Hírek: JRM

A brit csapat történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

A JRM-mel tér vissza a Subaru

A JRM a Birmingham-ben zajló Autosport International Show nyitó napján hivatalosan is megerősítette, együttműködésbe kezdett a Subaru Tecnica International-lel. A brit cég bejelentése nyomán az is kiderült, hogy egy új projekt keretében a japán céggel közösen fejlesztik az N csoportos Impreza WRX STI-t.

 

James Rumsey 2008-ban vásárolta fel az ADR Motorsportot, hogy megalapítsa a JRM-et. Az ADR korábban a brit ralibajnokságban volt jelen, 2004-től az a csapat volt a Mitsubishi UK által támogatott hivatalos alakulat. A programot a JRM folytatta, és szerezte meg 2010-ben Mitsubishi Lancer Evo X-esekkel a csapatbajnoki címet.

A JRM a pályaversenyzésre is felállított egy részleget, mely a Nismóval karöltve az FIA GT bajnokságában, valamint a prototípusok számára létrehozott hosszútávú versenyágban is sikeresnek bizonyult a HPD-ARX LMP1-gyel, beleértve az endurance világbajnokságot és a 2012-es 24 órás le mans-i viadalt is.

 

Az Impreza WRX STI mérföldkő, ez az első olyan termék a JRM és a Subaru Tecnica International, a Subaru autósport részlegének együttműködésében, melyet közösen fejlesztettek. Az együttműködés azért jött létre, hogy a japán márkát ismét az N csoport élvonalába repítsék. A mérnökgárdát több olyan nagy tapasztalattal rendelkező szakember is erősíti, akik részt vettek a szériaautós világbajnoki címeket elkönyvelő WRX STI-k fejlesztésében.

Az új raliautó különbözik a többi ugyanilyen generációs Imprezától, mivel ez az első olyan kocsi Európában, ami négyajtós változatban készült. A kérdéses Subarut az Európában jelenleg is forgalomban lévő Impreza WRX STI-ből építették, a négyajtós kialakítás a csapat véleménye szerint az aerodinamikai, a tapadás és az egyensúly szempontjából is előnyösebb, mint a csapotthátú verzió.

„A WRC STI egy félelmetes teljesítményű autó” – nyilatkozta Rumsey, a JRM ügyvezető igazgatója. „Úgy találtuk, nagy igény van a világviszonylatú piacokon az utolsó generációs N csoportos Subarura, ami erős, megbízható és költséghatékony.”

A projektet a JRM daventry-i székhelyéről irányítják, a programhoz megnyerték a 2004-es N csoportos világbajnokot, Niall McShea-t is. „Szép emlékeim vannak arról az időszakról, amikor N csoportos Subarut vezettem a világbajnokságon” – mondta el a 39 esztendős ulsteri pilóta. „Nagy lehetőségek rejlenek ebben a kocsiban, örülök, hogy bevontak a dologba. Úgy gondolom, az N csoportnak nemzetközi és nemzeti szinten is sok lehetősége van, a JRM és az STI pedig egy fantasztikus csomagot fejlesztett.”

A JRM a pontosabb ütemezésről és az autót érintő részletekről nem nyilatkozott. Az sem egyértelmű, hogy milyen sorozatokra szánják újdonságukat, amikor az N csoportos gépek kihalóban vannak, a kategóriatárs S2000-es, RRC és R5-ös autókkal nem tudják felvenni a versenyt, a belőlük épülő R4-es kocsikat pedig az FIA az évad végén Ázsia és Afrika kivételével kitiltja a regionális és a nemzeti bajnokságokból.

 

Andrew

 

2014. január 14.


 

A JRM az átdolgozott R4-es szabályok szerint építi 2015-ös Subaru WRX STI-jét

Az FIA megerősítette, hogy a 2015-ös szezonra módosítják a jelenleg hatályos R4-es technikai előírásokat, mely hírt a JRM csapata örömmel fogadott. A James Rumsey nevével fémjelzett brit tuningműhely egyúttal be is jelentette, újabb programba kezdett, melynek célja a 2015-ös specifikációjú Subaru WRX STI raliautó megépítése. Az újdonság az átdolgozott R4-es szabályoknak fog megfelelni.

2013-ban az FIA úgy döntött, a jelenlegi R4-es szabályzatot – mely alapján számos, az autó összteljesítményét növelő változtatás végezhető el az N4-es járművön – a 2015-ös szezonban már nem alkalmazza. A jelenleg zajló 2015-ös szabályváltoztatások részeként azonban az autósport irányító testülete végül amellett határozta el magát, hogy a 2015-re megújuló R4-es kategória a jelenlegi N4-es technikai szabályokon alapul, tehát abba a kétezer köbcentinél nagyobb hengerűrtartalommal rendelkező szériakivitelű járművek kerülnek. A jelenlegi R4-es előírások alapján épített autók 2015. január 1-től csupán az Európán kívüli FIA bajnokságokban vehetnek részt, valamint a nem FIA kompatibilis sorozatokban.

„Az FIA döntése kitűnő hír a versenyzők számára, mivel ez csökkenteni fogja a költségeket, egyenlő versenyt teremt és elősegíti a valódi sorozatgyártáson alapuló ralizást” – magyarázta a JRM speciális projektekért felelős menedzsere, Nigel Riddle.

A Subaru Tecnica International-lel, a Subaru autósport divíziójával hivatalos partnerkapcsolatban álló, ennek részeként a rali Európa-bajnokságon részt vevő JRM a hír hallatán felgyorsította 2015-ös programjának tervezési és fejlesztési munkálatait.

Riddle a következőket erősítette meg: „Homologizáljuk a 2015-ös specifikációjú Subaru WRX STI autót, ami a következő R4-es szezonra készen lesz. Ez ideális lesz az európai ralibajnokságokra, főleg az új ERC 2-es kategóriára, ami biztos, hogy népszerű lesz az olyan versenyzők között, akik címet akarnak nyerni, de nincs meg arra a költségvetésük, hogy az R5-ös és S2000-es autóknak fenntartott abszolút Európa-bajnoki címet hódítsák el.”

A JRM néhány idei futamon is részt vett már a 2014-es specifikációjú, N4-es besorolású Subaru Impreza WRC STI-jével, mellyel a háromszoros brit bajnok Mark Higgins és Keith Cronin számtalan szakaszgyőzelmet tudott szerezni a sorozatgyártású autók számára fenntartott Production Car Cup sorozatban.

 

Andrew

 

2014. november 10.


 

A JRM átvette a MINI RX programot

A sportautókat futtató és tavaly a négyajtós Subaru Impreza WRX STI-ből a Subaru Tecnica International-lel karöltve N csoportos raliautót építő brit cég átvette a Prodrive-tól a MINI RX-eket. A banbury-i vállalat a MINI John Cooper Works WRC-kből alakította ki ezeket a rallycross autókat még 2013-ban. Egyelőre arról nincsen hír, hogy a JRM milyen programot vállal a rallycross-ban, mint ahogyan arról sincs, hogy a Prodrive tervez-e valamit ehelyett, és ha igen, mit.

 

Andrew

 

2015. január 4. 


 

Tíz új Subaru a JRM-nél

A James Rumsey Motorsporthoz kiszállításra került Japánból tíz darab 2015-ös specifikációjú Subaru WRX STI, az autókból az FIA új R4-es szabályzata alapján épít raliautókat a brit versenyistálló.

A daventry-i székhelyű cég az STI hivatalos partnere, ők az egyetlenek jelenleg, akik 2015-ös specifikációjú Subaru építését tervezik. Az új kocsival a WRC 2-ben és az ERC 2-ben is rajthoz lehet állni, valamint más regionális sorozatokban, melyek az N4-es, illetve R4-es autók számára kiírásra kerülnek.

A 2015-ös Subaru WRX STI R4-et az STI mérnökei úgy harangozták be, mint a sorozatgyártású alapokkal rendelkező járműveik közül az eddigi legjobb kezelhetőségű raliautót. Mindez a merevebb karosszériának és futóműnek köszönhető, aminek köszönhetően javult a kocsi tapadása és kanyarokban mutatott teljesítménye, összehasonlítva a sorozatgyártású kategória korábbi modelljeivel.

A JRM subarus programját a nagy tapasztalatokkal rendelkező Eddie Corr vezeti. Az ír mérnök pályafutása során a Porschénél, a Lotus-nál, a Prodrive-nál és a Williams Forma-1-es részlegénél is vezetett autósporttal, illetve nagy teljesítményű közúti autókkal kapcsolatos projekteket. Corr a következőket mondta el a csapat előtt álló feladatokról: „A JRM 2014-es specifikációjú N csoportos autója hatalmas potenciált mutatott az ERC 2-es sorozatban tavaly, a célunk pedig az, hogy erre építkezzünk és egy olyan R4-es kocsit hozzunk létre, ami a legmagasabb szinten is nyerni tud.”

 

Andrew

 

2015. március 26.


 

A JRM leleplezte az NR4-es specifikációjú Subaru WRX STI-t

Az autósportra szakosodott brit műhely, a JRM bemutatta a világ legújabb Subaru WRX STI sorozatgyártású raliautóját, amivel a WRC 2-es és az ERC 2-es sorozatban, valamint más regionális bajnokságokban is rajthoz lehet állni.

A nemzetközi homologizációval rendelkező autónak a Subaru MY15 WRX modelltípusa biztosítja az alapot, az az FIA legújabb, 2015-ös NR4-es műszaki szabályozása szerint (mely a korábbi N4-es és R4-es kategóriákat váltja) épült.

A JRM a Subaru Tecnica International hivatalos báziscsapata, 2015-ös versenyautója a Subaru japánban lévő autósport részlegének mérnökeivel együtt készült.

A legújabb specifikációjú Subaru WRX STI-t a japán autógyár eddigi legjobb kezelhetőséggel rendelkező raliautójának kiáltották ki, ami a továbbfejlesztett karosszériának és a felfüggesztés merevségének köszönhető. Ez azt jelenti, hogy az autó jobb tapadással és kanyarodási teljesítménnyel rendelkezik, mint a korábbi modellek.

A fejlesztéseket a nagy ralisport tapasztalatokkal rendelkező mérnök, Eddie Corr koordinálta. A kocsi tesztprogramja most kezdődik Terry Kaby-vel, aki már több mint huszonöt éve vesz részt gyári raliautók fejlesztésében.

„Ez a világ legújabb sorozatgyártású raliautója, és specifikusan az FIA új NR4-es előírásai szerint épült, amit annak megfelelően vezettek be, hogy nagyobb játszóteret biztosítsanak a sorozatgyártású kategóriának” – mondta el Steve Smith, a JRM értékesítési vezetője.

„Az elmúlt néhány évben ínség volt azokat az autókat illetően, amik a sorozatgyártású ralizásban megjelentek, úgyhogy az a célunk, hogy ennek az autónak a bevezetésével, ami teljesen új és friss, felrázzuk a kategóriát.

2015-ös modellként ez az NR4-es WRX STI a legeslegutolsó járműtechnológiát – amit a Subaru az utcai változathoz fejlesztett – hozza be a ralisport sorozatgyártású kategóriájába. Azt várjuk, hogy ez egy jelentős lépés lesz a teljesítményt illetően, amiből azok a párosok hasznot fognak húzni, akik komolyan gondolják, hogy a versengés bármelyik szintjén megnyerik a sorozatgyártású kategóriát.”

A JRM legújabb Subaru raliautója most kiterjedt tesztelési és fejlesztési programon esik át, hogy felkészítsék a versenyen történő bemutatkozására, amire a rali Európa-bajnokság egyik soron következő fordulóján fog sorra kerülni.

 

Andrew

 

2015. június 21.

Módosítás: (2015. december 23. szerda, 05:44)