Az SIT időmérési problémái

A Sistemas Integrales de Telecomunicacion a 2013-as szezonban vette át a rali világbajnokság időmérési és nyomonkövetési feladatait. A spanyol cég sok gonddal szembesült.

 

 

Az SIT 2013-tól a WRC időmérője

 

Az FIA új céggel, a Sistemas Integrales de Telecomunicacion-nel (SIT) állapodott meg a rali világbajnokság időmérési és nyomonkövetési feladatainak ellátásáról, annak ellenére, hogy a verseny szervezői és a csapatok a feladatokat az utóbbi évtizedben ellátó Stage One Technology-vel folytatták volna a munkát. A sorozatban részt vevő csapatok és a futamok szervezői is a biztonsággal kapcsolatos aggodalmukat fejezték ki, mikor a váltás híre szárnyra kapott. Az Autosport magazinhoz eljutott dokumentumok szerint az FIA ezen a héten fogja bejelenteni, hogy jövőre már az SIT-vel dolgoznak együtt.

A 2013-as sorozat egyik első versenyét tartó szervező a hírrel kapcsolatban a következőket mondta el az Autosport-nak: „Meg kell bíznunk abban, amit az FIA csinál, mert nem ismerjük az új céget. Az évad végi futamokat rendezők számára rendben van ez, de számunkra olyan, mintha kísérleti nyulak lennénk, nemde? Reménykedjünk, hogy jó lesz, hiszen a Stage One-nal sem volt soha semmilyen problémánk.”

Az SIT-vel kapcolatos döntésről szóló FIA sajtóközlemény piszkozatában ez áll: „Az FIA megállapodott az SIT-vel a rali világbajnokság 2013-as szezonjának időmérési és nyomonkövetési feladatait illetően.

A spanyol csapat lesz a felelőse annak is, hogy ezen fontos adatokat biztosítsa a sorozat promótere számára is és hogy szerves részeként fejlessze a televíziós és digitális rendszert.

A jelenleg 78 alkalmazottal rendelkező madridi cég több sportág számára biztosít magas szintű technológiát. Saját flottájuk tizenöt repülőgépet és hét helikoptert tartalmaz. A vállalatnak 1985-re visszanyúló tapasztalatai vannak a ralisporttal kapcsolatban.

A különböző telekommunikációs technológiáikkal –  úgymint időmérés, nyomonkövetés, eredmények közlése, közvetítések és a valós idejű internetes szolgáltatások – a spanyol rali bajnokságban, a Katalán Rally-n, a Portugál Rally-n, a Baja Espanán, a Bajnokok Tornáján és a UCI világkupába is beletartozó, több szakaszból álló kerékpárversenyen, a La Vuelta Espanán is dolgoztak már.

Az SIT a rali világbajnokság számára is ismerős, televíziós közvetítéseknél is használt UHF frekvenciás technológiát fogja használni.”

Az SIT eszközeit csupán kiegészítésként használták eddig a rali világbajnokságon. A 2013-as Monte-Carlo Rallye lesz az első alkalom, hogy a spanyol cég berendezései biztosítják egy világbajnoki futam teljes időmérő és nyomonkövető rendszerét.

A hír nem egészen 24 órával azután érkezett, hogy egy vezető beosztású FIA tisztségviselő az Autosport-nak arról számolt be, nincsen még döntés az ügyben.

 

Andrew

 

2012. november 7.


 

A csapatok dühösek az időmérési probléma miatt

 

A rali világbajnokságon szereplő gyártók rosszallásukat fejezték ki az időmérő és nyomonkövető rendszer hibáját követően, ami súlyos zavart okozott az idénynyitó Monte-Carlo Rallye első napján.

A Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) váltotta az időmérési és nyomonkövetési feladatok ellátásában a rali világbajnokság korábbi beszállítóját, a Stage One Technology-t, de a spanyol cégnek azonnal problémákkal kellett szembenéznie.

A szerdai nap négy szakaszán nem voltak elérhetőek a részidők, délután pedig helytelen eredményeket tettek közzé: az összezagyvált legjobb tízet az eredményjelző szerint Thierry Neuville vezette, nem pedig Sebastien Loeb.

A Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito a következőket mondta el: „Teljesen elfogadhatatlan, amit ma tapasztaltunk. Az FIA elvárja a gyártóktól és a csapatoktól, hogy megfelelően felkészüljenek, hatalmas nevezési díjat állapítanak meg. A legkevesebb, amit elvárhatunk, hogy az időmérés megfelelően működjön.

És nem csak az időmérésről van szó, de a biztonságról is. Az FIA rengeteget foglalkozik a biztonsággal, így nem tudom, hogyan indíthatnak el úgy egy szakaszt, melyen a biztonsági rendszer nem működik, ahol egy vészjelzés látszik a monitoron, holott az autó mozog. Egy valódi vészhelyzet esetén mi történne? Úgy gondolom, ez nagymértékű felelőtlenség.”

Yves Matton, a Citroen csapatfőnöke egyetértett Capito érzéseivel, és elismerte, a nyolcszoros márkavilágbajnok kénytelen volt a rivális csapatokkal kapcsolatba lépni azért, hogy láthassák a verseny aktuális állását.

Az SIT rendszere szerint a versenyt vezető Loeb az első gyorsasági szakaszon megállt, a jelzés amiatt érkezett, mert a DS3 WRC GPS érzékelője kicsúszott helyéről.

„Egyszerűen nem lehet így dolgozni” – panaszkodott Matton.

Julien Ingrassia hasonlóképpen frusztrált volt.

„Vannak kisebb dolgok, melyek nem igényelnek revolúciót” – vélekedett Sebastien Ogier navigátora. „Úgy tűnik, az időmérő és nyomonkövető rendszer legnagyobb idei fejlesztése, hogy nincsenek már azok a nagy órák a gyorsaságik rajtjában. A látszat az, hogy fejlődünk, de néha visszafelé megyünk.”

A verseny szervezője, a Monacói Automobile Club nem volt hajlandó nyilatkozni a kialakult szituációról, mondván a megállapodás az FIA és az SIT között áll fenn. Jelenleg mindkét cég vizsgálja a problémákat.

Az SIT részéről Pedro Cieza így nyilatkozott: „Az FIA-val közösen vizsgálódunk, a problémák halmozódtak, mindent kivizsgálunk.”

Az FIA rali igazgatója, Jarmo Mahonen a következőket tette hozzá: „Ki kell vizsgálnunk, mi történt a mai napon. Ha birtokunkban lesz minden információ, azután leszünk abban a pozícióban, hogy kommentáljuk az esetet.”

Már a verseny kezdetén is adódtak problémák az SIT számára, a rossz időjárási körülményeknek köszönhetően az egyik, átjátszásért felelős repülőjük nem tudott felszállni kedden.  Az egyik csapatból származó forrás szerint az időmérésért felelős korábbi céggel, a Stage One Technology-val az elmúlt tíz évben ilyen csupán egyszer fordult elő.

„A Stage One nem így szervezte volna a repülőt, mint az SIT, ez őrület volt, de ez történik, mikor egy olyan vállalattal kötnek szerződést, melynek nincs megfelelő szintű tapasztalata” – árulta el a hírforrás.

A csapatok egyik legnagyobb félelme az, hogy a szerdai volt a legkönnyebb nap a szervizparkhoz közeli két szakasz kétszeri ismétlésével. A verseny csütörtöktől már távolabb, sokkal inkább a hegyek között folytatódik.

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

 

2013. január 17.


 

Utolsó lehetőség?

 

A jövő héten megrendezésre kerülő Svéd Rally kulcsfontosságú esemény lesz a rali világbajnokság időmérő és nyomonkövető rendszerének szempontjából, árulta el Jarmo Mahonen, az FIA rali igazgatója, aki ígéretet tett arra is, hogy a verseny után levonják a megfelelő következtetéseket.

A Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) váltotta idén az időmérési és nyomonkövetési feladatok ellátásában a rali világbajnokság korábbi beszállítóját, a Stage One Technology-t, de a spanyol cégnek azonnal problémákkal kellett szembenéznie.

A szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-n amiatt támadt zűrzavar, mivel az SIT nem megfelelő szakaszeredményeket közölt, nem voltak elérhetőek a részidők és nyomonkövetés nélkül maradtak az autók a Francia-Alpokban.

Az SIT azt ígérte, a svéd versenyre fejleszti a rendszerét, Mahonen ugyanakkor nem kevesebbetvár, mint a tökéletes működést.

„Svédországra megoldják a házi feladatot, tökéletes szolgáltatást várunk” – mondta el az Autosport magazinnak Mahonen. „A futam után levonom a következtetéseket. Monte-Carlo egy nehéz rali egy új beszállító számára, a terep nagyon nehéz, úgy vélem, nem lenne tisztességes túl sokat beszélni erről a versenyről. Azt gondolom, néhány kommunikációs hiba történt az SIT-nél, a nyomonkövetés viszont létfontosságú. Ez a biztonság miatt fontos, mindenek felett álló első számú dolog.”

A Monte-Carlo Rallye alatt a csapatok tagjai és a versenyzők is megkérdőjelezték, miért volt szükség a Stage One Technology-t az SIT-re leváltani.

A második helyen célba érő Sebastien Ogier navigátora, Julien Ingrassia a következőket mondta el: „Vannak egyszerű dolgok, melyekben nem igénylünk revolúciót és ez egy ilyen…”

A Volkswagen csapatvezetője, Jost Capito az SIT teljesítményét „teljesen elfogadhatatlannak és teljességgel felelőtlennek” titulálta.

Arra a kérdésre, hogy a Stage One Technology visszatérne-e a rali világbajnokságba, Simon de Banke így válaszolt: „Jelen pillanatban több új feladaton is dolgozunk, de a rali világbajnokság közel áll a szívünkhöz, tehát természetesen nem zárkóznánk el a további megbeszélésektől.”

 

Forrás: www.autosport.com

 

Andrew

  

2013. január 30.


 

Vizsgálat az időmérő rendszer ügyében

 

Az FIA vizsgálatot indított a rali világbajnokság időmérő és nyomonkövető rendszerére vonatkozóan.

Az év elején a Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) váltotta a korábbi beszállítót, a Stage One Technology-t, de a csapatok, a versenyzők és a versenyszervezők is csalódásukat fejezték ki már a szezon elejétől, mivel mind az időméréssel, mind a nyomonkövetéssel akadnak problémák.

A csapatoknak a részidők hiánya, a pontatlanság és más egyéb hibák is gondot okoznak abban, hogy nyomon követhessék autóikat és láthassák, az ellenfelekkel szemben hogyan állnak versenyzőik.

A nyomonkövetési hibák között volt az, amikor a Volkswagen nem tudott arról, hogy Sebastein Ogier-nek Mexikóban meg kellett állnia az egyik szakasz közepén, hogy kinyisson egy zárt kaput, de a rendszer Mads Ostberg szardíniai balesetekor sem működött. A norvég csapata, az M-Sport csak akkor értesült az incidensről, amikor Ostberg felhívta őket telefonon.

A Nemzetközi Automobil Szövetség rali igazgatója, Jarmo Mahonen így nyilatkozott az üggyel kapcsolatban: „Eltelt hat hónap, itt az ideje, hogy rendben legyen a szolgáltatás. Volt az FIA-nál egy belső találkozónk, és vizsgálatot indítottunk.”

Pedro Cieza, az SIT munkatársa arról számolt be, hogy különböző információkat kaptak a sportág elvárásaival kapcsolatban.

„Az elején azt mondták, a részidők másodlagosak, de most már tudjuk, ez nem így van, így versenyről versenyre tesszük egyre pontosabbá az időmérést.

Nem kifogásokat keresek, de az időmérő rendszerünk olyan fejlett technológia, hogy nem minden helyi sportbíró tudja használni. Arra számítunk, hogy a következő versenyeken egyszerűbb lesz ez már.

Ezen a héten Madridban valós idejű teszteket tartottunk, ezzel kapcsolatban a technikai részlegtől várok visszajelzéseket. Ez idő kérdése. Amikor novemberben aláírtuk a szerződést, másfél hónap volt arra, hogy mindennel készen legyünk. Ha augusztusban mondták volna azt, hogy csinálhatjuk ezt a munkát, más lett volna a történet.”

  

Andrew

  

2013. július 17.


 

Támadják az időmérő rendszer beszállítóját

 

A Brit Rally rendezősége támadja a rali világbajnokság időmérésével megbízott céget, mivel három nappal a befutó után sem tudtak győztest avatni két nemzeti versenyükön.

A Sistemas Integrales de Telecomunicacion (SIT) a vasárnap tapasztalt időmérési problémákat internetes támadásnak tudja be. A nemzeti futam résztvevőinek időeredményei a vasárnapi célba érkezéskor nem voltak elérhetőek, a világbajnoki esemény eredményeit pedig egyenként, manuálisan kellett kiszámolni.

A Brit Rally szervezői csaknem 100 ezer fontot fizettek az időmérő rendszer használatáért, így a szervezőbizottság elnöke, Andrew Coe elfogadhatatlannak tartja a kialakult helyzetet.

„Nagyon csalódottak vagyunk, nem csak a résztvevőink miatt” – mondta el Coe. „Jelentős sporteseményt rendezünk, ahol ilyen hibák, mint amilyen ez is, az esemény hírét rontják, bármi is a kiváltó ok. De ez abszolút nem a Brit Rally hibája volt. Elvárják tőlünk, hogy a világbajnoki rendszert használjuk, aminek kifizetjük a teljes költségét.

Mint ahogyan a beszámolók is a rendszer hekkelésből adódó támadásáról szóltak, ami jelentős sporteseményeken nem szokatlan, alapvető fontosságú, hogy a rendszert biztosító gondoskodjon minden biztonsági intézkedésről és védelemről annak megakadályozására, hogy a jövőben újra előfordulhasson ilyen. Jelen pillanatban formális magyarázatot vagy bocsánatkérést várunk arról, hogy mi volt a baj.”

  

Az SIT megkereste a rendőrséget

A SIT vezetője, Pedro Cieza a következőket nyilatkozta: „Internetes hekkerektől származó rendkívüli támadásnak lettünk áldozatai. Profi emberekről van szó, akiknek az volt a szándékuk, hogy megsebezzék a rali világbajnokságot és leállítsák az eredményközlést – nem tudták ezt megtenni, megvoltak nálunk az idők.

Ami jó, hogy a biztonsági nyomonkövető rendszerünk nem sérült és nem volt kockázatnak kitéve. Kapcsolatba léptünk a brit, a spanyol és a német rendőrséggel is, ahol a szerverünk van, bűnügyként fogjuk kezelni a történteket.”

Az SIT magyarázata nem volt kielégítő a rali világbajnokságon jelen lévő gyártók számára.

„Ez nem elfogadható” – mondta el Jost Capito, a Volkswagentől. „Nem tudom, mijük van az internetes biztonság terén, de azt tudom, hogy ez így rossz.

Ezek a támadások normálisak napjainkban, a rendszert biztosítónak fel kell készülnie az ilyenek kezelésére. Ez egy világbajnokság, úgyhogy ami van, az nem elég. Úgy gondolom, a Forma-1-nek több támadásban lehet része, mint a rali világbajnokságnak, de ott sosincs probléma.

Azt szeretném kifejezni, hogy a jövő évre változnia kell a dolgoknak, de ezt már az idei év folyamán is kértük minden fórumon, és nem történt semmi, úgyhogy nem vagyok bizakodó.”

  

Visszautasítja a vádakat az SIT

Cieza ezt követően kijelentette, nem cégének a felelőssége az eredményközléssel kapcsolatos probléma, majd ingerülten válaszolt arra a vádra, hogy az SIT miatt maradtak három napig eredmény nélkül a világbajnoki futammal párhuzamosan zajló nemzeti versenyek.

„Ellenőrizzék le az FIA-val kötött szerződéseket. Nincsen kötelezettségünk, nem vagyunk kötelezettek arra, hogy élő eredményekkel szolgáljunk a nemzeti versenyekről – nincs semmi, amit a nemzeti eredményekkel tennünk kellene.

Kölcsönadtuk a berendezésünket a rendezőknek, lehetővé tettük számukra, hogy díjmentesen használják, és ők minket okolnak mindenért. Ez jövőre változni fog, biztosak lehetnek afelől.”

Cieza kifejtette, írt a Brit Rally rendezőinek, hogy tisztázzák a szituációt. „Próbálnak lármát csapni, de ez nem helyes.”

A világbajnoki futammal párhuzamosan zajló nemzeti versenyek ideiglenes eredményei három nappal a célba érkezést követően, szerdára álltak össze.

Andrew Coe már korábban elutasította, hogy őket kellene hibáztatni, majd megszólalt egy, a szervezőbizottsághoz közeli tag is. „Azzal kapcsolatban, hogy az SIT-t fizették-e a nemzeti versenyre elfelejtjük, hogy a teljes világbajnoki futam alatt káosz volt, az időket manuálisan kezelték az utolsó délutánon!”

Erre vonatkozóan Ciesa a következőket válaszolta: „Azt állítottuk, a végeredmény vasárnap este 6-ig lesz kész, és vasárnap este 6-kor meg is voltak.”

Az SIT vezetője hozzátette, további dokumentumokat és bizonyítékokat fog eljuttatni a brit és a spanyol rendőrséghez az internet támadásról.

A spanyol cégnek már a legelső futamától kezdve problémái vannak az időmérő és nyomonkövető rendszerével. A Monte-Carlo Rallye-n a részidők nem voltak elérhetőek, de az első napon hibás szakaszeredményeket is közöltek, majd Mexikóban és Szardínián a versenyzők biztonságát szolgáló nyomonkövető rendszer működése akadozott. A csapatok többször is csak külső jelzésre értesültek arról, hogy autójuk megállt a szakaszon.

 

Andrew

 

2013. november 21.


 

Az SIT elleni cyber támadás

Ahogyan az várható volt, bebizonyosodott a gyanú, kiderült, hogy a Brit Rally utolsó napi eredményközlési problémája egy jól kitalált hekker támadás eredménye volt. A rali világbajnokság időmérő és nyomonkövető rendszerének működtetését végző SIT elárulta, hogy fő szerverük kezelője, egy magas fokú biztonsági rendszerrel rendelkező németországi adatközpont a következő információkat közölte velük:

- A Brit Rally idején történt cyber támadás a legnagyobb volt, amit valaha tapasztaltak, az ilyen esetek nagyon szokatlanok.

- A támadás mértéke hatalmas volt, több mint 100 gigabyte/szekundum.

- A támadást „biztosan profik végezték”, akik tudták, hogyan rejtsék el kilétüket és székhelyüket.

- Lehetetlen volt megjósolni a támadást.

- A támadás következtében az SIT által használt szerver több órán keresztül nem volt elérhető.

 

A rendszer támadására megválasztott időpont, a 2013-as rali világbajnokság utolsó napjának délutánja volt a lehető legkárosabb a sportágra és a beszállító hírnevére nézve is. Az ügyről rögtön értesítették a hatóságokat, a nyomozást valószínűleg az Interpol fogja vezetni.

A SIT az évad során több problémával is szembesült, bár ezek a gondok a szezon előre haladtával jelentősen mérséklődtek.

 

Andrew

 

2013. november 29.

Módosítás: (2014. augusztus 18. hétfő, 03:59)