Új futóműalkatrészek a Citroennél Wales-re?

A Török Rally-n aratott kettős győzelme után azonnal megkezdte a felkészülést a világbajnokság soron következő állomására, a brit fordulóra a Citroen Racing.


A Török Rally-n aratott kettős győzelme után azonnal megkezdte a felkészülést a világbajnokság soron következő állomására, a brit fordulóra a Citroen Racing.

A háromnapos teszt keretében a csapat állandó pilótái, Sebastien Ogier és Esapekka Lappi mellett Eric Camilli vezette a C3 WRC-t, és amellett, hogy a beállításokkal foglalkoztak, kipróbáltak új fejlesztéseket is. Az eseményt a francia tesztpilóta kezdte, aki új felfüggesztéselemeket próbált ki, mielőtt átadta volna a volánt világbajnok honfitársának.

A Citroen csapatfőnöke, Pierre Budar még a teszt előtt elmondta, hogy ez az alkalom kulcsfontosságú abból a szempontból, hogy a továbbfejlesztett futóművük ott lehessen a Brit Rally-n. „Elérhető néhány új alkatrészünk” – kezdte Budar. „Addig azonban, amíg nem teljesítettük a tesztet, nem tudjuk, hogy fogjuk-e őket használni. Tovább dolgozunk a felfüggesztésen és a hajtásrendszeren, melyek további pozitív pontot hozhatnak a beállításokban Wales-re. Az bizonyos, hogy fejlődnünk kell a vonóerőben és a tapadásban, ez erre vonatkozik. Egy eléggé jelentős lépés lesz, ha használjuk ezt – új homologizációs alkatrészeket jelent.

Eric fogja vezetni az autót a teszt első napján, és adatokat biztosít a mérnököknek, hogy milyenek az új alkatrészek. Ilyen módon ki tud próbálni minden új alkatrészt, és ez azt jelenti, hogy a pilóták, Ogier és Lappi nem veszítenek időt a beállítási tesztjükön azzal, hogy új és másféle dolgokat próbáljanak ki.”

A Citroen már a második félév kezdetétől dolgozik ezeken a fejlesztéseken, a tervek szerint az augusztus eleji Finn Rally-n vetették volna be őket. Ogier ugyanakkor nem tulajdonít nagy jelentőséget a változtatásoknak. „Nincs semmi igazán új dolgunk az autóra” – mondta.

A hatszoros világbajnok, aki a törökországi győzelmével visszahozta reális esélyét a világbajnoki címre, a legsikeresebb pilóta a Brit Rally történetében, ötször nyerte meg a viadalt.

 

Andrew

 

2019. szeptember 23.


 

Létfontosságú teszt a Citroennél

Sebastien Ogier világbajnoki címbe vetett reménye attól függ, hogy tudnak-e javítani a Citroen C3 WRC aszfaltos tempóján, így a csapat Spanyolországban megrendezett négynapos tesztje a kulcs, amit a Brit Rally utáni napokban tartottak.

A Citroen Racing küszködött eddig ebben a szezonban azzal, hogy megfelelő tempót találjon autójával szilárd burkolaton. Ogier ugyanakkor reméli, hogy egy megoldás fejlődést jelent majd a soron következő Katalán Rally két aszfaltos napjára. A Brit Rally előtt egynapos tesztet folytatott le a pilóta a csapat satory-i tesztpályáján, majd a Citroennek volt ott egy újabb tesztje a wales-i verseny hetében is.

„Vannak jó ötleteink, már vezettem egy kicsit Párizsban, és találtunk kis irányzatokat, de meg kell erősítenünk ezeket a teszten. Ez visszahozhat a pályára bennünket” – mondta el a francia pilóta a Brit Rally után rögtön.

Ogier a legutóbbi aszfaltos versenyen, a Deutschland Rallye-n hetedikként ért célba csupán, és tudja, hogy egy ugyanilyen eredmény nagy eséllyel véget vet az idei világbajnoki címbe vetett reményének.

„Elég nyilvánvaló, hogy messze voltunk a tempó tekintetében Németországban” – magyarázta a hat koronával rendelkező versenyző. „Egy elég nagy tesztünk lesz ezen a héten. Nagyon fontos ez, ez az egyetlen esélyünk, hogy benne legyünk a csatában. Minden egyes javításra szükségünk van a tempó tekintetében.”

A Citroen Racing már a murván zajló Brit Rally-ra is vitt volna új alkatrészeket, ezek azonban áldozatául estek a homologizációs folyamat bonyodalmainak. Az új felfüggesztésre így a következő szezonig várniuk kell a franciáknak.

„A homologizációra vonatkozó szabályok minden csapatra ugyanazok” – nyilatkozta Pierre Budar csapatvezető. „Elég frusztráló és csalódást keltő tudni, hogy ezek az új alkatrészek gyorsabbá teszik az autót, de nem használhatjuk őket. Futottak vele a pilóták a teszten, és tetszett nekik. Tudjuk, hogy gyorsabb lenne az autót és nagyobb magabiztosságot adna, ha rendelkeznénk velük, a szabályok azonban szabályok.”

A jelenlegi generációs World Rally Car-ok korszakában a Citroen nyerte a Katalán Rally-t eddig mindig, 2017-ben Kris Meeke-vel, tavaly pedig Sebastien Loebbel.


Andrew


2019. október 10.

Módosítás: (2019. október 12. szombat, 10:09)