Get Adobe Flash player

Renault Clio Cup

Elődjének minden tulajdonságát megtartva a Renault Clio RS 200 EDC, az új Clio Cup újraírja a szabályokat, amikor a forró ferdehátú fejlesztési periódusához érkezik. A versenykategóriát csaknem ötven évvel ezelőtt a világra hozó Renault Sport Technologies szakértelméből és tapasztalatából húz hasznot, hogy egy modern, nagyteljesítményű és gazdaságos autót készítsen a versenypályák rajongói számára.

A Coupe R8 Gordini 1966-os bemutatója óta a Renault Sport folyamatosan jelen van Európa és a világ más részeinek versenypályáin. A Clio Cup négy generációját 1991 óta százaz nagyságrendben értékesítették, mely teljesítményével, megbízhatóságával és elérhetőségével szerzett hírnevet.

A 2007-től használt modellt leváltva az új Clio Cup megörökölte a Renault Clio RS 200 EDC minden egységét, kezdve a karosszériával. A hegesztett bukócsővel történt megerősítés növelte az együléses fülke biztonságát, de az szilárdabb is lett. A 17 collos kerekkel felszerelt új Clio Cup formája elállítja a lélegzetet, kezelhetőségét a versenypályákon haladva még jobbá teszik az aerodinamikai eszközök.

A Renault Sport Technologies mérnökei minden agykapacitásukat beletették az 1,6 literes direkt befecskendezéses turbómotorba, ami 220 lóerős teljesítménnyel és 270 newtonméteres folyamatos nyomatékkal bír. A hatsebességes szekvenciális váltó teszi lehetővé, hogy a váltás 100 milliszekundum alatt végbemenjen. A klasszikus váltókaron túl a kormányra helyezett váltófül is elérhető opcióként.

A pályamenő új Clio Cup állítható lengéscsillapítókkal rendelkezik. Az állítható futóművel együtt ez teszi lehetővé a csapatoknak, hogy az új Clio Cup-ot a különböző pályaviszonyok és vezetési stílusok szerint állítsák be. A Michelinnel és a Dunloppal együttműködve kétfajta gumi került kifejlesztésre az autóhoz.

Mint ahogyan a Renault Sport Technologies minden autója, úgy az új Clio Cup esetében is fontos jellemző a fékerő a 320 milliméteres belső hűtésű első féktárcsákkal és a hatásos négydugattyús féknyereggel.

Mintegy páratlan befejezésként a teljes figyelem a fedélzeti elektronikára irányult. A motort és a sebességváltót egyedi elektronikus felügyelő egység ellenőrzi, melyhez a Renault Sport Technologies mérnökeinek van csak hozzáférésük.

Az ergonomikus és rendkívül funkcionális műszerfal létrehozása során minden kezelőszerv és kijelző ujjhegynyi távolságra került. Mindeközben a teljesítmény értékelése történik, a pilóta hatásfokát az az adatgyűjtő rendszer fokozza, ami ugyanazt a szoftvert használja, mint a Formula Renault 2.0 és a Formula Renault 3.5 esetében.

Az új Clio Cup-ot az Alpine üzemében gyártják Dieppe-ben. Az autó versenykészen kerül kiszállításra bejáratott és leplombált motorral.

 

Műszaki adatok

 

Motor: M5MT 1,6 literes, soros, négyhengeres turbófeltöltéses motor, DOHC vezérlés, közvetlen befecskendezés, Cosworth motorfelügyelet

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Hengerűrtartalom: 1618 ccm

Teljesítmény: 220 LE

Forgatónyomaték: 270 Nm

Maximális fordulatszám: 6500 1/min

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó

 

Felfüggesztés: McPherson felfüggesztés állítható lengéscsillapítókkal elöl. Merev tengely állítható lengéscsillapítókkal hátul

 

Fékek:

Elöl: Brembo négydugattyús féknyergek, belső hűtésű féktárcsák, átmérő 320 mm

 

Kerekek: 8x17 collos felnik 

 

Gumik:

Michelin 200/610x17

Dunlop 205/620x17

 

Karosszéria: önhordó acélkarosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret

 

Méretek:

Hossz: 4090 mm

Szélesség: 1732 mm

Magasság: 1432 mm

Tengelytáv: 2576 mm

Nyomtáv elöl: 1560 mm

Nyomtáv hátul: 1520 mm

Súly: 1065 kg

 

Andrew