Subaru Impreza N11
A Subaru Impreza N11 műszaki adatai
Műszaki adatok
Motor: négyhengeres, turbófeltöltéses boxermotor, DOHC vezérlés, IHI twin scroll turbófeltöltő 32 mm-es szűkítővel, benzinbefecskendezés, Prodrive-Pectel motorfelügyelet, NGK gyújtógyertyák, nagy áramlási sebességű versenykatalizátor, 98 dB-es kipufogódob (opcionális)
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 92 mm
Löket: 75 mm
Hengerűrtartalom: 1994 ccm
Teljesítmény: 270 LE (fordulatszám: 4500 1/min)
Forgatónyomaték: 560 Nm (fordulatszám: 3250 1/min)
Tengelykapcsoló: STI egytárcsás; átmérő: 240 mm
Erőátvitel: 5 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó. Elektro-mechanikus felügyeletű középső differenciálmű, programozható Prodrive-Pectel elektronikus felügyelet. Korlátozott zárású első és hátsó differenciálművek
Felfüggesztés:
Elöl: McPherson rendszerű futómű. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins lengéscsillapítók
Hátul: McPherson futómű hossz- és keresztlengőkarokkal. Háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Prodrive-Öhlins lengéscsillapítók
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 326 mm, murván 294 mm. Négydugattyús féknyergek (aszfalton Brembo)
Hátul: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 316 mm, murván 290 mm. Kétdugattyús féknyergek (aszfalton Brembo)
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű; gyorskormány (áttétel: 13:1). Bal- és jobbkormányos kivitel is elérhető
Kerekek:
Aszfalt: 17x8 collos felnik
Murva: 15x7 vagy 15x6 collos felnik
Hó: 16x5,5 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acélkarosszéria, az FIA által jóváhagyott, hegesztett, több ponton rögzített biztonsági bukókeret
Üzemanyagtartály: FIA jóváhagyással rendelkező FT3-99 üzemanyagtartály középre, a padlólemez alá beépítve, 80 literes térfogat
Méretek:
Hossz: 4415 mm
Szélesség: 1740 mm
Tengelytáv: 2540 mm
Nyomtáv elöl: 1510 mm
Nyomtáv hátul: 1515 mm
Súly:1271 kg
Módosítások az Impreza N10-es változatához képest:
- STI specifikációjú, kisebb tömegű karosszéria, vékonyabb tetőlemezzel, alumínium csomagtérfedéllel és könnyebb üvegekkel
- könnyebb hátsó spoiler
- a padlólemez alá beépített üzemanyagtartály a kedvezőbb súlypont elhelyezkedés miatt
- teljes PWRC specifikációjú motor a nagyobb nyomaték elérése érdekében és a jobb motorreakciók miatt
- új, twin scroll turbófeltöltő a jobb motorreakciók miatt
- nagyobb intercooler víztartály a motor hatásfokának fenntartása érdekében
- új, rozsdamentes acélból készült kipufogórendszer
- elektro-mechanikus középső differenciálmű
- Pectel motorvezérlés és erőátvitel felügyelet
- módosított futómű, elöl nagyobb utánfutási szöggel, hátul alumínium lengőkarokkal
A Subaru Impreza N11 eredményei:
PWRC bajnok:
2005: Toshihiro Arai
Andrew