Lát lehetőséget Ogier a javulásra

Bár megnyerte a szezon első murvás versenyét, a Mexikó Rally-t, Sebastien Ogier azt akarja csapatától, a Citroen Racingtől, hogy alapvető változtatásokat eszközöljenek a C3 WRC felfüggesztésén.

Bár megnyerte a szezon első murvás versenyét, a Mexikó Rally-t, Sebastien Ogier azt akarja csapatától, a Citroen Racingtől, hogy alapvető változtatásokat eszközöljenek a C3 WRC felfüggesztésén.

Ogier a 2019-es rali világbajnokság első három futamából kettőn győzedelmeskedett, és ő volt az, akinek a nyomására Mexikóban a Reiger lengéscsillapítóit használta a francia alakulat, ugyanazt a márkát, mint amivel az M-Sportnál is futott a 2017-es szezon egészében és a 2018-as idény során a második félév murvás futamait kivéve. Úgy hírlik, az, hogy a C3 WRC felfüggesztésének megtalálják a helyes murvás beállításait, a kirakós egyik utolsó eleme lehet azok után, hogy az elmúlt szezonban jelentős módosításokat hajtottak végre az első és a hátsó futómű geometriáján is.

Ogier a Mexikó Rally második napján erőátviteli problémákkal is szembesült, a csapat vezetője, Pierre Budar ugyanakkor leszögezte, figyelmüket a lengéscsillapítók finomhangolására fordítják, hogy nagyobb tapadást tudjanak elérni. Pilótája nem ment bele a részletekbe, hogy mit kért a Citroentől. „Mint ahogyan mindig, hajtom ezt, lehet erre számítani” – mondta el az autosport.com-nak Ogier. „Az bizonyos, hogy egy jó évkezdet volt ez, Mexikóban azonban volt néhány zavaró dolog, amin nem tudtam eddig változtatni. Van néhány irányzatom, amivel jobbá lehet tenni az autót. Láttuk, hogy nem túl rossz az autó, a potenciál megvan, de látok lehetőséget a javulásra.”

A Citroen felfüggesztéssel kapcsolatos fejlesztését azonban hátráltathatja, hogy új szabályokat vezettek be a lengéscsillapítókra vonatkozóan. Miután hosszútávú tesztelésre nem lesz lehetősége a csapatnak a Reiger egységeivel az Argentin Rally előtt, nagy valószínűséggel visszatérnek az Öhlins lengéscsillapítóira a két egymást követő dél-amerikai murvás versenyre, az argentin és a chilei viadalra.

„Argentína és Chile össze van kapcsolva, ami hatással lesz a felfüggesztéssel kapcsolatos döntésünkre” – magyarázta Budar azt, hogy hogyan befolyásolja a kérdést az új szabály. „Az autók Dél-Amerikában maradnak a versenyek között, és van egy új szabály a lengéscsillapítókra vonatkozóan, ami azt mondja, hogy öt szett lengéscsillapítónk van a két autóhoz a két versenyre. Argentína után csak kettőt cserélhetünk ki ezekből a szettekből, ami azt jelenti, hogy háromnak mind Argentínát, mind Chilét teljesítenie kell. Ez nagyon sok, miután tudjuk, hogy Argentína elég kemény a lengéscsillapítók számára, függően az időjárástól ez egy kemény verseny lehet. Hamarosan döntünk, hogy a Reigerrel vagy az Öhlins-szel megyünk.”

A franciák az aerodinamikai csomagjuk felülvizsgálatán is dolgoznak, Budar azonban megerősítette, hogy a nyárig nem fejeződik be az a munka, majd arra a kérdésre, hogy melyik területre fókuszálnak, a következőket válaszolta: „A komplett csomagot érinti ez. Időbe kerül azonban, és nem lesz meg a következő versenyre. Meg kell csinálni a kalkulációkat, tesztelni kell, előállítani a formákat. Dolgozunk már a CFD-vel, ezek az alkatrészek azonban nem érkeznek meg Argentínára, a szezon későbbi részére lesznek meg.”


Andrew

 

2019. március 24.

Módosítás: (2019. március 24. vasárnap, 16:49)