Subaru Impreza N11

A Subaru Impreza N11 műszaki adatai

 

Műszaki adatok

 

Motor: négyhengeres, turbófeltöltéses boxermotor, DOHC vezérlés, IHI twin scroll turbófeltöltő 32 mm-es szűkítővel, benzinbefecskendezés, Prodrive-Pectel motorfelügyelet, NGK gyújtógyertyák, nagy áramlási sebességű versenykatalizátor, 98 dB-es kipufogódob (opcionális)

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 92 mm

Löket: 75 mm

Hengerűrtartalom: 1994 ccm

Teljesítmény: 270 LE (fordulatszám: 4500 1/min)

Forgatónyomaték: 560 Nm (fordulatszám: 3250 1/min)

 

Tengelykapcsoló: STI egytárcsás; átmérő: 240 mm

 

Erőátvitel: 5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó. Elektro-mechanikus felügyeletű középső differenciálmű, programozható Prodrive-Pectel elektronikus felügyelet. Korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek

 

Felfüggesztés:

Elöl: McPherson rendszerű futómű. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins lengéscsillapítók

Hátul: McPherson futómű hossz- és keresztlengőkarokkal. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins lengéscsillapítók

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 326 mm, murván 294 mm. Négydugattyús féknyergek (aszfalton Brembo)

Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 316 mm, murván 290 mm. Kétdugattyús féknyergek (aszfalton Brembo)

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű; gyorskormány (áttétel: 13:1). Bal- és jobbkormányos kivitel is elérhető

 

Kerekek:

Aszfalt: 17x8 collos felnik

Murva: 15x7 vagy 15x6 collos felnik

Hó: 16x5,5 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, az FIA által jóváhagyott, hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret

 

Üzemanyagtartály: FIA jóváhagyással rendelkező FT3-99 üzemanyagtartály középre, a padlólemez alá beépítve, 80 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 4415 mm

Szélesség: 1740 mm

Tengelytáv: 2540 mm

Nyomtáv elöl: 1510 mm

Nyomtáv hátul: 1515 mm

Súly:1271 kg

 

Módosítások az Impreza N10-es változatához képest:

- STI specifikációjú, kisebb tömegű karosszéria, vékonyabb tetőlemezzel, alumínium csomagtérfedéllel és könnyebb üvegekkel

- könnyebb hátsó spoiler

- a padlólemez alá beépített üzemanyagtartály a kedvezőbb súlypont elhelyezkedés miatt

- teljes PWRC specifikációjú motor a nagyobb nyomaték elérése érdekében és a jobb motorreakciók miatt

- új, twin scroll turbófeltöltő a jobb motorreakciók miatt

- nagyobb intercooler víztartály a motor hatásfokának fenntartása érdekében

- új, rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer

- elektro-mechanikus középső differenciálmű

- Pectel motorvezérlés és erőátvitel felügyelet

- módosított futómű, elöl nagyobb utánfutási szöggel, hátul alumínium lengőkarokkal

 

A Subaru Impreza N11 eredményei:

PWRC bajnok:

2005: Toshihiro Arai

 

Andrew