Logisztikai zűrzavar a Mexikó Rally előtt

A versenyt végül megnyerő Citroen előkészületei nem voltak zavartalanok a 2019-es Mexikó Rally-ra, miután a felszereléseit szállító hajó késve indult el Európából, ugyanakkor nem csak a franciáknak okozott nehézséget a hajóztatás.

 

A versenyt végül megnyerő Citroen előkészületei nem voltak zavartalanok a 2019-es Mexikó Rally-ra, miután a felszereléseit szállító hajó késve indult el Európából. A megoldást az alapvető felszerelések légi úton történő szállítása jelentette. Nem csak a franciáknak okozott nehézséget a hajóztatás.

Amikor azzal szembesült a Citroen Racing, hogy szervizparkos felszerelés és tartalékalkatrészek nélkül maradhat a versenyre, 15,6 tonnányi árut küldött légi úton Franciaországból Mexikóba, beleértve két pót pályabejáró autót is Sebastien Ogier és Esapekka Lappi számára.

Mindezt az okozta, hogy a hajót, mely az alakulat hat konténerét szállította volna Le Havre-ból Veracruzba, a kikötői hatóságok működésképtelennek nyilvánították. A konténerek kérdéses hajóról történő lerakodása, majd egy másikra történő felrakása azt jelentette, hogy tizenöt nap késéssel indult útnak az áru, és nem ért volna oda a versenyközpont helyszínére, Leonba a viadal első napjáig, péntekig.

Nem a megszokott sátor alatt dolgozott a Citroen a Mexikó Rally-n,

de győzelmet ünnepelhetett Sebastien Ogier révén

 

„Motorproblémája volt a hajónak, úgyhogy két héttel ezelőtt azt a döntést hoztuk, hogy légi úton küldünk alkatrészeket, eszközöket és mindent, ami az autók futtatásához szükséges” – nyilatkozta Pierre Budar, a Citroen Racing vezetője a versenyt megelőző csütörtökön. „15,6 tonnányi árut küldtünk légi úton, hogy helyettesítsük azt, ami a konténerekben van, ez magába foglalt két pályabejáró autót is. Elég dolgunk van, hogy megkezdjük a versenyt. Nem az igazi felszerelés volt, de inkább a vizuális oldalról, mint a technikairól.”

„Az első hajó, ami motorproblémát szenvedett, február 19-én kötött volna ki Mexikóban a tervek szerint a 19,5 tonna kittel” – mesélte a Citroen Racing szóvívője a viadal rajtja előtt. „A második hajó, ami az eredeti kitet tartalmazta, március 4-én kötött volna ki Mexikóban a tervek szerint, a rossz tengeri feltételek azonban késleltették. Amint megtudtuk az első hajóval kapcsolatos gondot, légi úton küldtünk egy 15,6 tonnás kitet, beleértve a pályabejáró autókat és tartalékalkatrészeket. Várunk még valamennyi kitet, de megvan mindenünk, amire szükségünk van a versenyre – a szokásos szervizparki sátrak és az ilyen dolgok hiányoznak.”

Mint ahogyan a Hyundai is, repülővel küldi a gyári csapatok mindegyike a tengerentúli

futamok helyszínére a versenyautóit, amihez speciális szállítóeszközöket használ

 

Hogy miért küldte el a Citroen a konténereket mégis a második hajóval, amikor a késlekedés miatt légi úton vállalta a szállíttatást? A konténeres felszerelés a tengerentúli versenyeken teljesít szolgálatot, azt Mexikóból Argentínába továbbítják hajóval, ahol április végén rendeznek viadalt. Onnan közúton az idei új futamra, Chilébe megy, majd vízi úton az ősszel megrendezésre kerülő ausztrál viadalra.

A tengeri szállítással kapcsolatos probléma leginkább a Citroent érintette, de az M-Sportnak is késve érkeztek meg a konténerei Mexikóba. A brit különítmény tengeri úton küldött szállítmánya – mely más hajóval indult útjára, mint a Citroené – hétfőn késő este kötött ki, a csapatnak emiatt át kellett dolgoznia egy éjszakát, hogy behozza a lemaradást és a versenyre minden készen álljon.

 

Andrew

Módosítás: (2019. március 16. szombat, 10:23)