Fiesta WRC a szélcsatornában

NASCAR technológiából húz hasznot a Ford Fiesta World Rally Car, miután március első felében Észak-Karolinában tett kirándulást a versenygép.


NASCAR technológiából húz hasznot a Ford Fiesta World Rally Car, miután március első felében Észak-Karolinában tett kirándulást a versenygép.

Sebastien Ogier Mexikó Rally győztes autóját rögtön a verseny után küldte légi úton a Ford Performance charlotte-i központjába az M-Sport. A csapat főmérnöke, Chris Williams úgy nyilatkozott, hogy a kitérő nagyon hasznos volt. „Azt akartuk, hogy eljusson oda az autó, de egy olyan héten, amikor a tesztautó már Korzikán van, elég dolgos. Nem pontosan ott jöttünk el, de a közelben voltunk Mexikóból visszafelé, így volt értelme a dolognak. Tanultunk a túrából, ami jó. Sok mindent validáltunk, amit már elvégeztünk a Forddal a CFD-vel, úgyhogy nagyon megérte a fáradságot” – nyilatkozta Williams.

A Ford Performance Charlotte-ból irányítja a márka NASCAR és GT programját is, felhasználva kulcsfontosságú kutatási technológiákat, aminek hasznát most, az M-Sport látogatásával vette először egy World Rally Car. Az autót a Forma-1-es csapattulajdonos Gene Haas tulajdonában lévő, mozgó talajjal rendelkező Windshear szélcsatornába is elvitték. „Időt tölthettünk a Windshear-ben, ami az első ilyen alkalom volt ennek az autónak, és segített” – mondta el világbajnoki címvédő alakulat főmérnöke, majd hozzátette, az elvégzett fejlesztési munka nagyobb része hosszútávra szól, de azt is elismerte, hogy rövidebb távon is jönnek módosítások a kirándulás eredményeként. „Windshear volt a fő oka, amiért mentünk, és nagyon hasznosnak bizonyult” – folytatta Williams. „Néhány dolgot meg is valósítottunk már, a nagyobb része azonban hosszútávra szól.”

A várakozások szerint az év későbbi szakaszában vissza fog térni a Fiesta WRC Charlotte-ba, hogy kihasználhassa a Ford Performance fejlesztési lehetőségeit.

A Fiesta WRC aztán a következő versenyt, a mexikóihoz képest merőben más körülmények között futó Korzika Rally-t is megnyerte Ogier-vel. Malcolm Wilson az újabb diadalt követően figyelmeztette riválisait, hogy autójuk még jobb lehet a folyamatban lévő fejlesztéseket követően, melyek a Ford idén biztosított nagyobb támogatásnak is köszönhetően. „Sokat dolgoztunk, hogy eljussunk ide, és jönnek még dolgok. Nagyobb erőforrással rendelkezünk most a Ford részéről a fejlesztésekre, úgy gondolom, ha tovább tudjuk ezt nyomni, akkor tudunk még fejlődni” – erősítette meg Williams szavait az M-Sport vezetője.

Miután megnyerte a legutóbbi futamot, a Korzika Rally-t és a négy versenyt követően három győzelemnél tart, Ogier is dicsérte csapata idén elvégzett munkáját. A francia biztos benne, hogy a kapott támogatás a szezon folyamán fog kifizetődni. A világbajnok az előző évben hidraulikai és elektromos problémákkal küszködött a korzikai futamon, de mivel új volt még neki, nem is érezte magát otthon a Fiestában, ezúttal azonban magabiztos győzelmet aratott. „Megvolt az autónk, ennek is köszönhető ez. Úgy tűnik, a megfelelő irányba mennek a dolgok, és többet léptünk előre, mint a többiek. Ugyanakkor nem csak azért van ez, mert átéltünk két nagyszerű eseményt és ennyi. Tovább kell nyomnunk a dolgokat.”

Ogier szintén kiemelte, hogy a Ford nagyobb támogatást biztosít az M-Sport részére a világbajnok autó továbbfejlesztésére. „Biztos vagyok benne, hogy a támogatás, amit a Fordtól kapunk most, később fog kifizetődni, mivel az ilyenfajta dolgok időbe telnek mindig. A fejlesztés egy kulcsfontosságú faktor volt abban, hogy az M-Sportnál maradjak, így nagyon örülök, hogy azt látom, hogy az erőfeszítések kifizetődnek.”

 

Forrás: autosport.com

 

Andrew

 

2018. április 15.


 

A Fiesta WRC új hátsója

Az M-Sport rali világbajnoki csapata módosított aerodinamikai kialakítást vizsgál Ford Fiesta WRC-jén a Finn Rally napokban zajló felkészülési tesztje során. A hét elején Elfyn Evans vezethette az autót Finnországban, majd Sebastien Ogier következett két napon keresztül.

A masina új hátsó kialakításának fő eleme a módosított szárny, de a lökhárítón, a diffúzoron és a hátsó sárvédők kilépőnyílásain is változtattak a mérnökök. Utóbbi a Toyota Yaris WRC megoldására hajaz. Mindezzel az a célja az alakulatnak, hogy javítsák a kocsi hátuljának stabilitását és tapadását. A rali világbajnokság címvédő csapatának ez az egyik törekvése a szezon második felére, Malcolm Wilson pedig biztos is abban, hogy a teszt a megfelelő eredményekkel fog zárulni. Van néhány alkatrészünk, ami Finnországra érkezik, és nyilvánvalóan reménykedünk benne, hogy fejlődést fognak jelenteni” – mondta el a gárda vezetője. „Aero ez főként. Bízzon bennem mindenki, kétségtelen, hogy fel lehet majd fedezni a különbséget, hogy mink lesz az autón. A hátsó szárnyas munka a charlotte-i szélcsatornában került elvégzésre, amikor ott volt az autó a Mexikó Rally után, a srácok pedig azóta is keményen dolgoztak rajta. Nagy változás lesz ez számunkra hátul.” A döntés, hogy a két hét múlva esedékes finn futamon az új szárnyat használja-e az M-Sport, a teszthét végén születik meg.

Az északi verseny útvonala jókora változtatáson esett át a korábbiakhoz képest, és szűkebb, technikásabb szakaszokkal rendelkezik ezúttal, ami azt is jelenti egyben, hogy valószínűleg kisebb is lesz a tempó, mint az előző években, ugyanakkor feltehetően még mindig ez marad a szezon legnagyobb átlagsebességű megmérettetése. Ez kulcsfontosságúvá teszi az autók aerodinamikai kialakítását, amiben tavaly a Toyota vitte a prímet Finnországban, Wilson csapata és a közvetlen vetélytárs Hyundai viszont az év egyik leggyengébb teljesítményét nyújtotta.

A legújabb generációs WRC-k eddigi legsikeresebbje a Fiesta, ebben a korszakban a húszból nyolc futamot nyert meg, az M-Sportnak most azonban égető szüksége van a fejlesztésekre, hogy a maguk javára tudják fordítani a csatát mind az egyéni, mind a gyártói címért folytatott küzdelemben, amiket Thierry Neuville, valamint csapata, a Hyundai jókora előnnyel vezet.



Andrew

 

2018. július 12.


 

Ogier új aerodinamikával Finnországban

Az M-Sport megerősítette, átdolgozott hátsó aerodinamikai csomaggal küldi csatába Ford Fiesta WRC-jét a Finn Rally-n, az új alkatrészeket azonban csak világbajnokuk, Sebastien Ogier kapja meg.

Az új hátsó szárny és lökhárító, amiket a Ford Performance, a márka sportfejlesztési központjában, Charlotte-ban dolgoztak ki az év korábbi szakaszában, átfogó vizsgálaton esett át a finn versenyt megelőző teszten az északi országban.

A cumbriai alakulat eredetileg mindhárom autóját ellátta volna a fejlesztésekkel, az autosport.com értesülései szerint azonban a hátsó szárny sérülése és az, hogy nem állnak még rendelkezésre az alkatrészek, lehetetlenné tette mindezt. A módosításokat így csak Ogier kapja meg, de a következő, németországi futamon várhatóan már mindhárom gyári autó ezekkel fog futni. „Hosszú volt a szünet, a kemény munka azonban nem állt meg, a csapat pedig versenyt futott az idővel annak biztosítására, hogy rendelkezésükre álljon az új aero Finnországra” – magyarázta a csapat első embere, Malcolm Wilson. „Az egyik autón lesz rajta most, de biztosak vagyunk benne, hogy azt a kis extrát fogja adni Sebastiennek és Juliennek.”

Ogier megerősítette, az új kialakítás fejlődést jelent. „Lesz valamennyi aerodinamikai fejlesztésünk hátul” – kezdte a francia pilóta. „Nagyobb stabilitást jelent ez hátul, és nagyobb potenciált, beállítási lehetőségeket ad az autó hátuljával. A hátrány az, hogy az eleje egy kicsit magasabban van az ugratókon – ez történik, amikor főleg hátul van aerod. Ez azonban a pilóta részéről kezelhető. A teszt kezdetén többet repültem így, hogy az autó eleje magasan volt és a hátsó kerekekre érkezett, hogy kipróbáljam. Tudom, hogyan kell kezelni az ugratókat az aeroval. Reméljük, hogy egy kis extrát fog adni az aero a teljesítmény tekintetében, ugyanakkor abszolút rendbe kell tennünk mindent a hétvége folyamán, ha harcban akarunk lenni a legjobb eredményekért.”

A Finn Rally-t tavaly másodikként záró Elfyn Evans is tesztelte a módosított Fiesta WRC-t, ő azonban csak szűkebb utakon, ahol annak hatása kevésbé hangsúlyos.

 

Andrew

 

2018. július 24.


 

Újabb aero módosítás a Fiestán

Az M-Sport a Ford Performance-szal történő közös munka keretében újabb – nem túl látványos – aerodinamikai fejlesztést vetett be a Mexikó Rally-n.

A módosítások ezúttal a Ford Fiesta WRC első lökhárítójára és az azon lévő szárnyakra fókuszáltak, az átdolgozás pedig az aerodinamikai hatékonyság javítását célozta meg. Az új elemeket a szezon első murvás verseny mutatták be, ugyanakkor csak Elfyn Evans autójára kerültek fel, aki végül a harmadik helyen zárta a viadalt. A csapat tervei szerint a világbajnokság következő futamán, Korzikán már a másik, Teemu Suninen által hajtott gép is a frissített aero csomaggal fog futni.

 

Andrew

 

2019. március 13.

Módosítás: (2019. március 12. kedd, 21:01)