Ogier megvádolta a Hyundai csapatvezetőjét

A rali világbajnokság pontversenyét vezető Sebastien Ogier azzal vádolta meg a 2019-es Portugál Rally leintése után Andrea Adamót, hogy túl messzire akart menni a Hyundai Motorsport vezetője a taktikázással a versenyen.

 

A rali világbajnokság pontversenyét vezető Sebastien Ogier azzal vádolta meg a 2019-es Portugál Rally leintése után Andrea Adamót, hogy túl messzire akart menni a Hyundai Motorsport vezetője a taktikázással a versenyen.

A nyitónapon tapasztalt üzemanyagellátási problémák miatt a dél-koreai márka két versenyzője, Dani Sordo és Sebastien Loeb a rangsor végére került. A helyzetet Adamo arra használta fel a szabályok adta kereteken belül, hogy a két versenyzővel manipulálta a rajtsorrendet, így az elsőszámú versenyzőjükhöz Thierry Neuville-hez képest az egyik fő rivális Ogier jóval rosszabb körülmények között volt kénytelen futni szombaton és vasárnap, miután az eredetileg az első két rajtpozícióból induló Sordo és Loeb a csapatutasítás szerint szándékosan késett, amivel Ogier és Neuville közé kerültek.

Ogier a versenyt követő sajtótájékoztatón, melyre harmadikként célba érve volt hivatalos, elmondta, hogy nincsen problémája az ilyen taktikázással, ugyanakkor köszönetet is mondott egy társának azért, hogy nem lett nagyobb kalamajka. „Nincs mit mondani, nem mondható, hogy nem lehet ezt csinálni” – szögezte le a Citroen versenyzője. „Az esélyeim még halványabbá váltak, de nyomtam tovább, tettem a dolgom, és a dobogón végeztem. Nincs problémám a taktikázással. Mindazonáltal sokat köszönhetünk Dani Sordónak. Ez azt jelenti, hogy a feltételezések szerint további taktikázás történt volna, ő azonban visszautasította ezt. Ő egy nagyszerű úriember. Andrea Adamo megkérte, hogy álljon meg a szakaszon és jöjjön be Meeke elé. És ő visszautasította ezt…”

Arra, hogy mit is jelentett ez pontosan, a továbbiakban tért a pilóta. „Ma szerencsések voltunk, vagy egy embernek köszönhetjük ezt meg, aki Dani Sordo, mivel többen is voltak, akik feltételezése szerint további taktikázás történt volna. Szerencsére azonban Sordo visszautasította ezt. Információt kaptam, nem egy pilótától – megvannak a forrásaim –, hogy ez az nagyszerű úriember, aki Andrea Adamo, megkérte őt, hogy álljon meg a szakaszon és induljon el Kris előtt. Ez igazán aljas volt.”

Ogier vélelme szerint megvolt a pontos terv, hogy Sordo kiáll a vasárnapi első szakaszon Neuville elől, hogy tisztább futást biztosítson csapattársának, a por által nem akadályoztatva őt. „Az első szakaszon volt ez ma reggel. A szakaszon, nem tudom melyik pontnál Sordo kiállt volna; elrajtolt volna, aztán kiállt volna, ez pedig négyperces távot adott volna Thierry-nek, és nem lett volna por.”

Ogier rámutatott, hogy ez a taktika közvetlen befolyásolta volna Meeke ezen gyorsaságin történt futását is. „Ez oké, de aztán Kris előtt újraindulva megsz***tod Kris-t, mivel ő igazán nagy porba került volna. Ez aljas.” Meeke szempontjából azért lett volna jelentősége ennek, mert alig öt másodpercre volt csak a nap elején Neuville előtt.

Az autosport.com megkereste Adamót is, ő azonban nem kívánta kommentálni ezt az „alacsony szintű vádat”.

Neuville Ott Tanak mögött másodikként fejezte be végül a portugál viadalt, mivel Meeke kiesett az utolsó gyorsaságin, Ogier pedig a dobogó alsó fokára állhatott fel így. A francia a Power Stage-et a leggyorsabban teljesítette, amivel megtartotta vezető helyét a pontversenyben.

A Hyundai taktikázását megvédte Neuville. „Nem csináltunk semmi olyat, ami tiltott lenne” – kommentálta a belga csapattársai segítségét még az előtt, hogy Ogier megvádolta volna Adamót. „Megpróbáltunk együtt maradni csapatként és küzdeni olyan keményen, ahogyan csak tudunk mindenért, amit meg tudunk szerezni, végül pedig megszereztük a második pozíciót négy Power Stage-es ponttal, ez pedig egy jó erőfeszítés volt.”

Arra a kérdésre, hogy mit gondol, a taktikázás segített-e neki, így válaszolt a pilóta: „Nem tudom, hogy sokat segített-e, de legalább optimalizálta a helyzetet.”

Neuville Ogier vádjait nem kommentálta, a citroenes viszont így válaszolt arra, amit a Hyundai-os vetélytársa mondott a taktikázásról. „Ami a stratégiát illeti, nincs sok minden, amit el lehetne mondani. Nincs semmi tiltott dolog, úgyhogy mit lehetne kommentálni? Ez a módja a játéknak, nincs semmi, amit kommentálni lehetne.”

 

Andrew

 

2019. június 4.


 

Adamo nyitott beszélni Ogier-vel a taktikázásról

A Hyundai Motorsport igazgatója, Andrea Adamo örömmel beszélne Sebastien Ogier-vel a francia pilóta állításáról, miszerint „további taktikázások” történtek volna a rali világbajnokság portugál fordulóján.

Ogier megvádolta Adamót a taktikázásra való felbujtás miatt, ami egy másik versenyzőre is hatással lett volna a Portugál Rally-n, potenciális biztonsági aggályt előidézve. A hatszoros világbajnok a két héttel később megrendezett Szardínia Rally előtt továbbra is kiállt a Portugáliában tett kijelentései mellett, a történtekről azonban nem kívánt már beszélni.

Adamo ugyanakkor elmondta, kész arra, hogy megvitassa a dolgot a pilótával. „Itt vagyok, egy szépfajta olasz ember” – mondta Thierry Neuville-nek, Ogier egyik nagy riválisának a főnöke. „Örülnék neki, ha tisztázhatnánk a dolgokat Sebastiennel, amennyiben szüksége van rá, ez egyáltalán nem probléma. El fogom mondani azonban azt is, hogy mennyire nagy nyomás alatt vannak ezek az emberek néha, az adrenalin, hogy ezeket az autókat vezessék, elég nagy.

Nem kommentálom ezt, de teljesen megértem őt valahol. Egy nehéz helyzetben találta magát, rájött, hogy Tanak megállt a szakaszon, hogy engedje őt a világbajnokságot vezetni, biztos tehát, hogy egy kicsit ideges volt emiatt, tudta, hogy nyitni fogja az utat itt Szardínián. Biztos, hogy látott valamit, hadd használjam az agresszív szót, a Hyundai megközelítésének tekintetében. Megtettük ezt kétszer, és ez idegessé tette. Nem azért csináltuk ezt, hogy idegessé tegyük őt, azért csináltuk ezt, hogy segítsük Thierry-t mással szemben.”

Adamo egyúttal elutasította a Hyundai és a Citroen csapata közötti hangulattal kapcsolatos feltételezéseket. „Nem gondolom, hogy olyan a hangulat, ami rossz lenne, úgy gondolom, ez egy normális dolog az autósportban. Láthatjuk, mi történik a Forma-1-ben a Hamilton és Vettel közötti öt másodperccel; ha rémültnek kell lennünk az autósportokban, más munkát kell végeznünk.”


Andrew

 

2019. június 30.

Módosítás: (2019. június 30. vasárnap, 09:30)