Hírek: M-Sport

A brit csapat történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

Az M-Sport rallycross Fordon dolgozik

A Forddal a gyártói rali világbajnoki címet kétszer is megszerző M-Sportról az a szóbeszéd járja, hogy a Ford Fiesta rallycross változatának fejlesztésén dolgozik, mely a következő szezonban részt vehet a rallycross Európa-bajnokságon (ERC) és a Global Rallycross (GRC) sorozaton is.

A cumbriai székhelyű cégtől nem érkezett hivatalos megerősítés a hírrel kapcsolatban, de egy, az M-Sporthoz közel álló forrás megerősítette, az autó várhatóan meg fog születni, 2013 elején már tesztelhetik, az ERC és GRC sorozatok rajtjára pedig versenykész is lesz.

„Az M-Sportnak akkora tapasztalata van a rali- és rallycross autók építésében, hogy van értelme ezt csinálni” – vélekedett a forrás.

A GRC-ben részt vevő csapatok technikai szempontból korábban is bevonták már az M-Sportot, de ez lenne az első alkalom, hogy a brit cég saját maga épít egy rallycross autót.

„A kocsi tervezése folyamatban van” – árulta el az informátor. „Úgy tudjuk, az erőátvitel a Sadevtől érkezik majd, de a motor és minden más házon belül fog készülni.”

„Azok után, hogy a Ford bejelentette, a jövő évben nem vesz részt hivatalosan a rali világbajnokságon, úgy tűnik, nagy az igény arra, hogy az M-Sport technikai és mérnöki tudását más programokban is kihasználják. Emellett mindig öröm egy olyan versenyautón dolgozni, mely több mint 600 lóerős.”

Az M-sport szóvívője így nyilatkozott: „Jelen pillanatban az összes, autósporttal kapcsolatos lehetőség értékelés alatt áll, de nem hoztunk még döntést a 2013-as évről.”

Az autósport szakágai közül a rallycross az, mely jelenleg a leginkább fejlődik, az ERC-ben és a GRC-ben is jelentős beruházások történtek az utóbbi időszakban. Az európai autógyárak éppen ezért kiemelt figyelmet fordítanak ezekre a bajnokságokra. A Ford képviseletében Gerard Quinn már megemlítette, hogy a kék oválos márka részt vehet a Global Rallycross bajnokságban, de a hírek szerint a Volkswagen is fontolgatja a belépést.

 

Andrew

 

2012. november 15.


 

Az M-Sport szerződést kötött a Bentley-vel

Az M-Sport a rali világbajnoki kötelezettségei mellett 2013-ban a sportautó versenyágba is bekapcsolódik, a Bentley új, GT3-as versenyautójának fejlesztésein is dolgozni fog.

Miután megerősítette a 2013-as rali világbajnoki szezonnal kapcsolatos programját, az M-Sport egy újabb vasat fog a tűzben tartani a következő esztendőben azzal, hogy technikai partnerkapcsolatba lépett a Bentley-vel, segítve a Continental GT3 fejlesztéseit.

A megállapodásnak köszönhetően az M-Sport speciális alkatrészek tervezésében fog segédkezni, de a Continental GT Crewe-ban történő fejlesztése során felhasználják a Malcolm Wilson által vezetett cég technikai szakértelmét is.

„Kiváltság, hogy a Continental GT3 megalkotásában összefoghatunk a Bentley-vel” – mondta el Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „A Bentley eddigi tervei és elemzései azt mutatják, hogy a Continental GT utcai változatából egy rendkívül versenyképes versenyautó válhat. Alig várjuk, hogy kiaknázhassuk a versenyautók fejlesztésében szerzett óriási tapasztalatunkat, és hogy segítsünk a Bentley-nek elérni a céljait.”

Az új autót az idei év korábbi szakaszában mutatták be, a Bentley-nek az a célja, hogy csatlakozzon vele a GT sorozathoz. A koncepcióváltozatot január 10-13. között Birminghamben, az Autosport International show-n fogják bemutatni. A Bentley újdonsága várhatóan a 2013-as év végén debütál a versenypályákon.

 

Andrew

 

2012. december 19.


 

Wilson újra Audival

Az M-Sport több vasat is tart a tűzben 2013-ban. A rali világbajnoki szereplésen túl a junior világbajnokság hátterét biztosítják, márkakupát indítanak az Európa-bajnokságon, dolgoznak új típusaikon, a Fiesta R5-ös, Szuper 2400-as és rallycross változatán, részt vesznek a Bentley Continental GT3 fejlesztésében, emellett az idei esztendőben bekapcsolódnak a brit GT bajnokság küzdelmeibe is egy Audi R8 LMS-sel.

Malcolm Wilson a következőket nyilatkozta az audis dologgal kapcsolatban: „Azóta, hogy a tavaly év végén bejelentettük, az M-Sport a pályaversenyzésben is kipróbálja magát, a csapat fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy teljesen felkészüljünk az új feladatra. Az, hogy egy Audi R8 LMS-t fogunk a brit GT bajnokságban futtatni, a csapat számára lehetőséget biztosít arra, hogy rengeteg tudással és tapasztalattal gyarapodjunk, és hogy a lehető legjobb felszerelésekkel várjuk az előttünk álló izgalmas kihívásokat.”

Az M-Sport a brit GT bajnokság oulton parki futamán mutatkozik be március 30-án, a kocsit Warren Hughes és Rembert Berg vezetik majd.

Wilson számára egyébként nem ismeretlen a márka, az M-Sport ügyvezetője 1985-ben egy B csoportos Audival indult a nyílt brit ralibajnokságban, ahol három futamgyőzelmet is aratott. A bajnoki koronát ugyanakkor nem sikerült megszereznie az autó megbízhatósági problémái miatt.

 

Andrew

 

2013. március 14.


 

Ken Block és a Ford Fiesta ST RX43

 

A 2013-as versenyszezont a Hoonigan Racing Division versenyzője, Ken Block két céllal kezdi meg. Egyrészt azon van, hogy megnyerje mind a négy Global X Games-et, másrészt szeretne bajnok lenni a Global RallyCross bajnokságban. Block társa ebben a teljesen új, az M-Sport által fejlesztett Hoonigan Racing Division Ford Fiesta ST RX43 lesz.

A kocsi Block, a Hoonigan Racing Division és a Fordot a rali világbajnokságon immár tizenhat esztendeje képviselő M-Sport közös fejlesztésének eredménye. Az alapoktól kezdve ez egy teljesen új versenygép. a A Ford Fiesta karosszériája adja az autó alapját, amibe az M-Sport minden, a hosszú évek alatt összegyűlt tapasztalatát és szakértelmét beletette azzal a céllal, hogy egy vérbeli rallycross autót építsen az amerikai fenegyerek számára erre az évre.

„Az M-Sportot kerestük meg több ok miatt is” – mondta el a csapat menedzsere, Derek Dauncey. „Tavaly, Ken GRC-ben történt bemutatkozó évében rengeteget tanultunk. Ezeket az információkat átadtuk az M-Sport mérnök csapatának, ami alapján egy abszolút vad versenyautót tudtak építeni. A tavalyi kocsink nagyon jónak bizonyult, Ken több kvalifikációt is megnyert, a los angelesi X Games-en ezüstérmes lett, az utolsó viadalon, Las Vegas-ban pedig sokáig vezetett. Ken és az egész csapat számára remek dolog, hogy egy ilyen kitűnő fejlesztésű és már most is nagyszerű autóval kezdhetjük a szezont.”

A sikeres első teszt nagy hatással volt Blockra. „Teljesen feltüzelt, amilyen az autó. A tavalyi Ford Fiesta HFHV-m is döbbenetes volt, de az RX43 egy más szinten van. Malcolm és az M-Sport csapata radikális fejlesztéseket hajtott végre úgy, hogy minden jelzésünket figyelembe vették. Abszolút biztos vagyok abban, hogy az enyém lesz az egyik legjobb autó a brazil Global X Games versenyének rajtrácsán, a GRC szezon első, jövő hónapban megrendezésre kerülő viadalán. Alig várom már!”

A kocsit az a Malcolm Wilson próbálta ki, aki aktív pályafutása során olyan legendás B csoportos autókat is vezethetett, mint a Ford RS200, az Audi Quattro vagy az MG Metro 6R4. Az M-Sport vezetője így nyilatkozott a négykerékhajtásos, mintegy hatszáz lóerős Fiesta ST RX43-ról: „Ez hihetetlen, a legszenzációsabb kocsi, amit valaha vezettem. Gyorsabb volt bármelyik általam vezetett B csoportos autónál, ami már elmond valamit. De nem csak a sebességről van szó, minden szempontból kifinomultan tette a dolgát. Azt kell mondanom, a fiúk bámulatos munkát végeztek az autóval, büszke vagyok, hogy az M-Sport logóját láthatom rajta.”

Block első versenye a Ford Fiesta ST RX43-mal az április 21-i X Games Brazília, a Global X Games sorozat idei nyitó eseménye lesz.

 

Fotó: M-Sport

 

Andrew

 

2013. március 30.


 

Oldalán az M-Sport kamionja

 

Az M-Sport Brit Rally-ra történő felkészülését egy balesete hátráltatta, amikor a hétfői teszt előtt kamionjuk a Clocaenog erdőben az oldalára borult.

A történet nagyban hasonlít a gyári Subaru csapat 2007-es esetére (a képen), amikor a kékek kamionja lecsúszott az útról és csak daru segítségével lehetett talpra állítani és visszatenni az útra.

A pótkocsiban a WRC 2 egyik élharcosának, Elfyn Evans-nak a Fiesta R5-ösét szállították, ami a kamionhoz hasonlóan sértetlenül úszta meg a balesetet.

Az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson a következőket mondta el: „A kamionos srácok az út széle felé mentek, így próbálva elkerülni az alacsonyabb ágak okozta karcokat, de az út kicsit puhább volt, mint gondolták és lecsúsztak. Veszítettünk néhány órát, amíg a daru kiemelte a kamiont. A srácok délután 3-tól tesztelhettek.”

Wilson számára további aggodalmat jelentett, hogy Evgeny Novikov egyhuzamban negyedszerre hibázott teszten. Az orosz a múlt héten Greystoke közelében nagy sebességnél szenvedett balesetet a Fiesta WRC-vel.

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2013. november 14.


 

Továbbfejleszti bázisát az M-Sport

A rali világbajnokság egyik élcsapata, a gyári Bentley programot is futtató M-Sport cumbriai bázisának több millió fontos továbbfejlesztését tervezi, aminek része lenne egy saját tesztpálya, egy új gyártóüzem és egy hotel is.

A tervek már a helyi önkormányzatnál vannak, a kivitelezéssel kapcsolatos döntés várhatóan hamarosan megszületik. Amennyiben a létesítés zöld utat kap, a több mint 9700 négyzetméteres M-Sport Evaluation Centre, azaz értékelési központ 2016 közepére készülne el.

Az M-Sport 1997 és 2012 között bonyolította a Ford gyári rali világbajnoki programját és fejleszti még mindig a gyári specifikációjú Ford Fiesta RS WRC-ket. A cég a világ legnagyobb raliautó ellátója, a Ford Fiesta R5-ösből például már a nyolcvannyolcadik darabnál tartanak, de a Bentley programját is ők viszik a Continental GT3-mal.

Mivel további feladatok várnak rájuk, Malcolm Wilson szerint kinőtték a jelenlegi bázisukat. „Ez az M-Sport számára a következő lépés. Több éve foglalkozunk már ezzel, nagyon-nagyon izgalmas a lehetőséget látni” – mondta el Wilson.

„Egy igazi egyállomásos üzemmé akarunk válni. Elég jól lehetőségeink vannak az autók teljes házon belüli megtervezésére és megépítésére, de pontosan az M-Sport Evaluation Centre és a tesztpálya az, amit tenni tudunk még. A lehető legjobb létesítményünk van meg itt, ha valamit újra kell tervezni vagy méretezni, a tervezőink és mérnökeink itt dolgoznak, azonnal meg tudják ezt tenni. Ha pedig le kell gyártani valamit, megvan a képességünk, hogy rögtön elkészítsük azt.”

Wilson azt is hozzátette, hogy akad a helyiek részéről némi ellenkezés, az elsődleges aggály a zaj, de biztosak benne, hogy el tudják oszlatni a félelmeket. „Elvittünk már egy csapatnyi tervezőt és hivatalnokot az anglesey-i versenypályára, ahol bemutattuk azt a szuper hangtompítót, amit az autók kipufogórendszerébe fogunk berakni” – mesélte az M-Sport első embere. „Ennek beszerelésével az R5-ös kocsi halkabb, mint az ST utcai autó. Emellett az Egyesült Királyság legkiválóbb akusztikai szakértőjét kértük fel, hogyhogy különböző tervezési eszközökkel segítse a zajcsökkentést.

Amit akarunk, az az, hogy ha egy csapat, egy gyártó vagy egy egyén megkeres minket, hogy építsünk meg egy autót, akkor a gyárból kihajtva pályára mehessen azzal, kipróbálhassa és teljes bizalommal vihesse haza.”

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2014. október 16.


 

A Snap-on az M-Sport új kereskedelmi partnere

Az M-Sport World Rally Team a rali világbajnokság 2015-ös szezonjára partnerszerződést kötött a Snap-on-nal.

A Snap-on a világ egyik vezető szerszámgyártója, a cég legjobb minőségű anyagokból készülő termékkínálata a racsnis dugókulcsokat, csavarkulcsokat, csavarhúzókat, fejlett diagnosztikai eszközöket és a legendás szerszámkészleteket is magában foglalja.

A Snap-On jól láthatóan is jelen lesz az M-Sport World Rally Team szervizterületén, mivel ők látják el a fiatal gárdát minden szükséges szerszámmal, így szemügyre lehet venni potenciáljukat.

Az M-Sport csapatához 2015-ben a Trafalgar és a Permashine is csatlakozik, akik a világ vezető cégei a járműtisztítás és járművek külső fényezésének, valamint belső védelmének terén.

„Fantasztikus, hogy az M-Sport családjában üdvözölhetjük a Snap-on-t, a Trafalgart és a Permashine-t” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „Hatalmas mennyiségű támogatást élvezünk mindegyik csapatunktól és a kereskedelmi partnereink felől is, és biztos vagyok benne, hogy ezek az új kapcsolatok jelentős sikerek felé vezetnek, ahogyan azon dolgozunk, hogy fiatal és ambiciózus csapatunk potenciálját kihasználjuk.””

„A Snap-on nagyon izgatott, hogy az M-Sport partnere lesz 2015-ben” – nyilatkozta Paul Krawczyk, a cég marketingkommunikációs vezetője. „Elismerjük az M-Sport gazdag autósport hagyományait és ambícióit, hogy a rali világbajnokság legmagasabb szintjén versenyeznek. Alig várjuk, hogy elláthassuk őket a legjobb minőségű szerszámokkal, ezzel segítve nekik a céljaik elérésében.”

 

Andrew

 

2015. január 11.


 

Kiterjeszti rallycross projektjét az M-Sport

Miután 2013-ban elkészítette rallycross autóját, a Ford Fiesta ST RX-et, az M-Sport most azon van, hogy még jobban kiterjessze tevékenységét az egyre inkább virágzó szakágban.

Az amerikai fenegyerek, Ken Block által vezetett Fiesta ST RX jelentős sikereket ért el tavaly mind a Global Rallycross sorozatban, mind a rallycross világbajnokságon. Annak ellenére, hogy szűk öt ponttal lemaradt a globális bajnokság címéről 2014-ben, Block megmutatta az autó potenciálját és versenyképességét. A több vasat is a tűzben tartó jenki több előfutamot nyert, mint bárki más és folyamatosan a sorozat leggyorsabb versenyzője volt. Két viadalon győzött – Charlotte-ban és a Las Vegas-ban –, emellett négyszer végzett még a dobogón – New Yorkban, Daytonában és a két los angeles-i versenyen. Block a rallycross világbajnokságon is bizonyította a Fiesta ST RX képességeit, norvégiai bemutatkozásán a harmadik lett, Franciaországban pedig, ahol a leggyorsabb kört is ő teljesítette, a negyedik helyen intették le.

Az új rallycross szezon közeledtével az M-Sport több autót is készít az Atlanti-óceánon túlra, az első kettő a globális sorozatban érdekelt Bryan Herta Autosporthoz fog kerülni.

„Ken a tavalyi eredményeivel megmutatta a Ford Fiesta ST RX erejét és teljesítményét, és nagyszerű látni, hogy az autó egy attraktív lehetőségnek bizonyult számos új versenyző számára” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „A rallycross egy felfelé ívelő sport, reméljük, hogy folytatni tudjuk a fejlődésünket és a fejlesztéseinket, ahogyan a sport is folyamatosan növekszik.”

 

Andrew

 

2015. január 15.


 

Zöld út az M-Sport új bázisának

A cumbriai önkormányzat jóváhagyta az M-Sport új fejlesztési és tesztlétesítményre vonatkozó tizenkilenc millió fontos beruházási tervét. Az önkormányzat 1 nem ellenében 10 igen szavazattal hozta meg az M-Sport számára kedvező döntést a 108 ezer négyzetméteres Értékelési Központ, valamint egy tesztpálya és egy szálloda létesítéséről.

A cockermouth-i cég ügyvezető igazgatójának, Malcolm Wilsonnak a nyilatkozata szerint a munkák várhatóan még ebben a hónapban megkezdődnek, a cél az, hogy az avatóünnepséget a 2016-os szezon közepén megtarthassák. „Nyilvánvaló, hogy örülünk a hírek hallatán” – mondta el Wilson az Autosport magazinnak. „A munkának rögtön neki akarunk állni. Vannak még dolgok, amiket meg kell oldanunk, de több mint készek vagyunk rá és meg tudjuk csinálni ezt. Nagy pillanat volt, amikor megvásároltuk Dovenby-t, de ez egy sokkal nagyobb vállalás és beruházás annál, mint ami az volt. Nagyon izgalmas ez, de, meg kell, hogy mondjam, egy kis nyomást is helyez rám!”

Wilson elárulta, hogy az új fejlesztés nem lesz befolyással az M-Sport Bentley endurance programjában folyó munkálatokra, illetve a rali világbajnoki szereplésre. „Az egyik legfontosabb dolog számunkra az, hogy ezeknek a fejlesztési munkáknak egyáltalán ne legyen hatása a jelenlegi programokra” – mondta el a brit ralibajnokságot 1994-ben megnyerő, de számtalan világbajnoki futamot is teljesítő korábbi versenyző. „Az építkezéssel kapcsolatos minden forgalom és munka egy másik bejáraton keresztül fog bonyolódni, és addig, amíg az Evaluation Centre nem készül el, ott marad minden, ahol most van.”

Wilson hozzátette azt is, hogy létesítmény fejlesztése jelentős előnyökkel fog járni. „Úgy gondolom, láthatja majd mindenki ennek a hasznát. A helyi foglalkoztatás és vagyon szempontjából kétségtelen hatása lesz, ami pedig a versenyautók és az utcai kocsik fejlesztései munkáit illeti, teljes egészében egy helyen fogunk lenni, teljesen privátok leszünk. Páratlan lehetőségünk lesz itt, egy egyállomásos üzem egy gyártó számára egy termék alapoktól történő létrehozására vagy egy meglévő finomítására. Tudjuk, mit tudunk kínálni már most egy gyártónak, az új telephellyel pedig ez még izgalmasabb lesz.”

 

Andrew

 

2015. február 4.


 

Az M-Sport új partnerkapcsolatra lépett a Stilóval

Miután a rali világbajnokság előző fordulóin a Stilo termékeit használta, az M-Sport bejelentette, új partnerkapcsolatra lépett az olasz vállalattal.

Az M-Sport World Rally Team csapatának tagjai, Elfyn Evans, Daniel Barritt, Ott Tanak és Raigo Molder a világbajnokság legnehezebb terepein is a Stilo csúcstechnológiájú termékeivel fog harcba szállni.

A Stilo az autósport világának egyik vezető márkája, az együttműködés által pedig osztályelső bukósisakokkal, valamint a szakaszokon és etapokon használatos átbeszélőkkel gazdagodik a brit csapat. A biztonság és a funkcionalitás a legfőbb, a Stilo szenvedélye és elkötelezettsége azonban az M-Sport fiatal alakulatán is tükröződni fog.

Elfyn Evans, az M-Sport versenyzője: „A ralisportban a pilóta és a navigátor közötti kapcsolat a minden, a Stilo termékeinek minősége pedig azt jelenti, hogy magabiztosak lehetünk, mivel a legjobb felszerelésekkel rendelkezünk a feladatra. Termékeik kényelmesek és biztonságosak, de a rádiórendszerük hangzási minősége is felülmúlhatatlan.”

Elena Perini, a Stilo képviselője: „Nagyon büszkék vagyunk, hogy megkezdődik együttműködésünk az M-Sporttal, egy nagynevű csapattal, aminek az egyik legnagyobb tradíciói vannak a ralisportban. Nagy öröm lesz együttműködni velük, a legelejétől azt láthattuk, hogy jól tudunk együtt dolgozni, ami hozzá fog járulni az új termékek fejlesztéséhez. Az M-Sporttal történő együttműködés a Stilót a rali világbajnokság csapatainak egyedüli bukósisak és átbeszélő beszállítójává teszi.”

Malcolm Wilson, az M-Sport csapattulajdonosa: „Örömmel jelentjük be az M-Sport és a Stilo közötti új partnerkapcsolatot. A párosok a Svéd Rally-n tesztelték a termékeket, és a kommentjeiket követően azon voltunk, hogy folytassuk az együttműködést. Mindannyian várjuk, hogy közösen dolgozhassunk a szezon folyamán, és ki szeretném használni ezt a lehetőséget, hogy a Stilót az M-Sport családjának kereskedelmi partnerei között üdvözölhessem.”

 

Andrew

 

2015. március 27.


 

Ken Block látogatása az M-Sportnál


Ken Block, a jenki volánművész és egyben showman látogatást tett az M-Sport cumbriai bázisán, melyről a Facebook-ra is feltöltött fotókat némi komment kíséretében.


A fő üzemrészben, ahol az M-Sport WRC autóit építik és újítják fel.


Frissen épített Ford Fiesta R5.


Néhány elképesztő dolog az M-Sport versenyüzeméből: Ford Fiesta R5-ös és WRC specifikációjú autók, tartalék alkatrészek és minden más – minden újra felkészítve a következő bevetésre.


Az M-Sport igazán gazdag történelemmel rendelkezik a Ford raliautók építésével kapcsolatban, egészen az Escort Cosworth-os időktől kezdődően. Itt az egyik, ami az előcsarnokuk és a műhelyük között került kiállításra: egy Ford Focus RS, amivel a kedvenc raliversenyzőm, Colin McRae megnyerte a Safari Rally-t 1999-ben. Lehet, hogy elavult már, de még mindig szeretem ennek a kocsinak a stílusát.


Még több mérnöki/autósport pornó, ezúttal az M-Sport megmunkáló műhelyéből: egy hatalmas darab alumínium tömb, ami kezdi felvenni egy motorblokk alakját.


Minden más elképesztő dolog között áll elrejtve az M-Sportnál ez a gyöngyszem: egy Ford Escort RS 1700T. Ez volt a Ford eredeti válasza a B csoportos érák autóira, mielőtt dobták volna a terveket, hogy utat nyissanak a valaha volt kedvenc raliautóm, az RS200 számára. Ennek eredményeként nagyon kevés készült ebből – az egyik az M-Sportnál él. Elképesztő.


Az egyik kedvenc dolgom az M-Sport meglátogatásakor (természetesen a raliautók mellett): minden tartalék alkatrész. Annyira rendezett, a motoroktól kezdve a lengéscsillapítókig minden, és közöttük minden egyes csavar.


Nagy köszönet Malcolm Wilsonnak (az M-Sport alapító és ügyvezető igazgatója), valamint John Steele-nek (kereskedelmi igazgató), hogy nem csak körbejárni engedtek ma az M-Sportnál, de mindenféle együttműködésért is, amit a csapatommal és velem folytattak az elmúlt néhány évben. Közreműködésükkel segítettek bennünket a Ford Fiesta ST RX43-as rallycross autó megépítésében. Várakozással tekintek az elé, hogy a közeljövőben is együttműködhessek velük más élvezetes projektekben.


Andrew

 

2015. június 28.


 

Folyamatos fejlesztések Dovenby-ben

A 2017-es World Rally Car szabályok elemzésével kapcsolatos sürgős munkák nem lassítják le az M-Sport más tevékenységeit. Ami a többi raliautó fejlesztését illeti, Malcolm Wilson megerősítette, hogy az Fiesta R5 teljesítményjavításával kapcsolatos munkálatok folytatódnak, ezek főleg a motorral vannak összefüggésben, de az autó más részeivel is foglalatoskodik csapata. A 2015-ös specifikációjú Fiesta World Rally Car-on olyan fejlesztéseket terveznek végezni a közeljövőben, melyek nem vonnak maguk után homologizációs jóváhagyást.

A homologizációval nem rendelkező modellek figyelmének középpontjában az amerikai formula szerint készült, a New England Forest Rally-n bemutatkozott kocsi van. „Ken Blocktól származik az ötlet. Úgy érezte, jó lenne egy olyan autó az Egyesült Államokban, ami az ár szempontjából versenyképes, hogy láthassák az emberek, vannak más lehetőségek is arra, hogy megküzdjenek a Subarukkal. Miután az amerikai versenyek nem az FIA előírásai szerint futnak, nyilvánvaló volt számunkra, hogy egy majdnem mindenhol versenyképes kétliteres motort készítsünk, ami egy egyszerű átállás volt számunkra. Az R5-ös motorunk egy kétliteres blokkon alapul, minden más ugyanaz maradt” – mondta el Wilson az Amerikában futó R5-ös specifikációjú, de kétliteres motorral és WRC hátsó szárnnyal szerelt Fiestáról.

Ugyan Spanyolországban, Portugáliában, Lengyelországban, Nagy-Britanniában, Kínában, Új-Zélandon és Ausztráliában is csatába szállhatnak nem homologizált autók, a szövetségek pedig bátorítják a speciális járművek építését, Wilson nem érzi, hogy a nem homologizált autók általános piaca az M-Sport belépésére várna. „A legjobb dolog, ami az M-Sport szempontjából történhetne, hogy az FIA előírásait minden ország alkalmazná. Sokkal könnyebb lenne számunkra és mindenki számára a tervezés, a gyártás és alkatrész raktározás szempontjából minden.”

 

Andrew

 

2015. július 24.


 

Millington búcsúzik

A rali világbajnokság egyik legrégebb óta jelenlévő és legnépszerűbb figurája búcsúzik el a sportágtól a Brit Rally-n, John Millington 23 év és 317 verseny után nyugdíjba vonul.

Az M-Sportnál jelenleg logisztikai vezetői pozícióban lévő brit szakember az 1992-es portugál futamon kezdte rali világbajnoki pályafutását. Azóta mindössze egy versenyt hagyott ki a sorozatban, és olyan világbajnokokkal dolgozott együtt, mint Colin McRae, Juha Kankkunen, Carlos Sainz, Marcus Grönholm vagy Ari Vatanen.

„A 2006-os gyártói cím megnyerése volt a végső nagy siker” – mondta el a wrc.com-nak Millington. „Leírhatatlan volt az érzés, az egyetlen kis hátránya az volt ennek csupán, hogy olyan távol voltunk az otthonunktól – ugyanakkor ez volt a leggyorsabb visszatérés, mert annyira fent éreztük magunkat.

Felállítottunk egy webkamerát a szervizparki irodánkban, úgyhogy amikor jött a hír, hogy nyertünk, átélhették ezt velünk az M-Sportnál lévő emberek. Este 11 óra volt, de hatvan ember volt ott, ünnepeltek, söröztek és pizzáztak!”

Millington autószerelőként dolgozott Leeds-ben, mielőtt 1986-ban átment a félgyári csapatként futó RED-hez. Ott koordinátori pozícióba került átmeneti jelleggel, ezt követően csatlakozott a Ford Boreham-ben működő gyári alakulatához. 1997-ben történt a következő váltás, ekkor kezdett el az M-Sportnál dolgozni, mivel Malcolm Wilson alakulata átvette a Ford gyári programját.

A dovenby halli csapatnál egy négyfős részleget vezetett, ez volt a felelős a versenyekkel kapcsolatos teljes logisztikáért, onnantól kezdve, hogy akár nyolcvan főnek kellett repülőjegyet foglalni egészen addig, hogy legyen hordozható toalett a szervizparkban.

Milly, ahogyan a ralis világ ismeri, tapasztalt navigátor is egyben, Wilson társaként megnyerte a brit Roger Albert Clark Rally-t 2008-ban, három évvel később pedig Gwyndaf Evans-szal győzött ugyanezen a viadalon.

„Hiányozni fognak azok a barátságok, amiket kötöttem. Zavarban vagyok az érdeklődéstől, ami a nyugdíjba vonulásomat övezi. Én csak egy ember vagyok, aki ebben a sportágban dolgozik, és most számomra jött el az idő visszavonulni. A versenyek jönnek-mennek, de a szervizparkban nagyon sok a barátság” – mondta el.

 

Andrew

 

2015. november 9.


 

Búcsúzik a legendától az M-Sport

Tizennyolc teljes esztendőnyi hűséges szolgálat után szögre akasztja rádióját John Millington, és érzékeny búcsút vesz az M-Sporttól, valamint a rali világbajnokságtól. „Milly”, ahogyan a szervizparkban ismerik, 317 rali világbajnoki futamon vett részt, ezek közül 266-on jelenlegi munkaadója színeiben. Az M-Sport boldog és nyugalmas nyugdíjas éveket kíván neki.

Millington navigátorként és szerelőként kezdte pályafutását a rali világbajnokságon, első eseménye az 1982-es Akropolisz Rally volt, melyen Jeff Fieldingnek olvasta az itinert. 1986-ban ízlelte meg a koordinátori munkát a félgyári RED csapatnál, innen pedig nem is nézett vissza már, nem sokkal később Boreham-be került a Ford gyári alakulatához ugyanilyen szerepkörben.

Amikor az M-Sport megkötötte az 1996-os év végén a Forddal a szerződést, Milly nélkülözhetetlen volt, Malcolm Wilson pedig rögtön leszerződtette a csapathoz. Azóta az M-Sport logisztikai vezetőjeként egyetlen versenyt sem hagyott ki, a 18 év során teljesített 266 viadal előtt sisakot kell emelni.

 

Kérdések Milly felé:

- Melyik volt az első rali világbajnoki versenyed?

- Az első verseny, melyen valójában részt vettem navigátorként, az 1982-es Akropolisz Rally volt. Jeff Fieldingnek navigáltam egy MK II-es Escortban. A második nap felénél álltunk ki a törött első felfüggesztés miatt. A kísérő autó Roger Clark és Frank Rowlands volt, akik egy új első rugóstaggal jöttek. Frank beszerelte a rugóstagot, míg Roger megmutatta nekem, hogyan kell kinyitni a sörösüveget az MK II-es Escort ajtajának zárjával. Kinyitottuk a söröket, míg Frank beszerelte a rugóstagot.

- Mióta vagy az M-Sportnál?

- Akkortól vagyok az M-Sporttal, amikor megkötötték a fordos szerződést az 1996-os év végén, de dolgoztam már Malcolmmal, amikor a Michelin Pilot Escortot futtatta a brit ralibajnokságban.

- Hogyan találkoztál először Malcolmmal?

- Akkor találkoztam Malcolmmal, amikor mindketten országúti ralikon versenyeztünk. Cumbriába jöttem, hogy részt vegyek Ron Beecrofttal egy versenyen, ami gyakorlás volt egy másik eseményre, melyet az év későbbi részében teljesítettünk. 3-as vagy 4-es autóként rajtoltunk, Malcolm pedig egy megfáradt kinézetű MK 1-es Escorttal érkezett – éppen akkor nyert meg egy durva felületű helyi ralit. Ez volt az, amikor először láttam őt.

Tudtam, ki ő, mivel akkoriban címlapon volt – az új feltörekvő brit ralitehetség. A verseny második vagy harmadik szekciójában állt ki, és amikor odaértünk a következő időellenőrzőhöz, nem írták alá a menetlevelünket, mert Malcolmra vártak. Ez mutatja, mennyire is erős volt a helyi támogatása – időt vesztettünk, mivel rá vártak!

- Hogyan csatlakoztál az M-Sporthoz?

- A Fordnál dolgoztam Boreham-ben. Rögtön, ahogyan megtudtam, hogy felbontották a szerződést, felhívtam Malcolmot, és egy beszélgetési lehetőséget kértem tőle. Mindmáig ez az egyetlen nap az esküvőmön kívül, hogy öltönyt viseltem!

- Hagytál-e ki rali világbajnoki futamot az M-Sportnál?

- Egyetlen rali világbajnoki futamot sem hagytam ki. A Brit Rally-t követően ez 266 versenyt fog jelenteni.

- Mi volt pályafutásod csúcspontja?

- Kétségtelen, hogy a gyártói bajnokság megnyerése 2006-ban – fordos emberként keresztül-kasul mindenen valami nagyon különleges volt ez. Az egyetlen hátránya az volt, hogy Új-Zélandon voltunk, így nem tudott velünk ünnepelni a teljes csapat.

- Mi volt a legizgalmasabb hely, ahová a rali világbajnokság keretében ellátogattál?

- A legérdekesebb hely Kína és Japán kell, hogy legyen. Két látogatásom volt Kínában, és eléggé más volt, teljesen meg kellett változtatnod a gondolkodásodat és azt, ahogyan dolgoztál. Japán sosem mulasztott el meglepni engem. Műszakilag eléggé előrehaladott volt a kultúra valós kontrasztjával. A mai napig sem tapasztaltam semmi ilyet.

- Mi volt a legrosszabb hely, ahol voltál?

- Sehol sem volt különösen rossz, Indonézia és Nairobi bizonyos részei azonban egy kicsit ijesztőek tudtak lenni. Abban az időben úgy érezted magad, mintha éppen egy konfliktus szélén lennél. Egy kicsit kényelmetlenül érezted magad mindig, nem érezted magad biztonságban, még ha egy csoportban is voltál. Egy igazán vicces koncepció volt ez, mivel a lányok teljesen biztonságban érezték magukat, a fiúk azonban sosem.

- Mi fog a legjobban hiányozni?

- Az emberek – a versenyek jönnek és mennek, de az emberek azok, akik maradandó benyomást tesznek. Azt mondják, hogy az autósportban nincs barátság, én azonban ellenkeznék ezzel, mivel úgy érzem, sok barátra tettem szert, akikkel remélem, hogy kapcsolatban is maradok.

- Valami, ami nem fog hiányozni?

- Vannak bizonyos aspektusok, amiket nem akarok különösképpen megismételni, és a lista élén van a buszos hazautazás Törökországból, amit szorosan követ a RORO hajó jordániai késése! Mint amekkora kaland is volt, ez része annak a munkának, ami nem fog hiányozni nekem.

- Ki a legjobb pilóta, akivel együtt dolgoztál?

- Azok, akikre a legjobban emlékszel, karakterek – akik őrült dolgokat csinálnak –, és ha ilyen módon nézed, Henning Solbergnek kell ennek lenni. Elég szerencsés vagyok, hogy sok lenyűgöző pilótával dolgozhattam az évek során, és senki sem lógott ki igazából, de Carlos Sainz mindig is különösképpen lenyűgözött. Az ő professzionizmusa megelőzte a korát. Manapság minden pilóta professzionális sportoló, évekkel ezelőtt azonban nem lehetett ezt látni – Carlos-t kivéve.

- Ki a legjobb navigátor, akivel együtt dolgoztál?

- A navigátorok közel állnak a szívemhez, és az, akire mindig is emlékezni fogok, Tiziano Siviero. Briliáns volt. Az információk és a részletek, amiket visszakaptál tőle, fantasztikusak voltak, és olyan munkamorálja volt, mint senki másnak. Elég nyugodt ember volt, de nem láttad ezt az oldalát, amíg nem kezdtél el dolgozni vele. Őszintén szólva nagyon kevés navigátor volt, akivel nem jöttem ki jól. Kivételesen jók mindannyian abban, amit csinálnak – sokkal jobbak, mint én valaha is voltam!

- Mi következik?

- Az életem hátralévő része. A két mostohalányom elvisz májusban Las Vegas-ba, és van néhány hosszútávú gyaloglás is, amit szeretnék teljesíteni –a Coast2Coast az Egyesült Királyságban és egy inkább szép gyaloglás Olaszország északibb részén, amit Wilson asszony említett nekem. Ezen kívül semmit sem terveztem még. Minden, amit az elmúlt húsz évben tettem, meg volt tervezve, úgyhogy itt az ideje számomra, hogy semmit se tervezzek. Amikor hazatérek a Brit Rally-ról, meg fogom kérdezni a feleségemet, Pauline-t, hogy ő mit tervezett.

 

Andrew

 

2015. november 13.


 

Partnerkapcsolat az M-Sport és a Lazer között

Az M-Sport bejelentette, új partnerkapcsolatba lépett a rali világbajnokság 2016-os szezonjában a Lazer Lamps-szel, a kiegészítő fényforrásokat gyártó cég termékeinek előnyeit pedig már a Svéd Rally-n is kihasználta.

A két cég együtt is működött már egy kutatási és fejlesztési projektben, melynek eredménye a Triple-R, egy olyan fényszóró megoldás, melyet a ralisport minden szintjén ki lehet használni.

A Lazer Lamps súlycsökkentést és aerodinamikai előnyöket kínál, a három kilogrammal kisebb tömeg mellett tíz százalékos áramfelvétel csökkenést értek el. A fényeloszlás is javult, így az M-Sport ki szeretné használni az újdonság jelentette előnyöket.

A pilóták bíztató visszajelzéseket adtak, a Triple-R-t a teljes ralis programjában használni fogja az alakulat, külön hangsúlyt fektetve a Fiesta R5-re. Hamarosan elérhető lesz egy R5-ös fejlesztési csomag, annak alkalmazásával az M-Sport ügyfelei is részesülhetnek a legújabb fejlesztésekből.

„Örömmel jelentjük be az új partnerkapcsolatunkat a Lazer Lamps-szel” – mondta el Chris Williams, az M-Sport vezető mérnöke. „A legénységeink tesztelték a terméket, és – a mérnökeinkkel és tervezőinkkel együtt – jó világítási teljesítményt tapasztaltak, valamint különös előnyöket mind a súlycsökkentés, mint az aerodinamikai hatékonyság terén.”

„Nagyon izgatottak vagyunk az M-Sporttal történő új partnerkapcsolattal” – nyilatkozta Ben Russell-Smith, a Lazer Lamps ügyvezető igazgatója. „Nagyon sok munkát végeztünk a csapattal, hogy a megfelelő termékünk legyen a szezonra, és reméljük, hogy előnyt fog ez biztosítani, amikor a rali világbajnokság szakaszain lesznek.”

Az új Triple-R lámpák specifikusan az M-Sport visszajelzései alapján lettek megtervezve. Konzultáltunk a csapattal, miközben a piacra vittük ezt a terméket, és úgy vélem, egy olyan dolgot állítottunk elő, mely minden elvárással találkozik mind a teljesítmény, mind az előnyök terén.

Az első, pilótáktól és navigátoroktól érkező visszacsatolások természetesen nagyon pozitívak voltak, és nagyon várom már, hogy lássam, milyen előnyöket tudunk biztosítani az év során.”

 

Andrew

 

2016. február 22.


 

Elektromos raliautón dolgozik az M-Sport

A rali világbajnokságon is részt vevő M-Sport elektromos raliautó fejlesztésébe kezdett.

A világbajnok csapatnál azt mondják, az új autóval – aminek a Ford Fiesta R5-ös adja az alapot valószínűleg – az egynapos brit versenyeket célozzák meg, hogy megtudják, mekkora versenytávot lehet megtenni az akkumulátorokkal.

„Mindig keressük annak a módját, hogy kihívásokkal állítsuk szembe magunkat. Ez pedig a következő lépés a technológiát illetően a sportban” – kezdte az M-Sport vezetője, Malcolm Wilson. „Nem fogok elárulni semmilyen technikai részletet, nem árulhatok el, mivel más cégekkel is együtt dolgozunk, akik osztják ezt a nézetet, és aláírtunk egy szerződést, hogy nem adunk ki információkat, de legyen elég annyit elmondani, hogy dolgozunk rajta, és amennyiben mennek a dolgok és képesek leszünk folytatni és előrelépni, akkor remélem, hogy lehet egy olyan autónk, ami már az idén futni fog.”

A kísérleti autó egy R5-ös karosszériából készül, de nem ez lesz a végleges változat. Az autóval kapcsolatosan a fókusz a nemzeti szintű ralizáson van, Wilson egy fenntartható, négykerékhajtásos autót szeretne előállítani versenyképes áron. „Jelen pillanatban nem a rali világbajnokságról szól ez” – tette hozzá a cég tulajdonosa. „Mindaz, ami érdekel, hogy elkezdjük egy olyan autó gyártását, ami képes lesz egy egynapos esemény megnyerésére versenyképes áron. Kétségtelen, hogy van piac egy ilyen négykerékhajtásos autó számára, és biztos vagyok abban, hogy megvan a technológia erre. Ha megnézzük a modern elektromos utcai autókat, a feltöltések között 300-350 mérföldet is meg tudnak tenni.” Ez 480-560 kilométert jelent, szemben a BTRDA, a brit ralibajnokság második lépcsőjének eseményeivel, ahol 55-65 versenykilométert foglal magába egy viadal. „Egy BTRDA forduló vagy egy ilyen szintű esemény 35-40 versenymérföld nem olyan hatalmas etaptávolsággal.”

A projekt az M-Sport jövőbeli elkötelezettségét is alátámasztja arra az esetre, ha szabályváltozás történne és a rali világbajnokság az elektromos irányba mozdulna. „A rali világbajnokságon nincs ez az azonnali horizonton. Ne feledjük, legalább további három évünk van még ezekkel a fantasztikus szabályokkal, és nem szabadna semminek jönnie, ami veszélyeztetné ezt a stabilitást. Előre tekintve azonban meg kell néznünk az elektromos megoldások potenciálját, ez az, ami az egyik oka, hogy ezen dolgozunk.

Alapvető fontosságú, hogy az M-Sport az elektromos hajtású technológia fejlesztésében élenjáró legyen a ralisportban. Úgy vélem, hogy valamilyen módon, a jövő kihívásait szem előtt tartva azt lehet mondani, hogy ez lesz az egyik legfontosabb autó, amin dolgozunk.”

A Ford Performance globális igazgatója, Mark Rushbroook elmondta, az autógyár nem sürgeti az elektromos raliautó gyártásának megkezdését. „Ahogyan az utcai autós ütemtervünket nézzük, kétségtelen, hogy szétválnak a belső égésű motoros, a hibrid és a teljesen elektromos autók, és ugyanerre van szükségünk az autósportban is.

Nem feltétlenül akarjuk azt, hogy az összes sorozat elektromos legyen, egy keveréket akarunk. A rali világbajnokságtól azt várjuk, hogy továbbra is fejlett technológia legyen. Hogy készen áll-e ez a teljesen elektromos autókra? Nem, bár az olyan dolgoknak, mint amilyen az eTurbo is, lehet értelme.”

Nagy-Britanniában kifejlesztettek már egy elektromos raliautót a Project eRally fedőnév alatt. A Renault Zoe indult is már versenyeken, az autósport szövetség megszorításai miatt azonban csak olyan eseményeken vehet részt jelenleg, ami egy helyszínen zajlik. A kocsival a Junior és Szenior 1000 ralibajnokságot célozzák meg, melyet egyliteres autók számára írnak ki.

 

Andrew

 

2018. március 16.


 

Szeretnél az M-Sportnál dolgozni?


A folyamatos növekedés miatt az M-Sport április 30-i lejárattal több álláshirdetést is feladott az elmúlt időszakban, melyekhez olyan fotókat is mellékeltek, amikkel a kulisszák mögé pillanthatunk.

A vadonatúj Ford Fiesta R5 projekthez elkötelezett, a ralisportot szerető, akár pályakezdő kollégákat keresnek (bővebb információk itt olvashatók), akik technikusként az autók építésében, illetve az elektronika, a motor, az erőátvitel, illetve a hidraulika területen dolgoznának, de új tervezőket és mérnököket is alkalmaznának határozott, valamint határozatlan időre. A munka a kezdetekben a csapat cumbriai főhadiszállásán lenne, később azonban versenyeken, valamint az ügyfelek támogatásában is részt vehetnek a felvételre kerülő személyek.


 

Malcolm Wilson cége emellett az egyik sikeres és növekvő prémium programban a 2019/2020-as szezonra történő korai felkészülésbe kezdett. Ehhez egy másik hirdetésben (bővebb információk itt olvashatók) versenymérnököket, elektronikai mérnököket, autóvillamosság szerelőket, versenytechnikusokat, valamint dekoratőröket keresnek, akik lehetnek szabadúszók, de teljes munkaidőben is dolgozhatnának Dovenby Hallban. Itt mindenképp kikötés a megfelelő tapasztalat, valamint az elkötelezettség egy teljes bajnokságban történő részvételre, mely az egész világra kiterjedő utazással is jár.

Andrew

 

2019. április 7.


 

Új VP Racing Fuels üzemanyag az R5-ös autókhoz

A VP Racing Fuels, az üzemanyagtechnológia egyik innovatív cége büszkén jelentette be 2019. júliusának második felében, hogy új üzemanyagot adott ki raliautókhoz, a VP R5.1-et.

„A VP hivatalos támogatója és üzemanyagfejlesztési partnere az M-Sportnak” – kezdte Freddie Turza, az amerikai cég műszaki igazgatója. „Konstruáltunk már velük üzemanyagokat, és mint ahogyan az új Ford Fiesta R5 a legutóbbi alkotásuk a raliautók fejlesztésében, a mi R5.1 üzemanyagunk is egy igazi versenyfél, és a várakozások szerint júliusban mutatkozik be az autóban, aztán pedig rövidesen elérhető lesz szerte a világon.”

A VP R5.1 teljesen legális, és megfelel minden, az üzemanyagokra vonatkozó jelenlegi és jövőbeli (2021-es) FIA előírásnak, alkalmas minden kisebb hengerűrtartalmú turbómotoros versenyautóhoz, beleértve, de nem kizárólagosan az R5-ös kategóriát is.

A VP Racing Fuels raliautókhoz való üzemanyagait nem csak fékpadon tesztelik, a próbákat kiterjesztik sima aszfaltra, durva felületű aszfaltra, forró murvás és laza murvás körülményekre is, miközben a tesztautót alkalmi tesztpilóták és raliversenyek győztesei vezetik, hogy megtalálják az optimumot a sebesség, a megbízhatóság és a teljesítmény terén. Az M-Sport minden R5-ös Fiestája úgy hagyja el a gyárat, hogy a VP R5.1-re programozzák és ötven liternyi ilyen üzemanyaggal töltik fel az autót.

„A Ford Fiesta R5 a legsikeresebb globális raliautónk, a VP Racing Fuels-szel pedig folytattuk a sikeres együttműködést a vadonatúj autó tervezésekor és fejlesztésekor” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. „Rendkívül büszkék vagyunk erre a projektre, és keményen dolgoztunk, hogy minden elemet azirányba toljunk, hogy megtaláljuk az optimumot a teljesítmény és a megbízhatóság terén. A VP Racing Fuels ugyanezzel a mentalitással rendelkezik, amikor a mérnöki munkáról van szó, és biztos vagyok benne, hogy jelentős előrelépést tettünk mindketten.”


Andrew


2019. július 26.


 

Ünnepel az M-Sport: 40 év az iparban

Az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson ünnepel a nyáron, negyven éve van az autósportban vállalkozóként. Mióta 1979-ben megalapította a Malcolm Wilson Motorsportot, cége egyre erősebb lett, ma már élénk autósport vállalkozást működtet a gyorsasági szakaszokon és a versenypályákon a világ leginkább elismert autósport sorozataiban az M-Sport.

Ezt ünnepelve a csapat Ford Fiesta WRC-i megemlékező logót viseltek a Finn Rally-n, visszautalva az eredeti Malcolm Wilson Motorsport kivitelre, és az M-Sport közösségi médiás platformjain is a retro jellegű logóval lehetett találkozni. Teemu Suninen és Gus Greensmith emellett különleges piros kesztyűt viseltek, ünnepelvén Wilson évfordulóját.

„Amikor elindítottam a Malcolm Wilson Motorsportot, sosem képzeltem, hogy el fog ez jönni, ami ma van” – mondta el Wilson. „Hasonlóképpen, amikor a cég M-Sport lett és Dovenby Hallba költöztünk, sosem gondoltam arra, hogy ki fogjuk nőni a helyet. Mára azonban van egy csúcstechnológiájú létesítményünk Krakkóban, és az M-Sport Evaluation Centre építése közepén vagyunk, ami egyedülálló kiválósági központot fog biztosítani a tervezői és fejlesztési mérnökségnek.

Elég alázatos, amikor visszatekintek az összes sikerre, amit az elmúlt negyven évben elértünk és hogy hogyan növekedett és fejlődött a cég ez idő alatt. De egyik sem lett volna lehetséges a csapat minden egyes tagjának kemény munkája és az elkötelezettsége nélkül, akik átléptek mind az M-Sport, mind a Malcolm Wilson Motorsport ajtaján.

Az üzletet megáldotta néhány fantasztikus ember, és ezek azok az emberek, akik lehetővé tették ezt a sikert. Hatalmas köszönetet szeretnék mondani mindegyiküknek.”

 

Wilson sikereinek rövid története

A névadó pályafutásának támogatására alapított Malcolm Wilson Motorsport a cumbriai versenyző saját sikereivel párhuzamosan növekedett, és hamarosan globális léptékben futtatott ügyfélautókat. 1994-ben Wilson elért egy rég áhított célt, amikor bebiztosította a brit nemzetközi ralibajnokság koronáját, és ugyanebben az évben a Wilson által futtatott Escortok Olaszországban, Portugáliában, valamint a Közel-Keleten is nemzeti bajnokságokat nyertek.

Aztán 1996-ban valami fenomenális dolgot ért el a Malcolm Wilson Motorsport: az angliai Lake District mellől egy privátként futtatott csapat Jarmo Kytolehtót és Arto Kapanent az 1000 Tó Rally dobogójára vitte, lepipálva mindegyik gyári Fordot a rali világbajnokság finn fordulóján. Ez biztosította azt, hogy felfigyeljen rájuk a világ.

Az év végén a Ford megállapodást kínált Wilsonnak a ralisporttal kapcsolatban, ami magában foglalta a verseny célú kutatást és fejlesztést is. A Ford bizalma nem volt rossz választás, a következő évben Görögországban és Indonézián aratott győzelmekkel a Ford a rali világbajnokság gyártói értékelésének második helyén végzett.

A vadonatúj Ford Focus WRC tervezési munkái Cumbriában kezdődtek, az új autó pedig 1999-ben mutatkozott be egy új pilóta, Colin McRae kezei között. Az autó a bemutatkozása alkalmával leggyorsabb időket futott, a harmadik futamán pedig versenygyőztes lett, a néhai, nagyszerű Colin McRae a Safari Rally-n, egy hónappal később pedig Portugáliában is diadalmaskodott.

Wilson vezetése alatt a csapat sok sikert ért el. 2000-ben elköltöztek Wilson otthonából egy új, dovenby halli létesítménybe, 2006-ban pedig a Ford megszerezte a rali világbajnoki címet, huszonhét év után először. Ezt 2007-ben újabb gyártói cím követte.

A Fordnak nehéz döntést kellett hoznia, és 2002-ben kivonult hivatalosan a bajnokságból, Wilson azonban nem állt meg, folytatta az együttműködést a Forddal, és a ralisport legmagasabb szintjén tartotta a kék oválos márka nevét.

A Forddal történt elköteleződése 2017-ben került megjutalmazásra, amikor az M-Sport privátként futtatott csapata az eddigi leglenyűgözőbb teljesítményét nyújtotta, és túlszárnyalva a világ legnagyobb gyártói közül hármat, megnyerte a rali világbajnokság gyártói, valamint a pilóták és a navigátorok közötti értékelést is.

Ezt a második egyéni címek követték 2018-ban, az M-Sport Ford World Rally Team pedig a ralisport egyik legnépszerűbb és legsikeresebb társulatává vált.

Abban a küldetésben, hogy a világ vezetője legyen, az M-Sport folytatja az élénk ügyfélprogramját, kiszolgálja a Ford pilótákat szerte a világon, és az átfogó „lehetőségek létráját” létrehozva a teljesen új Ford Fiesta R1-gyel, R2-vel és R5-tel egyenes fejlődési utat biztosít a gyökerektől a csúcsszintű ralizásig.

Wilson emellett kiterjesztette ralis vállalkozását egy csúcstechnológiájú új krakkói létesítménnyel, ma már ez felelős mindegyik kétkerékhajtású autó tervezéséért, fejlesztéséért és gyártásáért.

Nem csak a ralisport az azonban, ahol Wilson csapata kimagasló teljesítményt nyújt. 2013-ban az M-Sport mérnöki kiválósága felkeltette a Bentley Motorsport figyelmét – a két cég egyesítette erejét egy, a versenypályán történő teljesen brit támadás érdekében.

A luxusautókat gyártó vállalat technikai partnereként működve gyorsan jött a siker, a Bentley Team M-Sport a bemutatkozó szezonjában nyert Silverstone-ban és a Paul Ricard-on. 2017-ben a csapat győzedelmeskedett a Blancpain GT Series Teams Endurance Kupában, az együttműködés pedig virágzó ügyfélprogramot működtet mostanság négy kontinensen is.

2018-ban Wilson befektetést eszközölt a jövőbeli zöld autósportokba, és technikai partnerként csatlakozott a Jaguarhoz az I-PACE eTROPHY-ban, ami egy akkumulátoros, elektromos hajtású, zéró kibocsátású sorozat a Formula E bajnokság támogatására.


Andrew

 

2019. augusztus 7.


 

Fényes jövő előtt az M-Sport

Nem csak a negyvenéves évfordulóját ünnepelte augusztusban az M-Sport ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson annak, hogy versenycsapat üzemeltetőjeként részese az autósportnak, de Cockermouth központú cégével a jövőt is tervezi. A Dovenby Hallban létesülő, csúcstechnológiát magában foglaló Kiértékelési Központ kivitelezése az utolsó fázisba lépett.

A többmillió fontba kerülő fejlesztés egy 2,5 kilométer hosszú tesztpályát is tartalmaz, mely 2017-ben készült el. A pályát az FIA standardjai szerint tervezték, azon egy 750 méteres egyenes, egy 70 méter hosszú, alacsony tapadású terület, egy síkfelületű, állandó sugarú ív, valamint különféle kanyarok is találhatók, hogy a lehető legjobban lehessen tesztelni a legújabb autósport és autóipari technológiákat.

A munka egy önálló műhelyen és konferenciaközponton is elkezdődött most, melyek egy különleges helyet teremtenek – az új, 10723 négyzetméteres terület lehetővé teszi az M-Sport számára, hogy felkeltse a vezető gyártók figyelmét, akik csúcstechnológiával rendelkező létesítményt keresnek egyedi termékeik és technológiáik tervezésére és tesztelésérére.

A projekt az Egyesült Királyság kormányzatának részéről a Regionális Fejlesztési Alapítvány befektetésével jöhetett létre, valamint azzal a befektetéssel, amit a Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság Fejlesztési Alapítványa biztosított. Ez pedig lehetővé teszi az M-Sport számára, hogy egy, az Egyesült Királyságban egyedülálló létesítményt hozzon létre, ami pedig biztosítja, hogy Cumbria kivegye a részét a lokális gazdaság, a szakképzettség és innováció fellendítésében a Northern Powerhouse régióján belül.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Amikor elindítottam a céget negyven évvel ezelőtt, sosem álmodtam róla, hogy annyira kibővül, mint amilyen ma már. Sosem gondoltam volna, hogy ki fogjuk nőni Dovenby Hallt, de itt vagyunk az M-Sport Kiértékelési Központjának építése közepén, ami egy kiválósági központ a műszaki tervezés és fejlesztés terén, ezáltal pedig növekszik a cég, miközben kétszáz szakképzettséget igénylő munkahelyet védelmez, és további százat teremt.

Mindig is fontos volt számomra, hogy Cumbriában tartsuk a céget, a Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaságtól kapott befektetéssel pedig képesek vagyunk növekedni azokon a sikereken keresztül, amiket az évek során elértünk. Egy egyedülálló létesítmény létrehozása révén, mely páratlan az Egyesült Királyságban, az M-Sport Kiértékelési Központja lehetővé teszi számunkra, hogy egy exkluzív létesítményt biztosítsunk, ahol a világ vezető autóipari technológiái nyomon tudják követni a koncepcióikat a tervezéstől és a fejlesztéstől kezdve egészen a gyártásig.”

Jim Jackson, a Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság befektetési bizottságának elnöke: „A Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság elkötelezett, hogy támogassa a régió gazdasági növekedését, és örülünk, hogy a kormányzat Regionális Fejlesztési Alapítványa részéről ez az 1,3 millió fontos befektetés vezérli az M-Sport izgalmas növekedési terveit és serkenti a belső befektetéseket Cumbriában.

A Kiértékelési Központ segíteni fogja az M-Sportot, hogy előnyt kovácsoljon új lehetőségekből olyan területeken, mint a megújuló energia, a helyi munkahelyteremtés és a kitűnőség autósportban, valamint a mérnöki kiválóságban történő továbbvitele, a befektetés teljes cumbriai hatásának becsült értéke pedig a bruttó hozzáadott értéket illetően 24,4 millió font 2025 decemberéig számolva.

A Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság szeretné gratulációját küldeni az M-Sportnak a negyvenedik évforduló alkalmával és a világ vezető, címeket elnyerő eddigi teljesítményeiért. Az autósportok, a mérnöki munka és az innováció tekintetében fantasztikus a jövő Cumbria számára, és minden sikert kívánunk nekik.”

 

Andrew

 

2019. szeptember 28.


 

Testet ölt az M-Sport Kiértékelési Központja

Az M-Sport csúcstechnológiát képviselő Kiértékelési Központjának kivitelezése teljes sebességgel halad, az új létesítmény szerkezeti munkái elkészültek a cég dovenby halli ingatlanán.

Miután a földmunkák és az alapozás nagy része megtörtént, az épület is kezd testet ölteni, a lenyűgöző szerkezet pedig szemlélteti a 10723 négyzetméteres műhely igazi léptékét.

A projekt az Egyesült Királyság kormányzatának részéről a Regionális Fejlesztési Alapítvány befektetésével jöhetett létre, valamint azzal a befektetéssel, amit a Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság Fejlesztési Alapítványa biztosított, ez pedig lehetővé teszi az M-Sport számára, hogy egy, az Egyesült Királyságban egyedülálló létesítményt hozzon létre.

A 2,5 kilométer hosszú tesztpálya mellett fekvő önálló műhely teszi teljessé a többmillió fontos fejlesztést – ez egy mérnöki kiválósági központot kínál, lehetővé téve Cumbria számára, hogy kivegye a részét a lokális gazdaság, a szakképzettség és innováció fellendítésében a Northern Powerhouse régióján belül.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Miközben Dovenby Hallba autózok reggelente, nem tudok mást csinálni, megállok, és megtekintem ezt a lenyűgöző létesítményt, amit itt fejlesztünk. A kivitelezés remekül halad, és ha a szerkezeti munkákat nézzük, azok tényleges képet adnak a léptékről és arról, hogy milyen fantasztikus telephely lesz ez.

Egy egyedi létesítményt hozunk létre, ahol az autósport és az autóipari szektor ipari vezetői számára meglesz minden, amire szükségük van ahhoz, hogy egy koncepciót a tervezéstől a gyártásig végigkövessenek. Igazán hiszek benn, hogy valami különlegessel rendelkezünk Dovenby Hallban, és ez az új fejlesztés jelentősen mértékben erre épül – lehetővé téve Cumbriának, hogy a mérnöki kiválóság központja legyen.”

Eddie Ward, az Északi Fejlesztések kereskedelmi vezetője: Nagyon elégedett vagyok a helyszínen lévő csapatunk és az alvállalkozók által végzett előrelépéssel, annak ellenére, hogy milyen csalódást keltő volt a nyár vége. Több mint tizenötezer köbméter föld megmozgatásával küzdöttek meg, elkészítették a fő csatornákat és a betonalapozást, a következő hetekben pedig azt fogjuk látni, hogy több mint hatszáz tonnányi acél felállítása megformálja ennek a pazar fejlesztésnek a struktúráját.

Büszkék vagyunk, hogy az M-Sporttal partnerségben dolgozhatunk Dovenby Hallban 1999 óta, és biztosítani fogjuk, hogy ez a csúcstechnológiát képviselő létesítmény biztosítja a jövőbeli szükségleteiket, valamint elősegíti a folyamatban lévő növekedésüket – támogatva a helyi gazdaságot mind a kivitelezésben, mind a működésben. Még egyszer hangsúlyozom, ez a befektetés nagyszerű elismerése Malcolm Wilson víziójának a vállalatra nézve és a teljes elkötelezettségének Cumbria tekintetében.”

Jo Lappin, a Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság befektetési bizottságának ügyvezető igazgatója: „A Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság el van ragadtatva attól, hogy támogathatja ennek a csodálatos létesítménynek a fejlesztését a Fejlesztési Alapítványának 1,3 millió fontos allokációja révén. Nagyon örülünk, hogy a hozzájárulásunk segíteni fogja az egyik ikonikus cumbriai vállalatunkat, hogy vezető szerepet játsszon a mobilitás jövőjében, kihasználja a felmerülő lehetőségekben rejlő előnyöket és több mint száz új munkahelyet hozzon létre.”

 

Andrew

 

2019. november 11.


 

Fiesta R1 márkakupa Németországban

Az M-Sport Lengyelország hathatós közreműködést nyújt a fiatal versenyzők támogatásában, a csapat jelenleg azon dolgozik, hogy kiterjessze márkakupáit egy németországi Trophy-val, melyet Ford Fiesta R1-esekkel írnának ki.

Az Armin Schwarz Driving Experience vendéglátásával november elején sikeres tesztnap zajlott le, ahol több mint hetven párosnak volt lehetősége kipróbálni az EcoBoost motoros új Ford Fiesta R1-est, valamint R2-est.

Az esemény tökéletes alkalmat kínált az M-Sport és a korábbi gyári pilóta Armin Schwarz számára, hogy kiértékeljék az autókat az előterjesztett programnak megfelelően; emellett felmérték a pilóták elvárásait is az ő szempontjaik alapján, mint ami a Trophy-ra is vonatkozik.

A Ford által felállított „lehetőségek létrájának” első fokaként a Fiesta R1-es ideális alternatívaként került kiválasztásra ahhoz, hogy megtalálják és támogassák Németország jövőbeli ralis tehetségét.

Az FIA standardjai szerint homologizált Fiesta R1 ugyanazokban a génekben osztozik, mint R2-es társa, és könnyedén felfejleszthető arra a típusra a megfelelő időben – ez a legsokoldalúbb és legköltséghatékonyabb úttá teszi az autót a ralis pályafutásukat elkezdőknek.

Mint ahogyan hasonló program működik már Észtországban, Olaszországban, Finnországban és az Egyesült Királyságban, az előterjesztett Trophy egy lépést kínál a fiatal pilótáknak a világszínpad felé is, a sorozat győztese ugyanis egy támogatói csomagot biztosít be magának a következő évi junior világbajnokságra.

Az M-Sport Lengyelország és Schwarz abban a fázisban vannak jelenleg, hogy gyűjtik a leendő pilótákat és lelkesen tárgyalnak a potenciális partnerekkel a sorozat bebiztosítására. További részleteket a jövő év elején jelentenek be.

Maciej Woda, az M-Sport Lengyelország igazgatója: „Németország mindig is egy nagyszerű autósport piac volt, és azon vagyunk, hogy felfedezzük az ország leginkább nagyratörő pilótáit. Vannak már hasonló üzemelő programjaink számos más európai piacon, ez lenne azonban az első, ami kizárólag a Ford Fiesta R1-nek szól – és egy remek út, hogy fiatal emberek kerüljenek be a ralisportba.

A célunk, hogy egy világos és költséghatékony utat biztosítsunk a világ legtehetségesebb fiatal pilótái számára az előremenetelben, a végső bajnok pedig egy támogatói csomagban részesül a következő évi junior világbajnokságra. Egy utat akarunk kínálni a fiatal pilótáknak a világszínpad felé, és nagyszerű lenne látni ezt Németországban bemutatott első lépést.

Jelenleg is tárgyalunk leendő pilótákkal és partnerekkel, hogy létrejöhessen a sorozat, és várom már, hogy további részleteket jelenthessünk be a jövő év elején.”


Andrew


2019. december 2.


 

Felállt a Kiértékelési Központ épülete az M-Sportnál

Testet öltött az M-Sport csúcstechnológiát képviselő Kiértékelési Központja, a cég dovenby halli ingatlanán épülő több millió fontos létesítmény kivitelezése jövő ősszel fejeződik be.

A munkálatok májusban kezdődtek az önálló műhelyen, a kivitelezés pedig jó úton halad, csupán hat hónap alatt elkészült ötszázötven tonnányi acélstruktúra és a tetőszerkezet, és minden előre gyártott külső betonfal is beépítésre került már.

A projekt az Egyesült Királyság kormányzatának részéről a Regionális Fejlesztési Alapítvány befektetésével jöhetett létre, valamint azzal a befektetéssel, amit a Cumbriai Lokális Vállalkozói Társaság Fejlesztési Alapítványa biztosított, ez pedig lehetővé teszi az M-Sport számára, hogy egy, az Egyesült Királyságban egyedülálló létesítményt hozzon létre.

A 2,5 kilométeres tesztpálya mellett fekvő 10723 négyzetméteres műhely teszi teljessé a létesítményt – egy egyedi mérnökségi kiválóságot kínálva, valamint biztosítva azt Cumbriának, hogy szerepet játsszon a helyi gazdaság, a szakképzettség és innováció fellendítésében a Northern Powerhouse régióján belül.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Tíz éve van folyamatban ez a projekt, és fantasztikus látni most, hogy összeáll minden. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy mit fejlesztettünk ki az Északi Fejlesztésekkel, és hihetetlen látni, hogy milyen gyorsan haladnak a dolgok.

Amint készen lesz, egy egyedülálló létesítménnyel rendelkezünk, ahol az autósport és a járműtechnológia iparvezetői a tervezéstől a gyártásig végig tudnak követni egy koncepciót – egy kivételes kiválósági központot kínálva itt, Cumbriában.”

Eddie Ward, az Északi Fejlesztések kereskedelmi vezetője: „Ahogyan Malcolm is megjegyezte, 2010-től működünk együtt az M-Sporttal ezen a projekten. Ez egy jelentős és komplex tervezés és építkezés, amellyel kapcsolatban büszkék vagyunk, valamint örülünk, hogy végre látjuk a helyén és hogy ilyen gyorsan testet ölt.”


Andrew

 

2019. december 9.


 

Továbbra is együtt az M-Sport és a Sparco

Az M-Sport és a Sparco 2020 januárjának első hetében, az Autosport International Show idején bejelentette, hogy további két évvel meghosszabbították régi és sikeres partnerkapcsolatukat.

Az autósportok iránti szenvedély mindkét vállalatra jellemző, együtt pedig világszintű sikereket értek már el, miközben számtalan pilóta, navigátor és technikus élvezte a Sparco minőségét és stílusát.

A piac számára csúcstechnológiájú versenyöltözékeket és biztonsági felszereléseket készítő Sparco igazi innovátor a területén, és szorosan együttműködik partnereivel, hogy új termékeket és technológiákat alkothasson. Az M-Sport Ford World Rally Team-mel jelen pillanatban egy új kagylóülésen dolgoznak, a partnerkapcsolatot pedig kiterjesztették, ami magába foglal új projekteket, melyek jelen pillanatban kutatás-fejlesztési fázisban vannak az M-Sport lengyelországi részlegén.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Egy nagyon szenvedélyes csapat vagyunk, és mindig is fontos volt számunkra, hogy olyan emberekkel dolgozzunk együtt, akikkel osztjuk ezt a lelkesedést, az elmúlt negyven évben pedig a Sparco autósport iránti szenvedélye azt eredményezte, hogy iparvezetők lettek. A piac technológiailag legfejlettebb termékeinek tervezésével és fejlesztésével innovációjuk és minőségük felülmúlhatatlan, és örülök, hogy a partnerkapcsolatunk 2020-2021-ben is folytatódik.”

Claudio Pastoris, a Sparco vezérigazgatója: „A Sparco és az M-Sport közötti partnerkapcsolat több mint húsz éves most már. Büszkén jelentjük be, hogy meghosszabbítottunk egy ilyen fontos és kielégítő partnerkapcsolatot a Malcolm Wilson vezette struktúrával a rali világbajnokság 2020-2021-es kétéves időszakára. A remény természetesen az, hogy megismételjük együtt az elmúlt szezonok győzelmeit azzal, hogy a sorozatok legfelsőbb szintjén, a rali világbajnokságon versenyzünk, ami mindkettőnk számára alapvető része a történelemnek.”


Andrew

 

2020. január 14.


 

Csökkentett üzemmódban az M-Sport

Minimális létszámmal üzemel az M-Sport cumbriai bázisa, de amíg csökkentett 2020-as üzemmódban működnek, a figyelmüket a 2022-as csúcskategóriás versenygépükre irányítják.

A DirtFish 2020. március 20-án, egy olyan pénteken beszélt Malcolm Wilsonnal, mely héten az ügyvezető igazgató a több mint kétszáz dolgozójának nagy részét kénytelen volt hazaküldeni elővigyázatossági lépésként, a koronavírus terjedésének megfékezése érdekében.

„Rettentő ez, egyszerűen rettentő” – kezdte Wilson. „Nem bocsájtottam el még senkit, és ez az abszolút utolsó megoldás számomra. Mint ahogyan mindig is, az abszolút prioritás számomra itt a munkaerőm. Az emberek, akik hazamentek, eltávon vannak, és kapcsolatban vagyunk mindannyiukkal. Azt akarjuk, hogy amilyen hamar csak lehet, visszajöjjenek ezek az emberek, amint véget ér ez. A fő probléma azonban az, hogy nem tudjuk, mikor fog ez véget érni az egész világon.

Az M-Sport egy globális üzletet visz, szerte a világon dolgozunk emberekkel, és gondolatainkban most mindezek az emberek és családjaik járnak, bármerre is élnek. Soha nem látott idők ezek, és nagyon fontos, hogy vigyázzunk egymásra.”

Wilson egy ötvennégy fős stábja a bázison ténykedik továbbra is, többen pedig otthonról dolgoznak. „Nyilvánvaló, hogy betartjuk a kormányzati útmutatókat” – mondta. „Nem volt látható még ilyen szociális távolságtartás, amiket életbe léptettünk azoknál az embereknél, akik bejönnek még, akkora helyük van, olyan ez, mint egy szellemváros. Nem igazán lehet egy ilyen vállalatot teljes egészében bezárni. Még most is kapunk megrendeléseket, folyik még munka az R5-ös karosszériákon, és ilyesmik.

A fő munka azonban a 2022-es autón zajlik most és nyilvánvalóan a Bentley versenyprogramon. Ha van valami pozitív, akkor az az a lehetőség, hogy ez lehetővé teszi számunkra, hogy haladjunk a 2022-es autóval, és ez az, amit teszünk. A verseny oldalon volt egy tervezett harmincórás tesztünk a Bentley-vel ennek a hónapnak a korábbi részében, ez azonban halasztásra került, de dolgozunk még a felkészülésen és a tervezésen.”

Az M-Sport Lengyelország továbbra is építi a Fiesta R2-ket. „Megpróbálunk pozitívak maradni, pozitív emberek vagyunk, és nézzük, hogy mit tudunk tenni a jövő felé” – nyilatkozta Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője. „Ahogyan Malcolm is mondta, a 2022-es autó a fókusz most. Dolgozunk a következő versenyen, a Safari Rally-n, a valóság azonban az, hogy nem tudjuk, mikor versenyzünk ismét.

Amit tekintetbe kell vennünk, hogy Európa más részei előbb állhatnak fel és indulhatnak be, mint mi, és készen kell állnunk, hogy együttműködjünk velük, és ellássuk őket, legyen bármi is az igényük. Ahogyan elhangzott, teljes egészében a kormány kezében vagyunk. Természetesen követünk minden kormányzati útmutatót, és az állományunk egészsége és biztonsága teljes mértékben mindenekfelett való.”

 

Andrew

 

2020. március 29.


 

Új M-Sport ügyfélszolgálati eShop

Customer Support eShop néven ügyfélszolgálati webshop-ot indított útjára az M-Sport, mellyel a Bentley Continental GT3-mal, Ford Fiesta Rally2-vel, illetve Ford Fiesta Rally4-gyel rendelkező ügyfeleit kívánja még rugalmasabban kiszolgálni.

A rendszer, melyet két éven keresztül fejlesztettek, számítógépekkel és mobiltelefonokkal is kompatibilis, és úgy tervezték meg, hogy egy integrált rendszerrel javítsák az ügyfélkiszolgálást, valamint nagyobb rugalmasságot biztosítsanak a csapatoknak.

A cumbriai cég a Dynamic Commerce GmbH nevű német specialistával működött együtt, hogy egyszerű, de effektív módot dolgozzon ki a rendelésekre. A felület egyedi 3D-s ábrákat alkalmaz, az ügyfelek a teljes alkatrészlistához hozzáférnek online módon, és nyomonkövetési lehetőséggel rendelkezik a kiszállítás is.

A felhasználok számára emellett hasznos lehet az, hogy központosítottan férhetnek hozzá a technikai kiadványokhoz, felhasználói kézikönyvekhez, valamint számlázási részletekhez, és a motorfelújításra, illetve ügyfélszolgálati mérnöki támogatásra is online tudnak foglalni időpontot. Ez teljes felügyeletet biztosít mindenre, ami egy versenyautó üzemeltetéséhez szükséges.

Az ügyfélszolgálat továbbra is a cég tevékenységének szíve, dedikált értékesítő csapat áll rendelkezésre bármilyen igény megvitatására, az új rendszer azonban innovációt jelent az M-Sport szolgáltatásában, és egy időt megtakarító lehetőség az ügyfelek számára.

A Customer Support eShop elindítása az M-Sport ralipalettájának átnevezését is meghozza egyben, a Ford Fiesták legújabb változatai ezzel párhuzamba kerülnek az FIA rali piramisával.

Ennek első tagja, a Ford Fiesta Rally4 már 2020. április 1-től ennek az új géposztály struktúrának megfelelően fut, innentől kezdve pedig a Ford Fiesta R5 MkII-nek is új névvel, Ford Fiesta Rally2-ként fog szerepelni.

Az M-Sport dovenby halli tervezői már dolgoznak a 2022-ben bevetésre kerülő Ford Fiesta Rally1-en, míg a krakkói részleg az új kategóriás Ford Fiesta Rally3 fejlesztésével foglalkozik, ez utóbbi kategóriát annak érdekében hozzák létre 2021-re, hogy átmenetet képezzen a Rally4 és a Rally2 között előbbi motorikus jellemzőivel, de már négykerékhajtással.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Rendkívül büszke vagyok arra, amit ezzel az új Customer Support eShop-pal elértünk. Hatalmas mennyiségű munka ment bele, hogy felálljon és fusson, és egy nagy előrelépés a szolgáltatásaink evolúciójában – egy integráltabb és időhatékonyabb módot biztosít ügyfeleinknek az autók futtatására ebben az időérzékeny iparban.

Természetesen az ügyfélszolgálat továbbra is a cég tevékenységének szíve, és nem vesztjük el a személyes, egyéni kontaktust, amire magunk is büszkék vagyunk. A dedikált értékesítő csapatunk továbbra is rendelkezésre áll bármilyen szükséglet vagy igény megvitatására, ez az új rendszer azonban arra a támogatásra épül – nagyobb rugalmassággal biztosítva a csapatoknak.”


Andrew

 

2020. augusztus 6.


 

Leépítések az M-Sportnál

Jelentős létszámleépítésre kényszerült a több rali világbajnoki címmel is büszkélkedő M-Sport, miután a koronavírus komoly csapásokat mért az autósportra is.

A cég ügyvezető igazgatója, Malcolm Wilson elárulta, az, hogy a 238 munkavállalójából 63-at el kellett küldenie, élete legnehezebb döntése volt. „Borzasztó, ez a legkeményebb dolog, amit megtapasztaltam az üzletben eltöltött időm során” – mondta el Wilson. „Több mint negyven éve vagyok ebben az iparban, sosem volt ilyen kemény, mint most. Meg kell azonban tennünk, hogy biztosítsuk a vállalat jövőjét. Ismerhet engem mindenki, a mindeneim az emberek ebben az üzletben, ők az első aggályaim, és elveszíteni ekkora számban őket szörnyű.”

Amellett, hogy hosszú ideig nem voltak raliversenyek, a Bentley is csökkentette elkötelezettségét a GT versenyzésben, a Jaguár Formula E-s kiegészítő sorozata, az I-PACE pedig törlésre került, ami érzékenyen érintette az alakulatot, hiszen ezen programok is az M-Sport égisze alatt futottak.

„Nem csak a ralisportról van szó, mindenről” – magyarázta Wilson. „Ahogyan mondtam, keményebb ez, mint valaha. Voltunk már szorult helyzetekben korábban és túljutottunk rajta, és ez a feladat most, meg fogjuk tenni, amit meg kell tennünk, hogy túljussunk ezen egészen a végéig és annyi munkahelyet védjünk meg, amennyit tudunk.”

Az M-Sport reményei szerint a csúcstechnológiával rendelkező Kiértékelési Központ száz embernek fog munkát adni a cég részéről, a 10700 négyzetméteres létesítmény és tesztpálya várhatóan az ősszel nyit meg.

 

Andrew

 

2020. augusztus 13.


 

A Castrol megünnepelte Európa autószerelőit

A helyi autószerelők tudását és elkötelezettségét megünnepelve a Nemzeti Autószerelők Hónapjának nyilvánította 2020 novemberét a Castrol Europe, melynek keretében az ügyfelek és a független műhelyek felhívhatták a figyelmet a helyi szakemberük által végzett erőfeszítésekre és teljesítményre.

A Castrol Lengyelországban, Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban bíztatta az autósokat, hogy nevezzék meg az arra leginkább érdemes szerelőjüket vagy műhelyüket – megadva nekik azt az elismerést, amit megérdemelnek, miközben ez egy felismerés is a kulcsfontosságú szerepükkel kapcsolatban, hogy a globális járványhelyzetben is életben tartották a közlekedést.

Lenyűgöző számú, több mint kétezer jelölés érkezett a négy piacról, a Castrol pedig reméli, hogy a kezdeményezés visszaviszi az autósokat a független műhelyekbe.

Az M-Sport rali világbajnoki csapatát támogató cég hálája jeléül minden jelölt nevét felrakatta a csapat Ford Fiesta WRC-ire a Monte-Carlo Rallye-n, a 2021-es szezonnyitón.

Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője: „A szerelők a ralisport névtelen hősei, de ugyanúgy névtelen hősei a helyi közösségeknek – mozgásban tartanak és gyakran felül- és túlteljesítenek, hogy biztosítsák mindannyiunk számára, hogy hozzáférhessünk az alapvető közlekedési lehetőséghez. Ez egy olyan dolog, amit természetesnek vettünk mindannyian a múltban, és büszkék vagyunk, hogy támogathatjuk a Castrolt ebben az új kampányban, elismerve Európa legnagyszerűbb autószerelőit, akik megtették azt az extrát a globális járványhelyzetben.”

Paul Miller, a Castrol Europe marketingvezetője: „Büszkék vagyunk arra, hogy ennyi lenyűgöző autószerelőt tudtunk felfedezni. Hihetetlenül keményen kell dolgoznia mindenkinek ezen nehéz időszakban, és briliáns, hogy annyi ügyfél dicsérte a helyi autószerelőjét, aki megtette azt az extrát. Az, hogy meg tudunk ünnepelni minden jelölt autószerelőt az M-Sport Ford rali világbajnoki autóin, a névtelen hőseinknek egy pénzért nem megvehető elismerést ad, amit megérdemelnek.”

 

Andrew

 

2021. január 31.


 

Folytatja sikeres együttműködését az M-Sport és a Sparco

Az M-Sport és a Sparco örömmel jelentette be 2021 februárjában, hogy több mint két évtizede tartó, ennek megfelelően mély alapokra helyezkedő és sikeres együttműködésüket folytatják, három évvel hosszabbították meg szerződésüket.

Az autósportok iránti szenvedély mindkét vállalatra jellemző, együtt pedig világszintű sikereket értek már el, miközben számtalan pilóta, navigátor és technikus élvezte a Sparco minőségét és stílusát.

A piac számára csúcstechnológiájú versenyöltözékeket és biztonsági felszereléseket készítő Sparco új termékekkel és technológiákkal kapcsolatos innovációi és fejlesztései a világ ralisportjának élvonalában tartották az M-Sportot folyamatosan.

Azzal, hogy elkötelezett arra, hogy minőségi termékeket biztosítsanak a sportág minden szintjén, a Sparco dedikált beszállítója az M-Sport „lehetőségek létrájának”, az olasz cég biztonsági eszközei jelennek meg a Ford Fiesta Rally5-ös, Rally4-es, Rally3-as és Rally2-es változatában, valamint a csúcs specifikációjú Ford Fiesta WRC-ben is.

A Sparco ugyanakkor szorosan együttműködik az M-Sporttal az új Rally1-es autó tervezésében és fejlesztésében is az érkező hibrid korszak előtt – mutatva a két cég elkötelezettségét arra vonatkozóan, hogy vissza tudjanak térni a sportág legfelső szintjén a dobogó legmagasabb fokára.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Mindig is fontos volt számomra, hogy olyan cégekkel dolgozzunk együtt, akikkel osztjuk az M-Sport autósportok iránt érzett motivációját és szenvedélyét, a Sparco pedig kiváló példája ennek. Az elmúlt több mint két évtizedben szorosan együtt dolgozva a tervezői és mérnöki csapataikkal fantasztikus eredményeket értünk el. Végtelenül büszke vagyok erre az együttműködésre és mindenre, amit együtt elértünk – és örülünk, hogy a Sparco velünk van, ahogy 2022 felé tartunk és visszatérünk a dobogó legmagasabb fokára.”

Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője: „A Sparco régóta az iparáguk élén van, és nagyszerű látni, hogy a sikeres partnerkapcsolatunk újabb három éven keresztül folytatódik. Csúcsminőségű eszközöket gyártanak, de a folyamatos fejlesztésük és innovációjuk az, ami a többiek fölé helyezi őket. Szorosan együtt dolgozva a Sparcóval felhasználtuk a közös tudást, hogy fantasztikus termékeket fejlesszünk a sportág különböző szintjein – és ez az a dolog, amit remélünk, hogy folytatódni fog a következő három évben is.”

Claudio Pastoris, a Sparco vezérigazgatója: „Az M-Sportos partnerkapcsolat megújítása egy fontos igazolása annak a szilárd partnerkapcsolatnak, amit ennek a hosszútávú együttműködésnek a számos éve alatt építettünk. A Sparco és az M-Sport stratégiailag dolgozott együtt a legelejétől, hogy megoldásokat fejlesszen, hogy fejlessze az autók és versenyzők teljesítményét és biztonságát.  Sok technikai megoldás látható a katalógusunkban, melyek kimondottan a csapat számára lettek tervezve, és úgy hisszük, hogy ez a kulcsa a folyamatos fejlődésnek. Továbbá a tisztelet és a személyes viszony, ami Malcolm Wilsonnal és a csapatával kialakult, mindig is egy komoly érték volt számunkra ezen sokéves együttműködésben.”

 

Andrew

 

2021. március 6.


 

Összeállt az M-Sport és a Gulf

Az autósport világának egyik legikonikusabb márkájával lépett szövetségre az M-Sport, a Gulf Race Fuels lett a csapat „hivatalos technikai üzemanyagpartnere” az EcoBoost motoros Ford Fiesta Rally2 és a vadonatúj Ford Fiesta Rally3 esetében.

Az üzemanyagok készítésével foglalkozó innovatív vállalat az M-Sporttal az Egyesült Királyságban és Lengyelországban is szorosan együttműködve létrehozta a Gulf M-Sport Rally Fuel-t. A Gulf MSR egy, az FIA által jóváhagyott nagyteljesítményű versenybenzin, amit kifejezetten az M-Sport zászlóshajóit alkotó négykerékhajtású Fiestákhoz fejlesztettek.

Az egyedülálló módon megalkotott üzemanyag ellenáll a raliversenyek gyorsasági szakaszai által nyújtott nagy kihívásoknak, miközben segít a motor teljesítményének növelésében.

Az M-Sport extrák nyújtására vonatkozó elkötelezettségén osztozva a Gulf Race Fuels büszke a minőségre, tartósságra és szenvedélyre, ez pedig az M-Sport által támogatott versenyzők ideális technikai partnerévé teszi őket szerte a világon.

A Rally2-es és Rally3-as Fiesták összes Gulf MSR-es programozása ingyenesen elérhető, a vadonatúj Ford Fiesta Rally3-asok pedig ezzel a programozással és a Gulf MSR benzinnel kerülnek kiszállításra. A különleges üzemanyag minden Gulf Race Fuels disztribútornál megvásárolható.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Mérnökeink folyamatosan értékelik és fejlesztik a teljesítményt minden szempontból a versengés minden szintjén, és izgatottak vagyunk, hogy a Gulf Race Fuels-szel ezt az új üzemanyagot adhatjuk a Ford Fiesta Rally2-höz és Rally3-hoz.

Elkötelezetten arra, hogy a legjobb termékeket biztosítsuk a megújult ügyfélszolgálatunkon keresztül, az üzemanyagprogramozás ingyenesen lesz elérhető a Gulf MSR-hez, a Ford Fiesta Rally3 pedig ezzel is lesz programozva azzal, hogy az első feltöltés Gulf MSR-rel történik.

Alig várjuk már, hogy lássuk az eredményét ennek az új partnerkapcsolatnak és hogy lássuk a Fiesta pilótákat a legjobb eredményekért versenyezni szerte a világon.”

Michael Tedesco, a Gulf Race Fuels elnöke: „Izgatottak vagyunk attól a lehetőségtől, hogy az M-Sporttal dolgozhatunk ezen az új Ford Fiesta Rally2-höz és Rally3-hoz való versenyüzemanyagon. Szorosan együttműködve a tapasztalt mérnökcsapatukkal egy olyan üzemanyagot fejlesztettünk, mely speciálisan megalkotott, hogy optimális teljesítményt adjon a ralisport által nyújtott, nagy kihívásokat támasztó körülmények között.

Elkötelezettek vagyunk, hogy csúcsteljesítményt biztosítsunk, és egy hosszú és sikeres partnerkapcsolatot remélünk az M-Sporttal – csúcsteljesítményű üzemanyagot fejlesztve és a Fiesta Rally2-es és Rally3-as pilótáknak szerte a világon biztosítva.”

 

Andrew

 

2021. március 22.


 

Folytatódik a sikeres együttműködés az M-Sport és az OZ között

Örömmel jelentette be az M-Sport, hogy folytatja régi keletű partnerkapcsolatát az OZ Racinggel. Az olasz cég csúcsminőségű versenyfelnikkel látja el a brit csapatot az M-Sport és a Ford által létrehozott „lehetőségek létrájának” teljes keresztmetszetében.

Miután 1997-ben egyesítette erejét, a két vállalat együttműködésének huszonötödik évfordulóját ünnepli, ami a ralisport egyik leghosszabb és legsikeresebb partnerkapcsolata.

Az OZ Racing termékeinek szilárdságából, megbízhatóságából és bizonyított teljesítményéből hasznot húzva a folytatás biztosítja az M-Sport elkötelezettségét, hogy a legcsúcsminőségűbb termékeket kínálja a Fiesta pilótáknak szerte a világon.

A Ford Fiesta Rally5-től a Ford Fiesta WRC-ig az OZ Racing kovácsolt alumínium és magnézium felnijei a legfejlettebb technológiát és anyagokat használják, hogy optimális egyensúlyt biztosítsanak a szilárdság, súly és ellenállóképesség között.

A megújult együttműködés lehetővé teszi az M-Sport Egyesült Királyságbeli és lengyelországi csapatainak, hogy továbbra is elkötelezettek lehessenek a csúcsteljesítményű termékek biztosításában a versengés minden szintjén. Ez az elkötelezettség a közutakon is látható – az MS-RT egyedi közúti járművei ugyancsak hasznot húznak az OZ Racing minőségi termékeiből.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója: „Azóta, hogy először letettük a névjegyünket a rali világbajnokságon, hosszú és sikeres együttműködést élvezünk az OZ Racinggel. A miénk az egyik leghosszabb és legsikeresebb partnerkapcsolat a ralisportban, és örülök, hogy azt látom, az együttműködés egy újabb évig folytatódni fog.

Mindig is elkötelezettek voltunk abban, hogy a legjobb minőségű termékeket biztosítsuk, a kapcsolatunk OZ Racinggel történő megújítása pedig lehetővé teszi, hogy folytatódjon ez – az M-Sport pilótái a versengés minden szintjén, valamint a közutakon is mindannyian hasznot húznak a szilárdságból, megbízhatóságból és bizonyított teljesítményből.”

Richard Millener, az M-Sport ralicsapatának vezetője: „Nagyszerű látni azt, hogy folytatódik a partnerkapcsolatunk az OZ Racinggel. Tervezőink és mérnökeink folyamatosan értékelik az autóink minden elemét, hogy biztosak lehessünk benne, hogy a legjobbat kínáljuk sebesség, szilárdság, megbízhatóság és megfizethetőség tekintetében – és az OZ Racinget választják minden alkalommal. Nem csak ahhoz választjuk a csúcsteljesítményű felnijeiket, hogy a versengés legmagasabb szintjén jeleskedjünk, hanem a ralisport minden szintjére és a közútra is.”

Claudio Bernoni, az OZ vezérigazgatója: „Örülünk, hogy folytatjuk ezt a régi keletű együttműködést 2021-ben is és hogy hogy a hozzájárulásunkat adhatjuk a csapatnak és az M-Sportnak általában, hogy sport- és üzleti sikereket érhessenek el. Fontos szerepet tölt be az OZ számára ez az együttműködés, mivel ez egy jellegzetes példája annak, hogy hogyan sikerül a cégnek innovatívnak lennie a versengésben és hogyan tudja ezt a tudást átvinni az utcai autókba. Az M-Sporttal történő kooperációnk pontosan ebbe az irányba megy, hogy csúcsteljesítményű termékeket hozzunk létre, miközben elérhetővé tesszük őket azok számára, akik úgy döntenek, hogy egyedi MS-RT járművet vásárolnak.”

 

Andrew

 

2021. március 27.


 

Chris Williams az M-Sport technikai igazgatója

Eddig autófejlesztésekért volt felelős, a 2022-es évtől kezdve azonban az M-Sport minden technikai projektje Chris Williams felügyelete alá tartozik.

A szakember huszonöt éve tagja Malcolm Wilson csapatának, első nagyobb kaliberű munkája az N csoportos Ford Fiesta megtervezése volt 2005-ben, melyet egyedül hajtott végre. Az ST150 utcai változatának átalakításával egy belépő szintű raliautó született sokak számára. Williams négy évvel később az aktuális Fiesta R2-es változatát fejlesztette ki, 2013-ban pedig az R5-ös modell következett. Az autó – mely kategóriájának első képviselője volt – 956 győzelmet aratott ezidáig.

A Ford Fiesta RS WRC 2015-ös továbbfejlesztésével ért fel a mérnök a csúcskategóriába, amit két évvel később a Ford Fiesta WRC sikerei koronáztak meg, hiszen az a gép rögtön 2017-ben megnyerte az egyéni és a márka világbajnoki címet is.

„Nagy köszönetet szeretnék kifejezni Malcolm felé a belém vetett folyamatos bizalmáért és a sok lehetőségért, hogy projekteket vezethettem az évek során, az első autóprojektemtől, az N csoportos Fiesta ST-től kezdve egészen a mai napig és a Puma Hybrid Rally1-ig” – mondta el Williams.

„Egy kiváltság megkapni a lehetőséget arra, hogy a teljes technikai csapatot vezethessem, főleg egy olyan időszakban, amikor olyan jelentős változást fogunk látni a szeretett sportunkban. Egy innovatív, elkötelezett és elszánt mérnökökből és tervezőkből álló kis csapattal rendelkezünk, és megtiszteltetés számomra, hogy segíthetem, irányíthatom és támogathatom őket, hogy olyan autókat hozzanak létre, melyek az autósport legfelsőbb szintjein versenyeznek és győznek.”

„Chris volt a felelőse számos sikeres projektnek az M-Sportnál, és az ő elkötelezettsége és elszántsága nélkül nem lennénk abban a pozícióban, ahol ma vagyunk” – nyilatkozta Wilson. „A versenyautói bizonyított pályaeredményeivel értelmet nyert, hogy a technikai igazgatói szerepbe lép és felügyeli az üzlet minden mérnöki aspektusát.

Nem csak a Puma Rally1 Hybrid monte-carlói bemutatkozását várom, ahol biztos vagyok benne, hogy úgy fog teljesíteni, ahogyan azt várjuk, de azt is, hogy Chris és a csapata milyen más projekteket fognak fejleszteni, hogy a jövőbe vigyék az M-Sportot.”

Williams Christian Loriaux-t váltja a technikai igazgatói pozícióban, aki májusban fogadott el konzultációs szerepet a Hyundai Motorsportnál a koreai gyártó i20 Rally1-es autójának fejlesztésében.

 

Andrew

 

2022. január 3.

Módosítás: (2022. január 03. hétfő, 18:42)