Peugeot 206 XS S1600

A Peugeot jelentős tapasztalatokkal rendelkezett az elsőkerékhajtásos, szívómotoros raliautók terén, a rali világbajnokságon pedig szárnyalt a 206 WRC-vel, amikor az FIA létrehozta a Szuper 1600-as kategóriát.

A Peugeot jelentős tapasztalatokkal rendelkezett az elsőkerékhajtásos, szívómotoros raliautók terén, a rali világbajnokságon pedig szárnyalt a 206 WRC-vel, amikor az FIA létrehozta a Szuper 1600-as kategóriát. Azt lehetett tehát várni, hogy a francia gyár etalon lesz ebben a mezőnyben is. Új autójukat a 206-os típusból építették, de azt nem S1600-asnak, hanem XS-nek nevezték el.

A világbajnokság junior sorozatának első szezonjában öt páros is a Peugeot-ra szavazott, de a győzelemért nem tudtak harcban lenni, ráadásul a jó futóművel, de gyenge motorral rendelkező 206 meglehetősen megbízhatatlannak is bizonyult. A 2001-ben begyűjtött harmadik helyezések után a következő szezon kezdetén Nicola Caldani szerzett egy második helyet is Monte-Carlóban, de a világbajnoki porondon ez bizonyult a 206 XS utolsó említésre méltó eredményének.

A Francia Autósport Szövetség is kiírta 2002-től hazája S1600-as bajnokságát. Ez a Peugeot-nak sokkal inkább fontos piac volt, mint a junior világbajnokság, így gyári csapattal képviseltette magát. Cedric Robert teljesítménye előbb bajnoki ezüstöt, majd bajnoki bronzot ért, de a nagy ellenlábasokat, a Citroent és a Renault-t nem sikerült legyőzni. Mivel túl drágának és túl unalmasnak találtatott, a francia bajnokságban nem élt meg több idényt a kategória.

Ezzel párhuzamosan a Peugeot Sport UK egy kétautós programot készített elő 2002-re. Justin Dale a furcsa pontozással rendelkező brit bajnokság második helyén végzett. Ezt követően azonban technikát váltott, mivel a 206-ost lassúnak érezte a korábbi autójához, a 106 Maxihoz képest. A második kocsi sosem rajtolt el, a Peugeot Sport UK így fejezte ki tiszteletét Mark Fisher előtt, aki egy helikopter balesetben – melyet apja, a legendás Bertie Fisher vezetett – életét vesztette a szezon rajtja előtt.

A Peugeot úgy találta, ahhoz képest, amennyi dicsőséget az hozhatna számukra, túl költséges lenne az autót továbbfejleszteni, így elkezdtek inkább a kétliteres N csoportos 206 RC-vel foglalkozni, a 206 XS pedig a továbbiakban ritka vendég volt a pályákon.

Műszaki adatok

Homologizáció: 2001.03.01. (A5627)

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett, TU5JP4 típusjelű 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, ötvözött acél motorblokk, alumínium hengerfej, szíjhajtású DOHC vezérlés, Magneti Marelli MF 4M benzinbefecskendező, Magneti Marelli MF 4M motorfelügyelet, katalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 78,5 mm

Löket: 82 mm

Hengerűrtartalom: 1587 cm3

Kompresszióarány: 12:1

Teljesítmény: 215 LE (fordulatszám: 8760 1/min)

Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 7000 1/min)

 

Tengelykapcsoló: egytárcsás

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, merev hátsó híd, torziós rúd

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 345 mm, murván 295 mm

Hátul: 278 mm átmérőjű féktárcsák

Hidraulikus kézifék

 

Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: 7,5x17 collos felnik

Murva: 6,5x15 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, műanyag lökhárítók

 

Méretek:

Hossz: 3822 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2442 mm

Nyomtáv elöl: 1534 mm

Nyomtáv hátul: 1534 mm

 

Súly: 950 kg

 

Andrew

Módosítás: (2018. április 09. hétfő, 19:24)