Előtte az út

Versenyzők, akiknek egy-egy futam fordulópontot jelenthet karrierjükben. A maxrally két lehetősége: álom forgatókönyv vagy rémálom...

 

 

Dani Sordo


Kritikus időszak az augusztus a rali világbajnokság szépfiúja, Mr. Nice, azaz Dani Sordo számára, hiszen muszáj lenne győznie a küszöbön álló német futamon, így mint gyári Citroen pilóta, karrierje is különös reflektorfényben van. A maxrally összerakta a lehetséges történéseket a spanyolok kedvencének szemszögéből, remélve, hogy a dolgok jól sikerülnek. Ugyanakkor vázolták a legrosszabbak eshetőséget is.

 

Álom forgatókönyv

1. A Deutschland Rallye előtti teszt sikeres. Egy boldog ember tér haza Spanyolországba, önbizalma a csúcson van.

2. Augusztus 22-én, csütörtökön Kölnben átgurul a rajtdobogón, ahol a tömeg hősként üdvözölve fordul felé, mivel Sebastien Ogier és a Volkswagen túl jó.

3. Megszerzi első rali világbajnoki futamgyőzelmét, Cantabriában kitüntetést vehet át, elfogadja I. János Károly meghívását egy italra és egy tapas-ra. A vendéglistán megtalálható Cesc Fabregas és Penelope Cruz neve is.

4. A Citroennel aláírja a szerződéshosszabbítást. A következő napon megérkezik házához az új, diófabetétekkel ellátott C-Elysee utcai autó, aminek egyedi rendszáma DS 3 4 ME.

5. Az El Pais napilap Sordót nevezi meg az év sportolójának, miután megnyeri hazája októberben megrendezésre kerülő rali világbajnoki futamát.

 

Rémálom az Elm utcában

1. Nem elégedett az autóval és az itinerrel, így nem tud felkapaszkodni a dobogóra a Deutschland Rallye-n, csupán a fakó negyedik helyen végez.

2. Nem éri el a hazafelé tartó repülőt, mivel bérelt autója lerobban.

3. Párizsba hívja válságmegbeszélésre a Citroen vezetősége, akik rossz formáját elnézve nem elégedettek. Emellett kérdőre vonják, hogy miért egy Volkswagen Polót vett bevásárló kocsinak annak ellenére, hogy a helyi Citroen márkakereskedőtől kedvező ajánlatot kapott.

4. Az Ausztrál Rally-ra kispadra kerül. Francois Duvaltól kér tanácsot karrierjének folytatásával kapcsolatban.

5. A Katalán Rally-ra kegyelmet kap, de az a döntés születik, hogy inkább egy DS3 R3T-vel álljon rajthoz. Az utolsó gyorsaságin veszti el a kategóriagyőzelmet, miután Keith Cronin jobb időt megy nála, és egytized másodperccel végez előtte.

 

Andrew


 

Jan Kopecky

Jan Kopecky a hétvégén nagy lépést tehet az Európa-bajnoki cím felé hazai versenyén, a Barum Rally-n, ugyanakkor a csehek top pilótája szempontjából rosszra is fordulhat minden.

 

Álom forgatókönyv

1. A Barum Rally megnyerésével karnyújtásnyi távolságra kerül a Skoda versenyzőjének első  nemzetközi bajnoki címe.

2. Elért eredménye miatt Zlint rögtön átnevezik Kopecky-vé, szeptember 2-a hétfőt pedig nemzeti ünneppé nyilvánítják, hogy szurkolói ki tudják pihenni a kollektív másnaposságot.

3. Mielőtt elutazott volna Ausztráliába, Jost Capito megjelent Zlinben, ahol azt láthatta, hogy Kopecky az utolsó szakaszon szerezte meg a győzelmet. Miután a Skoda a Volkswagen csoport tagja, Capito úgy gondolja, jó ötlet lenne Jannak egy tesztlehetőséget biztosítani a Polo R WRC-vel.

4. A rövid teszt egy, a katalán versenyre szóló gyári ülésig vezet, ahol Kopecky első cseh pilótaként világbajnoki futamot nyer. A dobogón a lehangolt Ogier annyit mond, győzött a jobb.

5. Mivel a Volkswagen 2014-ben is folytatni akarja sikereit, Kopecky a Volkswagen Motorsport II színeiben egész éves szereplési lehetőséget kap, mellette részt vesz a Skoda teljesen új, R5-ös Fabiájának fejlesztésében is.

 

Rémálom az Elm utcában

1. A Skoda elfoglalja a dobogót Zlinben, de Lappi nyer, Wiegand a második, a magabiztosság hiányával küszködő Kopecky tisztes távolságban csak a harmadik helyre érkezik.

2. Látva azt, hogy kedvencük nem úgy teljesített hazai környezetben, mint ahogyan elvárták, a Skoda Motorsport a Lengyel Rally-n a kétkerékhajtásúak közé nevezi Kopecky-t egy Citigóval.

3. Miután az utolsó gyorsasági veszít Ekaterina Stratievával szemben, a cseh pilóta John Haugland Skoda 130 LR-jének kulcsait kapja a horvát versenyre, ahol a technikai felügyelők nem engedik rajthoz állni, mivel autója ezer éves.

4. Rossz formája ellenére Kopecky-nek marad még matematikai esélye a tündöklő Craig Breennel szemben az Európa-bajnoki címre. Autó nem áll rendelkezésére, de eszébe jut, hogy a Skoda valamikor kerékpárok gyártásával is foglalkozott, így a mlada boleslavi múzeum felé veszi az irányt. A Sanremo Rallye technikai bizottsága megszánja, engedik elrajtolni, de a rondei éjszakai szakaszon egy szelet pármai sonka is kezdi utolérni, így feladja a versenyt.

5. Az Európa-bajnoki címbe vetett reményének vége szakad, a Párizsban megrendezésre kerülő szezon végi díjátadó ceremóniára kénytelen gyalog menni, ahol 395. alkalommal veszi át a második helyezettnek járó díjat.

 

Andrew


 

Thierry Neuville

Úgy tűnik, Thierry Neuville a rali világbajnokság nagyjai közé lép, mivel a beszámolók szerint hétjegyű összegben kötött többéves szerződést a Hyundai-jal. A maxrally ismét belenézett kristálygömbjébe, hogy felfedje, hogyan mehet jól és hogyan alakulhat rosszul az ifjú belga sorsa.

 

Álom forgatókönyv

1. Aláír a Hyundai-hoz és milliomos lesz.

2. A koreai cég i20 WRC-je azonnali siker, győzelemhez segítve a belgát a Monte-Carlo Rallye-n. A világbajnok Sebastien Ogier nem vidám.

3. Neuville 2014-es repülőrajtja azt jelenti, hogy már nem Eddy Merckx és/vagy Hercule Poirot (a nem kívánt rész törlendő) a világ leghíresebb belgája.

4. Aprólékos felkészüléstől, kemény munkamoráljától, ösztöneitől, sebességétől és kontrolljától, valamint attól a ténytől is lenyűgözve, hogy beszél németül – ami természetesen abban az esetben hasznos egy meccsen, ha tizenegyes párbajra kerül sor –, a belga válogatott szövetségi kapitánya beteszi csapatába a brazíliai labdarúgó világbajnokságra. Bemutatkozása alkalmával mesterhármast ér el. Romero Lukaku nem vidám.

5. Nem elégedett azzal, hogy beszél hollandul, angolul, franciául és németül, Neuville beiratkozik egy esti iskolába és egy héten belül perfekt lesz a koreai nyelvből. Szöul lakosai új polgármesterükké választják.

 

Rémálom az Elm utcában

1. Az M-Sportos kontraktus záradéka értelmében Neuville nem vezetheti az i20 WRC-t. Mivel formában akar maradni, egy Hyundai Coupe Kit-Car-ral próbál nekikezdeni a 2014-es szezonnak. Ez a monacói gépátvételig tart, ahol kiderül, lejárt az autó homologizációja.

2. Miután megegyezik korábbi főnökével, Malcolm Wilsonnal, a továbbiakban használhatja a Hyundai legutolsó kreálmányát. A következő öt fordulón azonban gyermekbetegségek tartják távol a dobogótól.

3. Amikor kiküszöbölik a megbízhatósági problémákat, Neuville elfogadja a meghívást az Ypres Rally-ra, ahol előfutóként vezetheti az i20 WRC-t. Megmutatja ismét az autó képességeit, de pokoli gyorsaságával megszegi a helyi közlekedési szabályokat. Licencét felfüggesztik, a szezon hátralévő részében otthon kell ülnie.

4. A Hyundai dühös arra, hogy sztárpilótája átmenetileg nem alkalmazható, mindazonáltal figyelembe veszi azon megállapodást, hogy belga pilóta helyettesítheti csak Neuville-t. Bruno Thiry nem fogadja el az ajánlatot arra, hogy hirtelen visszatérjen a sportba, így Freddy Loix-ot hívják, aki gipszet viselve is megnyeri a Deutschland Rallye-t.

5. Visszakapva licencét Neuville a 2015-ös szezonnyitója, Monte-Carlo felé az irányt, de elfelejti, hogy a rali világbajnokság promótere meglepetésszerűen átütemezte a versenyt, ami így egy órával a Monacói Nagydíj előtt kerül megrendezésre a pitlane-ben kialakított ideiglenes nyomvonalon. Pedig élő közvetítést is terveztek.

 

Andrew

Módosítás: (2017. december 28. csütörtök, 20:08)