással együtt a szekvenciális sebességváltó mind az öt fokozatában érezhető lesz.

„Az R5-ös kategória hihetetlenül versenyképes, és annak érdekében, hogy az egész világon a bajnokságok élén tartsuk az ügyfeleinket, majdhogynem folyamatosan kell fejlesztenünk a csomagunkat, amit az ügyfeleinknek kínálunk” – mondta el a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálatának vezető értékesítési munkatársa, Andrew Johns.

 

Letesztelt fejlesztés

A teljesítményben történt javulást a mostanában – például Szardínián – teljesített tesztek igazolták vissza, melyek kiterjedt futásokat foglaltak magukba számos szakaszon, mind laza, mind kemény felületen. A változtatások finomhangolásában további tesztek fognak segíteni, mielőtt az új alkatrészek homologizációra kerülnének a 2020-as szezon kezdetére.

Kívülről az újratervezett külső tükrök és tetőszellőző alapján lesz felismerhető az autó, utóbbi elem jobb légáramlást biztosít a pilóta és a navigátor felé, míg a sebességváltó és a fékek ugyancsak módosított hűtőcsatornákból húznak hasznot.

Az új alkatrészek standardként kerülnek a 2020-as év kezdetétől a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati részlege által kiszállított autókra, de kit formájában is elérhetők lesznek a meglévő ügyfelek részére, akik ezzel tovább tudják fejleszteni autójukat és élvezni tudják a jobb teljesítményt.

„Az i20 R5 ’20 jelenti az autó legnagyobb egyszeri fejlesztését, mióta az bemutatásra került a 2016-os év végén” – tette hozzá Johns. „Az első teszt, amit teljesítettünk, jó javulást mutatott a teljesítményben, a pilótáinktól kapott visszajelzés pedig nagyon pozitív volt a kezelhetőséget és az egyensúlyt illetően. Folytatni fogjuk a munkát, hogy véglegesíthessük az új alkatrészek specifikációját, de magabiztos vagyok már abban, hogy a fejlesztések nagyon erős résztvevővé teszik az i20 R5 ’20-at a nemzeti és nemzetközi ralisportban.”

 

Andrew

 

2019. november 13.

Módosítás: (2019. november 13. szerda, 19:19)