Get Adobe Flash player

Motorfejlesztés a Fiestán

Az M-Sport intenzív fejlesztési munka után módosított erőforrásokat szerelt a Szardínián elrajtolt Ford Fiesta WRC-kbe. Az FIA május 1-én véglegesítette a World Rally Car-ok motorjainak paramétereit, ezelőtt az időpont előtt még szabadon lehetett módosítani az egységeket.

Az M-Sport technikai igazgatója, Christian Loriaux állítása szerint munkájuk leginkább a közvetlen befecskendezéses rendszerre fókuszált, de megerősítette azt is, hogy új, nagyobb szilárdsággal rendelkező hengerfejet is homologizáltak.

„Nagyon sok módosítást végeztünk el az injektorokon. A program kezdete óta dolgozunk ezen. A hengerfejen történt módosítás annak megerősítését szolgálja, mivel volt, hogy megrepedt ez az alkatrész. Jelentős mennyiségű szimulációs munkát végeztünk az égéstér kialakításán, annak formáján, az injektorok alakján, a befecskendezés időzítésén, mindezt együttműködve a Ford amerikai kollégáival.”

Az égéstér és a dugattyúk kialakításával kapcsolatos kérdés kapcsán Loriaux nem adott további információkat, de azt elárulta, az autóval más aspektusból nézve is alapvetően elégedett.

„Feladatunk volt az is, hogy próbáljunk meg további finomításokat végezni a kocsin, de kerestük annak az útját is, hogy a későbbiekben hogyan tudnák a súlyát csökkenteni. Most már minden homologizált, nem tudunk semmit sem tenni anélkül, hogy a joker lehetőséget ne használjuk.”

A Michelin murva gumik konstrukciójának szezon közbeni módosítása a felfüggesztés beállításának módosítását is szükségessé tette, ami érintette a geometriát, a lengéscsillapítókat és a rugókat is, de nagy változtatásokra nem volt szükség.

„Az autó a kezdetekben a régi Pirelli abroncsokon futott, melyek nagyon merevek voltak. Úgy tűnik, a futómű meg tud birkózni az új gumik merevségével is.”

A Nemzetközi Automobil Szövetségtől származó információk szerint mind a Ford, mind a Citroen a határidő lejárta előtt bemutatta azokat a motoralkatrészeket, amiket az év további részében fog használni. A Citroen ugyanolyan kialakítású hengerfejjel folytatja a szezont, mint amivel megkezdte azt.

 

Forrás: www.GPweek.com, 2011. május 9.

 

Andrew