Az Opel mutat be elsőként elektromos raliautót

Az Opel lesz a világ első autógyártója, mely elektromos járművet kínál ügyfeleknek a ralisportban. Az elektromos versenyautó az Opel Corsa-e modellen alapul.


Az Opel lesz a világ első autógyártója, mely elektromos járművet kínál ügyfeleknek a ralisportban. Az elektromos versenyautó az Opel Corsa-e modellen alapul. A már megrendelhető utcai típus világpremierjére a 2019. szeptember 12-22. között tartandó Frankfurti Nemzetközi Motor Show-n kerül sor. Az Opel és a német autóklub, az ADAC 2020-ban elindítja az Opel e-Rally Cup-ot, mely a világ első olyan márkakupája lesz a ralisportban, amit elektromos autók számára írnak ki.

Az új sorozattal az Opel és az ADAC folytatja sikeres együttműködését. Az elmúlt esztendőkben az ADAC Opel Rallye Cup tizennyolc országból nagyjából száz fiatal pilótának szolgált tökéletes belépőként a ralisportba. A leggyorsabbak az ADAC Opel Junior Rallye Team színeiben nemzetközi szinten is megmutathatták tehetségüket. Az Opel juniorjai nyerték egyhuzamban négyszer az Európa-bajnokság értékelését 2015 és 2018 között az Opel Adam R2-vel. Az Adam-et az Opel Corsa-e váltja most a gyorsasági szakaszokon. Az új versenyautó 100 kilowattos teljesítménnyel és 260 newtonméter forgatónyomatékkal rendelkezik.

„Az Opel Corsa-e egy mindenkinek szóló elektromos autó – teljesen alkalmas a mindennapi használatra, és abszolút megengedheti magának az ember, melyek olyan jellemzők, amik ugyanúgy alkalmazhatók az autósportban is. Az új Corsát vezetni is szórakoztató, és különösen dinamikus. A sorozatgyártású autót alapként felhasználva mi vagyunk az első autógyártó a világon, mely elektromos raliautót fejlesztett” – mondta el Michael Lohscheller, az Opel ügyvezető igazgatója.

„Az ADAC Opel e-Rally Cup-pal először hozunk elektromos hajtást a sport főáramába, és főként a fiatal versenyzők felkarolására. Az innovatív koncepció és a PSA csoporttal történt együttműködés új lehetőségeket nyit számunkra, főként a fiatal versenyzők felkarolásának terén. Meggyőződésem, hogy az ADAC Opel e-Rally Cup irányt fog mutatni az autósportban messze Németország határain túl is” – nyilatkozta Hermann Tomczyk, az ADAC Sport elnöke.


A kezdetekben a német ralibajnokság futamain és más kiválasztott versenyeken fog sor kerülni az ADAC Opel e-Rally Cup fordulóira. A sorozat a tervek szerint 2020 nyarán indul. 2021-be fordulva legalább tíz forduló fog alkotni egy „szuperszezont”. Része a koncepciónak egy, a fiatal versenyzők támogatására szolgáló piramis, mely előrevetíti a 2016-ban létrehozott, sikeresnek bizonyult ADAC Opel Rallye Academy új kiadását első szintként. Akkoriban több mint ezer fiatal mutatott érdeklődést egy egyedi „rali casting” iránt, mely egyenes utat biztosított az ADAC Opel Rallye Cup felé a legtöbb tehetséges résztvevő számára. Folytatódni fog ez a sikeres koncepció, és kiterjesztésre kerül a sportág top nemzetközi lépcsője felé.

Az akadémia és az ADAC Opel e-Rally Cup végeztével a legjobb pilóták a következő állomásként az Európa-bajnokság junior kategóriájába léphetnek az új Opel Corsa R2-vel. Az, hogy az Opel a PSA csoportba integrálódott, további lehetőségeket kínál a legjobb tehetségeknek: a testvérmárka Peugeot erős R5-ös autóval rendelkezik, míg a Citroen World Rally Car-ral is – kitűnő lehetőség a nemzetközi ralisport legmagasabb szintjéig felemelkedni.

„Az Opelnek tradicionálisan erős kapcsolata van a ralisporttal” – magyarázta Lohscheller. „Büszkeséggel nézhetünk vissza számos sikerünkre, beleértve a hét Európa-bajnoki címet és az 1982-es világbajnoki címet Walter Röhrllel és Christian Geistdörferrel, melyet az Opel Ascona 400-zal értek el. Most az elektromos hajtásra állunk át, a rajongók pedig ámulatba fognak esni az e-kupás raliautónk teljesítményétől.”

Az Opel Corsa-e Rally fejlesztése gyors tempóban folyik Rüsselsheimben. A 2020/2021-es ADAC Opel e-Rally Cup-ban tizenöt autót terveznek indítani. Az Opel Motorsport ügyfélautóinak ára jelentősen kevesebb lesz 50.000 eurónál.


Andrew

 

2019. augusztus 25.


 

Folyamatban az Opel Corsa-e Rally fejlesztése

Teljes sebességgel folytatódik az ADAC Opel e-Rally Cup-ra szánt Opel Corsa-e Rally átfogó fejlesztési programja.

Az elektromos raliautóból két példány készült eddig, amikkel tartóssági próbákat végeznek jelenleg az Opel dudenhofeni tesztközpontjában. „Két célunk van” – kezdte Jörg Schrott, az Opel Motorsport igazgatója. „A lehető legtöbb kilométert teszi meg mindkét autó, hogy a maximális mennyiségű adatot lehessen gyűjteni e korai fázisban. Nincs az elektromos raliautókról tapasztalat, amihez fordulni tudnánk, úgyhogy a kezdetekben a kalkulációkra és a szimulációkra kellett hagyatkoznunk. Ezeket fokozatosan valós adatok helyettesítjük. Az akkumulátor ralis körülmények közötti terhelési és hőmérsékleti menedzsmentjére fordítunk további fókuszt, és a szoftvert is adaptáljuk. Örömmel tudok beszámolni arról, hogy simán halad a programunk.”

Az Opel Motorsport mérnökei a 100 kilowattos, azaz 136 lóerős versenygép sebességére fogják figyelmüket fordítani a fejlesztés második fázisában. „Egy márkakupás autónál fontos, hogy konstans maradjon a teljesítmény és rendelkezésre álljon minden körülmény között. A felszerelésnek ugyanolyan lehetőségeket kell biztosítania minden résztvevőnek” – magyarázta Schrott. „Azt is eldöntöttük, hogy a Corsa-e Rally-nak ugyanolyan magas standardokkal kell rendelkeznie vagy felül is kell múlnia azokat, mint amivel a benzinmotoros elődje, az Opel Adam Cup bírt. A megfelelő úton vagyunk itt is. Míg a leadott teljesítmény majdnem ugyanaz, a 260 newtonméteres nyomaték sokkal nagyobb, mint az ADAM Cup-é. A tömegközéppont alacsonyan van, köszönhetően a padlólemezre szerelt akkumulátornak, és a súlyelosztás is nagyon jó, ami rendkívül fontos egy agilis versenyautó számára. A legkiegyensúlyozottabb futóműbeállítást kell most megtalálnunk, januárban tehát megkezdjük a szimulációt az igazi raliszakaszokon.”

Amint befejeződik a Corsa-e Rally fejlesztése, egy referenciaautót építenek, ez fog szolgálni az ügyféljárgány mintájaként. A kupa 2020/2021-es szezonjára körülbelül húsz példány épül várhatóan, ezek közül akár tizenöt is kiszállításra kerül az ügyfélcsapatoknak már a nyáron – időben a júliusban tartandó első teszteseményig.

 

Ideális beállítás: hajtási módok a gyorsasági szakaszokra és a közúti etapokra

A Corsa-e Rally ugyanazzal az akkumulátorral rendelkezik, mint a sorozatgyártású autó. Az ötven kilowattórás tárolási kapacitás 337 kilométer megtételét teszi lehetővé a WLTP (worldwide harmonised light vehicle test procedure – a könnyű járművek világszerte összehangolt vizsgálati eljárása) szerint. A ralisport célú felhasználás optimalizálása céljából az akkumulátor három módot kínál: „versenymódban” a teljes teljesítmény és forgatónyomaték rendelkezésre áll. Az elektromos autóknak különösen nagy a forgatónyomatékuk, az „eső mód” tehát egy olyan nyomatékgörbét kínál, ami a csúszós felületekhez illeszkedik. Az energiatakarékos „eco módot” a gyorsasági szakaszok között és a szerviz felé haladva fogják használni a csapatok.

A Corsa-e Rally már megrendelhető, és az ADAC Opel e-Rally Cup-ra is le lehet adni már a nevezéseket.

 

Andrew

 

2019. december 17.

Módosítás: (2019. december 19. csütörtök, 17:57)