Egy mountain bike… tényleg?

Mikor nem hegyikerékpár egy hegyikerékpár? A válasz: amikor az egy enduro motor.

 

Mikor nem hegyikerékpár egy hegyikerékpár? A válasz: amikor az egy enduro motor.

Egy Franciaországban adott interjú során a Citroen korábbi csapatvezetője, Guy Frequelin elárulta, hogy annak a kerékpárnak, mellyel Sebastien Loeb 2006-ban elesett – és ennek köszönhetően az idény utolsó négy futamát ki is kellett hagynia, veszélyeztetve harmadik világbajnoki címét –, volt egy motorja is. Abban az időben az volt a sztori, hogy Loeb egy hegyikerékpárral törte össze magát.

„Amikor Seb mesélte nekem, mi történt, és elkezdett a mountain bike-ról beszélni, azt mondtam neki: ’Seb, ne bolondozz velem’. Rögtön megértette” – mesélte Frequelin, aki bizalmasa volt Loeb-nek. „Addig, amíg nem voltam benne biztos, hogy ez nem egy biciklis baleset, azt adtam elő a csapatnak és Claude Satinet-nek, a Citroen igazgatójának is, hogy ez egy hegyikerékpáros baleset volt. Ugyanakkor nem kértem azt Sebtől, hogy erősítse meg, egy enduro motorral érte a baleset.”

Bár a versenyzőket a szerződésük rendszerint tiltja a veszélyesnek számító sportok művelésétől, így az enduro motorozástól is, Frequelin elmondta, nem tett szemrehányást sztárversenyzője felé.

„Nem volt értelme. Csupán arról gondoskodtam, hogy a lehető legjobb ellátásban részesüljön.”

Néhány héttel később aztán az ausztrál verseny alatt Loeb harmadszorra is világbajnoknak kiálthatta ki magát, miközben a felgyógyulás fázisában otthoni kanapéján ücsörgött.

 

Andrew


 

Mikor Loeb a kanapéján ücsörögve lett világbajnok

 

Az előző év világbajnoka nem tudott mást csinálni, nézett, várt, reménykedett. Sebastien Loeb nem lehetett ott a 2006-os Ausztrál Rally-n, miután vállát törte egy kerékpáros balesetnek mondott motoros esés következtében. Ennek megfelelően tehetetlenül figyelte otthon, hogy Marcus Grönholm be tudja-e hozni azt a pontelőnyt, amit nem is olyan régen még kényelmesnek hitt.

A gyári Fordot vezető Grönholmnak ugyanakkor legalább hat pontot kellett szereznie Perth-ben, majd a maradék két futamon, Új-Zélandon és Nagy-Britanniában is nyernie kellett volna harmadik világbajnoki címéhez. A nyitó napon azonban balesetet szenvedett a langaléta finn, ezzel Loeb effektíve bajnoknak mondhatta magát. A korábbi tornásznak valójában azonban vasárnap délutánig, európai idő szerint hajnali négyig várnia kellett az ünnepléssel. Loeb otthon feleségével, családtagjaival, közelebbi barátaival és kutyájával követte nyomon az eseményeket, de videó összeköttetésben volt Ausztráliával is, hogy az összegyűlt újságírókkal beszélgethessen.

„Különös dolog volt, hogy nem lehettem ott Ausztráliába és küzdhettem a versenyen” – árulta el Loeb akkoriban. „Négykor felkeltem, hogy megnézzem a részidőket, nagyszerű pillanat volt, amikor megtudtam, hogy bajnok vagyok. Küldtem egy barátságos üzenetet Marcus-nak, hogy megköszönjem a versenyzést. Válaszolt, hogy ez fair volt és hogy megérdemeltem a címet. Ugyanakkor figyelmeztetett a következő évvel kapcsolatban is.”

Marc van Dalen, a Citroen világbajnokságról történő 2006-os távolmaradása idején a Loeb számára a Citroen Xsara WRC-t biztosító Kronos Racing vezetője folyamatos kapcsolatban volt sérült pilótájával a déli féltekén megrendezett viadal idején.

„Sebastien felhívott engem az utolsó előtti szakasz előtt, én pedig elmondtam neki, mi a helyzet” – mesélte van Dalen. „Azt mondtam neki, ha minden autó befejezi a szakaszt, ő a bajnok. Tökéletes érzés volt, hogy együtt van a csapat és megpróbálunk vele beszélni, ugyanakkor különös is volt, mert azt szerettük volna, ha megérinthetjük.”

A szeptember végén aratott ciprusi győzelmével Loebnek mindössze öt pont hiányzott újabb világbajnoki címéhez. Sérülése azonban megakadályozta, hogy részt vegyen a négy utolsó fordulón, melyek közül Grönholm rögtön megnyerte a Törökországban megrendezett elsőt.

„Azt hittem, hogy Ciprus után meg tudom nyerni a bajnokságot” – mondta el Loeb. Nyolc versenyt nyertem, négyszer voltam második. Biztos voltam benne, hogy ennél az öt pontnál többet tudok szerezni, de jött a baleset hirtelen, és más lett minden. Tudjuk már, csak a végén van vége és még akkor is, ha azt gondolod, ’oké, nyerni fogunk’, nem fejeződött be semmi. Ez egy jó lecke volt, de az is biztos, nem gondoltam, hogy ilyen hamar megnyerem harmadik címemet és főleg nem otthon, interneten követve a versenyt. Amikor elkezdődött karrierem, az volt a célom, hogy egy napon világbajnok legyek, de ezt nem vártam. Ez egy nagyszerű pillanat.”

 

Andrew

Módosítás: (2014. április 17. csütörtök, 18:13)