Mozgáskorlátozott rajtengedély megvonás

Pórul járt a Korzika Rally-n Fabrice Giorgi, mivel a mozgáskorlátozott pilótát a versenyfelügyelőség nem engedte rajthoz állni.

Pórul járt a Korzika Rally-n Fabrice Giorgi, mivel a mozgáskorlátozott pilótát a versenyfelügyelőség nem engedte rajthoz állni.

Giorgi egy átalakított Skoda Fabia R5-össel vett volna részt a 2019-es rali világbajnokság negyedik futamán, a technikai bizottság azonban csak a gépátvétel napján találkozott a kocsival, és úgy ítélték meg, hogy az nem felel meg a technikai előírásoknak.

Az FIA embereinek kétségei a kormányra szerelt gáz-, valamint fékrendszer szabályosságával voltak kapcsolatosak, melyek Olaszországban készültek. A harminchárom esztendős korzikai versenyző tíz évvel ezelőtt egy motorkerékpáros baleset következtében bénult le, emiatt volt szükség a módosításokra.

„Amikor mentünk az átvételre, a nemzetközi szövetség megbízottjai számos kifogást találtak, hogy ne hagyják jóvá a nevezésemet” – nyilatkozta Giorgi, aki aztán kitért a részletekre, mely szerint elsőként a tűzoltókészülék rögzítéseivel volt gond. „Azt kérték tőlünk, hogy fémmel rögzítsük, nem műanyaggal. Megtettük ezt. Amikor azonban visszamentünk, azt mondták nekem: ’Máskülönben a rendszer, ami az autódba lett szerelve, nem fog átmenni’.”

Giorgi, aki Jean-Paul Marchini navigálásával indult volna viadalon, harmincötezer eurót költött arra, hogy első alkalommal állhasson rajthoz a Tour de Corse-on. „Az FIA megtagadta az engedélyt, hogy versenyezhessünk. Fel vagyok háborodva” – mondta el Marchini.

Az FIA által a verseny során kiadott közleményben a következő áll: „Az 50-es rajtszámú autót a verseny előtti átvételen számos módosítással mutatták be, melyet nem kommunikáltak az FIA felé előzetesen a folyamat részeként.

A versenyző felől semmilyen, a 2019-es Nemzetközi Sportkódex L függelék 10.3-as bekezdésének megfelelő, a mozgáskorlátozott versenyzők járműveinek átalakítási tanúsítására vonatkozó, kérvény nem érkezett.

A nevező részvételének támogatása érdekében az FIA azonnal összehívta a biztonsági, jogi, technikai és sportrészlegét.

Az FIA technikai delegáltja előzetes információkat adott a versenyfelügyelőknek, és készült egy hivatalos riport a módosításokkal kapcsolatban a versenyző igényeinek és az előírásoknak megfelelően.

Az összehangolt erőfeszítések ellenére, a nagyon rövid időkeret miatt nem volt lehetséges elvégezni a tanúsítási folyamatot, és a biztonsági standardok biztosításában sem született megegyezés a határidő előtt.

Az FIA-nak nem maradt más alternatívája, mint hogy értesítse a versenyzőt, hogy nem engedélyezik, hogy elrajtoljon a versenyen.”

Az FIA rali igazgatója, Yves Matton úgy nyilatkozott, csapata megtett mindent, hogy segítsen Giorginak. „Bevonásra került mindenki” – magyarázta Matton. „Minden részlegünk dolgozott rajta, hogy megtörténhessen ez, de túl késő volt. Ha láttuk volna az autót és tudtunk volna ezekről a módosításokról hétfőn vagy akár kedden, talán lehetséges lett volna, de szerdára túl késő volt.”

Nem ez az első eset, hogy egy mozgáskorlátozott személy nevezett rali világbajnoki futamra, a korábbi síelő Albert Llovera két éven keresztül vett részt az SWRC bajnokságban egy ugyancsak átalakított Fiat Punto S2000-essel, de más szakágakban is előfordult ilyen, a tereprali motoros Isidre Esteve Pujol balesetét követően Dakar Rally-kon állt rajthoz, Alex Zanardi pedig hű maradt az autózáshoz, és a túraautó világbajnokságon szerepelt.


Andrew

Módosítás: (2019. április 13. szombat, 16:06)