Hírek: Jipocar Czech National Team

 A cseh csapat történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

Prokop gumit váltott

 

Martin Prokop Michelin abroncsokkal vágott neki az Argentin Rally-nak, miután a futam előtti utolsó pillanatban a DMACK-ról a francia gyártó gumijaira szavazott.

Arra a kérdésre, hogy miért történt a váltás, a Ford Fiesta RS WRC-vel versenyző pilóta a következőket nyilatkozta: „Nagyon jó a kapcsolatom a DMACK-kal, a fejlesztések kapcsán is dolgoztam velük, de arra számítottam, hogy a gumik teljesítménye gyorsabban javul. Ugyanakkor észrevehettük azt is, hogy a Michelin nagy előrelépést tett a saját abroncsaival. A szponzoraim azt szeretnék látni, hogy – rövid időn belül – jobban teljesítek, emiatt úgy éreztük, ez a jó irány.”

Prokop világbajnoki futamon elkönyvelt legjobb helyezése egy negyedik pozíció, ezt egy évvel ezelőtt éppen Argentínában, a DMACK gumijain érte el. A cseh versenyző az idei argentin futamra kitűzött céljairól így beszélt a kvalifikáció után: „Az elmúlt év nagyon jól sikerült, tény, valóban ez volt a legjobb ralim, emiatt remélem, jó munkát végzünk majd ismét. A probléma a gumiváltás. Nem volt lehetőségünk tesztelni a váltás óta, így a futamon kell dolgoznom a beállításokon. Biztos, hogy ez a gumi máshogy működik a lengéscsillapítókkal és a csomag más vezetési stílust igényel majd. Némi időre lesz szükség ahhoz, hogy ráérezzek. A kvalifikáción nem éreztem túl jól magam a kocsiban. Több időre van szükségem.”

Prokop idei legjobb eredménye eddig két hetedik helyezés Svédországból, valamint Portugáliából

 

A Jipocar Czech National Team pilótája egy hasonlattal élt, amikor a gumik közötti különbségről kérdezték: „Ez egy kicsit olyan, mint a tenisz, mikor van egy ütőd, és tudod, mit fog csinálni, ha beleütsz a labdába. Ha ütőt cserélsz, máshogy fog viselkedni az új. Lehet, hogy jó lesz, az is lehet, hogy jobb lesz, mint az előző, de rá kell érezned, és kitalálni, hogyan működik. Ez az ahol tartunk, rá kell éreznünk az autóval a gumikra.”

Prokop úgy érzi az átállás gyorsan lesz: „Azt hiszem, az első nap felénél rendben leszünk.”

A prioritásos versenyzők egy szezon alatt két alkalommal válthatnak gumibeszállítót a rali világbajnokságon.

 

Andrew

 

2013. május 3.


 

Fiona mágikus újjászületése

Martin Prokop szeretett Fiona 1-e elég rossz állapotban hagyta el Argentínát. A Ford Fiesta RS WRC – merthogy egy versenyautóról van szó – a dél-amerikai világbajnoki futam első napján nekiment egy partoldalnak és felborult. Az autó különös helyet foglal el Prokop szívében, miután testvérét, Fiona 2-t, a csapat másik autóját annak második versenyén, a tavalyi német világbajnoki futamon elvesztették. A 22-es karosszériaszámú Fiesta WRC kigyulladt és porig égett.

A május 4-én befejeződött argentin viadal után a Jipocar Racing Team komoly kihívással nézett szembe, hiszen egyetlen autóját vissza kellett szállítani a csapat 12 ezer kilométerre lévő jihlavai műhelyébe, és rajtkésszé varázsolni, hogy a május 31-én Akropolisz Rally-n el tudjon rajtolni.

A csapat vezetője, Quirin Müller a következőket árulta el: „Komoly karosszériamunkákra volt szükség. Három napunk volt a karosszériás műhelyben, majd újabb három az összeszerelésre, hogy esélyünk legyen a következő világbajnoki futamon, az Akropolisz Rally-n történő részvételre.”

Ez volt az első komolyabb beavatkozás Fiona 1-en, mióta a 21-es kasztnijú Fiesta részt vett első futamán, a 2011-es Wales Rally GB-n.

„Azóta a kocsi átesett fejlesztéseken, mint például módosított lengéscsillapítók kerültek bele. Reméljük, hogy a továbbfejlesztett, az M-Sport hivatalos csapata által egész évben használt motort megkapjuk Finnországra vagy Németországra. Elkötelezettek vagyunk az FIA felé, hogy Ausztrália kivételével az összes 2013-as világbajnoki futamot teljesítsük.”

Fiona 1 végül meghálálta a törődést, és az Istenek Raliján a hetedik helyre hozta be a cseh párost.

 

Andrew

 

2013. június 4.


 

Egy privát csapat élete

 

Martin Prokop a tízedik szezonját kezdheti meg jövőre a rali világbajnokságon, a következő idényben elérkezhet a századik futamához is. A cseh pilóta ezzel messze a legtapasztaltabb kelet-európai versenyző a ralisport legfelsőbb kategóriájában.

Csapata, a Jipocar Czech National Team 2013-ban regisztrált világbajnoki alakulatként vett részt a sorozatban. A privát csapatok generációkon keresztül képezték az autósport világbajnokságok gerincét. Mielőtt a Grand Prix-k a Forma-1-es sorozattá formálódtak volna, a versenyzők legszínesebb képviselői által rajthoz privátként. Martin Prokopot aligha lehetne ennyire színes egyéniségnek mondani, de nem kétség, ugyanolyan elkötelezett és elszánt, mint bárki más, és nagyon sok célja van.

Prokop és csapatvezetője, Quirin Müller mesél most arról, hogy milyen számukra a sportág csúcsán versenyezni.

 

- Érzed azt, hogy az FIA emberei méltányolnak és akarják, hogy részt vegyél a világbajnokságon?

Martin Prokop: - Ez az, ami miatt nem voltam boldog, amikor megérkeztünk a World Rally Car-unkkal. Senki sem üdvözölt minket. A tisztviselők nem voltak tisztában azzal, milyen keményen kellett dolgoznunk ahhoz, hogy ilyen szinten versenyezhessünk. A legfőbb jellemző egy privát csapatnál, hogy csak néhány ember van, nekik kell megoldaniuk mindent. Vannak a szerelők, egy menedzser, egy mérnök és senki más, aki az időjárással, az úttal kapcsolatos információkkal foglalkozna, aki a technikai dolgokról informálódna. Nagyon nehéz egy kis csapattal dolgozni. Semmilyen kis segítséget nem kaptunk, nem volt semmilyen kis utalás arra, hogy értenék, mit is csinálunk. Ez volt a legnagyobb probléma 2012-ben. A többi World Rally Car-os csapattól messze kaptunk helyet a szervizparkban, a kis privát csapatok mellett, kis területen, ahol a teherautóink el sem fértek.

2013-ra hivatalos csapatként neveztünk az FIA-nál. Ez az év sokkal jobb volt, mert befizettük az extra díjat, így a nagy csapatokhoz hasonlóan elég helyünk volt. Még mindig megvolt ugyanakkor az érzés, hogy a végén vagyunk a sornak, és senki sem ismert el minket a játék részeként. Sok pénzt kell fizetni, hogy meglegyenek a jogaink. Nem az a rendszer ez, amit mi szeretnénk, de ez az a játék, amit játszani kell, ha valaki itt akar lenni.

Sok dolog könnyebb így, mert az FIA odafigyel sok részletre. Együttműködnek velünk, információkat adnak, meghívnak bennünket a hivatalos megbeszélésekre, ahol első kézből kapunk információkat, szóval ilyen szempontból jobb.

Quirin Müller: - Nem minden jobb ugyanakkor. A tesztelés egy dolog. Regisztrált csapatként tíz tesztnapot engedélyeznek nekünk az egész évben, plusz a teszteket a saját otthoni tesztpályánkon. A privát csapatok tesztkorlátozása egy nagy probléma.

- Mi a különbség az autótok és Neuville, Ostberg vagy Novikov autójának specifikációja között?

Quirin Müller: - Úgy gondolom, kilencvenöt százalékban ugyanazok. Megkapunk minden új specifikációt az M-Sporttól, ha szükségünk van rá, ha ki tudjuk fizetni, nagyjából tehát a legutolsó specifikációnk van. Természetesen a legfőbb ok egy privát versenyzőnél, ha a versenyző nem a csúcssebességen megy, mint a többi pilóta, hogy Martin az autó tulajdonosa! Tudja, ha összetöri, sok pénzbe fog kerülni, és csak akkor elég a költségvetésünk a teljes szezonra, ha minden jól megy. Ha összetörné, nem tudnánk befejezni a szezont. Egy olyan pilótának tehát, mint Martin, felelősségteljesnek kell lenni, nem lehet nagy kockázatokat vállalni a buta helyzetekben, mikor nincs rá szükség. Martin okos, használja a fejét vezetés közben.

- Szükséges a két autó a bajnokság teljesítéséhez?

Quirin Müller: - Kezdetben az egyik autót murván, a másikat aszfalton használtuk. Amikor 2012-ben Németországban jött a szerencsétlenség az aszfalt autónkkal, ami kigyulladt, egy éven keresztül ugyanazzal az autóval kellett csinálnunk az összes versenyt. Jövőre túl drága lenne felületenként kijelölni egy autót, úgyhogy keverni fogjuk őket.

- Vannak olyan szabályok, melyekről úgy gondoljátok, hogy meg kellene változtatni, hogy könnyebbé tegyék az olyan csapatok működését, mint amilyen ti is vagytok?

Quirin Müller: - Egy dolgot lehetne törölni, azt, hogy mennyi futamon keresztül kell használni az egyes alkatrészeket. Sokkal költséghatékonyabbá tenné a privátok számára a dolgokat, ha gazdaságilag jobb időpontban cserélhetnénk az alkatrészeket. Talán az is segítene, ha a tesztszabályokat megváltoztatnák, de alapvetően rendben van a privátok számára, ahogyan most van.

- Mi a legszebb emlék ebből az évből?

Quirin Müller: - A németországi negyedik hely. Tavaly az lett a legrosszabb emlék, amikor elvesztettük az aszfalt autónkat. Tavaly azt mondtam Martinnak, hogy többet nem megyünk Németországba. Mindig balszerencsénk volt ott, de aztán ott érte el a szezon legjobb eredményét! Most azt mondjuk, többet nem megyünk Franciaországba, mert ott balszerencsénk volt idén, de úgy gondolom, jövőre újból el kell mennünk oda…! 2013 privátként nagyon jó év volt nekünk. Több pontot szereztünk a szezon folyamán, mint amit gondoltunk az idény elején, hogy lehetséges – 63 pont a tíz versenyből, amelyeken célba értünk és legjobb privát autóként kilencedikek lettünk a bajnokságban. A csúcspont Németországban volt, ahol volt egy pont, amikor harmadik helyen álltunk, mikor Thierry kicsúszott, így az első dobogónkban reménykedtünk. De általánosságban boldogok vagyunk. Ha nem lett volna a franciaországi és a finn kiesés, talán egy hellyel még előrébb tudtunk volna végezni a bajnokságban.

- Mennyire súlyos számotokra a televíziós közvetítési jogok korlátozása és a filmezésnek a lehetősége?

Martin Prokop: - Jó kérdés. Ez egy nehéz része a játéknak nálam. Össze kell hozom a költségvetést úgy, hogy a televíziós cégek támogatása nagyon alacsony, és ki kell elégítenünk a szponzorainkat. Nem egyszerű ez számomra, minden évben abban reménykedek, hogy jobb és jobb lesz a támogatás a rali világbajnokságtól. A cseh fanok imádják a ralisportot, a cseh ralis közösség hatalmas támogatást ad, de nem látják a képeket, nem mennek fel az internetre. Remélem, a rali világbajnokság munkája ennek megfelelően mozdul előre és az embereknek nem kell napokat várni arra, hogy a TV-ben láthassák.

- Hogyan érzed, lehet privát csapatként versenyezni a világbajnokságon?

Martin Prokop: - Többé-kevésbé jól mennek a dolgok az M-Sport támogatásával, azzal, hogy megkapjuk az alkatrészeket és az információkat tőlük. Jól működik, de nem egyszerű. Az év nagy részén működik a dolog, de az év végén nagyon nehéz a büdzsé miatt, mivel az kimerül, és nem tudni, mi fog történni a következő évben. Az év második része sosem könnyű, de tisztában vagyunk vele, hogy nagy versenyeket akarunk csinálni kis költségvetésből.

- Ki a legnagyobb kereskedelmi partneretek, a Jipocar?

Martin Prokop: - Sok fontos támogató van, mint például a Jipocar és a Praga. Az ő támogatásukkal sikerül a szezont teljesítenem. A Praga egy kereskedelmi vállalat, nagy figyelmet fordítanak most az autósportra, go-kartokon és a kart sportban dolgoznak, de most kezdenek el pályaautókkal is foglalkozni, úgyhogy ez egy nagy kereskedelmi vállalat.

- A jövő évben mit szeretnél csinálni?

Martin Prokop: - Maradni szeretnék a világbajnokságon. A szezon végén mindig ez az, amit akarok – vissza akarok térni Monte-Carlóba ismét, mert ha nem térek vissza, mindennek vége lesz. Ott akarok lenni és remélhetőleg annyi versenyt csinálni, amennyit lehet. Szeretnék elmenni Ausztráliába jövőre. Meglátjuk. Ha meglesz a költségvetésünk a teljes szezonra, teljes szezont fogunk csinálni, de jelen pillanatban kicsit ideges vagyok, mivel nem vagyok benne igazán biztos, hogy mennyi pénzt fogunk összeszedni.

- Mit csinálnál, ha nem lenne ralicsapatod?

Martin Prokop: - Segítenék az édesapámnak a cégében. El fog jönni ez az idő is, úgyhogy örülök minden esztendőnek, amit a ralisportban tölthetek. Meglátjuk, hány év fog még összejönni.

 

Mára már az is kiderült, nem kell, hogy ideges legyen a korábbi junior világbajnok, hiszen úgy néz ki, összeállt a költségvetésük, és az ausztrál versenyt kivéve ott lesznek a jövő évi világbajnokság minden egyes fordulóján. A 31 éves Prokop továbbra is a Jipocar Czech National Team színeiben versenyez, mely az idei évhez hasonlóan jövőre is hivatalos csapatként képviseli magát a ralivilág csúcsán, ráadásul hat versenyen egy második autót is indítanak.

 

Andrew

 

2013. december 22.


 

Balesete után az idővel versenyzik Prokop

Finn balesete után az idővel versenyzik Martin Prokop, hogy készen legyen autója a Deutschland Rallye-ra.

Prokop a Finn Rally második napján, a kakaristoi szakasz ismételt teljesítése során törte össze a Ford Fiesta RS WRC-t. A cseh versenyző és navigátora, Jan Tomanek sérülés nélkül megúszta, nem úgy Fiona, az autó, ami olyannyira összetörött, hogy a páros nem is állhatott vissza másnap a versenybe. A kocsit Jyvaskylából rögtön az M-Sport brit bázisára küldték. A Jipocar Czech National Team elismerte, „szoros lesz, hogy időben elkészüljön” a világbajnokság német fordulójára.

„Nehéz pozitív szavakat találni szezonbeli harmadik kiesésünk és a komolyan megsérült autónk után” – mondta a csapat vezetője, Quirin Müller. „Méltányolnom kell ugyanakkor szerelőink munkáját, akik az M-Sportos srácokkal hihetetlen munkát végeztek, és kilencven perc alatt teljesen szétszedték a kocsit, hogy Angliába lehessen szállítani teljes felújításra. A Deutschland Rallye előtt számoljuk most az órákat, mivel nagyon szoros az időzítés. Második autónk készen áll a Slovakia World Rally Team számára, úgyhogy nincsen másik forgatókönyvünk, minthogy finn harcosunk Németországra újra formában legyen.”

Prokop mindeközben elárulta, a tizenegyedik szakaszon történt eset kapcsolatban volt a korábban történtekkel. „Úgy gondolom, a versenynek nagyon jól vágtam neki, mivel a Henning Solberggel történt csatára figyeltem a legjobb privát helyezés érdekében, de megpróbáltam Evans-szal is meccselni. Sajnos az itiner hibái miatt először pénteken reggel csúsztunk be egy bokorba, és azután a pillanat után volt egy kis gondunk a hátsó tengely geometriájával” – magyarázta a Jipocar pilótája.

„Nem adtuk fel azonban a csatát, nyomtuk neki a következő szakaszokon, de aztán jött a harmadik délutáni gyorsasági, melyen egy ugrató után nem tudtam úton tartani a kocsit, és a jobb hátsó kerékkel nekimentünk egy kisebb sziklának. Nagy ütést szenvedtünk, de szerencsére a kocsi elkezdett pörögni, ami fokozatosan nyelte el az energiát. Sem nekem, sem Jannak nem volt fájdalma, de Fiona, az autónk nagy ütést kapott.

Szerelőink az M-Sport embereivel együtt megpróbáltak segíteni, hogy visszaállhassunk a következő napon a Rally 2 szabály alapján. Amikor azonban levettük a kereszttartót, világos volt, hogy a becsapódás eredménye súlyos volt, a karosszéria komolyan megsérült.

Sajnálom a balesetet és hogy ki kellett állnunk, de a verseny hevében jött a kritikus pillanat, amikor volt valami tétje a dolognak és megpróbáltam a határon menni. Ez nem egy szükségtelen vagy a koncentráció hiányának köszönhető hiba volt” – hangsúlyozta Prokop.

Fotó: Jipocar Czech National Team

 

Andrew

 

2014. augusztus 10.


 

Prokop ralis filozófiája

  

Martin Prokop a Francia Rallye-n ünnepelte pályafutása századik rali világbajnoki futamát. Ez egy különleges szám azt figyelembe véve, hogy a 2009-es junior világbajnok mindig is privát versenyzőként volt jelen a sorozatban.

Ennek megfelelően folyamatos küzdelmet kell vívni csapatának, a Jipocar Czech National Team-nek ahhoz, hogy előteremtse a versenyzéshez szükséges költségvetést abban a világban, melyet úgy tűnik, az FIA a gyári csapatok exkluzív fennhatóságának tekint, a promóter pedig nem sokat tesz annak érdekében, hogy a hasonló privát csapatokat a részvételre bátorítsa. A WRC autóval 2012 óta versengő cseh alakulatot tulajdonképpen belekényszerítették a rali világbajnoki sorozatba történő hivatalos nevezésbe, aminek megvannak a maga hátrányai, például a tesztkorlátozás, ugyanakkor a promóter nem igazán tesz semmit annak érdekében, hogy megkönnyítse az ilyen csapatok dolgát.

Prokop ennek ellenére nem méltatlankodik. „Nagyon nehéz ez, de ugyanolyan, mint amilyen a kezdetekben volt. Örülünk annak az életnek, amit választottunk. Minden jó. Nehéz megmondani, mit tudnánk jobban csinálni, vagy mi a határa annak, amit el tudunk érni. Tavaly a kilencedik helyen fejeztük be a világbajnoki szezont, idén pedig ismét a kilencedik helyen állunk jelenleg.” Ebben az évben természetesen több gyári pilóta vesz részt a sorozatban a Hyundai érkezésével és a három gyári autójával, így valójában jobb a helyzet, sokkal jobb.

„Úgy gondolom, a legnagyobb célja a csapatnak minden versenyen, hogy dobogón végezzen.” Prokop ehhez a célhoz Argentínában állt a legközelebb 2013-ban, ahol negyedik lett. A dolgok azonban nem válnak egyszerűbbé. „A szabályváltozások miatt a következő évben érkező új autók új technikai dolgokat hoznak, emiatt nehéz megmondani, mennyi esélyünk lesz, hogy megpróbáljunk küzdeni és hogy mennyi időnk van még ebben a WRC-s projektben. Az új szabályok nehezebbek lehetnek egy privát csapat számára, úgyhogy meglátjuk.

A jövő évben az új autókkal csak a rali világbajnokság futamain lehet futni. Az autókat nem lehet RRC-ként használni, mint ahogyan most, ahogyan sok versenyző teszi ezt manapság. Bárcsak többet tenne az FIA a privát csapatokért, bejelenthetnének egy bajnokságot a privát alakulatok számára, hogy több ilyet csábítsanak el, de úgy tűnik, csak a gyári csapatok érdeklik őket. Ez az az út, amit az FIA választott, és tiszteletben kell tartanunk ezt a játékot. Ez az, ami miatt azt mondtam, fontolóra kell vennünk, meddig tudunk egy ilyen privát csapat lenni és a világbajnokságon futni, mivel azt nem számunkra teremtették. Nem látjuk, hogy a rali fejlődne a világbajnokságon. Reméltük, hogy változik valami a médiában a jobb TV-s lefedettséggel, a TV-s műsorok előállításával, de ez nem jött el. A jövőre vonatkozóan reméljük, hogy a rali világbajnokság versenyképesebb lesz a többi sporttal és más autósport szakágakkal szemben. Jelenleg nem igazán versenyképes ez a TV-ben a többi sporttal. Úgy gondolom, ez az az út, amiben a rali világbajnokságnak sokat kellene fejlődnie.”

És hogy mi volt Prokop személyes motivációja a rali világbajnoki szerepléssel? Hogy a világ legjobb versenyzőivel mérkőzhessen meg, vagy hó jó futamokon állhasson rajthoz a világ távoli helyein? Mi jelent számára élvezetet? „A TV-s problémáktól eltekintve úgy gondolom, a világbajnokság még mindig a legjobb. A legjobb versenyek, a legjobb szakaszok, a legjobb szervezés. Ennek megfelelően nem akarok egyik európai bajnokságban vagy nemzeti bajnokságokban versenyezni. Jó, ha mindig ugyanazokkal a pilótákkal versenyzel, ismered a sebességüket, olyanokkal rivalizálsz, akikhez mérni tudod magadat. Ismered az összes versenyzőt, ismered az összes futamot, úgyhogy számomra nincs értelme bajnokságot váltani. Egy út van számomra, a világbajnokság, semmi más. Ez az, amiért itt vagyunk, mert mint ahogyan mondtam is, a legjobb a szervezés, ismerjük a versenyzőket, ismerjük a sebességüket. Ha az Európa-bajnokságon veszel részt, minden futamon más versenyzőkkel találkozol, más szervezéssel, más időbeosztással, más shakedown rendszerrel és így tovább. Ilyen ez, más, és nem akarom ezt csinálni.”

A 2009-es junior világbajnok ezt követően a világbajnoksággal kapcsolatos személyes céljairól beszélt. „Mindig vannak olyan pilóták, akiket le akarsz győzni. Ilyen nagyfiú volt számomra a múltban a Production Car-os időkben Nasser Al-Attiyah, akit le akartam győzni. Amikor együtt voltunk, egy jó srác volt, akivel küzdeni lehetett. Élveztük a csatákat, és remélem, a jövőben lesz még lehetőség egymás ellen küzdeni. Mostanában a gyári csapatokkal csatázok. Mindig nagyszerű, amikor gyorsabbak vagyunk a gyári versenyzőknél, ez a célom, ez az, amit próbálunk tenni. Nem koncentrálok egyetlen pilótára, a gyári autókra koncentrálok általában. Amikor egy gyári autót látok magam előtt, gyorsabb akarok lenni nála. Ez most a cél.”

A privát versenyzők számára rendelkezésre állnak különleges lehetőségek, mint például az, hogy eldönthetik, melyik gyártó gumiját használják. Nem sokkal azután, hogy karrierje legjobb eredményét érte el Prokop a 2013-as Argentin Rally negyedik helyével a DMACK abroncsokat használva – ami a kínai gumigyár számára is a legnagyobb siker ez idáig –  hirtelen úgy döntött, hogy átnyergel a Michelinre. „Igen, de ennek okai voltak. Argentína jó a DMACK-oknak, ezt mindenki tudja. Néhány más versenyen is hasonló eredményeket érhetsz el a DMACK-kal, de nem minden bajnoki futamon. Számomra nagyszerű volt a DMACK-os kooperáció, élveztük azt, tökéletes eredményt értünk el Argentínában, nagyszerű volt, ez az, amiért velük maradtunk és reméljük, hogy együtt tudunk még működni valamiben. Argentína után Görögországba érkeztünk az Akropoliszra, és úgy döntöttünk, hogy váltunk a DMACK-ról, mert problémák voltak a gumikkal a meleg európai futamokon és a szezon későbbi aszfaltos versenyein. Ez az, ami miatt beszállítót váltottunk és a Michelinhez mentünk. Most ismét váltottunk, Spanyolországban a Pirellivel vagyunk itt, hogy meglássuk a Pirellik sebességét. Megnézzük, hátha valami különleges történik ismét.”

A cseh pilóta Katalán Rally-n elért nyolcadik helyezése az elmúlt időszak legjobb nem michelines eredménye a világbajnokságon. „A mi világunkban mindig előre nézünk, remélve, hogy a következő futam lesz a legizgalmasabb esemény, a tökéletes, egy különleges esemény, ebben bízunk mindig.”

  

Andrew

 

2014. november 9.


 

Fiona új ruhája

Martin Prokop bemutatta Ford Fiesta RS WRC-jének ez évi dekorációját. A Jipocar Czech National Team által Fionának becézett kocsi új ruhát kapott, ráncfelvarráson azonban nem esett át, tehát még a régi orrkiképzéssel kezdi meg a szezont. A Jan Tomanek navigálásával versenyző Prokop az első négy futamon a régi autót fogja használni abban a reményben, hogy az Argentin Rally-ra megkapja a 2015-ös specifikációjú Fiestát az M-Sporttól.

A cseh csapat az előző évhez hasonlóan tizenkét világbajnoki futamot fog teljesíteni idén is, egyedül az ausztrál fordulón nem lesznek ott.

 

Andrew

 

2015. január 8.


 

Prokop versenyfutása az idővel

Martin Prokop csapata gőzerővel dolgozik, hogy harcra készen álljanak új autójukkal, a 2015-ös specifikációjú Ford Fiesta RS WRC-vel a Portugál Rally-ra.

Az M-Sport régóta várt újdonsága a rali világbajnokság portugál fordulóján mutatkozik be, de nem csak Elfyn Evans és Ott Tanak szállhat vele harcba, mivel másik három friss fejlesztésű autó is készül a brit műhelyben. Ezeket az A-Style csapata, Lorenzo Bertelli, valamint Martin Prokop kapják. Utóbbi versenyző régi autója, a Fionának keresztelt Fiesta már elkelt, úgyhogy a cseh versenyző alakulatának minden erőfeszítést meg kell tennie, hogy ott lehessen az új helyszínre költöző futam rajtjánál.

„Őrületes!” – mondta el Prokop. „Pénteken kapjuk meg az autót, a verseny előtti héten. Egyenesen Portugáliába megyünk vele egy tesztre. Szerettem volna két napot, de úgy gondolom, csak egyre lesz időnk, mielőtt elrajtolna a verseny.”

A kocsi összeszerelésében a Jipocar Czech National Team egy mérnöke és két szerelője is részt az M-Sport székhelyén, akik amellett, hogy megismerik ezzel az autót, segítik is a munkálatokat. „A terv az, hogy péntekig befejezzék, úgyhogy utána indulhatunk Portugáliába és hétfőn tesztelhetünk” – tette hozzá a csapat vezetője, Quirin Müller. „Oké, Martinnak egy napja lesz, hogy hozzászokjon, de a motort és az erőátvitelt kivéve ismerős lesz neki az autó nagy része. Egy másik pozitív dolog természetesen, hogy a változások mind fejlődést jelentenek, úgyhogy úgy gondolom, Martin képes lesz kényelmesen érezni benne magát az idő alatt, amink lesz. Talán nehéz lesz a negyedik helyért meccselnie, amit Argentínában megszereztünk, de ha műszaki gondok nélkül, jól működik az autó, akkor ki tudja?”

 

Andrew

 

2015. május 6.

Módosítás: (2016. január 01. péntek, 07:55)