Új aerodinamikát tesztelt a Citroen

A Citroen Racing Katalán Rally előtti tesztje meglepetéssel szolgált, hiszen a francia csapat jelentős aerodinamikai újításokkal futtatta azon a C3 WRC-t.


A Citroen Racing Katalán Rally előtti tesztje meglepetéssel szolgált, hiszen a francia csapat jelentős aerodinamikai újításokkal futtatta azon a C3 WRC-t.

Az alakulat nem volt hajlandó kommentálni a látványos, elöl és hátul is elvégzett módosításokat, csupán annyit árultak el, hogy a négynapos felkészülés jól alakult. „Minden, amit mondhatok ebben a témában, hogy teljes gőzzel dolgozunk” – mondta el Olivier Maroselli, a csapat technikai igazgatója.

A C3 WRC a négy napból hármat töltött aszfalton, ebből kettőn Sebastien Ogier, egyen pedig Esapekka Lappi ült a volánja mögött, míg az egynapos murvás fejlesztési teszten Eric Camilli vezette. A katalán viadalra azonban nem csak ezen alkalommal, hanem korábban, a csapat saját tesztpályáján, Versailles-Satory-ban is készültek még a Brit Rally előtt.

Ogier nagy kihívás elé állította a csapatot a brit futamot követő hosszú teszten, mivel nem igazán volt hajlandó szünetet tartani annak érdekében, hogy minél nagyobb teljesítményt tudjanak kihozni a kocsiból a világbajnokság utolsó előtti fordulójának szilárd felületű szakaszain, miután a legutóbbi aszfaltos megmérettetésen, a Deutschland Rallye-n nem tudtak versenyre kelni az élmezőnnyel.

Maroselli elmondta, bizakodóak, hogy ki tudták kúrálni az alulkormányozottsági problémát, ami a C3 WRC-t Németországban sújtotta. „Főként a differenciálmű oldalán dolgoztunk, és fejlődtünk” – nyilatkozta a szakember. „Találtunk néhány érdekes ötletet azon a téren már a satory-i pályán, és tovább tudtunk lépni itt a reprezentatív utakon.

Ez az első alkalom arra is, hogy a Finnországban bevetett új első geometriát aszfalton használjuk. Dolgoztunk a lengéscsillapítókon is. Összeállt minden, megoldottuk az alulkormányozottsági gondot, ami a fő gondunk volt a legutóbbi aszfaltos fordulókon. Világosan látszik, hogy javítottunk az autó egyensúlyán, a pilóták érzése pedig megerősíti ezt.

A versenyt magát azonban semmi sem helyettesíti. Amit nem tudunk még, hogy a teljesítmény tekintetében ez elég lesz-e vagy sem. Továbbra is teljes gőzzel dolgozunk azonban a versenyig, hogy a lehető legversenyképesebbek legyünk.”

Maroselli az aerodinamikai fejlesztésről nem beszélt tehát, és azt sem tudni, hogy bevetik-e azokat Spanyolországban vagy csak a 2020-as szezonban lesznek láthatók éles körülmények között.

 

Andrew

 

2019. október 15.


 

Hogyan fog kinézni a C3 WRC Spanyolországban?

A Citroen Racing az eddigi legradikálisabb aerodinamikai módosítást mutatta be a Katalán Rally előtti teszten, mióta a jelenlegi generációs World Rally Car-ok pályára léptek a 2017-es szezonban.

A Sebastien Ogier világbajnoki esélyei szempontjából sorsdöntő spanyol megmérettetésre készülve teljes aerodinamikai megújuláson esett át a C3 WRC, új splittert és hátsó szárnyat kapott az autó, valamint látványos módosítást végeztek az első lökhárítón is, melyre nagyobb szárnyak kerültek, és az első sárvédőkre is az első tengelyre nagyobb leszorítóerőt generáló elemeket tettek.

Olivier Maroselli nem volt hajlandó elárulni semmit sem az átalakításról azon kívül, hogy teljes gőzzel dolgoznak az autón. Arról sem nyilatkozott a technikai vezető, hogy láthatóak lesznek-e az új elemek a Katalán Rally-n.

Egy forrás az egyik rivális csapat részéről azonban azt mondta, érdeklődve fogják nézni, amikor a Citroen megérkezik a spanyol futamra. „Ez nagyon sok munka az autó körül” – nyilatkozta. „Érdekes lesz látni, mennyi jön ezek közül, de ha nem használják, akkor fel lehet tenni a kérdést, hogy miért vezette Ogier úgy az autót, hogy rajta voltak ezek, főleg a szezon ilyen létfontosságú idején.”


Andrew

 

2019. október 18.


 

Otthon maradt a Citroen új aerodinamikai csomagja

Nem fogja használni a Citroen a Katalán Rally-n azt a radikális aerodinamikai csomagot, mely a verseny előtti teszten volt látható a C3 WRC-n.

A tesztelésen született fotók alapján a francia alakulat komoly változtatásokat eszközölt autója aerodinamikáján, a jelenleg futó World Rally Car-ok 2017-es bemutatkozása óta a legdrasztikusabb aero módosítást vetette be a Citroen Racing. Ezt látva a riválisok és a szakma is érdeklődve várta, hogy milyen kinézetű C3 WRC-ket vesznek le a kamionról a saloui szervizparkba érkezve, a csapat szóvívője azonban elmondta, az új elemek nem lesznek rajta Sebastien Ogier és Esapekka Lappi autóján a katalán hétvégén.

A Citroen remélte, hogy a világbajnokság előző fordulóján, a Brit Rally-n új első futóműalkatrészeket vethet be, a homologizációs lehetőségek hiánya azonban meggátolta ezt. Most ugyanez az oka, hogy nem tudják használni a kérdéses aerodinamikai fejlesztést. A 2019-es rali világbajnoki sorozat utolsó előtti fordulója előtt a csapat nem kommentálta a történéseket.

Amikor megkérdezték a rivális Toyota versenyzőjét, Ott Tanakot, mit gondol a Citroen aerodinamikai fejlesztéseiről, a világbajnoki pontversenyt vezető pilótája a következőket válaszolta: „Elég agresszívnek néz ki, helyenként azonban úgy látszik, mintha egy kicsit másol-beilleszt lenne a mi autónkról…”

A Nemzetközi Automobil Szövetség részéről így feleltek az autosport.com által feltett, a C3 WRC új alkatrészeire vonatkozó kérdésekre: „Az FIA a ralis és technikai részlegein keresztül szorosan együtt dolgozott a Citroen Racinggel az utóbbi hónapokban, hogy segítsen validálni néhány evolúciót az autójukhoz és implementálni azokat. Eddig ugyanakkor a Citroen Racing nem nyújtott be kérelmet az FIA felé az új alkatrészek homologizációja érdekében.”

Ogier-nek égető szüksége lett volna a fejlesztésekre, hogy a világbajnoki címet illetően reménye maradjon az Ausztráliában megrendezésre kerülő zárófordulóra. A francia alakulat valószínűleg a 2020-as szezonban veti be az aerodinamikai fejlesztéseket a Brit Rally-ra elkészült első futóműalkatrészekkel együtt.


Andrew

 

2019. október 23.

Módosítás: (2019. október 26. szombat, 06:44)