Az M-Sport mexikói váltóügye

Gyanúk merültek fel a Mexikó Rally-n az M-Sport Ford Fiesta WRC-jének váltójával kapcsolatban, az FIA végül azonban szabályosnak találta az egységet.


 

A kizárás sorsára juthat Ogier

Utólagos kizárással sújthatják Sebastien Ogier-t, miután a Mexikó Rally-t követően az FIA vizsgálatot kezdett az M-Sport Ford Fiesta WRC-jének sebességváltójával kapcsolatban.

A francia másodikként végzett a futamon, a versenyt követő technikai ellenőrzésen azonban aggályok merültek fel a váltóval kapcsolatosan, ami az autosport.com értesülései szerint könnyebb volt, mint a megengedett.

A világbajnokság harmadik versenyének eredménylistáját ugyan véglegesítették, a megjegyzésben a következők olvashatók: „Az FIA további, az 1-es rajtszámú autó sebességváltóján történő vizsgálatok függvényében”.

A Nemzetközi Autósport Szövetség megerősítette, hogy a váltót leplombálták és az M-Sporttól Genfbe szállítják, ahol Jerome Toquet, az FIA technikai delegáltja további vizsgálatokat végez. Toquet ezt követően beszámolót készít a Mexikó Rally versenyfelügyelői felé, akik döntést hoznak majd, amire várhatóan még az április 6-án rajtoló Korzika Rally előtt sor kerül.

„Jerome meg fogja vizsgálni a tűréseket, talán megnéz alaposan más sebességváltókat is” – mondta el egy forrás. „A döntésről, hogy további vizsgálatokat végeznek, arra lehet következtetni, hogy nem igazán volt elég idő a dolog végére járni a versenyt követően, vagy azt jelenthette, hogy nagyon erős volt a védekezés a csapat részéről, a védekezés pedig további vizsgálatokat igényel. Ami a büntetéseket illeti, amennyiben az autót szabálytalannak találják, az időbüntetéstől a kizárásig bármi lehet.”

Ha utóbbi forgatókönyv valósulna meg, Ogier elvesztené vezető helyét a világbajnokság pontversenyében, és visszacsúszna a toyotás Jari-Matti Latvala, valamint csapattársa, Ott Tanak mögé.

Az autosport.com az M-Sporttól nem tudott elérni senkit sem.

 

Andrew

 

2017. március 15.


 

Szabályos a váltó, Ogier továbbra is vezet

Megtarthatja vezető helyét a világbajnoki pontversenyben Sebastien Ogier, miután az FIA legálisnak minősítette a versenyző által a Mexikó Rally-n használt Ford Fiesta WRC sebességváltóját.

A francia pilóta a citroenes Kris Meeke mögött másodikként végzett a viadalon, az azt követő technikai ellenőrzés után azonban leplombálták a versenygép váltóját, melyet Franciaországban vizsgált tovább az FIA. A gyanú szerint könnyebb volt az egység a megengedettnél, és nem felelt meg az autó homologizációs dokumentumában foglaltaknak.

Az M-Sport tagjai, köztük a csapatvezető Malcolm Wilson is részt vettek a vizsgálaton, melyet Jerome Toquet, az FIA technikai delegáltja vezetett. A procedúra során összehasonlították a Mexikóban használt egységet, valamint Ott Tanak tartalékváltóját azzal, amit az M-Sport a szezont megelőzően bemutatott a homologizációhoz.

Ezt követően, egy nappal a vizsgálatok után a Mexikó Rally versenyfelügyelői a következő közleményt adták ki: „2017. március 20-án, hétfőn a versenyfelügyelők egy beszámolót kaptak az FIA technikai delegáltjától, mely azt állítja, hogy az FIA létesítményében (Franciaország, Valleiry) történt újraellenőrzés során összehasonlították a sebességváltót a letétben lévő homologizált sebességváltóval, és megfelelőnek találták.

A versenyfelügyelők úgy döntöttek, hogy nem alkalmaznak további akciót.”

Mindezek értelmében Ogier megtarthatja a világbajnokságon nyolcpontos előnyét a toyotás Jari-Matti Latvalával szemben.

 

Andrew

 

2017. március 21.


 

Az olaj robbantotta az M-Sport ügyét

Bár kétségtelenül megkönnyebbült az M-Sport az FIA által lefolytatott vizsgálatok után, Malcolm Wilson, a csapat vezetője azt állítja, sosem volt kétsége afelől, hogy Sebastien Ogier Ford Fiesta WRC-jének sebességváltója szabályos volt a Mexikó Rally-n.

Az FIA a párizsi főhadiszállásán folytatott le további vizsgálatokat, miután a világbajnokság harmadik futamát követő technikai ellenőrzésen felmerült a gyanú, hogy a megengedettnél könnyebb a kérdéses autó váltója. Jerome Toquet, az FIA technikai delegáltja megbontotta az egységet, és végül rendben találta azt, a Mexikó Rally felügyelőtestülete ennek megfelelően pedig véglegesítette az eredménylistát, melyen Ogier neve a második helyen volt található Kris Meeke mögött.

Megbízhatónak mondható források szerint a viadal végén a váltóban maradt olaj mennyisége miatt merültek fel a kérdések, az egység háromszáz grammal bizonyult könnyebbnek a homologizációs súlynál. „Boldogok vagyunk mindig, amikor az FIA-val dolgozhatunk, de sosem voltak kétségeim azzal kapcsolatban, hogy ez lesz az eredmény – ez az, ami miatt abszolúte nem hezitáltunk, hogy odaküldjük a váltót” – mondta el Wilson.

A döntés értelmében Ogier és az M-Sport megtarthatta vezető helyét a Korzika Rally-t megelőzően az egyéni, illetve a gyártók közötti pontversenyben is.

 

Andrew

 

2017. április 16.

Módosítás: (2017. április 14. péntek, 04:41)