Hírek: Porsche 997 RGT

A Tuthill Porsche két évig próbálkozott, hogy az FIA R-GT szabályainak megfelelően homologizáljon le egy Porschét, mire 997 RGT néven piacra tudták dobni az autót.

 

Új R-GT autó a Porschétől

A Tuthill Porsche két évig próbálkozott, hogy az FIA R-GT szabályainak megfelelően homologizáljon le egy Porschét, mire a napokban be tudta jelenteni a historic Porschéket is építő és versenyeztető brit cég, hogy 997 RGT néven piacra dobták az autót, mely a rali világbajnokságon is részt vehet. Prototípus járművük a brit bajnoki futamként július utolsó hétvégéjén megrendezett Harry Flatters Rally-n állt rajthoz előfutóként. Az éles bemutatkozásra sem kell sokat várni, Richard Tuthill csapattulajdonos a Deutschland Rallye-n fog indulni a 997 RGT-vel.

Az idei szezonban láthatott már a nagyközönség Porschéket rali világbajnoki futamokon, de a 997 GT3-as sem Monte-Carlóban, sem Finnországban nem ért el különösebb sikereket.

 

Andrew

 

2014. augusztus 15.


 

Richard Tuthill mesél az új RGT Porschéről

Richard Tuthill a Deutschland Rallye-n egy új homologizációjú autóval, a Porsche 997 RGT-vel fog rajthoz állni Stephane Prevot navigálásával.

Tuthill, akit a Kelet-Afrikai Safari Classic-on részt vevő klasszikus Porschékről ismerhetünk leginkább, úgy véli, csapata építette az R-GT szabályok szerint az első igazi ralisportra szánt 997-et. A brit csapattulajdonos véleménye szerint egy olyan kocsi kinézete és hangja, mint amilyen a Porsche, teljesen más attól, mint amit az augusztus második felében megrendezésre kerülő viadal többi nevezője nyújtani tud.

 

- Mitől olyan különleges ez az autó?

- Nagyszerűen néz ki, szépen szól, élvezetes vezetni és csak jobb lesz!

- Mennyiben különbözik egy normál, utcai Porschétől? Mi a specifikációja és mit kellett tennetek ahhoz, hogy alkalmas legyen a ralira?

- Lényegében ez egy 997 GT3 Cup autó, amit módosítottunk, hogy a raliban mehessen. A fejlesztési tervünk igencsak legelején vagyunk még a kocsival, amit Graham Moore, Colin McRae subarus éveinek mérnöke vezet.

Meg kell hagyni, sokkal nagyobb lett a projekt ahhoz, hogy idáig eljusson az autó, mint amire számítottam. Az FIA R-GT előírásai mindenki számára újak, sok olyan terület van, ami továbbgondolást igényel. Véleményem szerint mi vagyunk az elsők, akik egy megfelelő autót készítettünk. Sok olyan terület van, amin dolgozunk. A Németországban induló autón folyamatban vannak a munkálatok, sok dolog van még hátra.

Sok ilyen autót láthattak az emberek a nemzeti versenyeken szerte Európában. Ezek azonban távol állnak az FIA R-GT specifikációjától. Küszködünk még például a gumik széles választékával, mivel 11 collos hátsó kerekekkel futunk, szemben a WRC autók 9 collosaival. Szűkítőnk is van, amiről azt gondolom, szükségtelen, de az idő eldönti majd ezt. Az biztos, hogy a kocsi nem kelhet versenyre a WRC autókkal, de egyelőre még az R5-ösökkel sem, idővel azonban versenyképesebbé válik.

- Nézői szempontból izgalmasabbak ezek a kocsik, mint a WRC autók?

- Nagy rajongója vagyok a WRC autóknak, brutálisan hatékonyak, és látványos számomra nézni őket. A gond az, hogy matrica nélkül ugyanúgy néznek ki és ugyanúgy is szólnak. A gondolat, mely szerint lesz egy máshogyan kinéző és máshogy muzsikáló autónk a szakaszokon, egy nagyszerű dolog.

A legfontosabb, hogy egy ilyen autó hamisítatlan vezetési élményét szeretném átélni. Ez egy váltás számunkra, a szívünkből jön, hogy egy olyan kocsit mutassunk be, ami csodálatosan néz ki és szól, de csodálatos is vezetni. Egy autó, amit bárki is lát, vezetni akarná. Induljunk, szórakozzunk!

- Csak aszfaltra jó?

- Nem! Folyamatban van a murva kit, azzal meglesz mindenünk, hogy még izgatottabbak legyünk, a Wales Rally GB-n a wales-i erdőkben érdekes lesz hallani, hogy érkezik valami.

- A Tuthill Porsche a klasszikus Porschékről ismert, tizenhét darabot küldtetek a legutóbbi Kelet-Afrikai Safari Classic-ra. Ez egy jele az elmozdulásnak a historic-ról a jelen felé, vagy minden a Porschével függ össze?

- Abszolút nem, ez egy természetes kiterjesztése annak, amit csinálunk. A Porschéknek élünk, gondját viseljük az utcai autóktól kezdve a pálya- és raliautóknak is. A Safari Rally a kedvenc ralim a világon, ez sosem fog változni. Először 1980-ban mentem oda, amikor édesapám egy helyileg készített Saabot vezetett!

A 2015-ös nevezés már megkezdődött. Nem tervezem, hogy tizenhét autót futassak ismét, de ha lehetőség nyílna rá, belevágnék. Ez volt a legjobban szervezett és legeredményesebb ralicsapat, amit valaha is vezettem, így kellett lennie! Egy évet szánni egy ralira bárkinek is az életből, nagyon különleges dolog. Hálásak lehetünk, ha bárhogy is ott leszünk, többen vagy kevesebben, ez már egy tradíció, része az életünknek.

Ami az R-GT autót illeti, szuperizgatott vagyok, szeretnék ezekből többet is futtatni a jövő évi rali világbajnokságon, először is azonban a legjobb szintre kell hoznunk az autót, ez az egyetlen oka, ami miatt vezetem. Meg akarom ismerni ezt az autót, csakúgy, mint ahogyan ismerem a korábbiakat is. Úgy hiszem, sokkal jobb pozíciót teremt ez számunkra a jövőbeli ügyfeleink támogatásakor, ha a termék vezetői üléséből származó mély tudásom van.

Igaz, nem fogok hazudni, ki nem szeretne vezetni egy 997 RGT-t?!

 

Andrew

 

2014. augusztus 16.


 

Tuthill Porschéje történelmet írt

Richard Tuthill a Deutschland Rallye abszolút huszonhetedik helyét megszerezve történelmet írt, mivel huszonnyolc év után az övé volt az első Porsche, ami rali világbajnoki futamon célba ért.

A zuffenhauseni gyártó autója legutóbb az 1986-os Akropolisz Rally-n állhatott a céldobogóra, azt Saeed Al Hajri vezette. Arra, hogy egy sportkocsival ismét ilyen történhessen, a Nemzetközi Automobil Szövetség R-GT szabályai adtak lehetőséget, ami alapján a különlegesebb építésű járművek is visszatérhettek a gyorsasági szakaszokra. Ennek előírásai nem teszik szükségessé a gyártók általi homologizálást, a privát csapatoknak ugyanakkor egy hosszú és komplex folyamatot kell végigvinniük.

A brit csapat a futam előtti héten tesztelt a Mosel folyó völgyében, Tuthillnek pedig nem csak maga az autó okozott kellemes perceket. „Ami meglepett, az a kocsi fogadtatása volt. Sok pilóta jött oda hozzánk beszélgetni róla, a szurkolók pedig egész nap nem hagytak ott minket.”

Menet közben persze sok új információ is napvilágra került a kocsiról. „Valójában nagyon érdekes volt – nyilatkozta Tuthill arról, hogy mennyire is volt nagy kihívás az alapokról felépíteni az autót –, mivel vannak olyan részek, ahol lehet gondolkodni, míg más területeken nincs engedélyezve a szabályok miatt, hogy hozzányúljunk. A legfontosabb dolog, hogy egy jó alapautóval álljunk neki, úgyhogy ilyen tekintetben ez tulajdonképpen olyan, mint az N csoport, de vannak olyan megoldásaink, melyek egyediek.”

Ezt követően arról esett szó, hogy ez a végleges változata-e az autónak. „Jó ponton vagyunk a kocsival, de nem mondanám, hogy amit látunk, az a végleges verzió lenne. Ezt követően azon fogunk dolgozni, hogy a Rally GB-re ellássuk a kocsit a murva specifikációval, ami egy újabb játék lesz” – árulta el Tuthill. „Még mindig dolgozunk a futómű beállításain az Exe-TC-vel, és a motorral is kell egy kicsit foglalkozni: jelenleg nagyon erős, de lehetne nyomatékosabb is, ez egy olyan helyzet, ami egy pályaversenyzésből származó erőforrásnál várható is.”

A brit csapattulajdonos mesélt arról is, hogy a klasszikus Porschékkel felhalmozott tudásból mennyit tudtak alkalmazni a 997-nél. „Elég sokat, mivel a historic autóink öregnek néznek ki ugyan, de a bennük lévő technológia mindig is nagyon modern, különösképpen amikor a felfüggesztésről és a lengéscsillapításról van szó. Az alap járműdinamika is ugyanolyan, de az R-GT autóban természetesen sokkal gyorsabban történik minden.”

Az R-GT szabályok egyik problémája ugyanakkor az, hogy a „teljesítmény-kiegyenlítésre” törekszik, ezáltal nem teszi lehetővé a Porschének és a hasonló autóknak, hogy a ralisport csúcskategóriáját képviselő, a gyárak által jókora befektetéssel megalkotott WRC autókkal versenyre keljen. „Az egyik legérzékenyebb változtatás az autónkon a 36 milliméteres levegőszűkítő beépítése, ami a standard 8500-as percenkénti fordulatszámon tapasztalt 450 lóerős csúcsteljesítményt 300 lóerő környékére hozza le 7000-es fordulaton. De még így is nagyszerű vezetni” – mesélte Tuthill.

És hogy mennyire gondolja a csapat versenyképesnek az autót? „Végül is ezt arra terveztük, hogy más R-GT autók ellen versenyezzen, úgyhogy nem várhatjuk el, hogy az idei Deutschland Rallye-n más kocsikkal legyen összehasonlítható. Hasonló a lóerő/súly aránya az N csoportos autókéhoz, de ez hátsókerékhajtásos, úgyhogy elkerülhetetlen, hogy valamennyi időt veszítsen azokkal szemben.”

Annak ellenére, hogy 2000 óta nem vett részt világbajnoki futamon, Tuthill végül problémamentes hétvégét tudhat maga mögött a 997 RGT-vel, bár az utolsó napon volt egy kicsúszása.

„A három nap és a háromszáz gyorsasági kilométer során hibamentes volt a kocsi, minden, amit tennünk kellett, üzemanyagot tölteni bele és alkalmanként kereket cserélni” – említette a csapattulajdonos-versenyző, akinek Stephane Prevot navigált Németországban. „Elképesztően néz ki és elképesztően szól, de az igazán hihetetlen dolog, hogy mekkora öröm vezetni. Az erő ellenére valójában nagyon kezelhető: együttműködik a pilótával és nagyon gyorsan lesz az embernek az az érzése, hogy eggyé vált vele. És szép dolog egy kis rekordot is felállítani, mivel nem hisszük, hogy bármilyen Porsche is befejezett volna egy rali világbajnoki futamot 1986 óta.”

A Tuthill-féle csapat most a 997 RGT murva specifikációján dolgozik, mely a tervek szerint a szezon végén a Brit Rally-n mutatkozik be tehát.

 

Andrew

 

2014. szeptember 5.


 

Delecour egy Porschében

Francois Delecour 1993-ban megnyerte a Francia Rallye-t, melyen kilenc évvel később vett részt utoljára. A viadalt akkor még Korzika szigetén rendezték, ami aztán átköltözött Elzász környékére. A francia idén állt rajthoz először itt, ráadásul egy különleges autóval, egy Porschével.

„Álom volt számomra, hogy a Tuthill-féle Porsche 997 GT3-at egy raliversenyen vezessem. Kisgyerekkorom óta szerettem volna egy napon Porschét vezetni egy raliversenyen.

Ez egy jó autó, úgy gondolom, nagyon versenyképes lett mostanra, mivel a szabályok megengedik a szekvenciális váltót, a fékek nagyszerűek, a felfüggesztés is jó, a probléma csak az, hogy szűkítőt kell használni. Vezettem egy Porschét a francia bajnokságban nagyjából nyolc évvel ezelőtt, az még a nemzeti GT előírások kezdetén volt, ami nem volt olyan jó, mivel utcaiak voltak a fékek és utcai volt a sebességváltó is. Az egy nagyon veszélyes kocsi volt, nagyon nehéz volt vezetni. Ez most egy raliautó, kétség kívül egy raliautó.”

Az R-GT szabályok szükségessé teszik a levegőszűkítő beszerelését az ilyenfajta autókba, amire a különböző típusok egy szintre történő hozása miatt van szükség. „Nem értem, miért van szükség a szívó oldali szűkítőre, mivel ezzel az autóval úgysem tudnád elkapni a WRC autókat, ez egy teljesen másfajta kocsi. Úgy gondolom, még ötszáz lóerővel sem nyerhetnél meg egy világbajnoki futamot a Porschével. Versenyképes lehetnél, talán közelebb lehetnél a World Rally Car-okhoz, de nem lehetnél ott az elején. Összehasonlítva a régi klasszikus 911-esekkel, azoktól nem különbözik teljes mértékben. A súly még mindig hátul van, az egyensúly nagyon furcsa, és mivel hátsókerékhajtásos, teljesen más, mint a többi raliautó. Nagyon nagy a különbség az eleje és a hátulja között, mikor megérkezel egy kanyarba, várni kell egy kicsit, mivel megvan a hajlama, hogy kitörjön a hátulja, csak utána kezdhetsz kigyorsítani.”

A pályafutása során négy világbajnoki futamot nyerő 52 éves pilóta a Francia Rallye szombati napjának feléig az első húszban autózott, amikor hibázott és kilyukadt a 997 hűtője. Másnap visszaállt, és célba vitte a Porschét. Delecour azt tervezi, hogy részt vesz jövőre az először kiírásra kerülő, öt futamot magában foglaló R-GT kupában is.

 

Andrew

 

2014. október 15.


 

Elkezdődik az RGT Porschék gyártása

A Tuthill Porsche megerősítette, hogy – korlátozott darabszámban – megkezdi a világbajnoki futamokon is látott Porsche 997 RGT gyártását. A döntés azt követően született meg, hogy az autó idei két világbajnoki futamon történt rajthoz állása során jelentős volt az érdeklődés az úttörő projekt után.

Az R-GT kategóriájú kocsi a Deutschland Rallye-n mutatkozott be a világbajnoki porondon a csapat tulajdonosával, Richard Tuthill-lal, akinek Stephane Prevot navigált. Az autó célba ért, a Porsche márkának huszonnyolc év után ez volt az első befejezett világbajnoki futama. A sikeres debütálást újabb viadal követte, ahol még nagyobb figyelemben részesült a versenygép, mivel a Francia Rallye-ra a négy világbajnoki futamgyőzelemmel büszkélkedő Francois Delecour ült a volánja mögé. A hazai pályán versenyző pilóta remek szakaszidőket elkönyvelve sokáig az első húszban autózott, amivel bizonyította a Tuthill Porsche által kiadott sajtóközleményben 911 RGT-nek nevezett kocsi versenyképességét.

„A Porsche 911 RGT autónk komoly izgalmat okozott mindenhol, bármerre is járt” – mutatott rá Richard Tuthill. „Ez egy költséghatékony és extrém módon megbízható raliautó, mellyel az elkövetkezendő években mind a versenyzők, mind a csapatok élvezni fogják a ralizást. Mindig is tetszett nekem az R-GT koncepció, és örülök, hogy építhetünk néhány autót a megfelelő ügyfeleknek, akik versenyezni fognak vele.”

A Tuthill mérnökei szorosan együttműködtek a sportág irányító testületével, az FIA-val, hogy egy megfelelően versenyképes platformot hozzanak létre a 2015-ös FIA R-GT kupára, ami egy ötfordulós, a világ- és az Európa-bajnokság egyes futamait magában foglaló sorozat lesz. Az FIA homologizációval a Porsche 997 RGT a nemzeti bajnokságokban is részt vehet.

Graham Prew, a Prodrive korábbi értékesítési vezetője fogja a Tuthill-féle R-GT autó értékesítési programját irányítani, ami magában foglal majd teszteket is, melyeken az Egyesült Királyságbeli, ír, illetve európai érdeklődők is részt fognak venni. Az első megrendeléseket a januári Monte-Carlo Rallye-ra, a 2015-ös R-GT kupa nyitó fordulójára tudja teljesíteni a brit cég.

„A Tuthill Porschét úgy ismerem, mint akik évek óta a legjobbak a piacukon, amit legfőképpen a klasszikus Porschékkel a ralisport világában elért dominanciájuk biztosít” – kommentálta Prew. „A lehetőség, hogy a kezdetektől benne legyek a Porsche 911 RGT koncepcióban, túl jó volt ahhoz, hogy kihagyjam, és teljesen bizakodó vagyok, hogy a versenyzők szerte a világon szeretni fogják ezt az autót. Nagyon jól összerakott kocsi, az eddigi eredményei önmagukért beszélnek. Alig várom, hogy a jövő évben láthassam a ralikon mindegyiket!”

 

Andrew

 

2014. október 21.


 

Nem engedik a Tuthill Porschét rajthoz állni Wales-ben

Visszavonta a Brit Rally-ra leadott nevezését Richard Tuthill, mivel a Porsche 997 RGT-jének murvás szerepléshez történő átalakításait nem hagyta jóvá az FIA.

Tuthill Németországban állt rajthoz az autóval először, majd átadta annak volánját a világbajnokság francia futamán Francois Delecournak. A 997-et aszfaltra homologizálták, a murvás szerepléshez szükséges eltérő felfüggesztés azonban nem került jóváhagyatásra. Tuthill a múlt héten Genfbe utazott abban a reményben, hogy meg tudja győzni az FIA technikai részlegét, de ők hajthatatlannak bizonyultak.

A Nemzetközi Automobil Szövetség rali bizottságának igazgatója, Jarmo Mahonen megérti Tuthill csalódottságát és szeretné elérni, hogy a 997 RGT jövőre szerepelhessen már laza talajon. „Kár, hogy ez történt” – mondta el Mahonen. „Richard eljött hozzánk a múlt héten, hálásak vagyunk a segítségéért, hogy megpróbálja ezt megoldani. Van némi probléma a technikai szabályokkal és néhány felfüggesztési elemmel, ami nem került homologizálásra. Láttuk, hogy mennyire is látványosak ezek az autók aszfalton, és kétségtelen, hogy murván is szemügyre akarjuk őket venni. A technikai részlegünk azon dolgozik, hogy ez jövőre megtörténhessen, de a probléma egy része az, hogy a dolgok nem mindig történnek olyan gyorsan az FIA házában.”

Abban a reményben, hogy Wales-ben rajthoz állhat, Tuthill a múlt héten tesztelte a murvás specifikációjú kocsit, ami minden gond nélkül futott. „Anélkül teljesítettünk ugyanolyan távolságot, mint amennyit a Brit Rally-n egy nap alatt megtettünk volna, hogy egy csavart is meg kellett volna húzni az autón. Egyáltalán nem volt semmi problémánk, csodás volt az autót vezetni. Olyan érzés volt, mintha arra született volna, hogy murván hajtsák. Mondanom sem kell, nagyon csalódott vagyok, hogy ezen a héten nem versenyezhetek Wales-ben, gyönyörű lett volna a Porschét azokon az utakon vezetni” – mondta a csapattulajdonos.

„Megértem az FIA döntését és köszönöm Jarmo Mahonen, valamint Michele Mouton nyitottságát és azt, hogy folyamatosan segítettek. Meg kell hagyni, nem tudom rejtegetni a csalódottságomat annak az időigényes folyamatnak a kapcsán, amit májusban kezdtünk” – zárta gondolatait Tuthill.

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2014. november 12.


 

A Porsche problémás murvás homologizációja

A Tuthill Porsche csapat R-GT autója nem állhatott rajthoz a Brit Rally-n, mivel az FIA nem hagyta jóvá a kocsi murvás specifikációját.

Richard Tuthill a versenyt megelőző héten egy különleges tárgyalásra is ellátogatott Genfbe, melyen részt vettek az FIA technikai bizottságának képviselői és a rali világbajnokság vezetői. Annak ellenére, hogy voltak pozitív kicsengések is az R-GT kategória jövőjére vonatkozóan, a megbeszélések azt illetően nem vezettek eredményre, hogy a Tuthill alakulat Porsche 997 RGT-je rajthoz tudjon állni a 2014-es rali világbajnokság utolsó fordulóján.

„Az érvényben lévő R-GT szabályok kiterjednek arra is, hogy a kiválasztott modell felfüggesztésének rugóstagját módosítani lehet” – magyarázta Tuthill. „Ez azonban a murvás fékek felszerelését teszi csak lehetővé. A Porsche 997 RGT esetében a rugóstag túl nagy ahhoz, hogy a 15 collos murvás kereket fel lehessen tenni, figyelembe véve a felszerelt féknyereg és féktárcsa méretét is. Az FIA-nak meg kell vizsgálnia, hogyan oldható meg ez a probléma. Nem meglepő, hogy biztonsági okokból nem hajlandóak teljes szabadságot adni a korlátlan átalakításokra.

Találtunk egy olyan megoldást, ami a sorozatgyártáson alapul, ezt remek eredményekkel teszteltük. A főmérnökünk – aki a motorsportban az egyik legnagyobb ismeretekkel rendelkező mérnök a világon, le mans-i, rali világbajnoki és Dakar tapasztalatokkal rendelkezik az elmúlt harminc évből – részletesen kidolgozott leírása sem volt elég azonban ahhoz, hogy meggyőzzük az FIA technikai részlegét.

Az FIA kivételesen merész volt az R-GT projekt előremozdításával és nagyon nyitott volt több területen is, különösen Michele Mouton és Jarmo Mahonen. Az R-GT egy új osztály, mindannyian kihívásokkal fogunk szembenézni, melyekhez megbeszélések kellenek és az, hogy átgondoljuk a dolgokat.

Meg kell hagyni, nem tudom rejtegetni a csalódottságomat amiatt, hogy milyen úton született meg ez a döntés, mivel májusban kezdtük el a kérdezősködést.”

A Tuthill Porsche csapat a Brit Rally-t megelőző héten százhúsz kilométeres murvás tesztet teljesített a wales-i Walters Arenában mindenféle probléma nélkül.

„Az autó arra született, hogy murván hajtsák” – jegyezte meg Tuthill a teszt után. „Jól kiegyensúlyozott, elképesztően könnyű vezetni és kivételesen gyors a csodálatos 3,8 literes motorral és a szekvenciális váltóval. Egész nap kísérleteztünk a beállításokkal, folytatjuk a fejlesztést bizonyos területeken, de elképzelni sem tudtam volna, hogy ilyen jó lehet már az első kanyaroktól kezdve. Több mint kész arra, hogy nekivágjon a szakaszoknak, legyenek azok murvásak vagy havasak. A kocsi aszfaltos teljesítménye már jól megalapozott, úgyhogy ez a sikeres teszt megerősítette mindannyiunk számára, hogy a Porsche RGT autónk egy tökéletes mindenes.”

 

Andrew

 

2014. november 17.


 

Delecour az R-GT sorozatban

Francois Delecour részt fog venni az FIA új kiírásában, a világ- és Európa-bajnoki futamokat tartalmazó R-GT Cup-ban.

A francia a Monte-Carlo Rallye-n kezdődő bajnokságot a Tuthill Porsche alakulattal teljesíti. „Autónk az eddigi megmérettetésein bizonyította, hogy gyors és robusztus, emellett különösen költséghatékony az üzemeltetése” – mondta el Richard Tuthill csapattulajdonos. „Lelkes támogatói vagyunk a kezdetektől fogva az R-GT koncepciónak, mely szerint a leginkább múltidéző sportautók részt vehetnek a nemzetközi raliversenyeken.”

Delecour, aki 1994-ben megnyerte a hercegségi futamot, vezette már élesben a brit csapat 997 RGT-jét, a Francia Rallye-n nagy csatában volt a szintén porschés Romain Dumas-val, amikor egy vezetői hiba következtében megsérült autója hűtője. Az 54 esztendős pilóta az elzászi verseny óta kizárólag arra fókuszált, hogy elő tudja teremteni a sorozatban történő részvétel költségvetését. „Fantasztikus, hogy indulhatok az R-GT-Cup-on, ez egy fantasztikus lehetőség” – nyilatkozta Delecour. „Léteznek szép versenyek, de az biztos, hogy a Monte-Carlo lesz a legnehezebb. Nagyon fontos, hogy megnyerjük ezt.”

Delecour ezen a héten két napon keresztül fogja tesztelni a Porschét a Francia-Alpokban. Annak ellenére, hogy tizennyolcszor vett már részt korábban a Montén, nem becsüli alá az előtte álló feladatot. „Segíteni fog, hogy lesz valamennyi tapasztalatunk ezzel az autóval az ilyen utakon, mielőtt megkezdjük a versenyt” – mondta el a Visit Romania támogatását élvező, összesen négy rali világbajnoki futamgyőzelemmel rendelkező versenyző. „Ez egy nagyon-nagyon nehéz viadal lesz ennek a kocsinak. A Porsche elég széles, néhány ezek közül a szakaszok közül viszont szűk és trükkös, ráadásul természetesen nem fogunk ugyanolyan tapadással rendelkezni, mint a négykerékhajtásos autók. Fantasztikus, hogy ismét vezethetem ezt a kocsit. Ez az én versenyem, a Monte, és itt lenni egy Porsche 911-gyel egy álom számomra.”

Monte-Carlóban Dumas is rajthoz áll, valamint Marc Duez is. A sorozat ezt követően Belgiumba, a Deutschland Rallye-ra, Svájcba, végül Korzika szigetére látogat.

 

Andrew

 

2015. január 13.


 

Delecour folytatná a porschés menetet

Francois Delecour azon van, hogy 2016-ban megvédhesse az idei évben megszerzett R-GT Cup koronáját.

A négyszeres rali világbajnoki futamgyőztes egy versennyel a befejezés előtt megnyerte az R-GT sorozat első kiírását, miután a sorozat negyedik viadalán, Korzikán a második győzelmét aratta. A Tuthill csapat Porsche 997 RGT-jét hajtó francia pilóta ennek ellenére úgy tervezi, hogy az R-GT Cup utolsó állomásán, az október legvégén Svájcban megrendezésre kerülő Rallye du Valais-on is rajthoz áll.

„Az egyik ambícióm az volt, hogy visszahozzam a Porsche nevet a rali világbajnokságba, és Richarddal meg is tettük ezt” – nyilatkozta az Autosport magazinnak Delecour. „Egy fantasztikus év volt ez, és feltétlenül azon vagyok, hogy a jövő évben is visszatérjek ugyanezt megtenni.”

A technikai szabályzat lehetséges módosítása miatt arra is kilátás van, hogy a visszafojtott Porsche erősebb legyen jövőre, aminek Delecour kifejezetten örülne. „A módosított levegőszűkítővel futni nagy segítség lenne számunkra. Még különlegesebbé tenné ez az autókat” – mondta el Delecour, akinek idén egyetlen állandó ellenfele volt az R-GT Cup-ban, mégpedig a 2010-es Le Mans-i 24 órás versenyt megnyerő Romain Dumas.

Az FIA azért hozta létre az R-GT bajnokságot, hogy növelje a GT autók részvételét a ralisport legfelsőbb szintjén. A sorozat versenynaptára világ- és Európa-bajnoki futamokat is tartalmaz, de mind az öt viadal aszfalton zajlik.

 

Andrew

 

2015. október 19.

Módosítás: (2015. október 18. vasárnap, 19:48)