Az R4-Kit formula

Az FIA regionális sorozatokba szánt költséghatékony négykerékhajtású, turbófeltöltős autóinak története

 

 

Jön az R4-Kit

 

Kevés hír szivárgott ki eddig az FIA felől az R4-Kit formuláról, melyről a várakozások szerint a Motorsport Világtanács március 4-i genfi ülése után jelentik be a részleteket. A szabályzatnak az a célja, hogy a World Rally Car és az R5-ös előírásokhoz hasonlóan lehetővé tegyék a kétkerékhajtásos sorozatgyártású kocsik négykerékhajtásossá történő átépítését.

Az Argentínában futó Fiat Palio MR

 

Az FIA az év elején kijelentette már, hogy az R4-Kit formátumban épülő raliautók négykerékhajtásosok lennének, motorjuk háromszáz lóerős teljesítménnyel rendelkezne, áruk pedig 120 ezer euró körül alakulna. Az üzemeltetési költséggel együtt ez az jelentené, hogy nagyjából feleannyiba kerülnének, mint az R5-ös gépek. Az FIA emberei akkor azt is elmondták, hogy már idén futhatnának ezek az autók.

A szabályzat nagy valószínűséggel hasonló elveken alapul majd, mint a Dél-Amerikában nagy népszerűségnek örvendő, de nemzetközi homologizációval nem rendelkező Maxi Rally autóké.

 

Andrew

 

2016. március 3.


 

Jóváhagyták az R4-Kit formulát

A Motorsport Világtanács március 4-én tartott genfi ülésén jóváhagyták az R4-Kit formulára vonatkozó szabályokat.

Az FIA kijelentette, hogy az alkatrészek egy specifikus kitjét lehet a sorozatgyártású autókba beépíteni, ami magában foglalja a motort és az ahhoz kapcsolódó egységeket, az erőátvitelt, a tengelyeket, a fék- és üzemanyagellátó rendszert, a karosszéria alkatrészeket, valamint az összeépítési és szervizelési útmutatót. Ez egy FIA jóváhagyással rendelkező egyedi alkatrész szett lesz tehát, melyet számos sorozatgyártású típusra lehet felszerelni, hogy négykerékhajtásos 1,6 literes turbómotoros raliautóvá alakítsák azokat.

A szándék az mindezzel, hogy szélesítsék a versenyeken rajthoz álló autók skáláját, melyek az FIA Európán kívüli regionális sorozataiban, valamint a nemzeti bajnokságok eseményein vehetnek részt, ráadásul ezek kisebb költségeket igényelnek, mint amekkorát a teljesen homologizált járművek emésztenek fel. A lépés része a világ több részén is zajló elmozdulásnak, melyek szerint különböző kivitelű autókat engednek rajthoz állni a sportág versenyein, a remények szerint pedig egyesítik ezzel a döntéssel a már meglévő különböző koncepciókat, mint például a dél-amerikai Maxi Rally formulát, a spanyol N5-öt és az ázsia-óceániai országok AP4-es kategóriáját. Az új formula szabályzata várhatóan 2017-től lép életbe.

 

Andrew

 

2016. március 12.


 

Véglegesítette az FIA az R4-Kit formulát


Az FIA a témában történt tendert követően a francia Oreca céget nevezte meg az R4-Kit egységeinek hivatalos és kizárólagos beszállítójaként.

Az új raliautós formula a Motorsport Világtanács jóváhagyását követően a regionális és nemzeti bajnokságokban kerülhet bevezetésre, szabályzatának véglegesítésére régóta vár a ralisport társadalma.

A formula, melynek létrehozását 2015 szeptemberében jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, lehetővé teszi, hogy meghatározott egységek kerülhessenek beépítésre „a piacon jelenleg elérhető nagyszámú utcai autóba”, melyek aztán homologizációt is kaphatnak.

Az átalakítás magában foglalja azt, hogy négykerékhajtásúvá lehet konvertálni az autót, valamint 1,6 literes turbófeltöltéses motort lehet használni. A költségek és a teljesítmény tekintetében az R3-as és R5-ös raliautók között lesznek ezek a versenygépek.

Az R4-Kit a lehető legjobb teljesítmény/költség/megbízhatóság arányt szem előtt tartva így többek között a motort és annak komponenseit, az erőátvitelt, a tengelyeket és a fékrendszert is tartalmazza. Számos más egység és felszerelés flexibilis.

Hayden Paddon néhány új-zélandi bajnoki futamon hajtotta már a Hyundai i20 AP4-et

 

„Az volt a szándékunk, hogy egy újabb alacsony költségű opciót hozzunk létre a ralis piramison belül és egy magas szintű biztonsággal ellátott autót kínáljunk a versenyzőknek” – mondta el Bernard Niclot, az FIA technikai igazgatója. „A fontos dolog az, hogy az üzemeltetési költségek alacsonyak, a versenyző számára pedig nincsenek fejlesztési költségek. A versenyzők ugyanakkor tudni fogják, hogy minden R4-es specifikációjú autó azonos, ami egyenlő esélyeket teremt ebben az új kategóriában.”

A formulával az a szándék, hogy egységesítse a jelenleg kínált átfogó lehetőségeket, például az ázsia-óceániai regionális AP4-es előírásokat és az egyedi szabályokat.

Az Oreca Csoport, melynek Hugues de Chaunac az elnöke, más szakágak – leginkább a hosszútávú autózás – mellett mindig is jelen volt a ralisportban, akár a motorrészlege jóvoltából, mely sikereket tudott felmutatni minden szinten, akár alkatrészek és felszerelések disztribútoraként.

„A ralisportban gyűjtött tapasztalatunk alapján, beleértve a WRC 2-t és WRC 3-at az utóbbi szezonokban, jó rálátásunk van a különböző autók teljesítményére és karakterisztikájára” – nyilatkozta David Floury, az Oreca technikai igazgatója. „Ez tette lehetővé számunkra, hogy egy R4-Kitet tervezzünk, mely betöltheti a ralisport jelenlegi színterének űrjét, mégpedig közvetlenül az R5-ös osztály alatti szintet, ami jelentősen magasabban van, mint az R3. A csapatként leadott különböző nevezéseinknek köszönhetően annak is tudatában vagyunk, hogy mire van szükség az operáció, eképpen a megbízhatóság tekintetében. Az R4-Kit egy érdekes tanulmány egy világos igénnyel, mi pedig a mérnöki tudásunkat hozzuk, ugyanakkor motorgyártóként motorrészlegünk van, ami Magny-Cours-ban található, és tapasztalatokkal rendelkezünk ügyfélcsapatként is. Ez egy széleskörű ajánlat.”

A megállapodás három szezonra érvényes, az R4-Kitek a nyár elejétől lesznek elérhetőek.

Az új szabályzat eredetileg az Európán kívüli sorozatokra szólt, arról azonban nincsen hír, hogy továbbra is ez maradt-e az irányzat. A formula nincs kapcsolatban a 2011-ben bevezetett R4-es szabályokkal, melyek a létező N csoportos autók, a Mitsubishik és a Subaruk teljesítményének fokozására szolgáltak.


Andrew

 

2017. január 31.


 

Érkezik az Oreca R4-es kitje

Kiadásra kerültek az Oreca részéről az első koncepcióképek arról, hogy hogyan is nézhetnek majd ki a jövő raliautói, amikor standardizált alkatrészek kerülnek beépítésre a versenygépekbe. A francia cég az, mely jogot kapott az FIA-tól az új R4-Kit formulának megfelelő csomag fejlesztésére és értékesítésére.

A képeken egy Dacia Sandero és egy Lada Kalina látható, az első kocsi azonban, mely az új szabályok szerint készül, egy Toyota Etios-on alapul majd. A hírek szerint azért esett a választás erre a típusra, mert az Oreca mérnöke, a korábban a rali világbajnoki sorozatban is tevékenykedő Olivier Maroselli volt a felelős a paraguay-i Toyota importőr által az Etios R5-ösön folytatott munkálatokért.

Az Orecának az a célja, hogy ezek a négykerékhajtásos autók 30-35 százalékkal olcsóbbak legyenek, mint a jelenlegi R5-ös autók, 1,6 literes, turbófeltöltéses motorjuk teljesítménye pedig 265 lóerő körül várható.

 

Andrew

 

2017. június 6.


 

A prototípus Toyota Etios R4


Az Oreca, az R4-Kit kifejlesztésével megbízott francia cég képeket adott ki, hogy hogyan is néz ki a Toyota Etios-ból épülő első prototípusuk.

Az R4-Kit standard négykerékhajtású rendszert, turbófeltöltéses motort és további versenyalkatrészeket tartalmaz, a dél-amerikai Maxi Rally szabályzatára hajazó formula szerint ezt bármilyen sorozatgyártású autóba be lehet építeni. Az FIA a megoldástól áttörést vár, miután jóval olcsóbbnak ígérkeznek ezek az raliautók, mint például az R5-ös gépek.

 

Andrew

 

2017. szeptember 6.


 

Az R4-Kit első tesztje

Stephane Sarrazin részvételével megkezdődtek az Oreca Toyota Etios R4-esének fejlesztési tesztjei. Ez volt az első alkalom, hogy egy, az új szabályok szerint épített autó kipróbálásra került.

A magny-cours-i cég szeptember 18-án bonyolította le a shakedown-t a paul ricardi versenypályán, a következő napon pedig a környék murvás útjain futott az autó. Az Oreca R4-Kit projektvezetője, Matthieu Bassou a következőkről számolt be: „Nem voltak problémáink a tesztelések első napján. Magabiztosságot adott az első nap.”

Ennek során 131 kilométert futott az Etios, a célja pedig az most az Orecának, hogy folytassák azt a munkát, amivel megbízhatóvá teszik a kitet és hogy megfelelő alapokkal kezdhessék meg az ügyfélcsapatok kiszolgálását.

A következő hetekre három tesztet ütemeztek be, keverve az aszfaltos és murvás alkalmakat, hogy aztán készen álljanak az FIA által jóváhagyott kit 2017 év végi, 2018 év eleji értékesítésére.

Az R4-Kit koncepciója szerint a négykerékhajtást és turbófeltöltéses motort tartalmazó, standard egységekből álló kit a kisebb méretű sorozatgyártású autók széles skálájába lesz beépíthető.

 

Andrew

 

2017. szeptember 24.


 

Az RMC-jé lesz az első R4-es kit

Az R4-Kit formula első fejlesztési tesztjeit követően, amiket egy Toyota Elios-ból épített prototípussal folytatott le az Oreca, megnevezték az első ügyfelet is.

A kitet a Roberto Mendez futtatta spanyol RMC vásárolja meg, akik egy Renault Cliót terveznek építeni. A Renault Spanyolország támogatását élvező alakulat jelenleg is futtat egy Cliót (a képen), mely az N5-ös nemzeti szabályok alapján készült.

 

Andrew

 

2017. október 18.


 

Bemutatkozik az R4-Kit

Az Oreca R4-Kit csomagja alapján épített első autót a hónap végén megrendezésre kerülő Rallye du Var-on láthatja először a nagyközönség. A Toyota Etios csaknem kétezer ötszáz tesztkilométert futott eddig Olaszország murvás és Franciaország aszfaltos útjain.

Az Orecának, melyet tavaly nevezte ki az FIA kizárólagos beszállítónak, két megrendelése van már. Az alakulat technikai vezetője, Matthieu Bassou óva inti az embereket attól a gondolattól, hogy az R4 egy költséghatékony R5-ös versenygép lenne. „Egyáltalán nem az. Az R4-es kit ára 108 ezer euró lesz, és ha egy műhellyel dolgozol együtt, ami számos R4-es autót épít, úgy gondoljuk, a teljes autó 160 ezer euró környékén lesz” – nyilatkozta Bassou. „Tudjuk, hogy ez a használt R5-ös autók ára. Az R4-es autók azonban az FIA regionális ralibajnokságait és a nemzeti sorozatokat célozzák meg világszerte. Az Európán kívüli rali világbajnoki futamokon lesznek engedélyezettek a következő szezonban. Nem hinném, hogy rendszeresen látjuk őket a rali világbajnokságon 2020-ig, ugyanakkor az olyan régiók a prioritás, mint amilyen Dél-Amerika is. Az autók széles variációja fogja megkapni a kitet a Fiat 500-astól a Subaru Imprezáig.”

Az R4-Kit a motort, a sebességváltót, a hajtásláncot, egyes futóműelemeket és az üzemanyagtartályt foglalja magába. A fejlesztési tesztekből leginkább Stephane Sarrazin vette ki a részét pilótaként, és ő is fogja vezetni a Rallye du Var-on a Toyotát, ami előfutóként fog szerepelni. „Eléggé benne vagyok a kit tesztelésében a kezdetektől” – árulta el a francia versenyző. „A tesztalkalmak bizonyították, hogy megbízható és hatékony az autó, most pedig itt van az ideje, hogy azok, akik részesei a ralisportnak, maguk is láthassák.”

Sarrazinen kívül Julien Maurin és Teemu Suninen is segítettek a koncepcióautó fejlesztésében, mely a kit alapjául szolgál majd, amit aztán a műhelyek más típusú modellekbe is beszerelhetnek.

 

Andrew

 

2017. november 15.


 

 

Jó út az R4 Sarrazin szerint

A Subaru gyári csapatának korábbi tagja, Stephane Sarrazin azt mondja, hogy a Rallye du Var-on történt szereplés megmutatta, az új R4-es kategória a ralisport jövőjének egyik jó útja.

A magát a Forma-1-ben és a hosszútávú világbajnokságon is próbára tevő versenyző volt az, aki a dél-franciaországi futamon bemutatta a nagyközönségnek az Oreca Toyota Etios R4-esét. Az autó nagy érdeklődés közepette előfutóként teljesítette a távot, mindenféle meghibásodás nélkül. A francia pilóta a futamot követően nem győzte dicsérni az újdonságot. „A Var egy pozitív tapasztalat volt az elvégzett fejlesztési munkákat követően” – nyilatkozta Sarrazin. „A tesztek valós körülmények között történő validálása alapvető fontosságú volt. Nulla problémánk volt. A kocsi megbízható volt a rajttól a célig. Ez bizonyította számomra, hogy egy nagyon jó kompromisszum ez valójában az R3 és az R5 között, és lehetővé teszi a fiatal pilóták számára, hogy megtanulják a négykerékhajtást. Az R4-s autó egy kapocs az R3 és az R5 között. Valami rossz, ha az autónk legyőzi az R5-ös masinákat.”

A Sarrazin által futott idők nem voltak publikusak, így a nyilvánosságnak nem adódott lehetősége az összehasonlításokra, de Matthieu Bassou, az Oreca képviselője elmondta, nem az a céljuk a kocsival, hogy az R5-ös kategória versenytársa legyen az.

A csapat a versenyt követően egy újabb tesztet szervezett, amivel le is zárták a fejlesztési fázist, hogy az FIA vegye át a stafétát, és véghezvigye a R4-Kit jóváhagyási procedúráját. Az egységek összeszerelése, majd csapatokhoz történő kiszállítása ezután kezdődik meg.

 

Andrew

 

2017. december 13.


 

Kételkedik az M-Sport az R4-Kit formulában

Amikor az FIA bemutatta az R4-Kit szabályait, hogy csillapítsák az egyedi módon épített raliautók hullámait, azt a magyarázatot adták, hogy ezek az előírások egységet fognak alkotni világszerte a ralisportban, regionális és a nemzeti szinten egyaránt.

Az R4-Kit egy, az FIA által jóváhagyott alkatrészcsomag, melyet különféle típusú autókba lehet beszerelni, ezzel egy sorozatgyártású járműből négykerékhajtású, 1,6 literes turbómotorral szerelt raliautó építhető.

A szándék az a koncepcióval, hogy a regionális sorozatokban több autó és több márka versenyezhessen, és ami egyaránt fontos, alacsony költséggel. Az új R4-es autók teljes mértékben megfelelnének az FIA biztonsági elvárásainak, teljesítményszintjük pedig az R5-ös masinák alatt lenne. A versenyzők ugyanakkor tudni fogják, hogy a rivális R4-es autók gyakorlatilag ugyanolyanok, egyenlő esélyeket biztosítva. A formuláról szóló bejelentés 2016-ban történt meg, az alkatrészek biztosításáról szóló tender 2017 januárjában zajlott, az Oreca első prototípusa pedig az év szeptemberében tette meg első métereit.

Az FIA szándékai ellenére az M-Sport, a World Rally Car-k és R5-ös autók építésével is foglalkozó brit cég nincs meggyőződve arról, hogy egy jó irány lenne az R4-Kit.  „Nem látom életképes opciónak ezt, mivel a komplett autó teljes költsége nagyon közel lesz az R5-höz” – mondta el az M-Sport főmérnöke, Chris Williams. „A pilótának még mindig meg kell építeni a komplett autót. Hogyan fog a szerződött alkatrészellátó, az Oreca világviszonylatú kiszolgálást biztosítani költséghatékony áron? Valami olyan dolgot akar minden régió, ami némileg különbözik. Személy szerint én nem vagyok vevő az ötletre. Úgy gondolom, az FIA nagyon közel került a megfelelő dologhoz, amikor kijött az R5-ös filozófiával.”

Jóval több mint hatszáz R5-ös autó létezik most már, a Citroen új autója, a C3 megérkezett a piacra, a Volkswagen Polo pedig bemutatkozik hamarosan.

 

Andrew

 

2018. április 25.


 

Olcsóbb R4-Kit

Az R4-Kit fejlesztésére jogosult francia cég, az Oreca homologizáltatta az új kategória kitjét, ami adók nélkül 85 ezer eurós áron meg is vásárolható már. Az összeg húsz százalékkal kevesebb, mint a szabályokban foglalt 108 ezer eurós költségsapka.

Az új kategória alapötlete, hogy a pilótáknak ésszerű költségek mellett legyen lehetőségük négykerékhajtású raliautóval történő versenyzésre, garantálva a felsőbb teljesítményszintet. A cél elérése érdekében olyan megoldásokkal tervezték meg és fejlesztették ki a kitet, mely jó teljesítményt és kitűnő megbízhatóságot biztosít, ugyanakkor kontroll alatt tartja a költségeket.

A homologizáció egy fontos időszak, a fejlesztési fázis végét jelenti, az Oreca pedig el is kezdett dolgozni a kitek gyártásán. A kezdeti elgondolásoknak megfelelően a kit ára kötött, és az, hogy ez valójában kisebb lesz ez, mint amit terveztek, lehetővé teszi a versenyképes masina előállítását, ami nem csak a versenypályára, de a kereskedelmi szempontokra is vonatkozik az autó teljes költségvetését illetően.

Az egyik fő kritérium az volt, hogy az ilyen autó kilométerenkénti üzemeltetési költségét is figyelembe vegyék. Az Oreca állításai szerint az R4-Kittel szerelt versenyautó üzemeltetési költsége fele egy R5-ös autóénak. A cég úgy véli, az R4-Kit nyújtja az egyik legversenyképesebb csomagot a teljesítmény/költség arányában.

A nyolcszáz alkatrészből álló kit egy Peugeot alapú, 1,6 literes turbófeltöltéses motort, az erőátviteli rendszert, a felfüggesztés bölcsőit, a lengőkarokat és azok bekötését, a kerékagyakat, a kormányművet, valamint az üzemanyagtartályt tartalmazza. Az Oreca mérnöke, Matthieu Bassou elmondta, várakozása szerint egy kész autó 160 ezer euró körüli összegbe fog kerülni, ami egy használt R5-ös autó ára.

A kittel várhatóan Renault Cliókat, Toyota Etios-okat, Hyundai i20-asokat és Daciákat fognak ellátni először.

 

Andrew

 

2018. augusztus 22.


 

Épülnek az R4-es autók, köztük egy Fiat

A Nemzetközi Automobil Szövetség R4-Kitre szerződött partnere, az Oreca megerősítette, hogy kitjük felhasználásával több modell is készül. A francia cég a fejlesztést egy Toyota Etios-szal végezte, és miután homologizálásra került a csomagjuk, már meg is vásárolható az. Az Oreca elárulta, Renault Clio, Dacia Sandero, Fiat 500X, Audi A1, Skoda Fabia, Hyundai i20 és Mazda 2 is készül a kit felhasználásával.

Ezek közül a legizgalmasabb modell a Fiat, melyet a szintén gall Milano Racing épít. Ez a csapat nyerte idén az R-GT Kupát Raphael Astier révén egy Fiat Abarth 124-essel, székhelyük mindössze negyven kilométerre van az Orecától, és azzal együttműködve építik a négykerékhajtásos, turbófeltöltéses motorral ellátott autót, ami Fiat MR 500X R4 néven fog futni. A kocsi 2018 utolsó negyedévében teszi meg első kilométereit, ezt követően, a jövő év elején kerül majd piacra. „Nagyon büszke és boldog a teljes Milano Racing csapata, hogy az Orecával dolgozhat az MR 500X R4-en” – nyilatkozták a Milano Racing vezetői, Patrick és Ugo Canavese. „Erősen hiszünk az R4 jövőjében, ez egy ambiciózus és merész projekt, aminek nagy fontosságot tulajdonítunk. Az R4 valós lehetőséget kínál a fiatal pilótáknak, hogy négykerékhajtású autóval versenyezhetnek kontrollált költségvetés mellett. Nemzeti és nemzetközi programokon dolgozunk már 2019-re, és alig várjuk az első versenyeket.”

Ahogyan kiderült, a csapat az Európa-bajnokságot, valamint a francia murvabajnokságot veszi célba a Fiat MR 500X-szel. Az FIA a regionális és a nemzeti bajnokságokban szeretné viszontlátni az új kategória képviselőit, és a francia autósport szövetség is meghozta az álláspontját ezzel kapcsolatban, ők a francia rali kupában, a francia murvabajnokságban, valamint a francia aszfaltbajnokság másodosztályában is lehetővé teszik az R4-es kategóriájú járművek részvételét 2019-től.

Az első R4-Kittel épített autó, a Toyota Etios mindeközben meg is tette első kilométereit versenykörülmények között. A barcelonai székhelyű ASM Motorsport gépét Osian Pryce vezette a spanyol murvás bajnokság egyik futamán, a Rallye Ciudad de Granadán, a bemutatkozás pedig nem sikerült rosszul, hiszen a 25 éves brit pilóta több szakaszgyőzelmet is aratva másodikként végzett a világbajnokságról is ismert Xavi Pons Skoda Fabia R5-öse mögött. A vert mezőnyben több R5-ös autó és egy WRC is található volt.

 

Andrew

 

2018. november 11.


 

Daciával a Montén

 

Egy érdekes, új típusú raliautó mutatkozik be a rali világbajnokságon, a ralisportban igencsak ritkán látott márkának számító Dacia R4-es változatát az olasz Ermanno Dionisio fogja vezetni a Monte-Carlo Rallye-n.

A Dacia Sandero az FIA nemrégiben bevezetett R4-Kit szabályai szerint készült, mely az új kategóriabesorolások szerint az Rally 2-Kit megnevezést kapja, és egy alacsony költségvetésű formulát takar.

A Sandero R4-et a spanyol ASM Motorsport építette, és tavaly rajhoz is állt már, Spanyolországban rendezett murvás versenyek mellett az aszfaltos Condroz Rallye-n is futott Belgiumban.

A francia Oreca által fejlesztett kitből épített autó 1,6 literes turbófeltöltéses motorral, ötsebességes váltóval és négykerékhajtással rendelkezik, az ASM pedig azt állítja, hogy mindössze fél másodperccel lassabb kilométerenként, mint R5-ös (a jövőbeli Rally 2-es) vetélytársai.

Nem a Dacia lesz az egyetlen R4-es kocsi a Monte-Carlo Rallye mezőnyében, de ott lesz egy Fiat MR 500X is. A francia Milano Racing által épített versenygép kormánya mögött a gall Raphael Astier foglal majd helyet.


A fotók a 2019-es Barum Rally-n készültek arról a Dacia Sandero R4-ről, mely a Montén is rajthoz áll:

Andrew

 

2020. január 23.


 

Audi raliautót mutatott be az EKS JC

Az újonnan alakult EKS JC csapat – mely két rallycross világbajnok csapatból, az EKS-ből és JC-ből jött létre – új projektet mutatott be 2021 márciusának elején, aminek gyümölcse az Audi A1 quattro Rally2.

Az EKS a 2014-es rallycross világbajnokságra a saját maga által épített Audi S1 EKS RX autóval nevezett, mely a sportág modern érájának egyik legsikeresebb masinájává vált.

„Amikor bemutatták az újgenerációs Audi A1-et, tudtuk, hogy valamit építeni akarunk belőle. És miután mindenki ismeri a ralisport iránti szenvedélyemet, hamar világossá vált, hogy egy raliautót fogunk építeni” – mondta el Mattias Ekström csapattulajdonos, aki DTM bajnokként és rallycross világbajnokként rali világbajnoki futamokon is indult.

Az EKS JC a Rally Technic-kel, egy dél-afrikai raliautó gyártóval együttműködve építette meg az Audi A1 quattrót, melyhez az Oreca által fejlesztett, az FIA új rali piramisának megfelelően R4-ről Rally2-re átnevezett kitet használták fel. Az autó az FIA előírásai szerint készült, így részt vehet nemzeti és nemzetközi versenyeken.

„Teljesen megépült már az autó, és versenykész, de dolgozni fogunk még a beállítások finomhangolásán” – nyilatkozta Joel Christoffersson csapatvezető. „Havas és murvás specifikációjú tesztekkel fogunk kezdeni, és az év későbbi részében az aszfaltos specifikációra is fókuszálni fogunk.”

Az Audi A1 quattro egy négykerékhajtásos raliautó 263 lóerő leadására képes 1,6 literes turbómotorral, melyhez ötfokozatú szekvenciális sebességváltó kapcsolódik.

„A korábbi junior világbajnok Emil Bergkvist lesz a fejlesztőpilótánk, és a közeljövőben elkezdjük a teszteket. Valamennyi helyi és nemzetközi versenyen is tervezzük a részvételt a 2021-es szezon folyamán” – tette hozzá Christoffersson.

„Jelen pillanatban saját használatra van csak ez az autó, ugyanakkor amint elégedettek leszünk a teljesítményével, bérlésre vagy megvásárlásra fogjuk kínálni más versenyzők számára is” – árulta el Ekström.

„Nagyon boldogok vagyunk, hogy együttműködhettünk ebben a projektben az EKS JC-vel. A Rally2 kit egy különleges ár/teljesítmény egyensúlyt kínál a versenyzőknek, ebben az esetben azonban ez egy legendás márkával és egy pompás karosszéria kittel is egyesül” – mondta Chris Coertse, a Rally Technic igazgatója.


Andrew

 

2021. március 4.

Módosítás: (2021. március 24. szerda, 21:06)