Apja fia
Az autósport egyik tradíciója, hogy a fiúk követik apjuk mesterségét. Nincs ez másként a ralisportban sem.
Gwyndaf Evans - Elfyn Evans
A korábbi buszsofőr Gwyndaf Evans nem csak brit bajnok volt a Forddal, de a Seat fejlesztőpilótájaként világbajnoki futamokon is képviselte a spanyolok gyári csapatát az Ibiza Kit-Car-ral és a Cordoba WRC-vel. Később fia, Elfyn karrierjére koncentrált, aki 2012-ben megnyerte a WRC Akadémia versengését, két évvel később pedig csatlakozhatott az M-Sport „gyári” alakulatához.
Ulf Grönholm - Marcus Grönholm
Marcus Grönholm édesapja akkor halt meg, amikor a Bosse még csak 13 éves volt. Ulf egy hótolóval ütközött, miközben az 1981-es Hankirallira készült Finnországban. Kétszer volt finn nemzeti bajnok, génjeit pedig fia is megörökölte, aki 2000-ben és 2002-ben lett világbajnok, de a futamgyőzelmek tekintetében a sportág történetének második legsikeresebb pilótája.
Markku Alén - Anton Alén
Markku Alén több mint tizenöt éven keresztül vezette a Fiat és a Lancia autót, így természetesnek tűnt, hogy fia, Anton az Abarth alakulatához csatlakozik, amikor 2007-ben részt vett az International Rally Challenge küzdelmeiben. Szerelői közül néhányan még Markku autóján is dolgoztak húsz esztendővel korábban. Anton megnyerte az Orosz Rally-t az Abarth-tal, de több N csoportos győzelmet is jegyez világbajnoki szinten.
Jim McRae - Colin McRae
Az ötszörös brit bajnok Jimmy McRae két ralival fertőzött fiút nemzett, Colint és Alistert. A világbajnokság porondján nagy sikereket értek el mindketten, így nem volt kétséges, hogy képességeik honnan származnak. Jimmy McRae egy víz- és fűtésszerelő céget is vitt, annak Vauxhall kisteherautói kiváló gyakorlási lehetőséget biztosítottak a világ leghíresebb ralis testvérpárjának, hogy kipróbálják vezetési képességeiket.
Malcolm Wilson - Matthew Wilson
Az első ralis család, mely Cumbriában ralizni kezdett, helyi legendává vált, előbb Malcolm, majd Matthew tette le a névjegyét a volán mögött. Malcolm 1994-ben megnyerte a brit bajnokságot, míg Matthew a világbajnokságra fókuszált, legutóbbi megjelenésekor, a tavalyi Brit Rally-n a nyolcadik helyen végzett.
Björn Waldegard - Mathias Waldegard
A történelem első világbajnokának fia is kipróbálta a vezetést, de úgy döntött, inkább a navigátorülésben hasznosítja tehetségét. Több sikert is elért, 2011-ben hírneves édesapjával megnyerte a Kelet-Afrikai Safari Classic-ot. Két évvel később is jól indultak, aztán felborultak.
Harri Rovanpera – Kalle Rovanpera
Harri Rovanpera szép rali világbajnoki karrierje után csónakok értékesítésével foglalkozik, de egy másik, sokkal kisebb Rovanpera is feltűnt már a színen. Annak ellenére, hogy alig tinédzser, az ifjú Rovanperáról elképesztő YouTube videók jelentek már meg, amint hátsókerekes Toyota Starletjével csapat. A speciálisan kialakított üléspozícióra azért volt szükség, hogy elérje egyáltalán a pedálokat.
Pauli Toivonen - Henri Toivonen
Mind az apa, mind a fia nyert Monte-Carlo Rallye-t, de meglehetősen más körülmények között. A Citroent vezető Pauli Toivonen nem fogadta el a trófeát 1966-ban, mert úgy érezte, tálcán kínálják neki a győzelmet, miután a Miniket kizárták a fényszórókkal kapcsolatos állítólagos szabálytalanság miatt. Amikor pontosan húsz évvel később Henri tisztességes körülmények között győzött a Lanciával a versenyen, Pauli nagy megkönnyebbüléssel sóhajtott fel: „Úgy érzem, a Toivonen név most üdvözült meg ezzel” – mondta.
Carlos Sainz - Carlos Sainz
A sötét kinézet és a megnyerő tekintet ugyanaz még akkor is, ha harminc év választja el őket. Carlitos Sainz megörökölte apja nyers sebességét és munkamorálját, ugyanakkor ő a pályaversenyzést választotta. Az a vágya, hogy elérje a Forma-1-et, és jó úton halad afelé.
Cesare Fiorio - Alex Fiorio
Cesare Fiorio vaspálcával vezényelte a mindenkit legyőző Lancia csapatot, ahol fia, Alex is vezethetett. Ugyan a Jolly Club színeiben, de Lanciával lett N csoportos világkupa győztes Alex, majd 1989-ben Miki Biasion mögött a második a világbajnokságon.
Chris Mellors - Oliver Mellors
Chris Mellors négyszeres brit bajnok, aki később, a Szuper 2000-es korszakban az S2000-es világbajnokságon, az IRC sorozatban és az ázsia-óceániai bajnokságban is futtatta a Proton gyári csapatát. Fia, Oliver épphogy letette a jogosítványt, harmadik versenyén, a Grizedale Stages Rally-n rögtön harmadik helyet ért el egy Satria Szuper 2000-essel. Nem volt rossz kezdés.
Andrew