Bar-ok

Tudtad, hogy a guminyomás néha meghaladta a szakaszokon a 3,5 bar-os értéket?

 

 

Tudtad, hogy a guminyomás néha meghaladta a szakaszokon a 3,5 bar-os értéket?

Elég nagy ez, ugye? És ijesztő is, meg kell, hogy mondjam.

Egyszerű az oka ennek: a mousse. A mousse válik annyira forróvá, hogy felviszi a levegő nyomását.

Néhány versenyen, főként a Deutschland baumholderi zónájában a feltételek ilyenek: extrém nagy sebességek a slickeken és a durva felületű utakon. A szakaszok után meg voltunk döbbenve az ilyen nyomásokon.

Kicsit kemény volt a helyzet néha. Gyakran szembesültem a problémával, mit is csináljak… Volt, hogy 3,5 bar-ral a gumiban jöttem ki egy szakaszról. Hogy legyen fogalmad róla, az ideális üzemi hőmérséklet melegen 2,2 bar az aszfalton. A gond az, hogy következett egy teljesítésre váró szakasz például húsz perc múlva, úgyhogy mit is kéne csinálni? Engedjek ki egy csomó levegőt? Rendben, de mérsékelten, mert mindig lehet csúszás, és ott találod magad a szakasz rajtjában hideg gumikkal és nagyon alacsony nyomással…

A csapatnak volt az ilyen problémára egy jó megoldása, adtak nekünk egy kis levegőpisztolyt gázpatronokkal, hogy felpumpálhassuk a gumikat, ha szükséges. Egy patron nagyjából 0,2 bar-t jelentett.

Természetesen most már nincsen mousse...

Elhasznált murvagumi, ahogyan a mousse-szal mutat. Visszaértem vele a szervizbe

 

Megjegyzés: A mousse egy habszerű gumigyűrű volt, amit akkor tettek bele a gumiba, amikor a felnire szerelték azt fel. Elég nehéz volt ez, a Michelinnek egy különleges gépe volt erre. Össze volt nyomva, csendben volt, amikor azonban a gumi elkezdett melegedni, a mousse aktiválódott. Amikor hirtelen csökkenés indult meg a guminyomásban, gyorsan kiterjedt és kitöltötte a lyukat.

Az egyetlen hátránya az volt, amikor a szakasz legelején defekteltél le hideg mousse-szal… Ebben az esetben megvolt az a veszély, hogy nem lép működésbe. Jó megoldás volt erre, hogy ne csináljunk túl nagy levágásokat a rajtnál.

 

Antony Warmbold

 

2011. április 6.

 

Fordította: Andrew