Monoblokk R5-ös féknyereg az Alcontól

Az autósport egyik ismert fékbeszállítója, az Alcon 2017-ben egy újabb generációs féknyerget mutatott be, melyet a ralisport költségsapkával rendelkező R5-ös kategóriájának terveztek.

Az autósport egyik ismert fékbeszállítója, az Alcon 2017-ben egy újabb generációs féknyerget mutatott be, melyet a ralisport költségsapkával rendelkező R5-ös kategóriájának terveztek. A féknyereg rendkívül versenyképes a piacon mind a súly, mind a merevség tekintetében.

A monoblokk kivitel integrált hűtőnyílásokkal rendelkezik, a rozsdamentes acélból készült dugattyúvégekben pedig szintén vannak hűtőnyílások, hogy maximalizálják a fék hűtését, ami egy raliautó esetében probléma lehet, leginkább ott, ahol a fék hűtésére szolgáló levegőellátás – főleg az autó hátsó tengelyén – korlátozott.

A 300-355 milliméteres tárcsaátmérő tartományra – mely megfelel az R5-ös kategória murvára, illetve aszfaltra vonatkozó maximális értékeinek – tervezett új féknyeregnek számos más olyan tulajdonsága is van, ami megfelelővé teszi arra, hogy a raliversenyek által kínált környezetben megfelelően szolgáljon. A fékfolyadék például a féknyereg testen belül van elvezetve a dugattyúk között, kizárva azt a kockázatot, amit a külső csövek sérülékenysége hordoz. A féknyergeket egy, a visszarúgást gátló rugórendszerrel látják el, hogy konzisztens pedálérzetet adjon a fék minden egyes használatkor. A dugattyúk különböző méretűek a féknyereg egyes oldalain, ami segít meggátolni a kúposodást a fékbetétek kopása során.

A féknyerget a repülésben is használatos minőségű alumínium tömbből forgácsolással állítják elő a maximális szilárdság és tartósság érdekében. A négydugattyús féknyereg súlya a fékbetétek nélkül 1800 gramm. A dugattyúk alumíniumból, azok végei rozsdamentes acélból készülnek. A szükséges, közönséges alakú fékbetét súrlódó felülete 64,5 négyzetcentiméter.


Andrew

Módosítás: (2018. június 26. kedd, 19:01)