Hírek: Drive DMACK Fiesta Trophy

A DMACK és az M-Sport közös kupasorozatának történetével kapcsolatos hírek, információk

 

 

DMACK Fiesta kupa a világbajnokságon

A DMACK és az M-Sport egyesítette erőit és bejelentette, Drive DMACK Fiesta Cup néven új, a rali világbajnokságon futó sorozatot hoz létre fiatal versenyzők számára, melynek fődíja egy WRC 2-es indulási jog a 2015-ös szezonra egy Ford Fiesta R5 ülésében.

A Drive DMACK Fiesta Cup azokkal a Ford Fiesta R2-es autókkal fut, melyek 2011-ben és 2012-ben a WRC Academy-n, 2013-ban pedig a junior világbajnokságon voltak láthatóak.

„A versenyzők a rali világbajnokság öt európai futamán fognak csatába szállni, melynek során a DMACK gumijait használják, a győztes a teljes, hétfutamos WRC 2-es sorozaton vehet részt a népszerű Fiesta R5-tel” – áll a sajtóközleményben. „A regisztrált versenyzők egyforma Fiesta R2-ket kapnak, amiket az M-Sport készít fel és szervizel.”

A versenyzők a 99.950 fontos – mintegy 36 millió forintos – nevezési díj befizetése után mutathatják meg tehetségüket a világnak. A Drive DMACK Fiesta Cup az áprilisban megrendezésre kerülő portugál viadalon veszi kezdetét. Ezt követi újabb két murvás verseny Lengyelországban és Finnországban, majd két aszfaltversennyel zárul a bajnokság, melyeket Németországban és Franciaországban rendeznek.

Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Az M-Sport régóta foglalkozik új tehetségek felkutatásával, az új kaland pedig azt jelenti a DMACK-kal, hogy a tradíció folytatódik.

A Drive DMACK Fiesta Cup egy költséghatékony utat kínál a világ legtehetségesebb fiataljai számára, hogy betörjenek a nagyvilág gyorsasági szakaszaira, a fődíj pedig azt jelenti, hogy kiélezett versengést láthatunk majd az évad során. Nem kell mondani, alig várom már, hogy lássam, ki az a tehetség, aki elő fog bukkanni.”

Dick Cormack, a DMACK autósport igazgatója a következőket tette hozzá: „A DMACK a kezdetektől a költséghatékony versenyzésre helyezte a hangsúlyt azzal, hogy elérhető kínálatot biztosított az autósport számára a gumiabroncsokból. Az M-Sporttal történő együttműködés és a Drive DMACK Fiesta Cup kihirdetése a feltörekvő versenyzőket támogatja majd, egy olcsó utat biztosít a rali világbajnokság felé.

Egy teljes támogatású WRC 2-es lehetőség egy hihetetlen díj, ez kétségkívül népszerűvé teszi majd a kupát.”

 

Andrew

 

2014. január 9.


 

A Drive DMACK Fiesta Trophy új beszállítói

A Drive DMACK Fiesta Trophy versenyzőinek Ford Fiesta R2-eseibe a sorozat második futamától kezdődően hivatalosan is a GEM bioüzemanyagot fogják tölteni, mely a fenntartható versenyüzemanyagok előállítására szakosodott GUTTS terméke. A GEM Fuel az FIA által jóváhagyott üzemanyag, mely folyékony metanolt tartalmaz, ami a széndioxid kibocsátást a standard üzemanyagokhoz képest 97 százalékkal csökkenti.

Ezen kívül minden rajthoz álló autó a Morris Lubricants motor-, váltó- és fékolaját fogja használni. Ezek a teljesen szintetikus kenőanyagok a gyártó állítása szerint még versenyhőmérsékleten is garantálják az alkatrészek megfelelő állapotát és effektív hűtést biztosítanak.

A GEM Fuel már a tavalyi junior világbajnokságon bevetésre került, amikor a sorozatban Fiesta R2-es kocsikat használtak még.

 

Andrew

 

2014. április 27.


 

Egyliteres Fiestával a DMACK sorozat 2015-ben

 

A Drive DMACK Fiesta Trophy a következő idényben is kiírásra kerül, a résztvevők egy teljesen új autóval szállhatnak harcba a győzelemért.

A kínai gumigyár, a DMACK által idén létrehozott és támogatott márkakupa az első szezonjában 1,6 literes szívómotoros Ford Fiesta R2-esekkel futott. A Fiesták mozgatásáról azonban 2015-ben már egy, a ralisportban eddig szokatlan, de környezetbarátabb háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses EcoBoost erőforrás fog gondoskodni.

Malcolm Wilson, a sorozat autóit biztosító M-Sport vezetője a wrc.com-nak elmondta, az új típus tesztelése a következő hónapban kezdődik meg, és készen fog állni a Drive DMACK Fiesta Trophy jövő évi kiírásának első megmérettetésére, ami várhatóan a május végén megrendezésre kerülő Portugál Rally lesz.

„Bár a motor hengerűrtartalma kisebb, a nyomatéka nagyobb lesz, mint amilyen a szívómotoré. Bizakodóak vagyunk, hogy az autó versenyképes lesz a kategóriájában” – mondta el Wilson.

A Drive DMACK Fiesta Trophy versenynaptára az ideihez hasonlóan öt futamot fog tartalmazni, a győztes pedig egy Ford Fiesta R5-ös volánja mögött részt vehet a 2016-os WRC 2-es sorozatban. A szervezők remélik, a tizenkét nevezős ez évi mezőny tizenhatosra bővül a következő idényre.

Dick Cormack, a DMACK ügyvezető igazgatója a következőket nyilatkozta: „Az első szezon bíztató és különösen pozitív volt számunkra. Mint a rali világbajnokság relatíve újonca, a DMACK víziója mindig is az volt, hogy segítsen és asszisztáljon a jövő potenciális sztárjainak. A Trophy lehetővé teszi számunkra, hogy a tehetségek következő csoportját felfedezzük, miközben kitűnő platformot biztosítunk a kétkerékhajtásos versengésben használt termékeink fejlesztéséhez.”

 

Andrew

 

2014. október 27.


 

Új autó és hat forduló a Drive DMACK Fiesta Trophy-n

A sikeres induló szezont követően a Drive DMACK Fiesta Trophy 2015-ben is kiírásra kerül. A DMACK gumigyár valamint a raliautókat építő és üzemeltető M-Sport által istápolt sorozat a világ minden részéről várja ismét csak a feltörekvő versenyzőket, akik a ralisport legnagyobb díjáért küzdhetnek a rali világbajnokság öt fordulóján kiírt futamokon.

A népszerű sorozat a tavalyihoz hasonló formátumot követ, a szerencsés kiválasztottak ugyanakkor teljesen új Ford Fiesta R2-esekkel szállhatnak csatába, amiket környezetbarátabb háromhengeres, egyliteres, turbófeltöltéses EcoBoost motorok fognak hajtani. A kocsi az Autosport International Show-n került bemutatásra.

A Fiestákat az M-Sport készíti fel és üzemelteti, azok a DMACK legújabb gumijaival lesznek szerelve – ez a csomag megbízhatónak és rendkívül versenyképesnek is bizonyult a 2014-es szezon folyamán. Az előző évi öt futam alkotja idén is a versenynaptárat, a portugál, lengyel és finn murvás versenyeket az aszfaltos német követi, majd a vegyes felületű spanyol viadalon zárul a sorozat. Az izgalmak fokozása érdekében az utolsó viadal, a Katalán Rally két fordulónak fog számítani, azon tehát duplán lehet pontokat szerezni. A bajnoki értékelésbe az öt legjobb eredmény számít majd bele, de a szakaszgyőzelmekért is jár egy-egy pont.

A 115 ezer angol fontos árral (2014-ben 100 ezer font volt a költség) a Drive DMACK Fiesta Trophy különösen költséghatékony és a legmegfizethetőbb lehetősége marad továbbra is a feltörekvő pilótáknak, hogy a nagyvilág szakaszain mutassák meg tehetségüket. A nevezési díj magában foglalja az autóbérlést is, a pályabejárást viszont nem, csakúgy, mint a bajnokság által használt fenntartható GEM üzemanyag költségét sem. Az üzemanyag literenkénti ára kevesebb, mint két font, ami jóval kedvezőbb, mint más sorozat üzemanyagköltségei. A Trophy-t a karrierjüket szem előtt tartó, fejlődő pilótáknak szánják, nincsen korhatár, a szervezők úgy vélik, hogy a formátum nagyszámú legénység érdeklődését kelti fel mind Európában, mind a tengerentúlon, megnyitva a lehetőséget arra, hogy a sportág legmagasabb szintjére jussanak be.

A versenyzők komoly nyereményért, egy teljes, hétfutamos WRC 2-es szezonért küzdhetnek 2016-ra, ez a legnagyobb díj, amit a rali világában kínálnak.

A jelentkezéseket már fogadja az M-Sport, nagyjából tizenhat hely lesz elérhető várhatóan. A résztvevők előzetes kiválasztására február 27-én kerül sor, a jelentkezéseket azonban egészen április 17-ig várják.

„A tavalyi Trophy hatalmas siker volt, és az érdeklődés, ami eddig beérkezett, azt mutatja, hogy 2015 sem lesz ez másként. Az új evolúció, az egyliteres Ford Fiesta R2 egy fantasztikus platformot fog biztosítani a résztvevőknek arra, hogy megmutassák képességeiket, én pedig azt várom, hogy még több tehetség bukkanjon fel” – mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója.

„A Trophy formátuma versenyképesnek és népszerűnek bizonyult, az idei évben bevezetésre kerülő változtatások pedig azt fogják biztosítani, hogy ez maradjon a rali világbajnokságon történő versenyzés legmegfizethetőbb módja. A DMACK az autósport számára biztosított megfizethető gumikkal mindig is arra fókuszált, hogy a költséghatékony versenyzést segítse, a 2014-es év során pedig láthattunk néhány nagyszerű összetettbeli eredményt is. A hatalmas díjazás és az alacsony költségű platform kétségtelenül még nagyobb érdekességet eredményez ebben az évben”  - nyilatkozta a DMACK igazgatója, Dick Cormack.

 

Andrew

 

2015. január 8.


 

Folytatódik a Drive DMACK Fiesta Trophy

Bejelentésre kerültek az utóbbi években a ralisport legnagyobb díjazását kínáló Drive DMACK Fiesta Trophy jövő évi részletei. A sorozatra, mely 2016-ban immár harmadik alkalommal kerül kiírásra, meg is nyitották a nevezést.

A versenyautókat fejlesztő és építő cég, az M-Sport, valamint a DMACK gumigyár által szervezett Drive DMACK Fiesta Trophy az ideihez hasonló formátumban fog zajlani 2016-ban is. Az egyliteres turbómotorral szerelt Ford Fiesta R2 lesz továbbra is az az autó, mely sporteszközként szolgál a rali világbajnokság öt viadalán zajló, hagyományosan szoros versengéshez. Az autókat a korábbiakhoz hasonlóan az M-Sport lengyel leányvállalata készíti fel és biztosítja a versenyeken. A márkakupa győztese egy hétfutamos WRC 2-es programban részesül 2017-re.

A Drive DMACK Fiesta Trophy murvás versenyekkel indul útjára, a portugál, a lengyel és a finn fordulót az aszfaltos német viadal követi, a szezonzáró pedig a vegyes felületű, dupla értékelésű Katalán Rally lesz, mint ahogyan az idei szezonban is volt. A bajnokság végén a legjobb öt eredmény számít, valamint a szakaszgyőzelmekért is jár egy-egy pont a versenyzőnek, akiknek 115 ezer fontra van szükségük a sorozatba történő a nevezéshez.

„Az idei Trophy egy újabb hatalmas siker volt, és az az érdeklődés, amit kaptunk eddig is, előrevetíti, hogy 2016 még jobb lesz” – mondta el az M-Sport tulajdonosa, Malcolm Wilson. „Az új evolúciós Ford Fiesta R2 egy fantasztikus platformnak bizonyult a versenyzők számára, hogy megmutassák képességeiket, én pedig azt várom, hogy még több tehetség kerüljön előtérbe.”

„A Trophy formátuma mind versenyképesnek, mind népszerűnek bizonyult, és továbbra is a legmegfizethetőbb módja lesz a rali világbajnokságon történő részvételnek” – nyilatkozta a DMACK ügyvezető igazgatója, Dick Cormack. „A DMACK mindig is odafigyelt arra, hogy a költséghatékony versengést serkentse azzal, hogy megfizethető autósport gumiabroncs kínálatot biztosít, és ez csak egy szála a stratégiánknak, hogy még jobban bevonjuk magunkat, hogy segítsük a fiatal versenyzőket a nemzeti bajnokságokból a rali világbajnokságba lépni.”

A fődíjon kívül az újonc versenyzők és azok a privátok, akik a Trophy mentén egy-egy versenyen állnak rajthoz, részt vesznek a „Vatanen Érintése” nevű megmérettetésben is, ami az 1981-es rali világbajnokról kapta nevét. Ennek a sorozatnak külön fordulója lesz a szezon végén, melynek győztese ötven százalékos kedvezményben részesül a 2017-es nevezési díjból.

Az M-Sport már idén is megrendezte a „Vatanen Érintése” nevű megmérettetést, melyre a szezon bajnokságainak lezárultát követően saját bázisán került sor. A tíz résztvevőnek a kétnapos eseményen előbb fizikális és a médiával kapcsolatos teszteket kellett teljesítenie, majd az M-Sport idei hivatalos pilótája, Elfyn Evans értékelte őket, hogy hogyan boldogulnak a Ford Fiesta R2 kormánya mögött. A megmérettetésben végül a brit Jon Armstrong bizonyult a legjobbnak, aki 2016-ban a sorozat megálmodóinak segítségével ott lehet a Drive DMACK Fiesta Trophy-n.

Mindeközben az is bejelentésre került, hogy a brit ralibajnokság junior sorozatának jövő évi győztese támogatást kap az azt követő szezonban, hogy a Drive DMACK Fiesta Trophy-n vehessen részt. Ennek elnyerésére annak lesz lehetősége, aki nem töltötte még be 26. életévét, FIA homologizációval rendelkező R2-es autóval áll rajthoz a brit viadalokon és a DMACK abroncsait használja azokon.

 

Andrew

 

2015. december 19.

Módosítás: (2015. december 21. hétfő, 17:12)