Bang-bang

Tudtad, hogy minél jobban vezeted a Fordokat, amikkel mentem, annál agresszívebb reagálórendszered lehet benne?


Tudtad, hogy minél jobban vezeted a Fordokat, amikkel mentem, annál agresszívebb reagálórendszered lehet benne? Néhányan azt mondják, bang-bang, mások azt, hogy reagálórendszer vagy anti-lag. Bárhogy is nevezik, ez annak az akciója, hogy üzemanyagot juttatnak a kipufogócsonkba a turbó járókereke előtt, hogy fenntartsák a töltőnyomást. Az egész akkor történik, amikor elemeled a gázpedálról a lábad. Amikor ismét gázt adsz, a turbó már töltött, az erő azonnal megjön.

Ennek vannak különböző szintjei, a mérnökök állítják be ezt. A motorral foglalkozó fickónak minden egyes pilótához meg kell találnia a megfelelő adag anti-lag-et. Láthatod, hogy pokolian sok befecskendezett üzemanyag fogja a turbó énekét magasan tartani… Az ének hőmérséklete is magas azonban. Ezer Celsius fok volt a határ, azt mondták, és kézzel fogható volt, hogy hamar elérte ezt… Elég vicces ezért, hogy minél többet vagy teljes gázon, annál hűvösebb a turbó… Minél többet fékező vagy, annál forróbbá válik. Egy mérnök éppen ezért sosem fog ugyanakkora mennyiségű reagálást adni egy alapversenyzőnek, mint annak, aki nyomja a gázt.

Paradoxként tehát, ha nem vagy egy gyors versenyző, nem fogsz annyi segítséget kapni a turbótól.

A mérnökök azt szerették, ha a turbó 800 Celsius fok környékén üzemel.

A mi turbó lag-ünket versenyenként állították, mivel sokban függött attól, hogy mennyire voltak gyorsak a szakaszok. Finnország például nagyon agresszív reagálórendszert kívánt meg.

 

Antony Warmbold

 

2011. április 8.

 

Fordította: Andrew

Módosítás: (2016. május 31. kedd, 19:59)