Renault Megane RS
A Renault Megane RS műszaki adatai
Az öt, egymásra épülő modellel rendelkező Renault Sport Technologies egy új, ügyfelek számára fejlesztett raliautóval bővült ki, melynek alapjait a Megane RS adja. Az N4-es homologizációval az autó új mérce lesz a ralisport aszfaltos versenyein.
A Renault az első autógyár, mely az R csoport összes kategóriájában rendelkezik versenyautóval. A Megane RS a meglévő sort egészíti ki, ami az R1-es és R2-es Twingo RS-ekből, valamint az R3-as Clio RS Access, Maxi és Evo változataiból áll.
A kétliteres, 16 szelepes, turbófeltöltéses motorjával és elképesztően jó kezelhetőségével nagy közönségsikert arató Megane RS adta az alapot a versenyautónak, ami így egy különösen jó csomagnak ígérkezik.
A Megane RS-ben az utcai változat függőcsapszeges első futómű megoldása található, ez különválasztja a felfüggesztést és a kormányzást a páratlan úttartás és tapadás érdekében. A beépített Öhlins lengéscsillapítók három paraméterben állíthatóak. Az utcai modellhez hasonlóan a versenyautó fékrendszerében is Brembo alkatrészek találhatóak. Az első féktárcsák 355, a hátsók 290 milliméter átmérőjűek, a féknyergek egy darabból állnak, a kézifék hidraulikus. A kerekek átmérője 18 coll.
A motorháztető alatt a Cosworth Electronics motorfelügyelő rendszere a kétliteres, 16 szelepes, turbófeltöltéses motor teljes potenciáljának kihasználására lehetőséget ad, a turbófeltöltőre a szabályok értelmében a teljesítmény féken tartása miatt 33 milliméteres szűkítőt kell szerelni. Az erőátvitelről ötfokozatú, Sadev gyártmányú sebességváltó gondoskodik.
Versenyképes ár/teljesítmény arányával a Megane RS kitűnő alternatívát kínál aszfalton a négykerékhajtású versenytársak ellen. Az autó 2010 novemberében a Franciaországban megrendezésre kerülő Rallye du Var-on mutatkozott be, homologizációjára a 2011-es szezon elején került sor.
Műszaki adatok
Motor: F4RT RS 2 literes, soros, négyhengeres turbófeltöltéses motor, Cosworth Electronics benzinbefecskendezés
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 82,7 mm
Löket: 93 mm
Hengerűrtartalom: 1998 ccm
Teljesítmény: 270 LE (fordulatszám: 4000 1/min)
Forgatónyomaték: 470 Nm (fordulatszám: 3000 1/min)
Maximális fordulatszám: 6700 1/min
Tengelykapcsoló: hidraulikusan működtetett egytárcsás kuplung
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 5 fokozatú, H sémájú, kézi kapcsolású sebességváltó, ZF korlátozott zárású, önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: függőcsapszeges felfüggesztés kétdugattyús, háromutas, hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Öhlins lengéscsillapítók elöl. Merev hátsó híd, kéttartályos, háromutas hidraulikus ütközésgátlóval ellátott Öhlins lengéscsillapítók hátul
Fékek:
Elöl: négydugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, átmérő 355 mm
Hátul: kétdugattyús féknyergek, tömör féktárcsák, átmérő 290 mm
Hidraulikus kézifék
Kerekek: 8x18 collos alumínium felnik
Gumik: 225/40x18 gumik
Karosszéria: önhordó acélkarosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret
Üzemanyagtartály: 60 liter
Méretek:
Hossz: 4302 mm
Szélesség: 1848 mm
Magasság: 1423 mm
Tengelytáv: 2640 mm
Nyomtáv elöl: 1627 mm
Nyomtáv hátul: 1600 mm
A Renault Megane RS eredményei:
IRC Production Cup bajnok:
2012: Robert Consani
Andrew
Módosítás: (2017. november 08. szerda, 17:07)