Fura Toyota defektek

Éllovasként érkezett a Korzika Rally-ra a Toyota és pilótája, Ott Tanak, a verseny leintését követően azonban csalódottan kellett távozniuk a szigetről.


Éllovasként érkezett a Korzika Rally-ra a Toyota és pilótája, Ott Tanak, a verseny leintését követően azonban csalódottan kellett távozniuk a szigetről.

Az észt versenyzőnek és csapattársának, Kris Meeke-nek is megvolt a tempója a győzelemhez, ezt támasztja alá az a tény is, hogy a tizennégy gyorsaságiból haton bizonyultak a leggyorsabbnak a toyotások, ennél több szakaszgyőzelmet semelyik másik csapat sem tudott szerezni.

A végeredmény ugyanakkor nem mutat ebből semmit, Tanakot hatodikként, Meeke-t kilencedikként, Jari-Mati Latvalát pedig Meeke után közvetlenül intették le. A három pilóta versenyében közös, hogy mindegyikük kapott defektet, a shakedown-t megnyerő Meeke rögtön az első szakaszon, Tanak pedig szombaton délután, miközben az első helyen autózott.

Az alakulat vezetője, Tommi Makinen véleménye szerint a problémát a felni és a futóműbeállítás egymásra hatása okozta, ami túl nagy feszültséget ébresztett a gumiabroncsban. A Toyota a Monte-Carlo Rallye-n ugyanezzel a gonddal szembesült, amikor a könnyebb felniket használták, bár akkor úgy vélték, hogy várakozásoknál több kanyarlevágás okozta a felnitöréseket és az abból keletkező defekteket. A csapat ezúttal az erősebb kereket vetette be.

Makinen most azt is leszögezte, hogy a probléma nem a felnibeszállítójuknak, az OZ Racingnek tulajdonítható. „Ez egy valami a beállításokban” – nyilatkozta a csapatvezető. „Meg kell találnunk a módját, hogy nagyobb teret engedjünk a felfüggesztésnek és elvigyünk a felnitől valamekkora nyomást. Nem helyes defektnek nevezni ezt, mivel furcsa módon vesztjük el a levegőt.”

A világbajnokságban hat murvás futam következik most egymás után, legközelebb az augusztusi Deutschland Rallye-n találkozik a mezőny aszfalttal.


Andrew


2019. április 26.

Módosítás: (2019. április 26. péntek, 16:17)