Apja fia

Az autósport egyik tradíciója, hogy a fiúk követik apjuk mesterségét. Nincs ez másként a ralisportban sem.

 

Az autósport egyik tradíciója, hogy a fiúk követik apjuk mesterségét. Nincs ez másként a ralisportban sem.

 

Gwyndaf Evans - Elfyn Evans

A korábbi buszsofőr Gwyndaf Evans nem csak brit bajnok volt a Forddal, de a Seat fejlesztőpilótájaként világbajnoki futamokon is képviselte a spanyolok gyári csapatát az Ibiza Kit-Car-ral és a Cordoba WRC-vel. Később fia, Elfyn karrierjére koncentrált, aki 2012-ben megnyerte a WRC Akadémia versengését, két évvel később pedig csatlakozhatott az M-Sport „gyári” alakulatához.

 

Ulf Grönholm - Marcus Grönholm

Marcus Grönholm édesapja akkor halt meg, amikor a Bosse még csak 13 éves volt. Ulf egy hótolóval ütközött, miközben az 1981-es Hankirallira készült Finnországban. Kétszer volt finn nemzeti bajnok, génjeit pedig fia is megörökölte, aki 2000-ben és 2002-ben lett világbajnok, de a futamgyőzelmek tekintetében a sportág történetének második legsikeresebb pilótája.

 

Markku Alén - Anton Alén

Markku Alén több mint tizenöt éven keresztül vezette a Fiat és a Lancia autót, így természetesnek tűnt, hogy fia, Anton az Abarth alakulatához csatlakozik, amikor 2007-ben részt vett az International Rally Challenge küzdelmeiben. Szerelői közül néhányan még Markku autóján is dolgoztak húsz esztendővel korábban. Anton megnyerte az Orosz Rally-t az Abarth-tal, de több N csoportos győzelmet is jegyez világbajnoki szinten.

 

Jim McRae - Colin McRae

Az ötszörös brit bajnok Jimmy McRae két ralival fertőzött fiút nemzett, Colint és Alistert. A világbajnokság porondján nagy sikereket értek el mindketten, így nem volt kétséges, hogy képességeik honnan származnak. Jimmy McRae egy víz- és fűtésszerelő céget is vitt, annak Vauxhall kisteherautói kiváló gyakorlási lehetőséget biztosítottak a világ leghíresebb ralis testvérpárjának, hogy kipróbálják vezetési képességeiket.

 

Malcolm Wilson - Matthew Wilson

Az első ralis család, mely Cumbriában ralizni kezdett, helyi legendává vált, előbb Malcolm, majd Matthew tette le a névjegyét a volán mögött. Malcolm 1994-ben megnyerte a brit bajnokságot, míg Matthew a világbajnokságra fókuszált, legutóbbi megjelenésekor, a tavalyi Brit Rally-n a nyolcadik helyen végzett.

 

Björn Waldegard - Mathias Waldegard

A történelem első világbajnokának fia is kipróbálta a vezetést, de úgy döntött, inkább a navigátorülésben hasznosítja tehetségét. Több sikert is elért, 2011-ben hírneves édesapjával megnyerte a Kelet-Afrikai Safari Classic-ot. Két évvel később is jól indultak, aztán felborultak.

 

Harri Rovanpera – Kalle Rovanpera

Harri Rovanpera szép rali világbajnoki karrierje után csónakok értékesítésével foglalkozik, de egy másik, sokkal kisebb Rovanpera is feltűnt már a színen. Annak ellenére, hogy alig tinédzser, az ifjú Rovanperáról elképesztő YouTube videók jelentek már meg, amint hátsókerekes Toyota Starletjével csapat. A speciálisan kialakított üléspozícióra azért volt szükség, hogy elérje egyáltalán a pedálokat.

 

Pauli Toivonen - Henri Toivonen

Mind az apa, mind a fia nyert Monte-Carlo Rallye-t, de meglehetősen más körülmények között. A Citroent vezető Pauli Toivonen nem fogadta el a trófeát 1966-ban, mert úgy érezte, tálcán kínálják neki a győzelmet, miután a Miniket kizárták a fényszórókkal kapcsolatos állítólagos szabálytalanság miatt. Amikor pontosan húsz évvel később Henri tisztességes körülmények között győzött a Lanciával a versenyen, Pauli nagy megkönnyebbüléssel sóhajtott fel: „Úgy érzem, a Toivonen név most üdvözült meg ezzel” – mondta.

 

Carlos Sainz - Carlos Sainz

A sötét kinézet és a megnyerő tekintet ugyanaz még akkor is, ha harminc év választja el őket. Carlitos Sainz megörökölte apja nyers sebességét és munkamorálját, ugyanakkor ő a pályaversenyzést választotta. Az a vágya, hogy elérje a Forma-1-et, és jó úton halad afelé.

 

Cesare Fiorio - Alex Fiorio

Cesare Fiorio vaspálcával vezényelte a mindenkit legyőző Lancia csapatot, ahol fia, Alex is vezethetett. Ugyan a Jolly Club színeiben, de Lanciával lett N csoportos világkupa győztes Alex, majd 1989-ben Miki Biasion mögött a második a világbajnokságon.

 

Chris Mellors - Oliver Mellors

Chris Mellors négyszeres brit bajnok, aki később, a Szuper 2000-es korszakban az S2000-es világbajnokságon, az IRC sorozatban és az ázsia-óceániai bajnokságban is futtatta a Proton gyári csapatát. Fia, Oliver épphogy letette a jogosítványt, harmadik versenyén, a Grizedale Stages Rally-n rögtön harmadik helyet ért el egy Satria Szuper 2000-essel. Nem volt rossz kezdés.

 

Andrew


 

Családban marad

A 2015-ös Portugál Rally-n nem egy ralis család ifjú sarja mutatta meg képességeit. Az 1981-es világbajnok Ari Vatanen 24 esztendős fia, Max nyerte a Drive DMACK Fiesta Trophy csatározásait az új Ford Fiesta R2-vel, nem mellesleg a finn srác lett az RC4-es kategória legjobbja is.

Ugyancsak ennek a márkakupának a keretében állt rajthoz Ghislain de Mevius, az 1991-es és 1992-es N csoportos világkupa győztes Gregoire de Mevius gyermeke. A 26 éves srác a második napon egy baleset miatt volt kénytelen feladni a versenyt.

A mindössze 18 esztendős Pierre-Louis Loubet az 1989-es Európa-bajnok Yves Loubet fiacskája, ő a junior világbajnokság keretében vett részt a viadalon és ért célba kategóriájának második pozíciójában.

 

Andrew

Módosítás: (2015. május 27. szerda, 20:07)