Renault Megane RS

A Renault Megane RS műszaki adatai


Az öt, egymásra épülő modellel rendelkező Renault Sport Technologies egy új, ügyfelek számára fejlesztett raliautóval bővült ki, melynek alapjait a Megane RS adja. Az N4-es homologizációval az autó új mérce lesz a ralisport aszfaltos versenyein.

A Renault az első autógyár, mely az R csoport összes kategóriájában rendelkezik versenyautóval. A Megane RS a meglévő sort egészíti ki, ami az R1-es és R2-es Twingo RS-ekből, valamint az R3-as Clio RS Access, Maxi és Evo változataiból áll.

A kétliteres, 16 szelepes, turbófeltöltéses motorjával és elképesztően jó kezelhetőségével nagy közönségsikert arató Megane RS adta az alapot a versenyautónak, ami így egy különösen jó csomagnak ígérkezik.

A Megane RS-ben az utcai változat függőcsapszeges első futómű megoldása található, ez különválasztja a felfüggesztést és a kormányzást a páratlan úttartás és tapadás érdekében. A beépített Öhlins lengéscsillapítók három paraméterben állíthatóak. Az utcai modellhez hasonlóan a versenyautó fékrendszerében is Brembo alkatrészek találhatóak. Az első féktárcsák 355, a hátsók 290 milliméter átmérőjűek, a féknyergek egy darabból állnak, a kézifék hidraulikus. A kerekek átmérője 18 coll.

A motorháztető alatt a Cosworth Electronics motorfelügyelő rendszere a kétliteres, 16 szelepes, turbófeltöltéses motor teljes potenciáljának kihasználására lehetőséget ad, a turbófeltöltőre a szabályok értelmében a teljesítmény féken tartása miatt 33 milliméteres szűkítőt kell szerelni. Az erőátvitelről ötfokozatú, Sadev gyártmányú sebességváltó gondoskodik.

Versenyképes ár/teljesítmény arányával a Megane RS kitűnő alternatívát kínál aszfalton a négykerékhajtású versenytársak ellen. Az autó 2010 novemberében a Franciaországban megrendezésre kerülő Rallye du Var-on mutatkozott be, homologizációjára a 2011-es szezon elején került sor.

 

Műszaki adatok

 

Motor: F4RT RS 2 literes, soros, négyhengeres turbófeltöltéses motor, Cosworth Electronics benzinbefecskendezés

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 82,7 mm

Löket: 93 mm

Hengerűrtartalom: 1998 ccm

Teljesítmény: 270 LE (fordulatszám: 4000 1/min)

Forgatónyomaték: 470 Nm (fordulatszám: 3000 1/min)

Maximális fordulatszám: 6700 1/min

 

Tengelykapcsoló: hidraulikusan működtetett egytárcsás kuplung

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 fokozatú, H sémájú, kézi kapcsolású sebességváltó, ZF korlátozott zárású, önzáró differenciálmű

 

Felfüggesztés: függőcsapszeges felfüggesztés kétdugattyús, háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Öhlins lengéscsillapítók elöl. Merev hátsó híd, kéttartályos, háromutas hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Öhlins lengéscsillapítók hátul

 

Fékek:

Elöl: négydugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, átmérő 355 mm

Hátul: kétdugattyús féknyergek, tömör féktárcsák, átmérő 290 mm

Hidraulikus kézifék

 

Kerekek: 8x18 collos alumínium felnik

 

Gumik: 225/40x18 gumik

 

Karosszéria: önhordó acélkarosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Üzemanyagtartály: 60 liter

 

Méretek:

Hossz: 4302 mm

Szélesség: 1848 mm

Magasság: 1423 mm

Tengelytáv: 2640 mm

Nyomtáv elöl: 1627 mm

Nyomtáv hátul: 1600 mm

 

A Renault Megane RS eredményei:

IRC Production Cup bajnok:

2012: Robert Consani

 

Andrew

Módosítás: (2017. november 08. szerda, 17:07)