Hírek: Prodrive

A  brit csapat történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

A Prodrive rallycross MINI-ben gondolkodik


A MINI John Cooper Works WRC-t kifejlesztő Prodrive azt tervezi, hogy elkészíti az autó Supercar változatát is.

A banbury-i székhelyű csapat a brit rallycross bajnokság múlt hétvégén tartott első fordulójára a MINI WRC egy módosított verziójával érkezett, amit Liam Doran mutatott be esős-saras körülmények között.

Az X Games győztes, tavalyi Európa-bajnoki második Doran körideje a nem hivatalos mérések szerint egy másodpercre volt a Supercar-ok idejétől.

A Prodrive rali részlegének vezető mérnöke, Paul Eastman elmondta, az esemény az első lépés volt afelé, hogy egy olyan autót építsenek, ami részt vehet az ERX, a Global Rallycross és az X Games eseményein.

„Azért vagyunk itt, hogy megnézzük, mennyire van a kocsi tempója a Supercar-okétól” – mondta el Eastman. „Az autó olyan volt, mint egy rali világbajnoki futamon, 1600 köbcentis motorral és 33 milliméteres turbószűkítővel. Az egyetlen módosítás, amit elvégeztünk, hogy kivettük a súlyokat az autóból, amivel levittük az 1600-as Supercar-ok minimum súlyára. Az egyetlen aggasztó dolog a teljesítmény. A Supercar-os csapatok 600 lóerőről beszélnek, míg mi csak 300-zal rendelkezünk.”

Eastman arról is beszélt, különböző pályákon további teszteket terveznek, miközben más módosításokat is elvégeznek a kocsin. „Ez egy jó kiindulási pont számunkra, és jó összehasonlítást ad majd Európa és Amerika más pályáira. Folytatjuk tovább, végrehajtunk néhány módosítást, majd újabb tesztet tartunk lehetőleg száraz felületen is, hogy további összehasonlításokat is elvégezhessünk.

Fel kell készülnünk ahhoz, hogy csatlakozhassunk a rallycross-hoz. Tisztán látszik, hogy ez a sportág fejlődik. Néhány éven belül olyan szinten lehet, vagy még magasabbon, mint ahol a rali világbajnokság van. Részesei akarunk ennek lenni.”

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2013. március 20.


 

A Prodrive fejleszti a rallycross MINI-t


A Prodrive elkezdte építeni az első MINI John Cooper Works RX-et, mellyel az X-Games és a Global Rallycross Bajnokság eseményein vesz majd részt Liam Doran, a britek vezető rallycross-os pilótája.

Doran első fellépésére az X-Games május 18-19-én megrendezésre kerülő barcelonai viadalán kerül sor a Monster támogatású MINI RX-szel, ezt júniusban a müncheni verseny követi majd. A csapat ezt követően teszi át székhelyét Amerikába, ahol a Global Rallycross Bajnokság futamain és a los angeles-i X-Games-en fog rajthoz állni. Doran 2011-ben győzött az X-Games-en, a vert mezőnyben megtalálható volt többek között a rali világbajnok Marcus Grönholm is.

Az autó szoros kapcsoltban áll a MINI John Cooper Works World Rally Car-ral, a módosítások azt a célt szolgálják, hogy MINI RX versenyképes lehessen a rallycross pályákon.

A fejlesztés első fázisában a kocsi 1,6 literes turbómotorját újraprogramozták, miután a rallycross szabályzatának megfelelő 45 milliméteres turbószűkítőt szerelték bele (a WRC-ben 33 milliméteres található). Ez, valamint a nagyobb intercooler és a növelt turbónyomás húsz százalékos, tehát hatvan lóerős teljesítménynövekedés jelent anélkül, hogy az erőforrást mechanikus téren módosították volna. A második fázis is ugyannyit hoz majd, amivel a MINI RX teljesítménye meghaladja a négyszáz lóerőt.

Mivel a MINI RX-et 1,6 literes aggregát hajtja, a kocsi így kilencven kilogrammal lehet könnyebb kétliteres vetélytársainál. Ez azt jelenti, hogy az autó minimum súlya vezetővel együtt 1210 kiló. Összehasonlításként, a WRC változat a két versenyzővel 1350 kilogrammot nyom a mérlegen. Ennek megfelelően a MINI-t megszabadítják minden, a ralihoz szükséges felszereléstől, így a navigátorüléstől, a hangosítástól, a szerszámoktól, a pótkeréktől, a fűtéstől és az alsó védelemtől is. A rallycross-ban engedélyezettek a műanyag karosszériaelemek, ennek megfelelően a Prodrive az autó második fejlesztési fázisában szénszálas elemekkel látja el a kocsit.

Lényeges módosítás az is, hogy a hűtőt a hátra tették, hiszen az autó orrában könnyen rongálódhat, a szellőzésről a hátsó oldalajtókba épített panelek gondoskodnak.

„Miután a brit rallycross bajnokság Lydden Hillben rendezett futamán versenyen kívül futott már az új súllyal, de még a WRC motorral, tisztában voltunk azzal, hogy a sebessége nem sokkal marad el a rallycross autókétól.” – nyilatkozta Paul Eastman, a Prodrive ralirészlegének vezetője. „A többletteljesítménnyel versenyben kell lennie a kétliteres autókkal szemben az X-Games rövid, stadionokban felállított pályáin Barcelonában és Münchenben, majd a hosszabb amerikai versenyekre még több minden várható.”

A MINI erőssége a futóművében rejlik és abban, hogy ez az egyetlen rallycross autó, mely egy teljes egészében WRC tervezésű járműből került átalakításra.

„A rali világbajnokságon minden útfelületen bizonyított, aprólékosan megtervezett és kifinomult World Rally Car-ból építünk rallycross autót. Mivel 95 százalékban megegyeznek, máris egy széleskörű alkatrészcsomag és disztribúciós rendszer áll rendelkezésünkre” – mondta el Eastman.

Doran május elején a Prodrive warwickshire-i tesztpályáján fog először a MINI RX volánja mögé ülni. „Amikor a MINI WRC-t vezettem Lyddenben, rögtön érezhető volt, mennyire jó a futómű, viszont az is kiderült, nincs meg az az erő, amihez hozzászoktam.  Néhány motormódosítással azonban egy nagyszerű rallycross autó lesz ez. Nagyon jó érzés először vezetni egy teljesen gyári építésű MINI RX-et. Lévén egy ikonikus világmárka, azt gondolom, nagyon gyorsan a szurkolók kedvence lesz az Atlanti-óceán mindkét oldalán.”

 

Fotó: www.autosport.com

 

Andrew

 

2013. április 30.


 

A Prodrive tereprali autót fejleszt


A Prodrive megerősítette, dolgoznak azon, hogy rajthoz álljanak a 2015-ös Dakar Rally-n.

A brit cég elkezdte már az előkészítő munkálatokat, de azt még nem tudni, hogy egyedi építésű buggy-t fognak építeni, vagy egy autógyár is a projekt mögé áll-e.

A Prodrive szakemberei idén januárban jelen voltak a dél-amerikai versenyen a célból, hogy tanulmányozzák, mi az, amit figyelembe kell venni első tereprali autójuk megépítésekor.

Richard Taylor üzletfejlesztési igazgató a következőket árulta el: „Nagyon sok vizsgálatot végeztünk már a projekttel kapcsolatban, ami nagyon érdekes számunkra. Megbeszéléseket folytatunk az autógyárakkal arról, hogy mivel is foglalkozunk, emiatt nem döntöttünk még, hogy milyen utat válasszunk. Ez nem az, amivel rohannunk kellene, ezért is tekintünk 2015-re, nem pedig a következő esztendőre. A jövő évi eseményhez készen kellene lennünk az autóval a november végi szállításra, ami nem ésszerű.”

Taylor arról is beszélt, hogy a következő szezonban felgyorsítják a felkészülést a 2015. januári megmérettetésre.

„Az, hogy teszteljünk egy ilyen eseményre, ugyanolyan fontos, mint hogy a Dakar előtt részt vegyünk felkészülési versenyeken. Az is lényeges, hogy a teszteket a megfelelő körülmények között végezzük. Azért küldtük el az embereinket a versenyre, mert akartuk látni, hogyan zajlik az, hogyan dolgoznak a csapatok.”

Taylor hozzátette, bár a Prodrive korábban nem épített még autót a Dakar Rally-ra, a csapat számos tagja közreműködött már az eseményen. „És ne feledjük – tette hozzá –, a Prodrive ralisporttal kapcsolatos munkája a Közel-Keleten kezdődött huszonhét évvel ezelőtt.”

 

Andrew

 

2013. május 17.


 

A rallycross MINI újabb fejlesztéseken esett át


A Prodrive befejezte Liam Doran MINI RX-ének továbbfejlesztését, így a hónap végén Münchenben megrendezésre kerülő X Games-re a valaha volt legerősebb MINI-jével érkezik a csapat.

A banbury-i szákhelyű cég a kezdetektől fogva kettős megközelítést alkalmazott első rallycross autójának megépítésében. A szénszálas karosszériaelemek alkalmazásával a WRC-ből kialakított autójuk újabb súlycsökkentésen esett át mostanra, míg az új turbónak és más technikai módosításoknak köszönhetően az 1,6 literes motor teljesítménye meghaladja már a 450 lóerőt.

A felfrissített MINI át is esett az első teszten, a kocsit a WRC csapat igazgatója, Dave Wilcock próbálta ki. „A MINI most már egy teljesen más autó” – mondta el Wilcock. „Gyorsulása fenomenális. A teljesítménytöbblet ellenére a motor vezethetőségét sikerült fenntartanunk, ennek megfelelően teljesen kontrollálható a gázpedállal. A MINI WRC futóművének kiegyensúlyozottságával és precíz vezethetőségével kombinálva a kétliteres autók számára fejtörést kell, hogy okozzon így.”

A június 30-án megrendezésre kerülő X Games esemény után Doran a Global Rallycross sorozat két amerikai versenyén is rajthoz áll az autóval.

 

Fotó: www.autosport.com

 

Andrew

 

2013. június 15.


 

A Formula E és a Dakar a Prodrive új célja


A Prodrive Motorsport új ügyvezető igazgatót nevezett ki, a továbbiakban John Gaw feladata lesz az, hogy felügyelje a Prodrive autósport tevékenységeit, ami a MINI rali és rallycross programján kívül új irányokat is fog venni.

A Prodrive 2014-ben szeretné növelni jelenlétét az amerikai gyökerekkel rendelkező Globális Rallycross Bajnokságban és az FIA által kiírt rallycross világbajnokságon is az idén a versenyképességét már bizonyító új MINI RX-szel, a WRC autó könnyebb és nagyobb teljesítményű változatával. A cég szeretne új sorozatok felé is elmozdulni, ezek a tereprali és a Formula E lehetnek.

„Izgalmas időszak ez az üzlet számára” – mondta el Gaw, aki korábban az Aston Martin Racing ügyvezető igazgatójaként dolgozott. „Már bejelentettük, hogy az Aston Martin Racing 2014-ben milyen gyári és ügyfélprogramot fog teljesíteni. A rali világbajnokságon és a nemzeti sorozatokban láthatóak lesznek az ügyfelek által futtatott MINI raliautóink és rallycross programunk is lenne a Globális Rallycross Bajnokságban, valamint az FIA bajnokságában. Szeretnénk futtatni az új Formula E bajnokságban is autókat, amiről úgy gondolom, óriási jövője van, és szeretnénk a Dakaron is versenybe szállni, ami egy természetes előrelépés lenne, mivel harminc éves tapasztalatunk van a ralisportban.”

A Prodrive alapítója, David Richards az egyik fő támogatója a teljesen elektromos hajtású autókkal futó Formula E sorozatnak, mely várhatóan jövő szeptemberben indul útjára. Ugyan a nevezési lista teljes, de több csapat sem jelentette be még a technikai partnerét, így nyílhat esély a brit cég szerepvállalására is.

A Prodrive Motorsport a Prodrive Group négy leányvállalata közül az egyik. A csoport technológia részleggel, kompozit anyagokkal foglalkozó ágazattal, valamint egyedi áruk és kiegészítők készítésével foglalkozó üzletággal is rendelkezik, utóbbi Brand& néven fut.

 

Andrew

 

2013. december 30.


 

30 éves fennállását ünnepli a Prodrive

1123 futam: 472 rali, 651 pályaverseny; 262 győzelem: 132 raliban, 130 pályaversenyeken; 2274 autó rajtja: 871 raliban, 1403 pályaversenyeken; 6 rali világbajnoki cím, 3 Le Mans győzelem, 4 BTCC korona; 158 versenyző.

1984. január 27-én versenybe szállt a Prodrive, és megnyerte első viadalát, a Qatar International Rally-t, a közel-keleti ralibajnokság első szezonjának nyitó fordulóját. 30 évet, 1123 versenyt és 262 győzelmet követően a Prodrive nem csak a világ egyik legsikeresebb autósporttal foglalkozó vállalkozása, de szerteágazó tevékenységekkel, fejlett autóipari technológiai részleggel és kompozit anyagokkal foglalkozó ágazattal is rendelkezik, ezen kívül van légi és védelmi szektora, miközben több mint ötszáz főt foglalkoztat az Egyesült Királyságban.

1984-ben a Porsche 911 SC RS-t kormányzó katari Saeed Al Hajri megnyerte a közel-keleti ralibajnokságot, míg Henri Toivonen egy ugyanilyen kocsival vett részt az Európa-bajnokságon, ahol bajnoki címről csak egy hátsérülés miatt maradt el.

A Prodrive elnöke, David Richards így emlékszik első viadalukra: „Egy meglehetősen széria Porsche 911-gyel neveztünk az első katari versenyünkre. Számos problémát éltünk át, mivel a kocsi sokkal inkább volt alkalmas a versenypályákra, mint a sivatagi utakra! A Porsche egyenesen a németországi gyárból érkezett, ez volt a Saeed Al Hajrival aratott számos győzelmünk közül az első, de az első futamunk megnyerése különösen emlékezetes.”

1984 óta a Prodrive 472 raliversenyen állt rajthoz – melyből 261 volt rali világbajnoki futam –, 132-szer nyert és további 182 alkalommal végzett dobogón. A 651 pályaversenyéből 130-szor győzött és 266-szor állhatott fel a pódiumra. A legikonikusabb pillanat talán Colin McRae RAC Rally-n aratott 1995-ös győzelme, amivel ő lett az első brit rali világbajnok és amivel a Subaru a sorozatban aratott három gyártói világbajnoki címéből megszerezte az elsőt. A Prodrive 2001-ben Richard Burns-szel, 2003-ban pedig Petter Solberggel aratott újabb világbajnoki címeket.

Jóllehet a Prodrive a Subaruval 19 éven át tartó együttműködéséről a legismertebb, a 871 raliversenyének nagyjából felén más márkákkal, a Porschéval, az MG-vel, a BMW-vel és a MINI-vel képviseltette magát. A Prodrive első rali világbajnoki futama az 1984-es Akropolisz Rally volt, első győzelmét pedig egy privát nevezésű BMW-vel aratta a Tour de Corse-on 1987-ben, a kocsit Bernard Beguin vezette. Mielőtt a figyelme a világbajnokság felé fordult volna a ’90-es évek elején, három brit, két közel-keleti, két belga, két francia és egy ír bajnoki címet szerzett a cég. A ’90-es évek során négy ázsia-óceániai győzelmet aratott a Subaruval, és nyert az Egyesült Államok SCCA Pro Rally Bajnokságban is.

A Prodrive sikerei a ralisport mellett a pályaversenyzésben is ugyanúgy tükröződtek, a sorozat 1987-ben kezdődött, amikor a brit túraautó bajnokságra neveztek BMW-vel. 1988-ban, első teljes szezonjukban Frank Sytnerrel azonnal megnyerték a BTCC-t, majd 1989-ben és 1990-ben is a Prodrive által felkészített autók nyerték a kategóriájukat. Hat BMW-s szezon után a Prodrive gyári programba fogott az Alfa Romeóval, a Hondával, végül a Forddal, a kék ovállal nyerték utolsó BTCC bajnoki címüket 2000-ben, a Super Touring Car éra végén a Mondeóval.

2001-ben a Prodrive a sportautózás felé vette az irányt, a Ferrari 550 Maranellóból faragott sikeres GT kocsit és szerezte meg a sportautózás legnagyobb elismerését, amikor megnyerte a 2003-as le mans-i viadal GT osztályát. A tettet 2007-ben és 2008-ban is megismételték az Aston Martin DBR9-cel, amikor a neves brit céggel teljes gyári programot bonyolítottak. Az együttműködés a mai napig is tart.

Amíg a Prodrive a sportautózást a banbury-i bázisáról működtette, Ausztráliában a gyári Ford Performance Racing csapatként vett részt a V8 Supercar sorozatban. Tíz szezon után, amelynek során négyszer voltak másodikak, a Prodrive a 2012-es év végén adta el az csapatot.

 

 

A Prodrive célja 2014-re, hogy győzelmeit növelje, miközben a tízedik évben visszatér a hosszútávú világbajnokságra az Aston Martin Racinggel, a MINI-vel pedig rali és rallycross programot teljesít.

Az évek során a ralisport legnagyobb neveiből jó néhány vezetett a Prodrive csapatában. Az ötvenöt pilótából tizenegy világbajnok volt: McRae, Kankkunen, Vatanen, Alén, Mikkola, Sainz, Auriol, Burns, Solberg, Makinen és Grönholm. A pilótákat hatvanhat navigátor segítette összesen. A száznyolc pályaversenyző között nagyszerű túraautó és sportautó pilóták találhatóak: Sytner, Menu, Tarquini, Weaver, Hoy, Rydell, Thompson, Lowndes, Brabham és Turner, valamint olyan Forma-1-es sztárok, mint Villeneuve, Warwick, Palmer, Lamy, Salo, Verstappen és Davidson. McRae, Warwick és Sarrazin mindkét versenyágban versenyzett, Colin McRae 2004-ben még a dobogóra is felállhatott Le Mans-ban.

Az elmúlt harminc esztendő során, de különösképpen a legutóbbi évtizedben a Prodrive az általa épített autókkal a pályaversenyeken, illetve a ralisportban rajthoz álló ügyfeleket is támogatta szerte a világon. Az Aston Martin Racing ügyfelei egyedül 2013-ban több mint ötszáz viadalon vettek részt.

Míg az autósport megmaradt a Prodrive fő tevékenységnek, ez ma már a négy üzletága közül csupán az egyik. A csoport technológia részleggel, kompozit anyagokkal foglalkozó ágazattal, valamint egyedi áruk és kiegészítők készítésével foglalkozó üzletággal is rendelkezik, utóbbi több autósportban érdekelt csapatnak, autóipari cégnek és sportmárkának gyárt termékeket.

„Ha körbesétálunk a főhadiszállásunkon Banbury-ben, vagy a kompozitokkal foglalkozó milton keynes-i létesítményben, ugyanúgy láthatunk sport- és luxusautókon folytatott komoly összeszerelési, illetve karosszériás tevékenységeket, mint ahogyan pálya- és raliautókkal kapcsolatos munkálatokat. Ezen kívül dolgozunk műholdas alkatrészeken is, a következő Mars Roveren, a kereskedelemben kapható jet-ek első osztályú kabinjain, valamint az elektromos és hibridautók legújabb technológiáin” – árulta el Richards.

„A Prodrive ma már messze van attól, ahonnan 1984-ben egy kis silverstone-i műhelyből elindult, amikor az egész vállalat le tudott ülni egy asztal köré. Most már egy sokrétű vállalkozás ez, ez az erősségünk, de ahogyan biztos vagyok abban, hogy a jövőben is versenyeztetünk autókat, ugyanolyan biztos vagyok abban is, hogy az a technológia, amit alkalmazni fogunk, nagyon más lesz a maihoz képest.”

 

Andrew

 

2014. január 28.


 

A Prodrive tovább folytatja a MINI-vel a munkát

A Prodrive tisztázta az általa épített MINI-kkel kapcsolatos szituációt, miután eladta az autó rallycross változatának fejlesztési jogait a JRM-nek.

A banbury-i cég szóvívője a következőket nyilatkozta: „Valóban értékesítettük a MINI RX karosszériákat és a tartalék alkatrészeket a JRM felé, amihez hozzáadtuk az RX szellemi tulajdonát is, de nem a MINI WRC-jét. Az ügyfél raliprogramok támogatását idén is folytatjuk. A Prodrive nem zárja ki egy RX autó fejlesztését a jövőre vonatkozóan, ami valószínűleg a Golfra fog épülni.”

A MINI RX változata a rali világbajnokságon futott World Rally Car-ból származik, ugyanazt a futóművet használja, mint a WRC verzió, az 1,6 literes turbófeltöltéses motort azonban a rallycross adta lehetőséges szerint felpiszkálták és a karosszériát is könnyebb anyagból készült elemekkel látták el.

A kocsi nem sokat futott a Prodrive szárnyai alatt, viszont az X-Games-es bemutatkozó versenyét megnyerte Liam Doran-nel a volánjánál.

 

Andrew

 

2015. január 6.


 

Új éra új főhadiszálláson

A Prodrive életében új fejezet kezdődött 2015. április 17-én, a vállalkozás ekkor vehette át az Egyesült Királyságbeli Banbury-ben létesített új főhadiszállásának kulcsát. Az autósporttal és fejlett technológiákkal foglalkozó cég már megkezdte az áttelepülést az M40-es autópálya mellett elhelyezkedő több mint tízezer négyzetméteres épületbe, ahol az első alkatrészek legyártásának is nekiálltak.

A főhadiszállás helyet ad mind az autósport tevékenységnek, ami magában foglalja az Aston Martin Racing csapatának valamint a MINI és a Volkswagen Golf raliautóknak a futtatását, mind a fejlett technológiai divíziónak, mely az autóipari, űrrepülési, védelmi és hajózási szektorban is érdekelt. Az új létesítményben a pálya- és raliautók a szuperautókon alkalmazásra kerülő fejlett aktív aerodinamikai rendszerek, a luxuskocsikba beépítésre kerülő középkonzol modulok és az elektromos járművek legújabb vezérlőrendszerei mellett fognak készülni.

„Ez a cég új érájának kezdete” – mondta el David Richards, a Prodrive elnöke. „Először kerülnek egy tető alá az autósport, a fejlett technológiai és a gyártási tevékenységeink egy modern, kifejezetten erre a célra épített létesítményben. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy jóval hatékonyabban működjünk és hogy növelhessük az együttműködést és a technológiai transzfert a vállalkozásaink között.”

A Prodrive az utóbbi harminc évben egy Porsche raliautókat futtató csapatból egy technológiával foglalkozó, több mint ötszáz embert foglalkoztató nemzetközi céggé alakult, melynek ötvenmillió fontos pénzforgalmát főként az autósporton kívüli tevékenységek biztosítják.

Az új létesítmény a cég harmadik főhadiszállása, az eredeti bázis 1984-ben Silverstone-ban volt, majd két évvel később költözött a vállalkozás Banbury-be. „Banbury igencsak a Prodrive otthona” – mondta el Richards. „A korábbi telephelyünk mérföldkő lett azok számára az autósok számára, akik az M40-es autópályán London és Birmingham között utaztak, és biztos vagyok benne, hogy az új főhadiszállásunk is folytatni fogja ezt a tradíciót.”

 

Andrew

 

2015. április 19.


 

Hogyan készül a Prodrive a koronavírus elleni küzdelem megsegítésére?

Huszonöt éve dicsfényben tündökölt, amikor rali világbajnoki címet nyert Colin McRae-vel, most viszont a rivaldafényből kilépve csendben próbál segíteni a világ megmentésében a többek között versenyautók fejlesztésével és felkészítésével foglalkozó brit cég.

A brit kormányzat által közzétett felhívásra, miszerint várják azon vállalatok jelentkezését, akik lélegeztetőgépek gyártásában tudnak segítséget adni a koronavírus elleni küzdelemben, a banbury-i központú cég a McLarenhez hasonlóan a tőle telhető legtöbbet teszi.

A brit kormányzat pályázatot adott ki olyan vállalatok számára, akik készek segíteni, a rali világbajnoki címekkel rendelkező különítmény pedig boldogan segít. A Prodrive csúcstechnológiájú képessége az olyan területeken, mint a hidraulikával kiegészített erőátvitelek és az aktív felfüggesztés, elég volt, hogy a Subarut a többi gyártó fölé emelje a rali világbajnokság szakaszain. A következő hetekben és hónapokban ugyanezt a tudást valószínűleg a kormányzat által kért, vírus elleni küzdelemben fogják alkalmazni.

„Amikor megnéztük a kormány pályázati lapját, világos volt, hogy megvannak bizonyos képességeink, hogy segítsünk ezen területek némelyikén” – kezdte Ben Sayer, a Prodrive PR vezetője. „Nem csináltunk még semmit, kitöltöttük a pályázati lapot, most pedig várjuk a hírt, hogy szükség van-e ránk. Egy dolog nagyon világos, nem vagyunk egészségügyi specialisták, és nem vagyunk abban a helyzetben, hogy nulláról indulva tudjunk lélegeztetőgépeket gyártani. Amit tenni tudunk, hogy segítünk az alkatrészek előszerelésében és segítünk ezeknek a létfontosságú szerkezeteknek a gyártási folyamatában.”

A Prodrive tiszta szobája, az általában a komplex elektro-hidraulikus alkatrészek gyártásához alkalmazott pormentes létesítmény, kulcsfontosságú lesz, amennyiben felkéri őket a brit kormány, hogy segítsenek a vezetékelés vagy hidraulikus alkatrészek gyártásában.

„Ez egy tiszta szoba, mivel túlnyomásos környezet van, ragacsos szőnyegek találhatók a szigetelt ajtókon kívül, hogy felfogják a szennyeződéseket, és így tovább” – magyarázta James McGeachie műszaki igazgató. „Rendelkezünk saját gyártóeszközökkel is, ami az összeszerelést, hegesztést, 3D nyomtatást, kábelköteg készítést és a többit jelenti, valamint a házon belüli tervezőcsapattal is.”

A ralisport egy nagy kihívásokat ébresztő sportág, a Prodrive ebben a környezetben hozzászokott a szigorú időkényszerhez onnantól kezdve, hogy időben megépítsenek egy kész autót egészen addig, hogy kicseréljék a sérült alkatrészeket a versenyen anélkül, hogy időbüntetést kapjanak.

„Megvannak ezek a létesítményeink, és segíteni akarunk” – tette hozzá Sayer. „Az idő valóban kényszer most, és úgy gondolom, elég jól tudjuk mindannyian, hogy az autósport – a ralisport pedig különösen – kemény igényeket támaszt egy olyan képességgel szemben, hogy nagyon gyorsan járjuk körbe a témát és megoldjuk a problémát. Ez az, amit itt tennénk. Nagyszerű mérnökökkel és technikusokkal rendelkezünk, akik bele tudnak fogni csaknem bármibe, a lélegeztetőgépek pedig olyan dolgok, amiben, úgy gondoljuk, segíteni tudunk.”

 

Andrew

 

2020. március 28.

Módosítás: (2020. április 14. kedd, 19:13)