Hírek: Citroen DS3 R5

A Citroen DS3 R5 történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

Készül a Citroen DS3 R5

A Citroen Racing a Portugál Rally előestéjén bemutatta leendő R5-ös autóját, melyet a DS3 modellből épít.

Yves Matton csapatvezető a fejlesztési és tesztelési munkálatokról, valamint a tervezett bemutatkozásról a következőket árulta el a verseny sajtótájékoztatóján: „Néhány héttel ezelőtt kezdtük meg a munkát, folyamatosan dolgozunk az autón. A Francia Rallye-n előfutó lesz, január 1-vel homologizáljuk, a jövő évi Monte-Carlo Rallye-n már szeretnénk látni belőle néhány példányt.

Ez az autó kompletté teszi a piramisunkat, hiszen van már R1-es, R2-es és R3-as kocsink, most pedig lesz R5-ös is, ami a regionális bajnokságok élére törhet. Megvan a lehetőségünk arra, hogy minden tapasztalatunkat felhasználhassuk ennél az ügyfeleknek részére szánt autónál.”

A Citroen a Ford és a Peugeot nyomán jár azzal, hogy az újonnan létrehozott R5-ös szabályoknak megfelelő versenyautó építésébe kezdett. A DS3 R5 fejlesztését a nagy tapasztalatokkal rendelkező, a konszerntárs Peugeot R5-ös kocsijának, a 208 T16-nak a talpra állításáért is felelős Alexis Avril felügyeli, a folyamaton természetesen a Citroen Racing technikai vezetője, Xavier Mestelan-Pinon is rajta tartja a szemét. Pinon elmondása alapján a DS3 R5 körülbelül 80 százalékban lesz azonos a 208 T16-tal, ugyanakkor a DS3 R5 rövidebb és tengelytávja is kisebb.

 

Andrew

 

2013. április 15.


 

Folynak a tesztek

A Citroen újgenerációs autója, a DS3 R5 2014. január 1-től kész lesz csatába szállni, erősítette meg a projekt vezetője, Alexis Avril. Amint elkészül, a DS3 R5 az M-Sport által épített Ford Fiesta R5 és a Peugeot 208 T16 ellen veszi fel a küzdelmet, míg a Skoda R5-ös masinája későbbre várható.

A francia gyár sportrészlege a nyár elejétől foglalkozik komolyabban az autó fejlesztésével, tesztpilótájuk, Kris Meeke legutóbb hétfőn ment a kocsival a dél-franciaországi Brassac lélegzetelállítóan szép környezetében, ott, ahol a gall csapatok próbálgatni szokták raliautóikat.

„Minden jól alakult eddig, bár ez még elég korai időszak” – mondta el Avril a teszt után. „A végső teljesítményt nem ismerjük még, hiszen hosszú út áll előttünk. A Peugeot 208 T16-tal azonban nagyon jó összehasonlításunk van, úgyhogy láthatjuk az elért fejlődés.

Hétfőn a felfüggesztésre koncentráltunk, ez az autó állíthatóságának egyik kulcsfontosságú területe, fontos az, hogy kipróbáljunk minden opciót és biztosak legyünk abban, hogy jól végezzük a dolgunkat.” Avril így folytatta: „A teszt helyszíne egy murvás utakból álló nagyon jó komplexum, ami mindenből tartalmaz egy kicsit, így lehetőséget adott arra, hogy különböző körülmények között teszteljünk.”

Az autó Európa-bajnoki jövőjével kapcsolatban Avril a következőket árulta el: „Az Európa-bajnokság természetesen nagy piac, reméljük, hogy néhány autónkat folyamatosan látni fogjuk ott versenyezni. Ez az egyik bajnokság, ahová az autónkat szánjuk, ami lehetővé teszi a Citroen márka számára, hogy egy olyan helyen képviselje magát, ahol korábban nem volt lehetősége.”

A hétvégén már a Citroen rali világbajnoki csapatának tagja, Dani Sordo is kipróbálta a kocsit, melynek fejlesztése a házon belüli rivális, Peugeot 208 T16-tal közösen folyik. A metódus a mérnökök számára biztosítja annak lehetőségét, hogy megosszák egymással az egyes fejlesztési lépések és tesztek eredményeit, és a folyamatnak köszönhetően minimalizálják a fejlesztési kockázatokat, valamint csökkentsék a költségeket.

 

Andrew

 

2013. szeptember 8.


 

Sordo mégis vezethet egy Citroent a héten

A rali világbajnokság német futamát, a Deutschland Rallye-t megnyerő Dani Sordo egy Citroen raliautót vezethet ezen a héten is. Igen, ez igaz.

Azok után, hogy a Citroen Racing úgy döntött, Sordo helyett Kris Meeke vehet részt a déli féltekén megrendezésre kerülő Ausztrál Rally-n, a spanyol versenyzőt a cég vadiúj versenyautójának, a DS3 R5-nek a tesztelésével bízták meg.

A DS3 R5 – és a Peugeot 208 T16 – projektét vezető Alexis Avril a következőket nyilatkozta ezzel kapcsolatban: „Nagyon fontos, hogy különböző véleményeket és benyomásokat gyűjtsünk, emiatt vezeti Dani Sordo is az autót. Egy R5-ös kocsi fejlesztése nem ugyanaz, mint egy World Rally Car-é, mivel ennek az autónak különféle, különböző szintű tapasztalattal és képességgel rendelkező embereknek kell megfelelnie. Nem akarunk egy olyan autóval előállni, ami túlfókuszált.”

A DS3 R5-be Sordo már a múlt héten is beleülhetett, rajta kívül Kris Meeke és Hans Weijs is vezette már a franciák újdonságát. A Citroen Racing reményét fejezte ki, hogy a DS3 R5 vagy a francia, vagy a spanyol rali világbajnoki futamon mutatkozhat be előfutóként.

 

Andrew

 

2013. szeptember 12.


 

Késik a Peugeot és Citroen R5-öse

Úgy tűnik, késni fog a Peugeot 208 T16-nak és testvérmodelljének, a Citroen DS3 R5-nek a homologizációja.

A Citroentől származó információk szerint a Ford Fiesta R5-ös vetélytársai legkorábban 2014 márciusában állhatnak csatasorba. A cégnél azt is megerősítették, hogy a Citroen WTCC-s részvételében folytatja munkáját a dupla projekt főtervezője, Alexis Avril, valamint számos mérnök. A Citroen forrásai azt árulták el, hogy „az autók még mindig nem készek. Az pedig vállalati politika, hogy ne kínáljunk eladásra olyat, amiben még nem vagyunk biztosak, hogy sikeres lesz”.

 

Andrew

 

2013. október 11.


 

A Citroen R5-ösének fejlesztése sem halad rózsásan

 

Egyre inkább kérdéses, hogy a következő esztendő raliszezon rajtjára elkészülnek-e a Peugeot és a Citroen R5-ös autói.

A PSA konszern újdonságai a tervek szerint 2014. január 1-én kapnák meg a homologizációt, hogy az ügyfelek az Európa-bajnokságon és a Monte-Carlo Rallye is ezzel rajtolhassanak már el, de úgy tűnik, ez annak ellenére nem fog megtörténni, hogy nagy erőkkel folytatik mind a 208 T16, mind a DS3 R5 tesztelése.

Yves Matton visszautasította azon véleményeket, hogy le lennének maradva, azt azonban megerősítette, hogy ütemezésük bizonytalan.

„Jelenleg a tervek szerint haladunk még, de ha a következő hónapban történik valami, akkor már csúszás lehet” – mondta el a Citroen Racing vezetője a DS3-mal kapcsolatban.

„Különböző megoldásokat tesztelünk még mindig, változtatunk dolgokon és fejlesztjük a kocsit. Addig nem fogjuk ezt az autót homologizálni, amíg nincs legalább a másik autó, a Ford szintjén. Ez kereskedelmi kérdés, de image-ünkkel is kapcsolatos.”

Mindeközben az M-Sport gőzerővel folytatja a Fiesta R5 értékesítését, a cockermouth-i bázisról már negyvennél is több kocsit szállítottak ki.

 

Andrew

 

2013. október 21.


 

Citroen DS3 R5: bemutatkozás Portugáliában

A Citroen Racing nyilvánosságra hozta, új versenyautójuk, a DS3 R5 a világbajnokság negyedik állomásán, az áprilisban megrendezésre kerülő Portugál Rally-n mutatkozik be, egy évvel azt követően, hogy bejelentették, nekiláttak az autó fejlesztésének. A kocsit a WRC 2-es programját ekkor kezdő francia Sebastien Chardonnet fogja vezetni. A Citroen Top Driver sorozat 2013-as bajnoka számára a portugál viadalt a lengyel verseny, majd négy további futam követi.

A Citroen Racinghez január végéig huszonhét DS3 R5-re érkezett megrendelés.

Miután a Citroen testvérmodelljét, a párhuzamosan fejlesztett Peugeot 208 T16-ot a márciusi Akropolisz Rally-n láthatja először a nagyközönség élesben, a két autó bemutatkozása között mindössze egy hét fog eltelni.

 

Andrew

 

2014. február 10.


 

Még mindig várni kell a Citroen R5-ösére

 

A Citroen DS3 R5 homologizációját január 1-re tervezte a francia cég, amit már a tél elején elhalasztottak március 1-re, de most úgy tűnik, a projekt újabb egy hónapot csúszik.

A Citroen Racing megerősítette, a modell tervezett bemutatkozására nem fog sor kerülni az április elején megrendezésre kerülő Portugál Rally-n, melynek során Sebastien Chardonnet vezette volna a kocsit. Azok a csapatok, akik DS3 R5-össel tervezik az idényt, várniuk kell, hogy megkapják versenyautójukat és hogy elkezdhessék a felkészülési munkát.

A jelenlegi állás szerint a cseh Miroslav Jakes állhatna rajthoz először a DS3 R5-tel a május első hétvégéjén megrendezésre kerülő Cesky Krumlov Rally-n, a többi ügyfél viszont azt az információt kapta, hogy legalább május közepéig várni kell az autóra.

Attól függetlenül, hogy a Citroen Top Driver sorozat 2013-as bajnoka Portugáliában még nem kezdheti el kiélvezni a győzelemért járó nyereményt, Chardonnet tesztelte már a kocsit, amiben – lévén ez volt az első alkalom, hogy először vezetett összkerékhajtásos autót – a belga Freddy Loix segédkezett. Talán Szardínián kapcsolódhat be a WRC 2-es küzdelmekbe az ifjú francia pilóta.

 

Andrew

 

2014. március 18.


 

Citroen DS3 R5: április végi homologizáció

Az már kiderült, hogy a Citroen DS3 R5 mégsem kerül homologizálásra április 1-ével, majd ezt követően kiderült, a Citroen Racing április végén szeretné az autó jóváhagyását befejezni.

„Jelenleg azt tudjuk mondani, hogy az április 1-i homologizáció elhalasztásra került, mivel a legújabb technikai evolúciókat is be akarjuk építeni, és szeretnénk, ha lenne időnk ezek tesztelésére. Az első autót áprilisban szállítjuk ki, ez Olaszországba kerül” – mondta el a francia csapat szóvívője.

Sebastien Chardonnet, a Citroen Top Driver sorozat 2013-as bajnoka ennek megfelelően a június első felében megrendezésre kerülő Szardínia Rally-n kezdheti meg a WRC 2-es szezonját az újdonsággal.

 

Andrew

 

2014. március 22.


 

Citroen DS3 R5: csendes bemutatkozás

Nagyobb felhajtás nélkül lép pályára a Citroen legújabb raliautója, a DS3 R5. Az újkategóriás újdonságot a Procar csapata futtatja, azt Rudy Michelini fogja vezetni ezen a hétvégén az olasz bajnokság második viadalán, a Sanremo Rallye-n.

A kocsi bemutatkozásában több párhuzam van a konszerntárs, a DS3-mal közös platformon fejlesztett Peugeot 208 T16-tal. Az oroszlános autó az idei talján sorozat első fordulóján tette meg első éles versenykilométereit, míg a DS3 három héttel később mutatkozik be ugyancsak az olasz bajnokságban, ráadásul egyik kocsi sem a gyári sportrészleg hivatalos felügyelete alatt fut.

A Citroen DS3 R5 viszont már a homologizált formában jelent meg Sanremo Rallye-n, azt a viadal gépátvételének napján kapta meg. Az FIA-tól származó források szerint a homologizációs csúszások oka adminisztratív jellegű volt, ami ellentmondott annak a vélekedésnek, hogy a DS3 esetében is problémák adódtak a lefúvatószeleppel, mely az R5-ös kocsik esetében az FIA által ellenőrzött alkatrész. A homologizáció tehát megtörtént, ugyanakkor a Citroen Racing a WRC 2-es bemutatkozást elhalasztotta.

A Citroen DS3 R5 viszont már a homologizált formában jelent meg San Remóban, ugyanakkor a Citroen Racing a WRC 2-es bemutatkozást elhalasztotta. A legelső DS3 R5-öt a Procar Motorsportnak adták át a múlt szombaton, hogy a lehető legtöbb adathoz jussanak versenykörülmények között. Sebastien Chardonnet WRC 2-es programja így valószínűleg a Szardínia Rally-n indul útjára.

 

Andrew

 

2014. április 4.


 

Citroen: új családtag!

A kezdőknek szánt Citroen DS3 R1-től kezdve a rali világbajnokságra nevezett Citroen DS3 WRC-ig a Citroen Racing a raliautók széles skáláját kínálja. A Citroen Racing a Citroen DS3 R5 homologizálásával kibővítette ezt a palettát.

Az 1,6 literes direkt befecskendezéses turbómotorral szerelt négykerékhajtásos Citroen DS3 R5 megfizethető lehetőséget kínál ügyfeleinek arra, hogy a legfelsőbb szinteken versenyezhessenek.

A tavalyi Portugál Rally-n bemutatott Citroen DS3 R5-öt a napokban homologizálta az FIA.

A Citroen Racing termékpalettájának türelmetlenül várt legújabb tagjára több mint harminc megrendelés érkezett már. Az első autó Olaszországba került, ahol az április első hétvégéjén megrendezett San Remo Rallye-n Rudy Michelini állt vele rajthoz.

A Citroen DS3 R5 egy tökéletes eszköz azon tapasztalt versenyzők számára, akik négykerékhajtásos autóval kívánnak versenyezni.  Teljesítményszintje lehetővé teszi a párosoknak, hogy a regionális és nemzeti bajnokságok élmezőnyében küzdhessenek. A Citroen DS3 R5 a rali világbajnokság WRC 2-es bajnokságának is vezető tagja lehet, ami az utolsó lépcső a csúcskategória felé.

„A Citroen Racing egy olyan járművel indítja újra az ügyfél központú tevékenységét, mely egy fokkal van a piramis csúcsa alá pozícionálva” – emelte ki Marek Nawarecki, a Citroen Racing ügyfélszolgálati vezetője. „Régen, mielőtt a nyolc gyártói világbajnoki címünk közül megnyertük az elsőt, sok privát csapattal működtünk együtt szorosan, olyan autókkal láttuk el őket, melyek megfeleltek a követelményeknek. Az utóbbi években termékkínálatunk kiszélesedett, büszkék vagyunk arra, hogy mi kínáljuk a raliautók legszélesebb skáláját az R1-től a WRC-ig. A Citroen DS3 R5 egy hosszú fejlesztési programot követően elérhető most már, ez tette lehetővé azt, hogy egy gyors és megbízható autót kínáljunk ügyfeleink számára.”

A Citroen Top Driver sorozat és a WRC 3-as bajnokság 2013-as győztese, Sebastien Chardonnet fontos szerepet vállalt a kocsi fejlesztésében. A Citroen Top Driver kiírás bajnokaként az idei WRC 2-es sorozatban hat futamon állhat rajthoz a Citroen DS3 R5-tel. A francia versenyző programja a június elején megrendezésre kerülő Szardínia Rally-n veszi kezdetét.

 

Andrew

 

2014. április 8.


 

Új homologizációjú hűtő a Citroen R5-ös autójában

A Citroen Racing úgy döntött, beadvánnyal fordul az FIA felé, hogy helyesbítést tehessen a DS3 R5-ös autójának homologizációjával kapcsolatban, miután az autóban – valamint a Peugeot 208 T16-ban is – nem megfelelő méretű vízhűtőt találtak a technikai felügyelők a Szardínia Rally-n.

A csapat magyarázata szerint a technikai felügyelők nem alkalmaztak sportszankciókat, mivel a hiba nem volt hatással az autók teljesítményére.

 

Andrew

 

2014. június 25.


 

Továbbfejlesztett DS3 R5

A Citroen Racing az idei év elején továbbfejleszti R5-ös modelljét, melynek részleteiről izgatottan várja a híreket a ralis társadalom.

A francia autógyár versenyrészlege előreláthatóan jelentős változtatásokat fog végezni a DS3 R5 hűtésrendszerén, de az értesülések szerint a kocsi más részeivel is foglalkoztak már, ezeket rengeteget tesztelték. A módosításokhoz szükséges jokereket nagy eséllyel márciusban veti be a Citroen.

 

Andrew

 

2016. január 11.

Módosítás: (2019. április 22. hétfő, 15:57)